Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Ytimekkäästi: minä ottaisin koiran ja pistän miehen pellolle. Tämä ei nyt sitten ole välttämättä mikään kehotus, mutta minusta tuo teidän tilanteenne on sellainen, että minä en sitä sulattaisi. Mies ei todellakaan voisi tehdä jotain tonnin ostoja minulle mitään ilmottamatta ja sitten nillittää ja ei edes keskustella minun suuresta haaveestani.
Ymmärrän minäkin sen että koira on eri asia kuin kotiteatteri ja mieskin luultavasti tulisi jossain vaiheessa koirasta jotenkin häiriintymään, mutta jos pohjalla ei ole oikeaa pelkoa tai inhoa (jälkimmäisessä tapauksessa luultavasti en edelleenkään haluaisi olla kyseisen ihmisen kanssa, ei eläimiä vaan voi inhota) niin minusta on ihan perseestä että toiselle niin tärkeää asiaa ei voi edes harkita vain oman laiskuuden takia. Jos se mies nyt joutuisi sitä rakkia käyttämään kusella pari kertaa vuodessa ja laittamaan kuppiin jotain sapuskaa niin ei se maailma siihen kaadu, ja sellaisen tekee mielellään puolison puolesta.
Meillä on kissoja joista mies ei juuri välitä paskan vertaa, mutta hyvin niitä täällä silti hoidetaan ja mies osaa arvostaa sitä, kuinka tärkeitä nuo kissat ovat minulle, ja nykyään myös meidän tyttärellemme. Kissanhiekkoihin hän ei suostu koskemaan kun ne pistävät hänet niin kovasti yökkimään, mutta tuo nyt ei minua haittaa. Luultavasti hoitaisi nekin jos ihan pakko olisi.
Ja juu, en ole sitä mieltä että miehen pitäisi olla "kyllä kultsi, mitä vaan", mutta toisen vuosien unelma ja säästöjen kohde pitäisi edes ottaa vakavasti, eikä vaan sanoa "ei" ja asiasta ei keskustella sen enempää.
riittääkö perusteluksi ihan vaikka vaan se et ei halua siitä koirasta itselleen vastuuta ottaa?? Ei aina oo kyse laiskuudesta ja ap:n kirjoituksista päätellen mies ei mikään laiska ole.
Meillä on kissa...jota kohtaa mä ajoittain tunnen ääretöntä ärsytystä ja jos se olisi vain ja ainoastaan musta kiinni, niin meillä ei olisi YHTÄÄN kissaa.
Tuosta kissasta on mulle haittaa. Mä en joudu sen hiekkista siivoamaan, enkä joudu sille sapuskaakaan antamaan kuin muutaman kerran vuodessa, mutta...
Edellisillalla menin nukkumaan klo 21...takana 4 viikkoa yövalvomisia vauvan kanssa. Mies vei koirat klo 22:15 ulos ja mitä tekeekään tuo saatanan katti...HUUTAA! Ja huutaa niin kauan, että herään ja mulla palaa totaali taulu. Seuraavaksi sain unenpästä kiinni klo 00:30 jälkeen ja aamulla ylös taas klo 7, helkutin huonost nukutun yön jälkeen.
Eikä ollut ensimmäinen kerta...eikä tule olemaan viimeinen kerta.
Tuo katti osaa avata ovet joten koskaan ei voida esim. nukkua ovi kiinni sillä jos katti päättää tulla makkariin niin sehän tulee. Nuku siinä sitten päikkäreitä kun mies hoitaa lapsia...ei siinä metelissä nuku erkkikään jos pitää pitää ovi auki.
On näitä esimerkkejä enempikin, mutta nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen.
Mä pystyn siis ihan hyvin ymmärtämään sen, ettei joku halua elukkaa kotiinsa, vaikkei joutuisikaan hoitamaan sen päivittäisiä toimia.
Niistä ON vaivaa koko perheelle, niin se vain menee.