Vaimo on ihastunut toiseen mieheen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jarppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ville";29114896]Sitä se Strömsö tässä kohtaa on, että puhut teorian, et kokemuksen kautta.[/QUOTE]

Kyllä mä olen eronnu, kokemusta on. Oma ero vaan hoitui kummemmin riitelemättä.

On mulla kokemusta turpaanlataamisesta. En vaan o siitä hirveen ylpee, pitäis osata säilyttää malttinsa.

Kenenkään kamoja en o koskaan nostanu ovesta ulos, mut aapeen tapauksessa mä tekisin noin silmää räpäyttämättä.

Kyllä mä olen eronnu, kokemusta on. Oma ero vaan hoitui kummemmin riitelemättä.

On mulla kokemusta turpaanlataamisesta. En vaan o siitä hirveen ylpee, pitäis osata säilyttää malttinsa.

Kenenkään kamoja en o koskaan nostanu ovesta ulos, mut aapeen tapauksessa mä tekisin noin silmää räpäyttämättä.
Jokainen lienee eronnut joskus. En ole kolmansia osapuolia ikinä retuuttamista enempää pahoinpidellyt. Silti, se ei ole se pointti vaan tylyn elämän näkeminen pidemmältä aikajanalta.

[QUOTE="ville";29114930]Jokainen lienee eronnut joskus. En ole kolmansia osapuolia ikinä retuuttamista enempää pahoinpidellyt. Silti, se ei ole se pointti vaan tylyn elämän näkeminen pidemmältä aikajanalta.[/QUOTE]

Kuis moni kolmas osapuoli on tullu sulle sanomaan, että se olet sinä joka täs ny ei ole reilu??? Taitaisit hieman retuuttaa???

Mä olen kattellu ihan kivaa ja toisinaan tylyä elämää vuodesta -67.

Kuis moni kolmas osapuoli on tullu sulle sanomaan, että se olet sinä joka täs ny ei ole reilu??? Taitaisit hieman retuuttaa???

Mä olen kattellu ihan kivaa ja toisinaan tylyä elämää vuodesta -67.

Ei kukaan suoraan. Turpaanlyönti on yhtä järkevää kuin housuunkuseminen. Enimmäkseen tylyä elämää alkaen -66 (joo, on ihan oikea syntymävuosi keulimisefektistä huolimatta)

Ottamatta kantaa ap.n tilanteeseen. Toiseen ihastuminen ei ole aina suhteen loppu, se voi jopa olla viimekädessä suhteelle uutta tuova asia.

Joskin ihastumisista ei kannttaisi puhua, eikä sillä satuttaa toista. Minä en ainakaan halua/isi tietää. Enkä kerro/ kertoisi.

Ap, voisit antaa vaimollesi vaikka 2-4 viikkoa aikaa valita, ja jos ei välejä sen uuden äijän kanssa ole katkaistu täysin niin sitten ero. Äläkä passaa liikaa vaimoasi sovinnon toivossa, se etäännyttää.

Sanoit ettei vaimollasi ole kauheasti ystäviä. Voisiko olla niin että sen takia se toisen miehen huomio hullaannuttaa tavallista enemmän? Koska ihastumisia ulkopuolisiin on varmaan joka avioliitossa mutta moni antaa niiden höyryjen mennä ohi. Onko vaimollasi kovin hyvä itsetunto?

En ymmärrä, miksi vaimolle pitää antaa mitään miettimisaikaa. Mun mielestä on ihan selvä, että jos ei tiedä haluavansa olla oman aviomiehensä ja lastensa isän kanssa, niin silloin sitä ei halua tosissaan.

Ap, pistä vaimo etsimään itselleen joku opiskelijaluukku ja muuttaamaan sinne miettimään. Sitten olet vahvoilla, koska lapset asuu sun luona.

Mun mielestä toi on ihan käsittämätön tilanne, että vaimo haluaa olla yksin eli viestitellä ihastuksen kanssa ja sä sallit. Miksi? Se vaan ruokkii ihastusta. Anna vaimolle kaksi vaihtoehtoa: sun omistamassa talossa ollaan parisuhteessa sun kanssa tai sitten painutaan muualle viestittelemään vieraille. Pakkaa kassi valmiiksi, niin päätöstilanne on vaimolle nopeampi.

jarppa kuten sanoit kaikki on sinun nimissäni mutta olette naimisissa. Onko teillä avioehto? että kaikki sinun nimissäsi olevat ovat sinun, jos ei vaimo saa puolet kaikesta avioliiton myötä. siis joudut kuitenkin maksamaan vaimolle asunnosta , autoista tms. tasinkoa ... kannattaa miettiä, selvittää juridiset asiat myös ajoissa, että tiedät oikeutesi ja velvolisuudet jos niitä asioita joudutte jakamaan...

kahden lapsen äitinä, toivon että saatte asiat selvitettyä ja vaimosi tulee järkiinsä. ihastuksia tulee ja menee... olen myös samaa mieltä että vaimollasi on huono itsetunto kuin ihastus hivelee heikkoa itsetuntoa... oletteko minkä ikäisiä? nuoria kun aloitte seurustella ?

[QUOTE="Eee";29115252]En ymmärrä, miksi vaimolle pitää antaa mitään miettimisaikaa. Mun mielestä on ihan selvä, että jos ei tiedä haluavansa olla oman aviomiehensä ja lastensa isän kanssa, niin silloin sitä ei halua tosissaan.

Ap, pistä vaimo etsimään itselleen joku opiskelijaluukku ja muuttaamaan sinne miettimään. Sitten olet vahvoilla, koska lapset asuu sun luona.

Mun mielestä toi on ihan käsittämätön tilanne, että vaimo haluaa olla yksin eli viestitellä ihastuksen kanssa ja sä sallit. Miksi? Se vaan ruokkii ihastusta. Anna vaimolle kaksi vaihtoehtoa: sun omistamassa talossa ollaan parisuhteessa sun kanssa tai sitten painutaan muualle viestittelemään vieraille. Pakkaa kassi valmiiksi, niin päätöstilanne on vaimolle nopeampi.[/QUOTE]

Juu mutta kun jokaisessa pitkässä ja hyvässä avioliitossa tuo tympääntyminen ja suoranainen inho tulee jossain vaiheessa vahvasti esille puolisoilla ja hyvässäkin avioliitossa ollessaan saattaa ihastua johonkuhun toiseen. Tuolla ap:n vaimolla on nyt se huumavaihe menossa.

Mulla itselläni ei ole vastaavasta tilanteesta kokemusta, mutta mun ja miehen mittapuulla pussailu+kiihkeä yhteydenpito olisi jo pettämistä eli tarkottaisi eroa, eli siinä mielessä olen samaa mieltä kanssasi.
Mutta se mitä olen lukenut muiden tarinoista niin kuitenkin siinä ON paljon pelissä, eli koti ja varsinkin lapset. Eli asiat eivät ole ihan niin mustavalkoisia, on joitakin aviopareja jotka ovat kovalla työllä nousseet pettämisen jälkeen ja ovat lähentyneet. Itse en pystyisi luottamaan mieheeni jos tämä olisi jotain naista pussaillut, mutta jotkut pystyvät.

On tullut taas paljon viestejä tänne. Eilen illalla katsoin tänne tulleita viestejä ja asiat oli lähteneet vähän väärille raiteille.

Asioista puhuttiin myöhään illalla vaimoni kanssa.. Päätöskin vaimon taholta tuli. Hän lähtee.

Huonosti nukutun yön ja muutaman tunnin yöunien jälkeen alkaa vasta vähitellen ymmärtää mitä tämä kaikki tarkoittaa.

No onneksi nyt on niin, että lapset jää tänne minun luokse, ainakin siksi aikaa kun vaimoni opinnot on ohi. Tietenkin lapset on varmaan melkein jokainen viikonloppu äitinsä luona.

Kestää jonkin verran aikaa sulatella asioita.

[QUOTE="essi";29115375]jarppa kuten sanoit kaikki on sinun nimissäni mutta olette naimisissa. Onko teillä avioehto? että kaikki sinun nimissäsi olevat ovat sinun, jos ei vaimo saa puolet kaikesta avioliiton myötä. siis joudut kuitenkin maksamaan vaimolle asunnosta , autoista tms. tasinkoa ... kannattaa miettiä, selvittää juridiset asiat myös ajoissa, että tiedät oikeutesi ja velvolisuudet jos niitä asioita joudutte jakamaan...

kahden lapsen äitinä, toivon että saatte asiat selvitettyä ja vaimosi tulee järkiinsä. ihastuksia tulee ja menee... olen myös samaa mieltä että vaimollasi on huono itsetunto kuin ihastus hivelee heikkoa itsetuntoa... oletteko minkä ikäisiä? nuoria kun aloitte seurustella ?[/QUOTE]

On meillä avioehto. Tällä hetkellä tuntuu, että se on paras paperi mihin on koskaan nimensä laittanut.

30-kymppisiä ollaan molemmat ja kun alettiin seurustella olimme 22-23 vuotiaita. Eli ei tässä enää ihan niin nuoria olla. No kuitenkin tarpeeksi nuori kuitenkin aloittamaan uuden elämän.

[QUOTE="Jarppa";29115608]On tullut taas paljon viestejä tänne. Eilen illalla katsoin tänne tulleita viestejä ja asiat oli lähteneet vähän väärille raiteille.

Asioista puhuttiin myöhään illalla vaimoni kanssa.. Päätöskin vaimon taholta tuli. Hän lähtee.

Huonosti nukutun yön ja muutaman tunnin yöunien jälkeen alkaa vasta vähitellen ymmärtää mitä tämä kaikki tarkoittaa.

No onneksi nyt on niin, että lapset jää tänne minun luokse, ainakin siksi aikaa kun vaimoni opinnot on ohi. Tietenkin lapset on varmaan melkein jokainen viikonloppu äitinsä luona.

Kestää jonkin verran aikaa sulatella asioita.[/QUOTE]

:hug: Voimia...

Ottamatta kantaa ap.n tilanteeseen. Toiseen ihastuminen ei ole aina suhteen loppu, se voi jopa olla viimekädessä suhteelle uutta tuova asia.

Joskin ihastumisista ei kannttaisi puhua, eikä sillä satuttaa toista. Minä en ainakaan halua/isi tietää. Enkä kerro/ kertoisi.

Tavallisen ihastuksen meidän suhde kestikin. Vuosi sitten vaimoni oli korviaan myöten ihastunut erääseen julkisuuden henkilöön, joka asuu ja on töissä tällä paikkakunnalla. Vaimoni alkoi yhtäkkiä asioimaan useinkin eräässä liikkeessä, jossa ei ollut aiemmin käynyt. No tämä liikekin oli melko tuore.

Sitten joulun tienoilla vaimoni kertoi liittyneensä johonkin salaiseen ja pienen piiirin facebook-ryhmään ja kirjoittaneensa sinne rakkaudesta jotain. Ja sitä minä en saisi katsoa. Sitten kuitenkin kun avasin ipadin, niin siinä se kirjoitettu viesti oli näytöllä. Muille kertoi olevansa ihastunut tähän pikkujulkkikseen. Silloin selvisi miksi hän oli yhtäkkiä alkanut asioimaan usein tämän työpaikalla. Joo mutta tuostakin selvittiin. Tilanne oli toisaalta eri kun ihastus oli yksipuolista. Nyt se oli molemminpuolista ja silleen.

Vaikka nyt tuntuukin hankalalta, tämä on varmasti pidemmän päälle oikea ratkaisu. Tuo tilanne olisi kuitenkin vaivannut teitä kumpaakin ja kyllähän sen lapsetkin vaistoaa ettei kaikki ole kunnossa. Voimia!

[QUOTE="Jarppa";29115649]Tavallisen ihastuksen meidän suhde kestikin. Vuosi sitten vaimoni oli korviaan myöten ihastunut erääseen julkisuuden henkilöön, joka asuu ja on töissä tällä paikkakunnalla. Vaimoni alkoi yhtäkkiä asioimaan useinkin eräässä liikkeessä, jossa ei ollut aiemmin käynyt. No tämä liikekin oli melko tuore.

Sitten joulun tienoilla vaimoni kertoi liittyneensä johonkin salaiseen ja pienen piiirin facebook-ryhmään ja kirjoittaneensa sinne rakkaudesta jotain. Ja sitä minä en saisi katsoa. Sitten kuitenkin kun avasin ipadin, niin siinä se kirjoitettu viesti oli näytöllä. Muille kertoi olevansa ihastunut tähän pikkujulkkikseen. Silloin selvisi miksi hän oli yhtäkkiä alkanut asioimaan usein tämän työpaikalla. Joo mutta tuostakin selvittiin. Tilanne oli toisaalta eri kun ihastus oli yksipuolista. Nyt se oli molemminpuolista ja silleen.[/QUOTE]

No on sulla varsinainen kultakimpale vaimona.

[QUOTE="Jarppa";29115608]On tullut taas paljon viestejä tänne. Eilen illalla katsoin tänne tulleita viestejä ja asiat oli lähteneet vähän väärille raiteille.

Voi ei, voimia sinulle, en osaa muuta sanoa!
Onneksi sulla on lapset, voit keskittyä niihin ja auttavat jaksamaan.

Jaksamista sinulle, Jarppa. Sulla on vielä elämää paljon edessä ja tulet löytämään onnea. Nyt tilanne on sekava ja hankala ja siitä ylitse pääseminen ottaa oman aikansa. Mutta kyllä sä selviät. Voit uskoa, että ei vaimosi elämä tule onnea ja autuutta olemaan uuden kumppanin kanssa. Vastoinkäymisiä heillekin tulee.

Teillä on yhteiset lapset, joten jonkinlaisen kontaktin tulet pitämään vaimoosi. Olet hyvä isä, paras mahdollinen lapsillesi. Pidä kiinni isän oikeuksista, älä anna vaimosi ikinä pompottaa sinua. Hän teki sen kerran, toista kertaa ei.

Tsemppiä!

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Hyvin kypsästi suhtaudut vaimosi ihastukseen. Me ihmiset olemme erilaisia, jokainen reagoi pettämistilanteisiin eri tavoin. Vaikutat tekstisi perusteella kunnon mieheltä ja ajattelet lapsiesi parasta. Vaimosi on varmaan kovasti viehtynyt tästä ystävästään. Se hivelee itsetuntoa, kun on tuore suhde ja saa uudelta ihmiseltä huomiota. Ei ole riitoja, kun ei ole yhteistä arkea (vielä). Itse olen naisena vastaavassa tilanteessa kuin sinä. Miehellä on uusi ihastus. Mieheni on hyvinkin viehättynyt uudesta naisestaan, mutta eipä sitä tuossa tilanteessa tajua, että se arjen harmaus on vielä edessä....

Onneksi "yhteistä arkea" ei ole ikinä pakko viettää siinä mielessä että muuttaisi yhteen. Parisuhteessa ja jopa avioliitossa voi olla myös asumatta yhdessä. Toki jokaiseen suhteeseen tulee vaikeuksia, mutta se kuuluu elämään.
Jos olisin ap:n vaimo, muuttaisin mahdollisimman pian yksin asumaan enkä jatkaisi suhdetta rakastajaan/ihastuksen kohteeseen.

[QUOTE="hmm";29115724]Todella harvoin mies saa huoltajuuden Suomessa vaikka kuinka olisi parempi vanhempi. Tiedän tapauksen jossa äidillä jopa mielentervyshäiriö ja yrittänyt itsemurhaa monta kertaa mutta silti äiti sai huoltajuuden...[/QUOTE]

niimpä, soziaalitantat pitää äidin puolia nou mätö vat

Mä raotan sulle tulevaisuuden verhoa.

Rouvasi suhde heilaansa ei tu kestämään. Heilansa ei omaa vaimoaan ja perhettään tu jättämään. Rouvasi muuttaa vissiin opintopaikkakunnalleen... Menee muutama kuukausi, niin hoksaa, et elämä opintorahoilla ei o kauheen kivaa.

Siihen asti lapsen on viikonloput sinulla, koska viikonloppuisin olisivat vaan rouvan biletyksen tiellä. Tahtoisi varmasti lapsia luokseen muutoin milloin vaan ja sinun pitäis toimia taksikuskina 24/7, mut ei se ole sinun hommasi.

Anna hänen mennä. Ikävä juttu, mut eipä tuo kummoista vaimoainesta ole.

Mut mä veikkaan, et juhannukseen mennessä hän saa tarpeekseen sinkuttelusta ja on kovaa kyytiä tulossa takaisin. Mä myös pahaa pelkään, että sä olet niin kiltti, että otat hänet takaisin.

Tu kertomaan miten kävi.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko

Yhteistyössä