Vaimo bailaa joka viikonloppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EAalto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja EAallon äiti ja iskä:
Kuule EAalto. Nyt melkein joka ilta on läksyt jäänyt tekemättä kun meseilet täällä Elleissä. Jos vielä kerrankin näen sun kirjoittelevan tuollaista hölynpölyö niin iskän kanssa otetaan tietsikka sulta pois. Anteeksi kaikille vastanneille mutta toimeidän Erkki on vasta 10 v ja siitä on kivaa meseillä, mut nyt tuli stoppi.

Mutta kun tuntuu niin pahalta.

EAalto ("Erkki"), 43

Voi hitsi, taidan olla aika väsy, mutta nauratti jo edellisen nikki "äiti ja iskä". Harvoin täällä saa ääneen nauraa, itku sitä vastoin on lähellä, kun miettii monen uusavuttomuutta.

Toi tulee jotenkin niin nolostuneesti, tuo anteeksi, meidän Erkin puolesta :-DDDDDD

Alkuperäinen kirjoittaja EAalto:
Mut mut äääiiitttiiiiiiii......

Tämä ei ollut minun, alkuperäisen EAllon kirjoittama.

Näköjään vakava keskustelu on tämän jälkeen mahdotonta.

Kiitos kaikille, jotka ovat aidosti jakaneet mielipiteitään. Enää se ei taida onnistua.

EAalto

Älä välitä noista mielenterveyspotilaista, aina niitä on joka paikassa. Poimi vain oikeat vastaukset, koska enempään he eivät pysty.
Jatketaan:)
Aihe on minulle läheinen ja uskon, että voin jotakin siitä kertoa.

No niin,

meidän tilanteemme on edennyt sillä tavalla, että vaimo jätti yhden tanssikeikan väliin.

Olemme puhuneet jatkosta. Hän harkitsee tanssiseuraan menoa tuon tansspartnerinsa kanssa, mutta haluaa vielä ennen sitä käydä tanssimassa lavalla. Ja myös tanssiseurassa käymisen lomassa.

Minä ehdotin, että hän tulisi sitten kuitenkin tansseista suoraan kotiin.

Hän ei suostunut tähän. "Miksi hänen pitäisi tulla?" "Eikö hän saa itse määritellä" "Miten se eroaa muista iltaharrastuksista? Ei niihinkään laiteta kotiintuloaikaa."

Nyt minua pelottaa, että koko avioliitto kariutuu tähän: Vaimo ei suostu tulemaan tansseista kotiin, vaan vaatii saada viettää vielä lavan sulkeuduttua tai pilkun jälkeen aikaa tuon partnerinsa kanssa.

Voi hyvin olla, että minä en kestä sitä. Tuntuu niin kovin triviaalilta eron syyltä.

Itsekin nautin todella paljon tanssimisesta, mutta silti en ymmärrä vaimoasi. Minusta on jo iso asia, että olet hyväksynyt vakipartnerin. Ei sekään ole mikään itsestäänselvyys.

Tuo vaimosi suhtautuminen "kotiintuloaikaan" kertoo jo melko paljon ja se tekee asiasta huolestuttavan. Kyllä suurin osa porukasta lähtee tansseista suoraan kotiin eikä sitä tanssikertaa jäädä enää läpikäymään missään kahvikupposen ääressä. Tanssiessakin voi keskustella.

Hyvä juttu on, että olet suoraan sanonut, mitä mieltä olet. Hyvä juttu on myös se, että vaimosi pystyi jättämään edes yhden kerran väliin.

Kiinnostaako sinua itseäsi yhtään tanssiminen? Jos edes vähääkään, mene ihmeessä mukaan tanssikursseille ja -lavoille. Ei teidän tarvitse niissä koko aikaa yhdessä tanssia, mutta silti se olisi yhteinen harrastus. Tanssi on hyvä liikuntamuoto, siinä ollaan lähekkäin ja yleensä se on iloista puuhaa. Suosittelen :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin innokas tanssija:
Itsekin nautin todella paljon tanssimisesta, mutta silti en ymmärrä vaimoasi. Minusta on jo iso asia, että olet hyväksynyt vakipartnerin. Ei sekään ole mikään itsestäänselvyys.

Tuo vaimosi suhtautuminen "kotiintuloaikaan" kertoo jo melko paljon ja se tekee asiasta huolestuttavan. Kyllä suurin osa porukasta lähtee tansseista suoraan kotiin eikä sitä tanssikertaa jäädä enää läpikäymään missään kahvikupposen ääressä. Tanssiessakin voi keskustella.

Hyvä juttu on, että olet suoraan sanonut, mitä mieltä olet. Hyvä juttu on myös se, että vaimosi pystyi jättämään edes yhden kerran väliin.

Kiinnostaako sinua itseäsi yhtään tanssiminen? Jos edes vähääkään, mene ihmeessä mukaan tanssikursseille ja -lavoille. Ei teidän tarvitse niissä koko aikaa yhdessä tanssia, mutta silti se olisi yhteinen harrastus. Tanssi on hyvä liikuntamuoto, siinä ollaan lähekkäin ja yleensä se on iloista puuhaa. Suosittelen :-)

Tanssi on esileikkiä...joutavaa pyörimistä pillun ympärillä.
tanssin jälkeen vakipartneri muuttuu vakipanoksi...näin se aivan selväst tässäkin tapauksessa on...

Ei ole lainkaan huono syy erota. Ihan oman mielenterveytesi vuoksi hae rasti ruutuun-paperit kotiisi. Todennäköisesti siinä käy niin, että vaimosi kavaljeeri kauhistuu ja ottaa ritolat. Ja minä pyydän, että harkitse kaksi kertaa haluatko jatkaa "vaimosi" kanssa.
Voipi olla, että hän vain ottaa harrastuksensa tosissaan, mutta minusta hän ei kunnioita sinua pennin vertaa. Voi olla myös, että vaimosi tajuaa tilanteensa ja aikuistuu, mutta se jää nähtäväksi.

Sinulla on erittäin vaikea tilanne ja näyttää siltä, että sinun osasi on olla kynnysmatto.
Voimia.

Vaimosi kuulostaa kyllä melkoisen itsekkäältä ihmiseltä. Mikä mahtoi olla motiivina nopeaan avioitumiseen? Hiukan herää epäilys, että sinut on uunotettu avioliittoon jonkin edun vuoksi, tai sitten vaimosi on mallia tuuliviiri, jonka keskittymiskyky yhteen ihmiseen lopahti pian uutuuden viehätyksen jälkeen. Hmmm. avainkysymys taitaakin olla, että onko tämä harrastus ollut kuvioissa jo pitkään vai alkoiko se nyt teidän suhteenne aikana?

Toki voi olla, että hän aidosti vain harrastaa, sillä kun aloin miettimään, niin miehelläni on myös harrastus (kuten minullakin), joka vie ajoittain montakin viikonloppua, eli silloin harrastetaan, päälle saunotaan ja otetaan hiukka näkäräisiä. Hassuahan se olisi, jos vaatisin miestä tulemaan suoraan kotiin, sauna+ saunaoluet kun löytyy kotooltakin.

Aika huolestuttavalta kuulostaa tuo ap:n tapaus. Olen pahoillani, mutta minusta tuo vaimon käytös ei kuulosta enää pelkältä tanssimiselta, vaan jonkinlaiselta muultakin suhteelta, sillä vaimon kommentit viittaa siihen, että hänellä on kivaa tavalla tai toisella muutenkin kuin tanssin merkeissä.

Olisi nimittäin kiva, jos vaimo jaksaisi panostaa ja jakaa vapaa-aikaansa yhtä innokkaasti myös AVIOMIEHENSÄ kanssa eikä vain toisen miehen kanssa, vaikka olisi kuinka hyvä tanssija. Tiedän itsekin, että jos tulee kotiin aamuviideltä, niin johan siinä menee nukkuessa se tanssia seurannut päivä ja siis omalta puolisolta on poissa sekä edellinen ilta että lähes koko seuraava päivä.

Mahtaakohan tanssiseuraan liittyminen olla vain keino saada 1-2 kertaa viikossa helppo syy olla miehen kanssa ilman selittelyjä? Voit toki käydä tarkistamassa tilanteen, että missä treenit ovat (= onko hän siellä oikeasti), mutta kyttäämisestä huolimatta "todistusaineiston" etsiminen ei poista sitä seikkaa, että asiasta pitäisi puhua.

Minusta AINA kaikki asiat, jotka vaivaavat mieltä, pitäisi selvittää puhumalla. AP:lla on oikeus tuntea itsensä hylätyksi ja yksinäiseksi. Totta kai hän voi yrittää keksiä tekemistä itselleen silloin, kun vaimo on poissa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että tuolla menolla pariskunta ajautuu kovaa vauhtia eroon toisistaan.

Jotenkin tuntuu siltä, että AP:n suhteessa nainen on se, joka on tottunut ottamaan rohkeasti askelia tunteittensa osoittamaan suuntaan. Toivottavasti AP:lla on avioehto, mikäli ero tulee, ettei vaimo vie rahoja!!! AP:n ainakin kannattaa laittaa pankkitileihin yms. liittyvät paperit talteen esim. työpaikalle, pankin tallelokeroon tms. Jos vaimo on tottunut menemään tunteittensa virran mukaan, se voi tarkoittaa sitä, että hän hakee itselleen aina uutta liehittelyä ja uutta rakastumisen tunnetta. Tällaisten syiden vuoksi ainakin itse olen varovainen solmimaan pikasuhteita, että oppii tuntemaan toista. Jo se seikka, että kysyy kumppanilta, että kuinka monia vakavia suhteita hänellä on ollut, kertoo paljon. Jos kumppanit vaihtuvat muutaman kuukauden tai parin vuoden välein, hän ei välttämättä ole kovin hyvä sitoutumaan pitkäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja EAalto:
No niin,

meidän tilanteemme on edennyt sillä tavalla, että vaimo jätti yhden tanssikeikan väliin.

Olemme puhuneet jatkosta. Hän harkitsee tanssiseuraan menoa tuon tansspartnerinsa kanssa, mutta haluaa vielä ennen sitä käydä tanssimassa lavalla. Ja myös tanssiseurassa käymisen lomassa.

Minä ehdotin, että hän tulisi sitten kuitenkin tansseista suoraan kotiin.

Hän ei suostunut tähän. "Miksi hänen pitäisi tulla?" "Eikö hän saa itse määritellä" "Miten se eroaa muista iltaharrastuksista? Ei niihinkään laiteta kotiintuloaikaa."

Nyt minua pelottaa, että koko avioliitto kariutuu tähän: Vaimo ei suostu tulemaan tansseista kotiin, vaan vaatii saada viettää vielä lavan sulkeuduttua tai pilkun jälkeen aikaa tuon partnerinsa kanssa.

Voi hyvin olla, että minä en kestä sitä. Tuntuu niin kovin triviaalilta eron syyltä.

Ha-haa !
Miksi jätti keikan väliin ? Rekikelitkö ?

Ei eroa kannata pelätä taloudellisessa mielessä, nykyään on pykälä, missä omaisuuksia ei jaeta tasan, jos ilmenee, että avioliitto on solmittu jossakin muussa mielessä tai se päättyy kovin nopeasti.

Jostain syystä tuntuu, että ap:n vaimo on täydellisen hurahtanut tanssiin, miksi ei myös mieheen. Ja vaimon tehtävä on palauttaa oman miehen arvostus, tietysti ap:n avustuksella, joka on päättäväisyys.
Vaimo voi olla täydellinen höppänä, joka ei tajua tilannetta tai sitten hän on erittäin itsekäs ihminen. Kaksi vaihtoehtoa.

Nimimerkillä mies taitaa olla nyt jotain katkeruutta asian tiimoilta, kun niin kärkkäästi on eroneuvoja antamassa. Muutenkin on melko ajattelematonta kannustaa eroamaan, kun tiedämme kuitenkin vain asian yhden puolen. Toivottavasti EAalto on niin viisas, että jättää moiset neuvot omaan arvoonsa ja tekee ihan omat päätöksensä.

Tanssiminen on mukavaa. Se voi johtaa intiimimpäänkin suhteeseen (kuten mikä tahansa tilanne, jossa ihmiset ovat keskenään tekemisissä), mutta on olemassa meitäkin, jotka pitävät tanssin ja seksin toisistaan erillään.

Minä en katselisi hetkeäkään vastavihittyä vaimoa, joka viihtyy tanssimassa toisen miehen seurassa viikonloppuna ja vielä aloittaa tanssikurssit tämän kanssa viikolla. Jossain menee rajan yli ja minulla se menee ap:n tapauksessa selkeästi.
Sekin on totta, että minulla on hyvin jyrkkä mielipide asiasta. Ehdotan ap:lle eroa, koska hän tulee kärsimään kotona yksinäisiä öitä odottaen vaimoaan aamuyöstä kotiin. Se ei ole normaalia käytöstä vaimolta ja kenekään ei tarvitse elämäänsä tuollaista kumppania huolia. Ap:n vaimo voi siistiä tapansa, se on ainoa mahdollisuus, että ap selviäisi tästä ylitse.

Elämä on valintoja, en aivan korkealle arvosta ihmistä, joka valitsee tavan tietäen, että hän loukkaa puolisoaan.

Tanssia voi harrastaa aivan mainiosti siten, että se ei loukkaa puolisoa.

Minä voisin hyväksyä vaimon tanssiharrastuksen, jos en itse haluaisi tanssia ja vaimo tanssisi tanssikulttuurin mukaisesti, siis olisi naistenrivissä, eikä olisi illasta toiseen kenenkään vakiopartneri. Jos hieman annetaan löysää, niin illan voisi tanssia jonkun kanssa, jos kerran se on niin mukavaa, mutta viimeisen valssin jälkeen ajatukset pitää olla omassa miehessä ja tulla suoraan kotiin.
Tansseissa käy paljon naimisissa olevia naisia, mutta kyllä osaavat yleensä käyttäytyä eivätkä kulje kenenkään parina.

Niinkuin "tuli" aiemmin mainitsikin, myös miehillä voi olla näitä aikaa vieviä harrastuksia, esim. golf. Monet naiset viettävät kesänsä golfleskinä lapsineen ilman miestä, kun mies puurtaa viheriöllä joka päivä. Ja talvella mies lähtee golf-matkalle yksin tai mieskaverinsa kanssa. Voihan tällöinkin herätä kysymys: mitäköhän se mies oikeasti siellä reissussa tekee? Kenties jonkun naisen kanssa? Itse olen melko varma, että golfia se ukko siellä vaan pelaa.

Mutta: tutkikaa ennen kuin hutkitte!

Tosiaan ap:n vaimo voisi siistiä tapansa, mutta ei pidä syyttää pettämisestä jos todisteitakaan ei ole...ehkä vaimo vaan tykkää bilettää tai olla ihailevien katseiden kohde. Yritä ap tunkea "bileisiin" mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Niinkuin "tuli" aiemmin mainitsikin, myös miehillä voi olla näitä aikaa vieviä harrastuksia, esim. golf. Monet naiset viettävät kesänsä golfleskinä lapsineen ilman miestä, kun mies puurtaa viheriöllä joka päivä. Ja talvella mies lähtee golf-matkalle yksin tai mieskaverinsa kanssa. Voihan tällöinkin herätä kysymys: mitäköhän se mies oikeasti siellä reissussa tekee? Kenties jonkun naisen kanssa? Itse olen melko varma, että golfia se ukko siellä vaan pelaa.

Mutta: tutkikaa ennen kuin hutkitte!

Tosiaan ap:n vaimo voisi siistiä tapansa, mutta ei pidä syyttää pettämisestä jos todisteitakaan ei ole...ehkä vaimo vaan tykkää bilettää tai olla ihailevien katseiden kohde. Yritä ap tunkea "bileisiin" mukaan!

Jos eukko tulee tansseista aamuyöstä pikkarit liisteessä on viimeinen tanssi ilman muuta ollut vaakamamboa.
Ei kait siitä ole epäilystäkään, järki käteen akat...

Tuo on hyvä testi, tuo tansseihin mukaan pyrkiminen, jos ap:ltä kielletään tai vähätellään hänen mukaantuloansa, niin mitään ei ole tehtävissä (todennäköisesti) Silloin aviomies on kolmas pyörä.

Golf- vertaus oli huono paitsi, jos golf kaveri on nainen ja väylät kuljetaan käsi kädessä ja poski poskella.

Kannatan ehdotusta, että pyydät vaimosi tanssipartneria kotiinne kahville tai vaikkapa muutamalle oluelle. Kyllähän sinunkin pitää tutustua mieheen, jonka kanssa vaimosi viettää niin paljon aikaa. Voisitko ehdottaa vaimollesi, että hän rajoittaisi harrastuksensa vaikkapa yhteen kertaan viikossa? Mikäli itse pidät tanssimisesta, niin lähde joku kerta mukaan!

Hei,

tiedoksi kiinnostuneille: parin viikon aika rankan molemminpuolisen vihoittelun, loukkaantumisten ja väärinymmärysten jälkeen ollaan nyt siinä tilanteessa, että vaimo päätti ainakin toistaiseksi pitää tanssitauon, kunnes kaikki sen suhteen on täysin selvää.

Minua vähän harmittaa, että hän veti harrastuksensa niin överiksi - siis minun mielestäni - heti alussa, että jouduimme tällaiseen tilanteeseen. Maltillisemmalla alulla kaikki olisi ehkä sujunut hyvin.

Ei tietenkään ole taattua, etteikö mustasukkaisuus voisi iskeä silloinkin, mutta nyt koko tämä tanssijuttu iski kyllä turhan kovalla voimalla.

EAalto

Tottakai olet mustasukkainen, vähemmästäkin. Kyllä sinun tulkintasi överiksi vetämisestä on minunkin mielestäni oikea. Siinä on vaimolla kova työ, että tilanne palautuu normaaliksi.

Jos minä olisin sinun tilanteessasi, niin minä en jäisi kotiin, jos vaimo lähtee tanssimaan. Minä opettelisin myös tanssimaan. Matot vain sivuun ja perusjutut kotona vaimon opastuksella ja fuskut ym. kursseilla. Jos tanssit ei kiinnosta, niin sitten ulos syömään. Tanssi-ilta vie vähintäin 20 € , sillä summalla syö pihvin. Marttyyriksi ei kannata alkaa, vaan liikkeelle itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Tottakai olet mustasukkainen, vähemmästäkin. Kyllä sinun tulkintasi överiksi vetämisestä on minunkin mielestäni oikea. Siinä on vaimolla kova työ, että tilanne palautuu normaaliksi.

Jos minä olisin sinun tilanteessasi, niin minä en jäisi kotiin, jos vaimo lähtee tanssimaan. Minä opettelisin myös tanssimaan. Matot vain sivuun ja perusjutut kotona vaimon opastuksella ja fuskut ym. kursseilla. Jos tanssit ei kiinnosta, niin sitten ulos syömään. Tanssi-ilta vie vähintäin 20 € , sillä summalla syö pihvin. Marttyyriksi ei kannata alkaa, vaan liikkeelle itsekin.

Jos emäntää tanssituttaa, niin kun pyörittää sitä viikon pari tuntia joka päivä Matin ja tepon tahtiin olohuoneen ja keittiön väliä niin eiköhän tokene.
jos vielä hinkuu tansseihin niin kyllä se siitä oikeasti tykkää...

Hieno juttu että asiat näyttävät selviävän. Kiitos EAallolle että kertoi miten tarina päättyi (jos ei ole vielä pahasti kesken), liian moni opettavainen juttu jää täällä kesken.

Yhteistyössä