Tupakointi ja raskaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ennen raskautta poltin paljon, lähes 30 päivässä. Heti kun huomasin olevani raskaana vähensin puolet ja sen jälkeen pikkuhiljaa, nyt poltan alle kymmenen päivässä ja rv8. Nyt mulla on avattu aski, eli en ole tupakka lakossa, mä voin siis polttaa kun mä haluan :D Mutta meinaan olla polttamatta. Mä oon monia kertoja yrittäny lopettaa kerta heitolla (jo ennen raskautta), mutta kun tupakat loppuu, niin mulle iskee kamala paniikki ja tupakanhimo. Nyt kun sitä tupakkaa on taskussa, niin on helpompi lopettaa :D
Eli nyt vaan tsemppiä urakkaan, onneksi mieskin on mukana tässä "ei-tupakkalakossa" :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Jaa, muista kuitenkin, että jokainen vedetty nortti voi vaurioittaa syntymätöntä lastasi. :( Riskipeliä pelaat.

Sä et nyt ymmärtänyt tuota mun tekstiä. Mun on helpompi lopettaa, kun se paniikki siitä, että tupakat on loppu, on poissa. Eli sitä tupakkaa on, mutten polta :D

Voin muuten kertoa että toi ei ole kauhean pysyvä ratakaisu, vaan enemmänkin itsensä narraamista. Itse "lopetin" samalla taktiikalla, 1,5kk pystyin olemaan polttamatta ja sitten tulikin se päivä "että ei se nyt haittaa jos sen yhden poltan kun niitä kerran tossa on..." Sitten se oli menoa taas :(. Silti tsemppiä sulle, ei oikeesti ollut tarkoitus lannistaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Mullaki oli esikoisen raskauaikan aski kokoajan laukussa jossa 2 tupakkia, niitä en polttanu, mutta tieto siitä et mulla on nii helpotti :)

Just tätä mä meinaan. Kun aiemmin yritin lopettaa niin, että jätin tupakat ostamatta, niin mun oli aivan pakko hakea sitä millä keinolla tahansa. Nyt sitä on tuola taskussa ja sielä pysyy :D

Joo, luulis, että OMA LAPSI olisi tarpeeksi hyvä motivaatio. Minä poltin n. 15 päivässä kunnes tein positiiivisen raskaustestin. Sen jälkeen en ole yhtäkään polttanut raskausaikana. En ymmärrä, miten joku voi tehdä niin omalle syntymättömälle lapselleen..

Mitäpä jos käykin niin, että esimerkiksi istukka irtoaa ennen aikojaan (jota tupakointi voi aiheuttaa), miten voit elää itsesi kanssa? Hienoa jos lopettaminen onnistuu noin, mutta muista että jokainen polttamasi tupakka on huonoksi lapselle..

Pidä ihmeessä ne tupakat taskussa jos se auttaa olemaan polttamatta. Se kannattaa muistaa että äidit on kovia syyllistämään itseään. Ekalla lapsella oli syntyessään pieni epämuodostuma joka saatiin kyllä hyvin korjattua mutta syyllistän itseäni koska poltin ennen kuin edes tiesin odottavani vauvaa. Ihan sama kuka sanois mitä niin tulen aina syyllistämään. Se himo menee yllättävän äkkiä ohi, siis kyllähän sitä polttamista saattaa ajatella mutta ei vaan tee enää mieli ite vetää. Ja kun ajattelee miten se huonontaa omaa hapenottokykyä ni mieti miten vauva siellä kohdussa räpiköi ku ei saa happee. Sori nyt vaan mut se vauva on nyt se tärkee, et sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ennen raskautta poltin paljon, lähes 30 päivässä. Heti kun huomasin olevani raskaana vähensin puolet ja sen jälkeen pikkuhiljaa, nyt poltan alle kymmenen päivässä ja rv8. Nyt mulla on avattu aski, eli en ole tupakka lakossa, mä voin siis polttaa kun mä haluan :D Mutta meinaan olla polttamatta. Mä oon monia kertoja yrittäny lopettaa kerta heitolla (jo ennen raskautta), mutta kun tupakat loppuu, niin mulle iskee kamala paniikki ja tupakanhimo. Nyt kun sitä tupakkaa on taskussa, niin on helpompi lopettaa :D
Eli nyt vaan tsemppiä urakkaan, onneksi mieskin on mukana tässä "ei-tupakkalakossa" :D

Mulla toimi toi :D puolikas aski oli jemmassa, enkä kieltänyt sitä itseltäni vaan jos tuli sellanen tilanne, että todella tartti ni lupa oli ottaa.

Yhteistyössä