Vaimo bailaa joka viikonloppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EAalto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EAalto

Vieras
Hei,

olen ollut parisuhteessa nyt vuoden, naimisissa neljä kuukautta. Kaikki on ollut upeaa aivan viime aikoihin asti. Vaimoni aloitti yhtäkkiä uuden harrastuksen: tanssin. Hän on käynyt tanssimassa erään puolitutun miehen kanssa.

Ensimmäisenä lauantaina hän tuli kotiin klo 5.00. Seuraavana lauantaina hän oli taas tanssimassa, kotiin klo 5.00. Saman tien tansseista tultuaan hän sanoi, että perjantaina voisikin mennä Paville. Nyt hän on lähdössä saman miehen kanssa kolmantena viikonloppuna peräkkäin tanssimaan.

Minulla on ollut vähän vaikeuksia sulattaa tätä yhtäkkiä vauhdilla alkanutta harrastusta. Olen kyllä antanut siihen luvan, enkä usko että kyseessä on muuta kuin tanssiminen, mutta silti tämä tuntuu aika rankalta. Vaimo ei ymmärrä, että minulla on vähän vaikeuksia sulattaa tilannetta.

Mitä sanotte tilanteesta?

Sanon että 8 kuukaudessa ei opi tuntemaan toista niin hyvin, että kannattaisi avioon asti mennä. Ei, vaikka kuinka rakastaa. Ei tarvitse olla kummonenkaan ennustaja, että voi sanoa liiton päättyvän lyhyeen, sori vaan.

Taitaa olla tanssit kohta tansittu sun kanssa jos et tee mitään! Ei hyvältä näytä! Toisaalta aloita sinäkin samanlainen harrastus ja tule yhtä myöhään kotiin niin katsot sitten mitä vaimo tuumailee.....

Voi että, noinhan se yleensä menee, lopun voi vai arvailla.................
Sano sille vaimollesi että tuo sen miehen teille kotiin, vaikkapa kahville. Silloin näet missä mennään. Ratkaisut voi sitten tehdä saman pöydän ympärillä.............

Entiedä kuinka kaukana käyvät tanssimassa,vaikka kävis sadan kilometrin päässä tanssimassa niin ei siinä kyllä aamu viiteen mene,toiset voi ajella jopa 160km-200km yhteen suuntaankin,sit menee aamu viiteen.Tuntuu kummalta että vaimosi kulkee puolitutun miehen kanssa,niin paljon lavoilta ei miehiä tai naisia puutu että tarvii ketään raahata lavoille.Jos sun vaimosi vähääkään kunnioittaa sua jättäis ne puolitutut miehet ja hommais itsellensä naiskavereita kulkisi niiden kanssa.Koita päästä mukaan ja suosittelenkin että kävisit katsomassa jos siittä vaikka tanssikärpänen iskis niinkuin vaimollesi,sillä monet aloittelijat juokseekin lavoilla.Jos vaimosi pyrkii kaikin keinoin estää sinun tulemista niin silloin pitää hälytys kellojen soida.
Ota rohkeesti asia puheeksi,jos vaimosi suostuu puhumaan niin teette selvät pelisäännöt ja luulisi vaimosi esittelevän tämän puolitutun miehen jos se on vähääkään nainen ja rehti sinua kohtaan.
Tanssi on harrastuksena hyvä harrastus ja suosittelen kaikille,ei tarvi krapulaisena heräillä.

Jos tää ei ole provo, niin melkoisen ongelman olet saanut. Nainen joka ei hyväksy aviomiestään tanssipartnerikseen on itsekäs. Ihan oman etusi vuoksi voisit laittaa eron vireille ja antaa vaimolle mahdollisuuden päteä tanssiparketilla. Jos vaimo ei tajua osaasi, niin ehdottomasti matkat erisuuntiin.

Kuulkaas nyt miehet! Tunnen monia naisia, jotka haluaisivat kipeästi harrastaa tanssia ja esteenä on juuri se, ettei oma ukko tanssi. Sitten ei kehdata lähtä toisen miehen kanssa parketille, kun pelätään, että mitähän se oma ukkoni tästä oikein tuumaa. Minä olen justiinsa yksi näistä naisista, joilla olis hinku päästä tanssilavalle. Mutta kenen kanssa? Oma ukko ei tasan lähde (vaikka tanssii aika hyvin) ja jonkun vieraan, tanssitaitoisen kanssako sitten ei saa mennä? Eli joudun vaan ruikuttamaan kotona, että voi kunpa pääsisin...

Siinä teille ajattelemisen aihetta miehet!

Voisin tietty hankkia naisparinkin, mutta kun minä olen aina se joka joutuu viemään ja ei niitä nostoja, kaatoja ja muita tanssiin kuuluvia elementtejä oikein voi tyttö-tyttö-parina toteuttaa.

No sanopa nainen miltä kuulostaa viikonloput tansseissa kello viiteen puolitutun miehen kanssa. Ja epäilen, että toivomus on, että oma mies ei lähtisikään mukaan? Aviossa neljä kuukautta. Onko kiva tilanne?

Eipä tähänkään ole juuri muuta ratkaisua, kuin keskustella asiasta. Jos AP vaikenee, vaimon mielestä kaikki on OK. AP:n sijassa minä en moista menoa katsoisi, vaan vaikkapa kysyisin viattomasti, että mitä tehdään lauantaina ja jos vaimo ilmoittaa menevänsä tanssimaan, siinä vaiheessa voi itse teeskennellä ilahtunutta ja sanoa, että kiva juttu, mä tulen mukaan. Vaikkei itse tanssisikaan, niin ainahan sitä voi katsella ja vaikka harjoitella tanssimista. Voihan olla, että vaimo tulisi mustasukkaiseksi, kun vieraita naisia käy pyytämässä omaa miestä tanssimaan. Ainakin joissakin paikoissa on ennen tanssien alkua tanssinopettelua.

Nyt talvikaudellakin on tanssikouluja. Olen itse aikoinaan aloittanut tanssikoulun ihan yleissivistyksen takia. Kävin yhden vuoden syksystä kevääseen asti harjoittelemassa. Sambat ja jivet ei vieläkään luonnistu kovin hyvin, mutta vaikka harvoin tanssinkin, niin peruslavatanssit sujuu ihan ongelmitta ja olen niistä saanut jopa kehujakin.

Joku tuossa ihmetteli, että miksi kotiin viideltä, kun lavatanssit loppuu kahdelta. Lavatanssit ei lopu kahdelta, vaan yhdeltä.
Tämä taitaa olla niin, että kun kerran Paville ollaan tänään menossa, niin nämä aikaisemmat kerrat on käyty Tulisuudelmassa ja se pannaan kiinni vasta neljältä. Siinä kun jonottaa taksin ja käy Rusan Shellillä aamukahveilla, niin tottakai se menee viiteen ja ylikin. Täytyyhän siinä víelä pihalla taksin takapenkillä suuta vaihtaa.

Meillä oli ihan sama tilanne, että tansseissa oltiin liian useina viikonloppuina ja parhaimmat vedot kestivät aamu seitsemään. Tuo kello viisi oli niitä lyhimpiä "Pusun" keikkoja.

Tein siitä stopin, ottamalla eukon luokalle. Jos kerran aikoo meillä asustella ja nukkua, niin tuo tansseissa ramppaaminen loppuu. Yritti vielä änkätä vastaa, mutta kun uhaksin päälle selkäsaunalla, niin johan tokeni.
Nyt on kiltisti kotona ja itsekin jo katuu kolttosiaan.

EAalto:

Sitten ei auta kuin keskustella, kerrot aivan suoraan kuinka kärsit tilanteesta. Silloin vaimosi joutuu tekemään valinnan, joko hän panostaa kaveriinsa tai sinuun. Joka tapauksessa tuo yhtälö, että sinä katselet sivusta ja vaimo päättää, niin ei tule toimimaan, vaan sinun pitäisi olla ykkönen vaimosi silmissä.
Ymmärrän kyllä, että vaimollasi on tosi kivaa tanssia hyvän tanssijan kanssa koko illan. Sitä en ymmärrä mitä he tekevät kolme tuntia tanssien jälkeen, jolloin pitäisi olla nukkumassa. Minulla on paha aavistus, että vaimollasi ei ole puhtaat jauhot pussissa. Voi olla, että hän on vain käynyt kahvilla miehen kotona, mutta sekin on liikaa, ainakin minulle.

Ainoa vaihtoehto on , että opettelet tanssimaan ja menet mukaan tansseihin.

"AP:n sijassa minä en moista menoa katsoisi, vaan vaikkapa kysyisin viattomasti, että mitä tehdään lauantaina ja jos vaimo ilmoittaa menevänsä tanssimaan, siinä vaiheessa voi itse teeskennellä ilahtunutta ja sanoa, että kiva juttu, mä tulen mukaan."

Silloin kun tuon sanot, niin katso ensireaktiot, siitä näet missä mennään ja mikä on sinun osasi draamassa.

Jos naisella alkaa menojalkaa vipattamaan ja kotona on mies, jota ei kunnioiteta, niin ennuste on todella huono ja vaimo on laitettava selkä seinää vasten.

Varmasti vaimon tanssikaveri on taitava eihän muuten tanssii hänen kanssa. Mutta tuo mies on varmasti myös taitava myös muissa asioissa....Ei oo vaikea arvata missä!

Itse aikoinaan tykkäsin tanssia, mies myöskin. Mutta ei minun kanssani, toisia haki vaikka olin itse mukana. Jos pyysin, niin todella vaikeata miehelle.
Tanssihalut ovat menneet.

Tässä tapauksessasi vaimollasi on meneillään jotain, ei vielä ehkä vakavampaa, mutta kun ollaan lähekkäin, niin kukaan ei voi jäädä tunteettomaksi. Tai sitten vaimosi yrittää herättää huomiosi, hei minä täällä...

Alkuperäinen kirjoittaja EAalto:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Mona:

Varmasti osaat lukea ap:n vaimon ajatuksia, jos hänellä on tanssikaverina taitava mies, jonka kanssa hän haluaa esiintyä.

Lyhyesti: vaimoni tanssikaveri on tosi taitava.

Mistä tiedät??? Oletko ollut salaa katsomassa???
Vai kertoiko vaimo???
Ja missä luulet "tanssi"partnerin olevan erityisen taitava???
Veikkaan että on iso, kestävä ja musta....Vaimon partneri nimittäin...

Jos asia on täysin viaton niin:

Vaimosi nauttii harrastuksestaan ja on erittäin tyytyväinen , kun hyväksyt sen.
Tanssista saa irti todella paljon, kun siitä nauttii ja se "sujuu kuin tanssi"
Se on osa vaimosi elämää.
Hän on aidosti pahoillaan, jos aiheuttaa sinulle pahan olon.
Hän on ehdottoman uskollinen.
Hän haluaa mukaasi tanssikursseille.

Mullakin on tanssiharrastus mutta tanssin viikolla, salsaa ja balettia. Jos todella haluaa tanssia harrastaa tanssimisen vuoksi, ei kyllä tartte mennä minnekään Paville joka lauantai! Hyväksyisikö nainen jos mies kävisi vieraan naisen janssa joka viikonloppu tanssimassa..? Hardly..

Kuule EAalto. Nyt melkein joka ilta on läksyt jäänyt tekemättä kun meseilet täällä Elleissä. Jos vielä kerrankin näen sun kirjoittelevan tuollaista hölynpölyö niin iskän kanssa otetaan tietsikka sulta pois. Anteeksi kaikille vastanneille mutta toimeidän Erkki on vasta 10 v ja siitä on kivaa meseillä, mut nyt tuli stoppi.

Yhteistyössä