viikko 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ei oo sit minkäänlaista tuntemusta suuntaan tai toiseen..
Ainoa on tämä kamala väsymys jota poden edelleen. Toisena päivänä oon sata varma et oon raskaana ja sit toisena päivänä tulee sellainen olo et kyl ne menkat sielt tulee.
Toivottavasti edes jollain teistä pidempää yrittäneillä tärppäisi tässä kierrossa...

Iltaa kaikille,

Jännäpäivät vaan lähenee kovaa vauhtia.. Mulla on Snoopy ihan samanlaisia fiiliksiä kuin sulla, eli välillä olen ihan varmasti raskaana ja välillä taas tuntuu että menkat alkaa ihan justiinsa..

Oireista olen kehittänyt itselleni seuraavia: rintoja aristaa, vatsassa nippailee, nälkä koko ajan.. Eli lähes samoja oireita kuin ennen menkkoja.. Eli mitä vaan voi tapahtua!

Pidetään peukkuja toisillemme ja plussatuulia kaikille
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
toivoo Tiuhti

Joo yhdyn Tiuhdin sanoihin:peukkuja kaikille! Mulla eilen tunne:olen raskaana, tänään taas:en ole. Voi jukra! Mutta vaihtoehtojahan ei ole kuin kaksi: + tai -.
Tsemppiä kaikille ja tietty +++++++++++!!!!

Pyörähdin tuolla helistimen sivuilla ja siellä oli semmonen mielenkiintonen juttu ku vauva ennustuksesta... eli asia toimi niin jotta laitettii oma ja miehen syntymäaika pp.kk.vv ja lähetetään se os. madam.mamma@luukku.com ja sieltä sitten tulee ennuste tulevista lapsista... =) täytyy tunnustaa jotta laitoin viestin menemään, saas nähdä kuinka käy... =) *kaikkeen sitä höperyyksissään lähteekin...*
eilen vihlo tuonne alamahaan munasarjojen luo koko päivän, mitä ei aikasemmin oo ollu (ainakaan en tunnusta)...

Hanna: oon tainnu nyt jäädä vähän pimentoon, mutta kerroit edellisessä viestissä tulevasta leikkauksesta ja tulevan lapsesi terveydestä. eli onko teillä suvussa joku sairaus mikä mahdollisesti periytyy?

Tähti*: kuinkas siellä? mitkä on olotilat?

Terv. tulehtunutko...?

Hei,

Vm82: Minulla on synnynnäinen huuli-ien-suulaki halkio (itselläni oli halkio huulesta nieluun asti siten, että nenän ja suun välissä oli rako). Tämä siis voi periytyä, muttei pakosti (en nyt muista prosentteja). Eräällä pariskunnalla oli kahdella lapsella halkio kolmesta. Halkio voi tulla myös, vaikkei suvussa olisikaan halkiota (en halua pelotella ketään, mutta kaikkihan on aina mahdollista).

Halkio on kuitenkin korjattavissa leikkauksin, itselläni leikkauksia on takana jo vajaa 20, mutta nyky tekniikoilla lapset pääsevät paljon helpommalla.

Että semmoinen se.

heips!

jaahas täällä sitä vaan odotellaan. Eilen kun rakasteltiin miehen kanssa niin tuli muutoma tippa verta! Hieman säikähdin kun ei kuukautisten vielä neljään päivään pitäisi alkaa. Tänään ei sit ole ollut mitään. Osaisko joku sanoa mitä olisi voinut olla? Tulehdusko? Kiinnittymisvuoto? Vai limakalvot vaan herkkinä? Ei oo kyllä ikinä aikaisemin tuommoista ollu...paitsi silloin kun oli viimeiset viikot menossa raskaana niin limakalvot oli tosi herkkinä.

Hanna: Mun eräällä vanhalla ystävälläni oli kans toi huulihalkio ja hänen äidillään, mut muistaakseni ystäväni pikkuveljellä sitä ei ollut. Että hyvinkin on mahdollista et voitte saada sellaisen lapsen jolla sitä ei ole. Ja juuri nykytekniikan vuoksi jos sellainen on niin se saadaan aika hyvin korjattua, tuskin sitä edes huomaa.

Jepulis, täällä jännäillään vielä jonkin aikaa. Nyt kp 32/32 eli huomenna menkat pitäis alkaa. toivon mukaan kuitenkaan ei. Mitään oireita nyt ei ole suuntaan enkä toiseen, ja mikä hassua, en muista olenko oirehtinut yleensä ennen menkkoja yleensä. Näin se muisti tekee tepposet. Mutta +onnea kaikille sitä toivoaville! Mä ilmottelen sit kuis kävi. Öitä vaan sit kohtapuoliin.

Sunnuntaita kaikille =)

Meidän jännäysviikko sitten alkaa huomenna, onko tuntemuksia suuntaan tai toiseen kellään?

Itsellä ei ole ilmaantunut oikein mitään todella selkeitä oireita. Tuntuu että aitojen oireiden sijaan olen mestari keksimään niitä oireita itselleni =(

Kuinkas monen jännäpäivät sattui tuohon alkuviikkoon? Pidän peukkuja kaikille! Oma jännäys osuu vasta viikonloppuun laskujen mukaan..

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille ja plussatuulia +++
toivoo Tiuhti

Täällä vasta eka yrityskierto menossa tai menikin jo, mutta menkkoja ei kuulu...Mutta luulen että kroppa on vaan täysin sekaisin kun lopetin pillerit. Mutta nyt on joku kp 35 menossa.. Mutta odottelen ihan rauhassa ja jos ensviikolla ei ala tätiä kuuluun ni täytyy testata...jänskää :)

Vieläkään ei tätiä kuulu eikä näy =) Mutta toisaalta ei ole mitään oireitakaan siitä eikä kyllä raskaudestakaan(tosin ei ole omakohtaista kokemusta, koska esikoista toivotaan,eikä km ole)joten, jännät paikat ovat. Tänään siis kp33/32. Mutta menkat ehtivät hyvin alkaa vielä tälle päivälle...tai yöllä. Kierto ollut mulla siis päivälleen säännöllinen, kp tuon 32pv, pillereiden poisjättämisen jälkeen (10/05).

Mä siis ilmottelen sit huomenna, onko mitään näkynyt tuolla pikkuhousuissa. Tänään iltapäivällä tein muuten mammaksi.fi:n liuskatestin, eikä haamun haamua edes näyttänyt. =/

Edelleen siis, +onnea kaikille!!!

Heipä hei!

Se olisi sitten viimein tämän ryhmän vuoro jännäillä=)

Omaan napaan: Viikon verran nippaillut mahaa, selkä kipee ja väsyttänyt (olen menny nukkuun jo klo 20 ja nukkunut ennen sitä päikkärit!) Noh, aamulla (klo 3 heräsin pisulle) tein testin ja KAKSI VIIVAA tuli=) Tänään siis kip 31/26-30. En olis uskonut viivan olevan noin tumma, kun viimeksi kp33 näkyi paljon haaleempi viiva=/. Mutta hyvä näin, nyt vaan toivotaan, että pikkanen jaksaa mukana koko matkan.

Plussa tuulia kaikille!

Huomenta kaikille!

JA ONNEA HANNA!!!! =)

ite odottelen vielä nämä pari päivää... =(
tuntu on semmonen että kyllähän se täti sieltä tulee...

katsellaan ja kuulostellaan.

Kuinkas muilla?

tänään kp26/29-32, eli jännäys menee tonne loppuviikkoon ja viikonlopulle. Oireita on kyllä ollut. Maha sekaisin, turvottaa, nippailee, nännit tummunut, yöllä piti nousta vessaan (mitä en ole tehnyt ikinä...) Mutta nämä voivat olla oireita niin paljon muustakin, yrittää malttaa...

Mulla nyt siis kp 34/32, kierto ollut tähän asti säännöllinen päivälleen. Eka ajattelin, että täti tulee ihan ihan ihan viimeistään su-ma yönä..mutta ei tonne housuun kyllä oo mitään lorahtanut...vielä. Tosin en ole ollut vielä pystyssä tuntia kauempaa, joten voi olla, että kun rupean tässä touhuamaan ja olemaan enemmän pystyssä niin sinne pöksyyn jotain punaista lorahtaa. Yöllä oli kipujakin, menkkamaisia. Ei se voi olla muuta kuin että täti tulee. Mutta tosi omituista, jos ei se parin tunnin sisään jo tuu...sit mun kierto siirtyy kiertopäivästä 32 kiertopäivään 33. Tylsää, sais olla vaan lyhyempi. Tällä hetkellä taas ei mitään oireita siis menkoista tai raskaudesta,vain yöllä oli kipua mol. munasarjojen kohdalla hetken aikaa..niin että siihen heräsin. Minä usko vahvasti siis tädin tuloon. =/ Testin teen joko illalla tai huomenna aamulla jos ei kuulu eikä näy.

OIKEIN PALJON ONNEA HANNALLE!!!

täällä mennään kp 30/31. Oireita ei ole minkäänlaisia.=( Viime yönä ja illalla jo tuntui siltä kuin menkat olis alkamassa. väsymys on kova edelleen. Lämpöä on edelleen et se voisi hyvinkin viitata raskauteen...=)
Plussatuulia +++++++++++++täältäkin kaikille

Tottahan täytyy olla uskoa siihen asti kunnes menkat alkaa...!!! ...Eikä sittenkään pidä luovuttaa, vaikka mieli painuukin maahan... Ite kävin jo ostamassa sen hemmetin greippimehun, onpahan sitten varalla tuolla jääkaapissa. kun tuntuvat joka paikassa kehuvan sitä, nii tottakai sitä täytyy kokeilla. Ukkokin innostu mehusta kun mainitsin asiasta. sano jotta sittenhän sitä täytyy heti kokeilla. =)

Emme siis saa lannistua siskot!!!!!!

Apua ihmiset auttakaa, musta tuntuu että mun henkisalpautuu. Mä tein äsken mammaksin liuskatestillä testin ja sain hailakan toisen viivan, mutta musta tuntuu että näen näkyjä Mä kyllä vertasin sitä roskiksesta tonkimaani eiliseen testiin ja ne oli selvästi erilaisia mut Mä En VOi uskoa tätä onnea todeksi

Onko se totta? voiko se olla viallinen testi. MÄ en muuten katsonut kellonaikaa ollenkaan, varmaan meni jotain 5min.Liian kauan?? Tein sen vaan huvikseen ku se oli mulla kaapissa ja mulla eilen tai tänään piti menkat alkaa ja alapäästä tuli sellasta rusehtavaa limaa äsken ni olin varma et täti tulee. SIt päätin vaan tehdä sen testin tältä kierrolta pois ja se oli tollanen. ÄÄÄÄH! Huomenna äkkiä apteekkiin. Niin, mulla on tosiaan ollut tänään ja viime yönä kipua mol. munasarjojen kohdalla. Tässä mun oireet siis. Niin, ja alapään haju. Mut ei mitään tietoa tissikivuista tai pahoinvoinnista...

Jeps, elikkäs menkkojen pitäis alkaa torstaina, mutta,mutta... Voikohan olla mahdollista vai vilkkaan mielikuvituksen tuotetta; aamupahoinvointi!

Kahvi ei maistu, ja öklöttää kyllä ihan urakalla. Oliskohan joku vatsapöpö vai joko näin aikaisessa vaiheessa voisi olla raskausoire!? Muita tuntemuksia ei ole ollut...
Jokohan vihdoin yli puolen vuoden odotus palkittaisiin?
Vai tipunkohan taas korkealta ja kovaa...

No, mutta toivotaan PALJON PLUSSIA viikolle 3!!!! :)
Ja onnea babe82!!! :)

ihan vaan vähän nostelen...

mitäs tänne muuta kuuluu? vielähän meillä on mahdollisia plussaajia??

omaan napaan ei kuulu enää yhtään mitään. ne vähäisetkin oireet hävis ku tuhka tuuleen...

täällä jännätään jo niin et vatsa miltein löysällä. Nyt on kp31/31 ja menkkamaisia nipistyksiä on tuntunut jo pari päivää. Yleensä menkkamaiset kivut tulee juuri ennen itse menkkoja.
Viime raskaudessa oli kans menkkamaiset kivut pidempääkin, mut sit lisänä tuli rintojen arkuus jota mulla ei nyt oo. Eilen olin sata varma et kyllä joo olen raskaana ja tänään taas on mieli ihan maassa. Mies jo eilen karjas mulle et mee ostaa se hemmetin testi et rauhoitut=) Toisaalta tekis kovastikkin mieli mennä se ostamaan ja tehdä, mut sit se on ihan turhaa rahaa kun ne menkat voi alkaa ihan ajallaan. Eli yritän malttaa mieleni niin et olisivat muutoman päivän myöhässä. Joten testailen varmaan torstai/ perjantai aamuna jos ei ala.

Moikka! Joo tein tänään uuden testin ja oli eilistä huomattavasti vahvempi ei kuitenkaan aivan selkeä...mut positiivinen tulos kuitenkin. Mä jätin tosiaan pilsut pois 10/05, tuli yhdet luomut ja kahdet menkat tänä jälkeen, eli viimeiset menkat alko 14.12.05 =) Eli melkosta nopee tulin kuitenkin raskaaksi. Pilsuja söin kuudetta vuotta =) Ja viel tällä kierrolla olin varma, että hedelmälliset päivät jäi hyväksi käyttämättä mutta tässä sitä ollaan.

Niin, niistä oireista. En kyllä voi sano että olen oirehtinut mitenkään. AInoa mikä tosiaan herätti epäilystä, on yli vk sitten alkanut (voimakas) alapään ummehtunut haju, joka jatkuu edelleen..hyi. Mulla ei oo koskaan ollut sellaista eikä mitään hiivaa tms. Ja nythän se on helppo sanoa, että mitkä ""oireet"" mulla on ollut kun on plussannut. Noin viikon ajan myös lievää huímaavaa oloa kerran päivässä. Mut ton mä uskoin liittyvän esim. huonoon syömiseen tai kipeäksi tuloon tms. Nää oli oikeestaan ne mun oireet. Tissit eivät ole laisinkaan kipeät! Ja oikeastaan lievempää jomotusta vatsalla kuin menkkojen aikaan =) Mutta voihan tämä tästä vielä muuttua. Tämmöstä siis tänne, ensi viikolla soitto neuvolaan... Ja eikun jaksamisia teille kaikille, kyllä se ++++tulee!!!

Yhteistyössä