Vanhoillislestadiolaiset: Oletteko mielestänne ainoita jotka pääsevät taivaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syntinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
S

syntinen

Vieras
Heti alkuun todettakoon ettei tämän kirjoituksen ei ole tarkoitus olla loukkaava, mutta haluaisin siis todella tietää: Uskotteko todella niin, että vain vanhoillislestadiolaiset ovat ns. Jumalan lapsia ja oikea uskoisia että vain te pääsette taivaaseen?

Oon vaan miettinyt että mites sitte esim. esikoislestadiolaiset, tai muut uskovat ihmiset kuten helluntailaiset? Tai körttiset? Ovatko he "vääräuskoisia" teidän silmissänne? Mikä tekee teistä "parempi" uskoisia toisten uskovien joukossa? Vai tekeekö?

Lestadiolaisuuskin on kuitenkin "keksitty" uskonto, kuten muutkin. Siis ihmisten luoma kaikkine sääntöineen.Ja eikös se Jeesuskin ollut juutalaisten kuningas. Eikös sitä voisi sitten ajatella että ne juutalaiset on ainoita oikeita uskovaisia, jotka myös taivaaseen pääsevät?

olen vanh.lest mutta tottakai ajattelen että me päästään taivaaseen. Ja ajattelen niin että en tiedä pääseekö muut, Jumala yksin tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja VLmamma:
vastaan vaan lyhyesti otsikon kysymykseen että Kyllä.

oho! melko kylmä asenne! kun ei tuota ainakaan mun raamatussani missään noin suoraan sanota.

lapsuudesta muistan jonkun tällasen: "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu". mutta ei tossa kyl mainita et "joka uskoo kuin lestadiolaset/katolilaiset/helluntailaiset/juutalaiset"...

Kauheasti minäkin kaipaisin noita perusteluja joskus lestadiolaisella seudulla asuneena. Miksi esimerkiksi helluntailainen ei pääsisi taivaaseen? Tai luterilainen uskova? Ja ihan aidosti ihmettelen, lestadiolaisuutta sisältäpäin tuntematta.

Mikä se taivas oikein edes on? Mistä sen olemassa olon edes tietää., Mitä jos kuolut vaan lakkaa olemasta? Minä en usko mihinkään. Miksi ihmeessä tämä "jumala" antaa oman kyhäelmänsä kaatua? Miksi ihmeessä hää loi jotakin pahaa? Miksi helkutassa se omenapuu piti sinne paratiisiin laittaa? Mun mielestä se oli epäluottamuslause jo itsessään. Ja jos tuollainen laitetaan, niin sehän on vähän niinkuin käsky. Ota ny tiedän ettei suhun voi luottaa.... Typerä heppu kaiken kaikkiaan. Antaa nyt raiskata ja tappaa omia tekeleitään. Kaveri näkee tulevaan eikä silti estä pahaa tapahtumasta. Ja jos ajatellaan uskovia, niin joo morjens. Kaverit kietoutuu omaan hyvyyteensä unohtaen, ettei heillä ole muuta kuin kirja sanojensa takana. Unohtaen, etteivät he voi sanoa olevansa muita parempia. Eivätkä he ole yhtään arvokkaampia ihmisiä vaikka lukevatkin vuodesta toiseen samaa kirjaa.
Lestadiolaiset ovat mielestäni ahdasmielisiä. Jos äiti tekee abortin jäädäkseen henkiin hoitamaan 5:ttä muuta lastaan, niin suku hylkää lapsen tappajan. Sisso! Älytöntä etten sanoisi.. Missä se suvaitsevasuus on. Hyvähän niiden miesten on keuhkota. Harva ukko kuolee sen takia että vaimo teki 15 lasta.

vain jumala tietää ketkä pääsevät taivaaseen. synnit saa anteeksi jesuksen kautta. eli mun logiigalla ketä uskoo jeesukseen ja jumalaan pelastuu,mutta en minä ole sanomaan ketä päääsee ja ketäe i koska tekojen mukaan meidät tuomitaan. jeesus vaan antaa synnit anteeksi eli jos on pahatsi tehnyt niin jeesuksen kaytta synnit saa anteeksi..

ja siis en ole lestaadiolainen vaan uskovainen

Alkuperäinen kirjoittaja ruusa:
Mikä se taivas oikein edes on? Mistä sen olemassa olon edes tietää., Mitä jos kuolut vaan lakkaa olemasta? Minä en usko mihinkään. Miksi ihmeessä tämä "jumala" antaa oman kyhäelmänsä kaatua? Miksi ihmeessä hää loi jotakin pahaa? Miksi helkutassa se omenapuu piti sinne paratiisiin laittaa? Mun mielestä se oli epäluottamuslause jo itsessään. Ja jos tuollainen laitetaan, niin sehän on vähän niinkuin käsky. Ota ny tiedän ettei suhun voi luottaa.... Typerä heppu kaiken kaikkiaan. Antaa nyt raiskata ja tappaa omia tekeleitään. Kaveri näkee tulevaan eikä silti estä pahaa tapahtumasta. Ja jos ajatellaan uskovia, niin joo morjens. Kaverit kietoutuu omaan hyvyyteensä unohtaen, ettei heillä ole muuta kuin kirja sanojensa takana. Unohtaen, etteivät he voi sanoa olevansa muita parempia. Eivätkä he ole yhtään arvokkaampia ihmisiä vaikka lukevatkin vuodesta toiseen samaa kirjaa.
Lestadiolaiset ovat mielestäni ahdasmielisiä. Jos äiti tekee abortin jäädäkseen henkiin hoitamaan 5:ttä muuta lastaan, niin suku hylkää lapsen tappajan. Sisso! Älytöntä etten sanoisi.. Missä se suvaitsevasuus on. Hyvähän niiden miesten on keuhkota. Harva ukko kuolee sen takia että vaimo teki 15 lasta.

Tekstis kertoo ettei sulla ole hauakaan vanh.lestadiolaisista. Siispä jätä kirjoittamatta mistä et ole varma, eikö vain?!
Olen vah.lest ja olen IKI ONNELLINEN NÄIN. Uskon näin miten uskon ja piste.Siihen ei sinulla ole sanottavaa näköjään muuta kuin haukkumista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauheasti minäkin kaipaisin noita perusteluja joskus lestadiolaisella seudulla asuneena. Miksi esimerkiksi helluntailainen ei pääsisi taivaaseen? Tai luterilainen uskova? Ja ihan aidosti ihmettelen, lestadiolaisuutta sisältäpäin tuntematta.

Helluntailaiset, jehovalaiset ja muut pitävät epäjumalia, tämän vuoksi he eivät pääse taivaaseen. Täytyy uskoa oikeaan Jumalaan eikä pitää vääriä jumalia.

mulle on opetettu että me päästään taivaaseen. Jumala yksin tietää pääseekö muut. ei ole opettettu että muut ihmiset olisivat jotenkin huonompia kuin me, outo käsitys minusta!? Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
Monesti on miettinyt sitä että mitä jos ei olisi uskomassa, ei olisi mitään toivoa, mutta kun uskon niin on toivoa paremmasta.

En juuri nyt ehdi vastata tähän, mutta luulen, että puolet täällä esiintyvistä meikäläisistäei sitä ole. Näyttää nimittäin aika säälittäviltä ja provosoivilta nuo vastaukset. Tulen myöhemmin antamaan asiallisen vastauksen. Ensin ruoan laittoon ja lapset päikkäreille :)

Kerropas, mitä epäjumalia minä pidän? Ja miksi rinnastat minut jehovan todistajiin, jotka eivät ole kristillistä kirkkokuntaa. Lisäksi huomautan, että Helluntailaiset ovat yksi suurimpia kirkkokuntia maailmassa, meitä on noin kuusinkertaisesti luterilaisiin verrattuna.

uskontojen välillä on maailmassa eniten syntynyt sotia. Siispä lopettakaa tappeleminen ja uskokaa miten uskotte. Hyväksykää toinen ihmisenä.

Mun äiti on lestadiolainen ja se yritti kovasti mulle tyrkyttää uskontoaan ku olin pieni, mikä oli ahdistavaa (onneksi älynny lopettaa). Olen nyt raskaana ja tullut siihen tulokseen et en haluu lastani kastettavan. Mistä mä tiedän mikä on oikee uskonto ja en TODELLAKAAN itse usko et tuolla yläkerrassa joku ois, joten ois tekopyhää kastaa lapsi. Hänellä on oikeus itellä päättää mihin uskontoon liittyy tai ei liity sit kun ymmärtää mistä on kyse.
Mun mieheni on lukenu raamattua mielenkiinnosta ja hän vaan sano et toi jumalahan on pahempi ku hitler. Ja sitä mä en voi käsittää et sitä uskontoa pitää tyrkyttää toiselle ihmiselle, eiks se oo jokahisen oma asia mihin uskoo tai ei usko, mulle ei ainakaan tarvi tulla yhdenkään uskovaisen tyrkyttään ikuista elämää.

Toivoisin todella, että lestadiolaiset lukisivat Raamattua ja löytäisivät Raamatun totuuden. Helvettiin tuomitsemisen jätän Jumalalle, Hän tietää sen parhaiten.
Olen aina tosi vihainen lestadiolaisten ajatuksille meistä, en voi sille mitään.
Koen sen pilkkana itseäni kohtaan. He itse sanovat, että olen pilkkaaja, jos rohkenen kyseenalaistaa heidän itsestäänselvyytensä. Itse kyllä koen, että
he pilkkaavat minua ja samalla myös Jeesusta, koska he sanoillaan yrittävät mitätöidä Jeesuksen työtä minussa.
Raamattu ei opeta lähimmäisten kohtelusta noin, miten lestadiolaiset sen ymmärtävät. Siksi saankin olla rauhallisella mielellä. Yksi lestadiolainen ei voi mitätöidä sitä, miten olen saanut syntini sovitettua Jeesuksen ristillä.

Jos joku abortin tekkee,ei hän sydämmessään ole uskovainen!
Ei häntä suku hylkää,suree tietysti....
Ei, kukaan ei ole huonompi ihmisenä...
Kyllä uskon että vain tämä pieni uskovien joukko, joka uskoo synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, pääsee kerran taivaaseen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä