Ultraus ennen aborttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="anonyymi";27170447]Raskautta ei keskeytetä ennen kuin siellä on todettu syke ja alkio. Aikaisintaan abortti tehdään siis rv 6, "turhia" keskeytyksiä ei siis tehdä. Aina tulee siis ultra.[/QUOTE]

Mitä jos sitä sykettä ei tule sitten koskaan? Se olisi tietysti minusta parempi, mutta en kyllä halua elää keskeytyneen keskenmenon kanssa kovinkaan pitkään. Samat lääkkeet kai toimivat oli sitten kyse elävästä tai kuolleesta alkiosta?

Mutta en kyllä toisaalta turhaan haluaisi rampata keskussairaalassakaan, ei kuitenkaan ole ihan lähellä sekään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä kyselee...;27170136:
Eli jos tänään menen klinikalle, niin tekevätköhän ultran, olen tasan viikolla 5. Siellähän ei kai näy oikein mitään, vai näkyykö? Siis ei varmaan sykettä, mutta näkyykö kuitenkin jotain?

Voiko gyne olla niin tyly että pistää kotiin ja pyytää vasta parin viikon päästä takaisin?

Tämä tk-lääkäri sanoi että luonnollisesti ois paras päästä "ongelmasta" eroon niin aikaisin kuin mahdollista, mutta mitä jos tutkimuksissa ei sitten selviäkkään mitään?

Mie varmaan nyt jankkaan niin paljon että ketään ei enää kiinnosta vastailla :D

Jos ultrassa ei näy mitään, niin kesketystä ei voi tehdä. Syke täytyy olla ensin eli tyhjäähän ei voi keskeyttää. Silloin saat kontrolliajan. Noilla viikoilla tuskin näkyy mitään, varmaan reilun viikon päähän menee. Ja turhaa pelottelua, että henkilökunta olis tylyä. Se on meidän työtä ja asiakkaisiin suhtaudutaan asiallisesti. Onnea matkaan!

[QUOTE="kätilö";27170463]Jos ultrassa ei näy mitään, niin kesketystä ei voi tehdä. Syke täytyy olla ensin eli tyhjäähän ei voi keskeyttää. Silloin saat kontrolliajan. Noilla viikoilla tuskin näkyy mitään, varmaan reilun viikon päähän menee. Ja turhaa pelottelua, että henkilökunta olis tylyä. Se on meidän työtä ja asiakkaisiin suhtaudutaan asiallisesti. Onnea matkaan![/QUOTE]

Kiitos :)

Eli minun kannattaa mennä suosiolla vasta viikon päästä klinikalle?

[QUOTE="anonyymi";27170524]Voihan sitä nytkin käydä mutta todennäköisesti saat uuden ajan. Ja kyllä se henkilökunta on empaattista ja ystävällistä, aivan varmasti!!![/QUOTE]

Niinno, tässä tulee se hölmö asia esille, eli raha...
Ei oikein huvita sinne mennä maksamaan hurjia summia vain käännyttämisestä, ja vielä kun työajalla sinne pitäis mennä. Huooh.

Miksi sä muuten teet abortin, kun itse puhut "murhaamisesta" ja käytät alkiosta sanaa "ressukka"?

Eli siis ootko sä nyt miettinyt ihan loppuun asti tuon asian joka kantilta?

Ei edelleenkään ole oikea aika hankkia lasta. Enkä todellakaan halua minkäänlaista riskiä ottaa tuon lääkkeen kanssa, en usko että tutkimukset voivat 100% varmuudella kertoa että lapsi olisi lopulta terve, kun kuitenkin tuo lääke saa aikaseksi muutoksia alkiossa.

Ei edelleenkään ole oikea aika hankkia lasta. Enkä todellakaan halua minkäänlaista riskiä ottaa tuon lääkkeen kanssa, en usko että tutkimukset voivat 100% varmuudella kertoa että lapsi olisi lopulta terve, kun kuitenkin tuo lääke saa aikaseksi muutoksia alkiossa.

Sitä varmuutta lapsen terveydestä sä et saa ikinä, vaikka olisit käyttämättä kaikkia lääkkeitä ja eläisit kaikkien annettujen ohjeiden mukaan. On satoja ellei tuhansia sairauksia ja vammoja, joita lapselle voi tulla odotusaikana tai jo synnyttyään ja vain muutamia näistä voidaan todeta raskausaikana. Eli tuo peruste on oikeasti minusta ihan hassu, koska suurin osa äideistä ei tiedä olevansa raskaana vielä noilla viikoilla (5 tai 6) ja syövät lääkkeitään tai käyttävät alkoholia tms. sikiölle vaaralliseksi todettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Yhden äiti;27170734:
Sitä varmuutta lapsen terveydestä sä et saa ikinä, vaikka olisit käyttämättä kaikkia lääkkeitä ja eläisit kaikkien annettujen ohjeiden mukaan. On satoja ellei tuhansia sairauksia ja vammoja, joita lapselle voi tulla odotusaikana tai jo synnyttyään ja vain muutamia näistä voidaan todeta raskausaikana. Eli tuo peruste on oikeasti minusta ihan hassu, koska suurin osa äideistä ei tiedä olevansa raskaana vielä noilla viikoilla (5 tai 6) ja syövät lääkkeitään tai käyttävät alkoholia tms. sikiölle vaaralliseksi todettua.

No voi luoja. Siis jos lääkkeen tuoteselosteessa (siinä minkä vain lääkäri näkee) lukee että lapselle tulee todennäköisesti kehityshäiriöitä, jos se yleensäkään jää henkiin, niin se on sama kuin nuo 1/100 tai 1/1000 vai kuinka todennäköistä se nyt sitten onkaan saada kehitysvammainen lapsi noin normaalisti.
Kai siinä nyt on joku syy ettei sitä lääkettä saa syödä edes kuukautta ennen ehkäisyn lopettamista??! Voisiko syynä ehkä olla se että lääke on todella vaarallinen sille alkiolle?

Kiva juttu...

Juu, mutta itse sanoin tuon tiedon jälkeen lääkärille että jos jostain syystä minulta kiellettäis abortti niin hitto tulis sukkapuikolle töitä, en vain halua kiduttaa mitään lasta turhaan bahinkoraskauden takia. Hän vain nauroi ja rauhoitteli että minulla on normaalia painavemmat syyt aborttiin eli ei hätää.

Miksi sä muuten teet abortin, kun itse puhut "murhaamisesta" ja käytät alkiosta sanaa "ressukka"?

Eli siis ootko sä nyt miettinyt ihan loppuun asti tuon asian joka kantilta?

Hmmm, niin. ja onko se sitten jotenkin väärin kokea jonkinasteista syyllisyyttä asiasta? Onko se väärin vähän olla pehmeä tuon suhteen.
Kyllä. Koen että se on vähän ressukka kun ei saa jäädä henkiin. Samalla tavalla kuin koen sen kehitysvammasen lapsen olevan erittäin ressukka jos sen ois pakko jäädä henkiin.

Tämä nyt on todella ikävä vahinko joka on tapahtunut, ja haluan päästä (ja päästää mahdollisen elävän olennon) tuosta ongelmasta niin mahdollisimman pian kuin mahdollista.

Vissiin minun pitäisi vain jarruttaa vähän. Haluaisin vain että lääkäriltä saisi sen lääkkeen joka käynnistäisi tuon kohdun tyhjennyksen, ei kai sen pitäisi niin hankalaa olla. Mutta kun vissiin tuosta raskaudenkeskeytyksestä on tehty niin hankala paperisota ettei se vain voi olla simppeliä.

et vaikuta kovin fiksulta tuollaisten sukkapuikkopuheittesi kanssa! Palataan alkulähteelle, miksi et ole käyttänyt ehkäisyä? Tiedät syöväsi lääkkeitä Ja tiedät ettet halua lasta tähän elämäntilanteeseen. Ajattelemattomuuttasi olet tilanteesi aiheuttanut.

et vaikuta kovin fiksulta tuollaisten sukkapuikkopuheittesi kanssa! Palataan alkulähteelle, miksi et ole käyttänyt ehkäisyä? Tiedät syöväsi lääkkeitä Ja tiedät ettet halua lasta tähän elämäntilanteeseen. Ajattelemattomuuttasi olet tilanteesi aiheuttanut.

Ehe-ehe, joo ei tainnut olla mitenkään ironisesti heitetty juttu sille lääkärille ei.

Kortsua käytettiin, ja oma erikoislääkäri on minulle pienestä pitäen tuputtanut sitä etten todennäköisesti tule raskaaksi ennen erästä vaikeaa leikkausta.

Kyllä joo, olen ollut tosi ajattelematon, taidan lopettaa seksin harrastamisen ja omalle terveydelleni tarpeellisen lääkkeen käyttämisen, ettei vaan sattuisi mitään näin ajattelematonta. Ja etenkin rakennan aikakoneen jolla voin korjata tämän tilanteen.

Sinä siis et harrasta seksiä muuta kuin silloin kun haluat lapsen? Kuulostaa aika tylsältä sekin, vaikkakin ei silloin näin tosiaan tapahtuisi. Nostan hattua sinulle jos näin olet päättänyt. Minä en siihen pystyisi.

Yhteistyössä