Vauva ei viihdy sylissä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden äiti....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahden äiti....

Vieras
Vauvani ei viihdy ollenkaan sylissä. Tai viihtyy sylissä, jos seisotaan (!) ja vauva on pystyasennossa. Missään nimessä ei suostu olemaan sylissä, jos istun ja vauva vaaka-asennossa. Ajattelin, että onkohan muilla tällaisesta kokemusta.

Luulin, että tämä olisi ollut vain esikoisesta, joka oli samanlainen kieltäytyjä. Mutta nyt kuopuskin kieltäytyy sylissäolosta. Harmi vain, kun imetys on tyssännyt molempien kanssa tähän (yhdistettynä tietty siihen ettei maitoa ole tullut tarpeeksi) . :(
 
Itselläni on kolme lasta, ja kukaan heistä ei ole tykännyt olla sylissä vaaka-asennossa. Tosin ovat mielellään syöneet rintaa. En ole osannut pitää asiaa mitenkään kummallisena, kaikki olivat vilkkaita vauvoja, kaipa pystyasennossa näkee maailman menon paremmin.
 
Meidän vauva ei halunnut olla vaaka-asennossa n. 3 kk => - päättelin että ulkopuolinen maailma alkoi kiinnostaa niin paljon siinä vaiheessa, ettei "pikkuvauva-asento" enää kelvannut. Imetettäessä kyllä suostui vaaka-asentoon.
 
Meillä on vauva kohta 4 kk ja noin pari viikkoa ei ole enää viihtynyt sylissä makuullaan, vaan häntä pitää pitää pystyasennossa. Makuullaan ja nojaamalla hän haluaa olla vain kun on väsynyt. Alkaa olla jo niin iso poika :D. Imetyksessä onneksi vielä suostuu olemaan makuullaan, tosin nykyään välillä pitää imettäessä kävellä!
 

Yhteistyössä