vko 33 jännääjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Apua, me pudotaan toiselle sivulle. Tulin nostamaan. =)

Alkoi ketuttaa. Vatsassa tuntuu niin ärsyttävästi menkkamaiselta, just tältä tuntuu aina ekoina vuotopäivinä. Eli kai ne kohta tästä alkaa. Inhottavaa vihlontaa keskellä alavatsaa, lähtee tosta häpyluun tuntumilta. :(

Oireita on, mutta ne selittyy niin helposti menkoilla tai muilla jutuilla (ukkosella, flunssalla jne jne jne), joten se siitä raskautumisesta. Eipä ole konkreettisesti tuntunut siltä että NYT olen raskaana. Tunteeko sitä sitten jos niin on käynyt, en tiedä. Taitaa olla turha toivoa tältä kierrolta. Edelleen takaraivossa hakkaa pettymys mieheen, joka luisti petihommista juuri sopivien aikojen ollessa käsillä...

Mulla kp 26, menkat alkaa to-su- välillä. MAHDOLLISET (tai mun tapauksessa mahdottomat) testaamiset menee väkisinkin viikolle 33.

Mitäs te muut? =)

Minä (loikkari...) kävin kaksplus -vauvaketjuja lukemassa ja siellä muutama tyyppi vannoi jalat kohti kattoa -tyylin nimiin. Olivat siis jo äiti-ihmisiä. Yleensähän sanotaan, ettei siitä olisi mitään hyötyä, mutta mistä sitä koskaan tietää. Mies on meillä sitä mieltä, että painovoimaa voi käyttää apuna. Ukkelilla on tosin semmonen paloruisku, että simpat lentää metrien päähän, joten luulis edes muutaman niistä yhden kohdunkaulan selvittävän.

Mulla on semmonen olo, ettei mitään vauvaa oo tulossa vieläkään. Oottelen kuukautisia. Tympii ja eilen piti vääntää itkuakin. Mälsää. Kp23, vielä pitää ainakin viikko jaksaa.

Huomenta,

kp27 tänään ja lyhimmän kierron mukaan menkat vois tänään jo alkaa. Sunnuntainakaan vielä ei ole myöhäistä, mutta ma ollaan jo myöhässä. Hyvin epätodennäköistä kuitenkaan olettaa, että sinne asti päästäisiin. :(

Inhottavan vuotava olo kokoajan. Nyt on edessä taas se pari päivää kun juostaan vessassa tarkistamassa minkä väristä tavaraa sieltä tulee. Ärsyttävää. Ihan salettiin alkaa lauantaina, kuten on viimeiset pari kiertoa alkanut. Mulla alkaa sopivasti loma, ja piti lähteä sunnuntaina reissuun etelänlämpöön. Se oli siis alkuperäinen suunnitelma. Matka jäi kuitenkin varaamatta rahapulan takia ja tosiaan nyt laskeskelinkin, että TAAS olis ollu menkat etelässä. Niin kävi toukokuussakin. Alkoi perjantaina ja su-aamuna oli lähtö. Eli ehkä ihan positiivista vuotaa sitten kotona, kuin etelässä bikinit päällä. =)

Fiilis on ihan hyvä. En jaksa alkaa oireita luetella, niitä riittää. Yhtä lailla ne kuitenkin voivat olla menkkaoireita. Eniten olen nyt kiinnittänyt huomiota ylenpalttiseen väsymykseen. Tuntuu, että voisi nukahtaa pystyyn. Mutta kiitos tästäkin kuuluu varmaan huonosti nukutuille öille viikonlopun aikohin ja sen jälkeen. Samoin flunssaa voi syyttää.

Ensi viikolla en sitten koneelle pääsekään kun en ole töissä. Tekee ehkä ihan hyvää tehdä jotain ihan muuta. =)

Aijuu, rinnoista muuten vielä. Miten ne tiellä oireilee? Aristavatko ne kosketuksesta vai tuntuuko jotenkin muuten? Itselläni tulee ikään kuin sykäyksiä, esim. autoa ajaessa saattaa tuntua samalta kuin tökkäisisi niitä jollain tai muutoin koskettaisi, vaikkei kukaan eikä mikään niihin koskekaan. Sellasta jomotusta välillä... tuntuu aika epämiellyttävältä suoraan sanottuna...

Mulla on kait kp 25 tai ainakin jotain sinne päin. Ensi viikon sunnuntain kieppeillä alkaa menkat. Nyt ei ole pariin päivään ollut oireita, se mahakipukin loppui. Tietenkin nyt alkaa sattua kun ajattelen asiaa... Mut että ootellessa... Viikonloppuna perseet olalle kahtena päivänä ;)

Piukki, kuinka pitkä sun kierto olikaan? En nyt jaksa kelailla näitä ketjuja... Eli sulla saattaa mennä jännäilyt osittain vkon 34 puolelle?

Itselläsi hyvin satunnaisia vatsaoireita. Valkovuotoa ihan tajuttomasti ja kokoajan tuntuu kuin tätä ""valahtais"" tuolta ulos. Mut aina pelkkää valkovuotoa, onneksi. Tänään vasta kp 27 eli jos su-aamuna ei vielä ole alkanut niin saan tosissaan alkaa jänskäämään. Sitä ennen täytyisi pitää visusti jalat maassa. Mun tuurilla la alkaa...

Nyt en ainakaan ole hommannut ensimmäistäkään testiä kotiin polttelemaan näppejä. Eipähän tule testattua. =)

Ei hitto mulla on kyllä kanssa hormonit sekaisin. Sain asiakkaalta ""miljoonat kiitoset loistavasta palvelusta"" (faksin mukana) ja nyt melkein itken. Aina kun katson tota faksia alkaa itkettää. Ei hemmetti, minä kovis...

Kuulumiset on: Ei kuulumisia. Yllättävän hankala yrittää kääntää rytmiä taas työelämään sopivaksi. Väsyttää jatkuvasti, mutta illalla ei millään malttais mennä nukkumaan. Alamahassa samat tuntemukset kierrosta toiseen. Pientä jomotusta aina ovulaatiosta kuukautisten alkuun.

Täytyy vielä hoitaa pari työjuttua ja lupasin käydä anoppiakin moikkaamassa. Onneksi mies lupasi tulla huomenna kotiin :)

täällä kp 21/29-33. Limoja en huomannu tässä kierrossa , mut voi olla et myöhästyin ""tutkailuista"" ;).Vatsan nippailua ja rintojen jomotusta on kyllä ollu lauantaista asti.. toivotaan taas ,että mahdollisimman moni pääsis odottelijoiden puolelle! Ja menis nää päivät nopeemmin! :)

Heippuli,

vko 32 jännääjien ketju osoittautui oikeaksi ketjuksi. Menkat tuli eilen ja kunnon hyökkäyksellä tulivatkin. Tänään siis kp2 ja viime kierto siis 26pv. Kylläpä nyt vaihtelee... :(

Ensi viikolla gynelle perustutkimuksiin. Paloi nimittäin pinna tähän ikuiseen epäonnistumiseen. Pitää varmaan alkaa popsia pillereitä taas - silloin 1,5 vuotta tulin raskaaksi pillereistä huolimatta!! Nyt kun ei ole ehkäisyä, ei tule edes tärppiä. :(

Harmittaa vietävästi vielä tänäänkin, mutta eiköhän tästä taas nousta. Loma alkaa, täytyy rentoutua, nauttia vähän rentoutumisjuomia ;) ja pitää vapaata vauvakuumeilusta.

Mukavaa viikonloppua kaikkille ja toivon myös paljon plussia tähän ketjuun!! =)

Huomenta!

Täällä elellään oireetonta elämää edelleen. Aamukuudelta tosin heräsin ihan mielettömään närästykseen, eikä kotona ollut edes mitään lääkettä. Lasillinen maitoa, Samarinia (jota tuttu lääkäri on käskenyt välttää, pitkällä aikavälillä kuulemma pahentaa tilannetta) ja loppuyö puoleksi istuen. Sain nukuttua. Mitään muuta syytä en keksinyt kuin stressin.

Jenska :( Onneksi menet tutkimuksiin. Yritä jaksaa! Ja vietä mukava ja rentouttava loma!

Itse tavallaan toivon, että jos/kun minun kohdallani joskus aloitetaan tutkimukset, löytyisi jokin hoidettavissa oleva vaiva. On nimittäin paljon niitäkin, joilla ei mitään syytä löydy ja jäävät silti ilman lapsia. Toivottavasti nyt kuitenkin tärppäisi ensin... Ja sitä toivon teille kaikille jännääjille!

Mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua!

Nostetaanpas vähän. Taitaa mennä viikonloppu yksinkirjoitteluksi. Mieli on maassa, miehen kanssa riitaa, eikä saada sovittua. Piti kaiken lisäksi juhlia hääpäivää... Edelleenkään ei mitään toivoa (eikä uskoa) raskaudesta. Kp26, vielä muutama päivä kuukautisten alkuun.

Hei!
Aikalailla hiljaista täällä. Taitaa kaikilla olla niin kiire. Se on jännä kun kierron alussa on ihan tsemppi päällä ja kierron lopussa on kauhea masis päällä, että ei se nyt kuitenkaan taaskaan natsaa..ärsyttävää. Eli minulla siis kp 26/28-29 meneillään (viides yrityskierto) Oviksen bongasin vähän myöhään tässä kuussa, joten menkkojen alku voi siirtyä tonne 31-32:kin päivän tienoille eli ens viikonloppuun, tai sitten ei. Oireita on taaseen vaikka muille jakaa; väsyttää ja rinnat on tosi arat, mutta nykyään ne ovat aina ennen menkkojen alkua. Tuntuu, että yrittämisen alottamisen jälkeen kaikki menkkaoireet ja muut on niin vahvistuneet, ennen ei ikinä tissit kipiät, mutta nyt yrittämisen alottamisen jälkeen aina..Sairasta.
Tässä kuussa mittailin lämpöjä, aina ennen sängystä nousua heti aamulla, enkä kyllä saanut niistä mitään tolkkua. Ehkä ovista ei ollut si ollenkaan. Tuosta ovuloimattomuudesta tietääkö kukaan tarkemmin? Olen vähän pihalla. Jos kierto 28 päivää ja menkat tulee ajallaan jne. voiko silloinkin olla ovuloimaton kuukausi? Mutta eihän menkkoja voi tul ilman ovista?Vai kui? Olen käsittänyt, että jos kierto venyy oikein pitkäksi, silloin saattaa olla ovuloimaton kuukausi? Juu, eipä tiedä. Sen sanon, että tämä lapsenteko on kyllä perseestä!..aina välillä. Kaikesta huolimatta yritetään pitää mieli korkealla!

Mietin pitkään, kirjoitanko sinulle vai en, mutta päätin kuitenkin kirjoittaa, kun osa viestistäsi oli kuin suoraan omista ajatuksistani noin 6-7 vuotta sitten.

Olin alkoholistin avovaimo ja ajattelin, että mies muuttuu. Ei muuttunut. Tein elämäni parhaan päätöksen ja jätin hänet vihdoin, ja alaspäin on mies mennyt (kuulemma), en ole halunnut olla missään yhteyksissä. Silloin kun on siinä tilanteessa, ei tajua, millaista elämä voisi olla ja kun tilannetta miettii jälkeenpäin, ei tajua, miten on ikinä viitsinyt tuhlata aikaa sellaiseen mieheen.

Valitettavasti nuo kauhukuvasi siitä, ettei mies rauhoitu lapsenkaan myötä ovat erittäin realistisia. Enkä sano tätä ollakseni ilkeä tai väitä tietäväni, millaista juuri teidän elämänne on, mutta jotenkin koen, että jos voin yhtäkin alkoholistiin kiinni jäänyttä naista auttaa tajuamaan tosiasiat, niin on pakko edes yrittää. Itse en todellakaan olisi halunnut silloin aikoinaan kuulla vastaavaa keneltäkään ja olisin varmaankin pahoittanut mieleni tai suuttunut, mutta toivottavasti ymmärrät, etten kirjoita tätä millään pahalla. Tämän ei ole siis tarkoitus olla moraalisaarna, olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja tiedän, että lähteminen on todella vaikeaa. Kuitenkin vaikka lähdön jälkeen on hetken aikaa kamala olo, se helpottaa pian ja helpotus on suuri, eikä sitä todellakaan kaipaa exää, koska näkee paljon selvemmin, miten kamalaa elämä oikeasti oli hänen kanssaan. Ja rakkauden tunteet unohtuvat kovin äkkiä.

Jos saat lapsen hänen kanssaan, olet loppuelämäsi hänessä kiinni ja lapsellasi on isänä alkoholisti, mikä ei todellakaan ole helppoa (exäni isä oli myös alkoholisti ja vaikka äiti oli erittäin mukava ja ""kunnollinen"" ihminen, niin ei auttanut, vaan isänsä jälkiä seurasi, ja siis nämä vanhemmat olivat eronneet).

Ja vielä tuosta alkoholisti-sanasta, jota nyt tässä käytän: exäni sai minut pitkään ajattelemaan, että ei hän nyt sentään alkoholisti ole, ja ymmärsin tosiasiat kunnolla vasta eron jälkeen. Tuo, mitä kerrot miehesi käytöksestä ei ole tavallista, eikä sinun tarvitse sellaiseen alistua.

Itsesi vuoksi toivon, että pinnasi katkeaa, ennen kuin teille tulee lapsia ja saat mahdollisuuden perheeseen luotettavan miehen kanssa. Minä olen ikuisen kiitollinen, että lapsia ei exän kanssa vahingossa tullut, eikä niitä siis suunniteltukaan. En sinänsä kadu suhdettä exääni, koska nyt osaan todella arvostaa aviomiestäni (jonka löysin vuoden päästä erosta).

Toivon sinulle kaikkea hyvää, Jenska!

terveisin entinen alkoholistin avovaimo

Kyllä ne kuukautiset ilman ovistakin taitaa tulla, siis semmonen tyhjennysvuoto. Saattaa vain tietysti venyä kierto, jos ei ovuloi.

Mun pitäis vääntäytyä rutiinitarkastukseen lääkäriin, kun edellisestä alkaa olla aikaa ja tämän raskausyrittelyn takia on alkanu kiinnostaan vähän enemmän, että kaikki on kunnossa.

Mulla on tainnu alkaa tutut pms-oireet. Itkettää ja hermostuttaa. Mahtaa sitä olla ihmeissään, jos raskaus joskus alkaa... Kp27.

Yhdyn edelliseen. Mieti nyt kaksi kertaa enemmän haluatko tehdä vauvan juuri tämän miehen kanssa. Isäni on alkoholisti ja äiti kituu vieläkin hänen kanssaan. En toivo kenellekkään sellaista elämää. Lueppa kirja LÄHEINEN. Siinä on kylläkin ""onnellinen"" loppu ( sitaatit siksi että alkoholisti on AINA alkoholisti!!!) mutta useimmiten loppu alkoholistin kanssa on kaikkea muuta kuin onnellinen.

Voimia päätöksentekoon!!!

Pitkästä aikaa tuli äsken tuttu mahakipu, joka meni kylläkin hetkessä ohi. Käytin mattopyykillä ja sen jälkeen saatiin oikein kiva riita aikaiseksi. Mies kun on semmonen, että jos se tekee jotain raskasta niin se on ku vittupää sitten, väsyny ym. Sit se hermostuneena laittoi ison maton saunaan kuivaan (hermostui siis siitä kun se ei menny kertalaakista hienosti, vaan joutui asettelaan sitä varmaan ehkä minuutin (oih, kuinka kamalaa...) Sit äsken menin sanoon, että ei ehkä oo hyvä idea kuitenkaan kun lattia on ihan märkä kun se valuttaa. Sit se meni ja riuhtas maton ja vei sen ulos. Heitti vaan paskaselle patiolle ja sit huusin, että ne penkit ja tuolit pitää putsata. Ei olis voinu mulle sitten sanoa, että menetkö putsaamaan ne kalusteet niin hän kantaa sen maton sinne. Ei olis tarvinnu paskannuttaa saman tien puhdasta mattoa siinä maassa. V*ttu mikä ääliö. Me tapellaan tosi harvoin, mutta nyt taas kiehahti tommosen hemmetin tuittupään kanssa. Vois joskus tehdä jonkun asian rauhassa ekä hätäillä ku hullu. AAAGH! Niin isäänsä tullu!

Muuten ei sit mitään ihmeellistä, en oo yhtään tarkkaillut itseäni, mutta aika normaali on olo. PMS oireet hävis, makeanhimo ja ""hermotautisuus"" on poissa. Nyt kun mietin, niin ihmeen vähän on tullu finnejä. Yleensä tulee aika lailla heti oviksen jälkeen selkään ja naamaan finnejä. Noh, vielä ne kerkii sieltä putkahdella! Ja itse asiassa kyllä mulla naamassa on aika paljon nytkin läiskiä... Selässä ei kait kovin paljoa. KYllä niitä jo alkoi tulla, mutta sit se jotenkin tyssäsi. Hyvä vaan, en valita kun finnit ei ole mun parhaita kavereita ;)

Viikon päästä sit kai menkat. En edes tiedä mikä kp on nyt. Varmaankin jotain 28/~33-35 tienoilla.

Tsemppiä kaikille!

Pitkästä aikaa tuli äsken tuttu mahakipu, joka meni kylläkin hetkessä ohi. Käytin mattopyykillä ja sen jälkeen saatiin oikein kiva riita aikaiseksi. Mies kun on semmonen, että jos se tekee jotain raskasta niin se on ku vittupää sitten, väsyny ym. Sit se hermostuneena laittoi ison maton saunaan kuivaan (hermostui siis siitä kun se ei menny kertalaakista hienosti, vaan joutui asettelaan sitä varmaan ehkä minuutin (oih, kuinka kamalaa...) Sit äsken menin sanoon, että ei ehkä oo hyvä idea kuitenkaan kun lattia on ihan märkä kun se valuttaa. Sit se meni ja riuhtas maton ja vei sen ulos. Heitti vaan paskaselle patiolle ja sit huusin, että ne penkit ja tuolit pitää putsata. Ei olis voinu mulle sitten sanoa, että menetkö putsaamaan ne kalusteet niin hän kantaa sen maton sinne. Ei olis tarvinnu paskannuttaa saman tien puhdasta mattoa siinä maassa. V*ttu mikä ääliö. Me tapellaan tosi harvoin, mutta nyt taas kiehahti tommosen hemmetin tuittupään kanssa. Vois joskus tehdä jonkun asian rauhassa ekä hätäillä ku hullu. AAAGH! Niin isäänsä tullu!

Muuten ei sit mitään ihmeellistä, en oo yhtään tarkkaillut itseäni, mutta aika normaali on olo. PMS oireet hävis, makeanhimo ja ""hermotautisuus"" on poissa. Nyt kun mietin, niin ihmeen vähän on tullu finnejä. Yleensä tulee aika lailla heti oviksen jälkeen selkään ja naamaan finnejä. Noh, vielä ne kerkii sieltä putkahdella! Ja itse asiassa kyllä mulla naamassa on aika paljon nytkin läiskiä... Selässä ei kait kovin paljoa. KYllä niitä jo alkoi tulla, mutta sit se jotenkin tyssäsi. Hyvä vaan, en valita kun finnit ei ole mun parhaita kavereita ;)

Viikon päästä sit kai menkat. En edes tiedä mikä kp on nyt. Varmaankin jotain 29/~35 tienoilla. Ens lauantaina varmaan pärähtää.

Tsemppiä kaikille!

Ahaa, tää tulikin kahdesti tänne. Luulin ettei se ensimmäinen tullut enkä saanut laitettua heti uudelleen, niin surffasin vähän aikaa ja kokeilin taas.

Taidan nyt lähteä nukkumaan ja kysymään, jos olis mies rauhoittunut hitusen... Se yleensä hermostuu, mut lepppyy nopeesti. Se vaan joskus ärsyttää kun ei riidellä huutamalla niin jää sit patoumat sisään ja leppyminen kestää kauemmin, ainakin mulla. Mut toisaalta eipä tule sit loukattuakaan toista.

Juups. Ei kai taas muuta.

Täällä vaan nostelin ketjua. =) Kp 25/29-33 (31 muutamat viime kierrot)
Jatketaan odottelua..ei mitään oireita.
Hyvää jännäily viikkoa kaikille!! Mulla taitaa mennä tonne ens viikon alkuun jännäilyt, pahin ovis "" vihlontapäivä"" oli 10.8.

heips kaikki vk 33 jännääjät! ajattelin pitkästä aikaa liittyy jännääjäketjuun. Liityin jo tuohon vko 34 ketjuun, mutta siellä on niin hiljaista =(

Mulla siis oletetut menkat ens su- ke
nyt on kp 23/30-33. Meillä ollu yritystä enemmän ja vähemmän vuoden alusta periaatteella tulee, jos on tullakseen. Välillä vältelty kierron puoltaväliä ( mulla koulu kesken jne. ). Tässä kierrossa touhuilua kuitenkin kierron puolen välin paikkeilla pariin otteeseen =) en ole kauhean optimistinen plussan suhteen, mutta katsotaan. Ja ajankohtakin olis parempi meidän elämän kannalta vasta loppuvuodesta, mutta katsellaan. Lisäks tiedän, ettei mulla tärppää todellakaan helposti, niin siks en ihmeitä muutenkaan odottele. Tulihan selostus =)

Oireita ei muuta, paitsi harvinaisen pahat pms oireet... Mulla on aina viikkoo ennen menkkoja pahoja skitsahdus oireita, joista mies saa kärsiä =) Mutta nyt on kyllä pahimmat ikinä. Luin yhden kirjan, jossa nainen sai tietää olevansa raskaana psykiatrin tuolilla. Mies oli hänet sinne pakottanut, kun nainen oli heittänyt miestä kengällä päähän yms. =) hih Psykiatri oli sitten kehoittanut tekemään raskaustestin ja plussahan sieltä oli tullu... Hulluja nämä meidän hormonit... voi voi..

Oon kyllä löytäny omasta pms-oireilusta sen hyvän puolen, että tuleepahan hankalat asiat juteltua joka kuukausi tämän takia. Meillä ei onneksi oo riidat enää lähellekkään samaa luokkaa, kuin aikaisemmin ja tunnistan hormoniaallot jo hormoniaalloiksi, enkä syydä kaikkea miehen niskaan. Tietäispä vaan, kuinka paljon osaan jo hillitä...

Tänä aamuna oli oikeat jumbotissit ja vähän aratkin. Taitaa tuttuun tapaan kuukautiset tulla. Kuiva jaksokin on mennyt jo. Olisin kyllä aika helpottunu, jos tämä kierto olisi lyhyempi, jos vaikka ens kierrossa tulis kunnon ovulaatio ja olisi joku mahdollisuus tärpätäkin. Kp28

Tänään kp25/27-30, joten aikalailla loppuvaiheessa kiertoa ollaan. Rinnat ovat olleet ehkä tavanomaista kipeämmät ja välillä on ollut hieman huono olo. Olen kuitenkin pettynyt jo niin monessa kierrossa, että en oikein jaksa asiasta innostua ennen kuin menkat on selkeästi myöhässä. Pessimismi nostaa näköjään jälleen päätään...

No annetaan ajan kulua ja katsotaan kuinka käy! Tsemppiä muille jännääjille!

Siirryn tälle palstalle tuolta vko 32 jännääjistä.

Tässä jotain vähän itsestäni...eli olen 27-vuotias avoliitossa elävä äippä P-Karjalasta. Mies on 29v ja lapset 7v ja 3v. Kesäkuussa sain keskeytyneen keskenmenon, ja nyt sitten on kovasti odotettu uutta raskautumista.

Pyörin tuolla viime viikon jännääjissä, mutta meidän jännitysnäytelmä jatkuu edelleen. Vuodon olisi pitänyt alkaa lauantaina, mutta mitään merkkejä ei ole ollut. Eilen illalla malttamattomina ihmisinä testattiin, mutta negaa näytti. Nyt sitten odotellaan loppuviikkoon ja tarpeentullen testaillaa uudestaan.
Oireitakin on ollut, mm pahoinvointia ja väsymystä, wc.ssä ravausta ja ylimääräistä hikoilua ja enemmän jos töissä joutuu humppasemaan, niin vihloo alavatsasta.

Mutta tässäpä jotain minusta, toivotan teille kaikille jännääjille oikein paljon onnea ja niitä kuuluisia plussasäteitä.

Kp 27/28-29 menoillaan ja vatsassa vihloo siihen malliin, että huomenna taitaa menkat alkaa. Ei jaksa edes vituttaa, kun on niin epätoivoinen olo vain. Tai epäonnistunut olo. Ja vaikka kuka sanois, että älä nyt, kyllä se sieltä vielä..niin ei auta. Kun ei oikein tiedä mitä voisi tehdä toisin. Ei ole oikotietä onneen. No, kunhan menkat taas alkaa, niin sitten rupeaa positiivisuus nousta ja kierron loppua kohden negatiivisuus nostaa päätään..tuttu kierto. Voi kun jollakin nyt natsais tässä kuussa!!!

Yhteistyössä