Uskotko jumalaan, tai saatanaan, tai henkimaailmaan ja millä perustein tai millä perustein et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pistex3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pietarin puheesta löytyy toinen esimerkki:

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

[QUOTE="uskovainen";28867282]Pietarin puheesta löytyy toinen esimerkki:

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"[/QUOTE]

Et siis lainkaan ymmärrä mitä luet? Saatat päästä taivaaseen puhtaasta säälistä.

[QUOTE="vieras";28867292]Et siis lainkaan ymmärrä mitä luet? Saatat päästä taivaaseen puhtaasta säälistä.[/QUOTE]

Näiden sun kommenttienko pitäis saada mut ajattelemaan, että tunnet Jeesuksen paremmin kuin minä? Yritä nyt edes.

Miksi uskon? lapsuudessa sain heiman ristiriitaisen kasvatuksen. Toisaalta tajusin turvallisen Jumalan olemassa olon jo alle kouluikäisenä ja toisaalta kuulin jumalasta myös pelottavia asioita ja pelkäsin jumalan tuomiota. Lapsuuteni oli ristiriitainen, siihen kuului peltelyä hyväksikäyttöä, mutta tiettyjen aikuisten puolelta myös aitoa rakkautta. Murrosiässä olin hyvin masentunut ja sisäisessä maailmassa sekaisin, mikä on totta oikeasti ja mikä ei. Toivoin lähinnä sitä, että en olis ikinä syntynyt. Aloin etsiä totuutta kyseenalaistaen kaiken opitun. Ja sillä tiellä olen edelleen. Se sisäinen kokemus rakastavasta Jumalasta on pikkuhiljaa vahvistunut eri elämän vaiheiden kautta ja ehkä eniten juuri silloin kun jouduin muutama vuosi sitten kokemaan oman elämäni pahimman pelon toteutumisen. Olen tottunut kärsimukseen, mutta olen pelännyt "yllättäin" tapahtuvaa pahaa. Jouduin tavallisena aurinkoisena päivänä onnettomuuteen. Olen ollut hoitoalalla, mutta aina kammoksunut teho-osastoa ympäristönä, kaikkia niitä laitteita. Nyt jouduin olemaan oman lapseni vierellä siinä ympäristössä. Työssäni olen lohduttanut ja tukenut useita ihmisiä, jotka ovat lähellä kuolemaa, mutta en ollut uskaltanut olla yhdenkän läheiseni kuolinvuoteella. Pidin lastani sylissä kuolin hetkellä. Se kaikki oli inhimillisesti pahin painajaiseni, mutta samalla selittämätön kokemus. Puolisoni, jolle kaikki uskonasiat ovat aika vieraita sanoi poikamme hautajaisten jälkeen, että oli lämmin tunne, ihan kuin meittä kannettaisiin, tosi turvallinen olo. Ja se kuvasikin sitä olotilaa koko sen painajaismaisen tilanteen aikana. Itse uskon, että Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen ja hän hyvittää tavalla tai toisella kaiken epäoikeudenmukaisen kärsimyksen, mitä täällä elämässä on joutunut kokemaan, ositain ehkä joissain tilanteissa jo tässä elämässä, mutta ainakin tään elämän jälkeen, tavalla jota ihminen ei osaa kuvitella mahdolliseksi. Siihen uskon syvästi.

Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." Ilm. 21:8

[QUOTE="uskovainen";28867374]Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." Ilm. 21:8[/QUOTE]

Sopii siis toivoa että et ole epähuomiossa vääristänyt Raamatun sanaa ja että mitä tunsit oikeasti oli Jeesus. Muuten saattaa käydä helvetin köpelösti :)

Kuulun kirkkoo ja haluaisin uskoa, en ole sulkenut elämästäni pois toisiakaan uskontoja. olisi oikeampi ehkä sanoa että uskon moniin erillaisiin asioihin enkä vain yhteen tiettyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja rikasvaiköyhä;28867071:
Eihän mitään ole, ennen kuin se todistetaan olemassaolevaksi.

Eli mielestäsi esim atomeita ei ollut olemassa, ennenkuin ne todistettiin olemassaoleviksi, tai maa ei kiertänyt aurinkoa, ennen kuin ihminen kykeni todistamaan, että se kiertää :D

Niimpä. On minunkin koirallani sielu. :)

Mut tuostakohan just johtuu, et jos raamatussa väitetään ettei lemmikeillä ole esimerkiksi sielua, niin senkö takia se olisi joku häväistys viedä hautuumaalle...?

Niin ja mäkin uskon siihen juuri että sammumme vain pois sitten kun kuolemme.

tarkoitatko elävän koiran viemistä hautausmaalle? se johtuu varmaan ihan siitä, että koisten haudoille kuseskelu on omaisten ja muidenkin mielestä epäkunnioittavaa.

[QUOTE="uskovainen";28867282]Pietarin puheesta löytyy toinen esimerkki:

Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"[/QUOTE]

Aina jaksan hämmästellä, kuinka jonkun Pietarin, joka oli vain ihminen, sana ja mielipiteet rinnastetaan ns. Jumalan sanaan.

Uskon, että kristinusko on epätosi. Mitä taas henkimaailmaan tulee, saatan uskoakin. Kaikkien uskonnollissävytteisten väitteiden joukko on niin mahtava, että sitä on mahdotonta todistaa kokonaan epätodeksi.

Yhteistyössä