Nuoria ensiyrittäjiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellurei!

Tulin äkkiä vaa käymään täällä, kun on niin paljo hommaa että aika ei meinaa riittää... Mukava kuulla sinustaki Ansku, sielä vaan viikot lisääntyy :)
Täällä rymytään vain eteenpäin samalla tahdilla, tasasta on..

Ihanasti on satanu nyt lunta, oikeen kunnon talvi!

Al potki ne menkkaoireet pois!!! Huomenako sulla ""pitäis"" alkaa?

Poistun nyt vähäksi aikaa kuvioista mutta tuun ens viikolla takasi, toivottavasti täällä on hyviä plussauutisia sitten :) Hyvää vuoden ja viikon alkua kaikille!! Tuun vielä illalla pyörähtään täällä jos ehin.

Täällä taas...

en kyllä pysty noita menkkaoireita potkimaan pois kun särkee mahaa niin että ihan kohta just alkaa vuoto.

Maksaako se muuta kun perus terkkarimaksun kun käy siellä tutkimuksissa? Ja siis varaanko ajan neuvolaan vai omalääkärille? Alko vituttamaan sen verran kun ei tärppää et tää tyttö lähtee nyt hakee apua.

Ansku

Kiva kuulla sustakin jotakin:) Voi että masu kasvaa ja kaikki on mennyt hyvin.. Niinkuin np sanoi et tappavan tasaista täällä. Ovis vissiiki oli ja mies oli just taas töihin lähtenyt mut kerettiin onnex vähän varautua:)

Al

Voi että jos se täti tulee... Toivotaan että ei ala et oireita vain on.. No mä varsin ajan neuvolaan et ne varmaan tarkistaa papan ja jotakin en tiiä yhtään. Mut varmaan just perusjutut kun ei ne oikeen muuta varmaan tee vielä kun yritystä pitää olla se vuosi. Torstaina on se aika neuvolaan kerron sit mitä ne mulle teki...

Kyllä on raskas viikko kun saa painaa ylitöitä jatkuvasti:( Kirjoittelen kun on aikaa:/

iltaa kaikille!

Mulla on koko ajan menkka oireita, mutta ainakaan vielä ei ole alkanut vuoto. Musta kyl tuntuu et ovis on jäänyt väliin ja et siksi alkaa pikkasen myöhemmin vuoto. Koska en tuntenut ovista ollenkaan ja kerran paksuna olleena muistelisin että oireet oli kyllä ihan erilaiset. Mutta niin kauan kun vuoto alkaa niin pikkasen poivo elää! :)

Joo Sanni kerro ihmeessä mitä ne teki tai sano neuvolassa. Mä ajattelin huijaa ja sanoa et yritystä on vuosi takana. Mistäs ne sen tietää!?

No mut nyt suihkuun ja nukkumaan, huomenna taas kamalan pitkä päivä.

ÖITÄ!

laivalla, sukuloimassa ja ystävillä ollaan pyöritty, rankaksi käy...vatsatauti oli ja meni yhtä nopeasti kuin tulikin. Huomenna töihin loman jälkeen. tähän lomailuun ehti jo tottua...huolestuttavaa.

kertokaahan, miten kauan menkkoja odotellaan pillereiden lopettamisen jälkeen? Mitä niiden käynnistämiseen annetaan?teetä ja sympatiaa??
öitä kaikille ja hyvää uutta vuotta!

Nyt on sit oviskin ohi eikä kamalsti tullut oltua kammarin puolella kun mieskin oli töissä. =)Toivotaan et jotakin oisi tapahtunut.

Murmeli

Kauanko sulla on siitä kun lopetit pillerit? Mulla alkoi ainakin ihan ajallaan kun lopetin. Mä en kyllä osaa auttaa tohon et miten ne käynistetään jos ne ittestään ala. Tosi outoo mut voi olla et pillerit on heittänyt ne ihan sekasin eikä vältämättä tulee kuukauteen en tiiä olen vain kuulut et jollaikin on jättänyt tulematta menkat vähäksi aikaa. en halua pelotella mut jostakin olen kuullut niin. Toivotaan et alkaisi pian.

joo kyllä mä tiedänkin, että ne jotenki käynnistellään ja osasin sitä jo odottaa. mulla on ollu aiemmin tosi epäsäännölliet menkat ja kivuliaat. Lääkäri tosin sanoi, et tilanne ei palaudu automaattisesti samaan, mikä se oli 5-6 vuotta sitten, tietenkään.
Siitä ei kuulemma voi tietää. Jospa joku tietää miten kauan kannattaa odotella, voisi siitä kertoa. Papa ja klamydiatulokset tulevat ensi viikolla. 4viikkoa piti niitäkin odottaa. Mitään ei pitäis olla.mut never say never.
morjens

Moikka kaikki!!

Käytiin ultrassa ja n. sentin kokoisella sikiöllä sykki sydän! Uskomaton olo.

Oon lukenu teiän kuulumisia mut en oo kirjotellut. En haluis vielä kirjotella tuolla odottavien puolellakaan... Eipä tässä kyllä jaksa netissä roikkuakkaan, aamuisin oksennan ja muun ajan oon puolikuollut väsymyksestä. Mutta ei voi valittaa.

Erittäin hyvää alkanutta vuotta kaikille, toivon paljon plussia teille!!!

Nipsu 7+5

Al mites sun tilanne onko täti tullut.? Toivottavasti ei.. Kävin siellä neuvollassa ja se kyseli vain kaikkea ja otti papa näytteen. Ei mitään muuta.. se meni niin hiton nopeasti koko aika. Se vain sanoi et vuosi yritystä niin sit alettaan lapsettomuus hoidot. JA ruvetaan tutkiin tilannetta... Niin ja klamydia pitää vielä ottaa...

sanni:

Ei ole vielä tullut täti kylään! Mutta raskaustesti näyttää negaa. Olen aikas varma että ovis ei tullut täs kierrossa ja siksi kierto venyy, niin kävi kerran aikasemminkin. Eli ei odotuksia juurikaan...Olishan se jo pitänyt plussana näkyäkkin ja jotain oireita olla. Mites sulle? Ei sitten mitään konkreettista sanonut? Mä varaan ensi viikolla ajan ja sanon et meil on vuosi takana.... Saapahan jotain selkoa missä mennään!

al Aikas outoo kun kierto venyy mut kun mietin niin on mullakin muuten venynyt jotakin 5päivääkin varmaan johtuen ihan samasta. Jos sä haluat valehdella niin mikäs siinä mä en oikeen viitsinyt. En halua mitään lääke kuuria vielä enkä mitään hoitoja jos vaikka ilmanki voisi tulla.. Vaikka kyllä rupee vituttaan pikkuhiljaa kun ei tärppiä tule, mut ehkä sillä on tarkoituksensa.

Mä näin unta et mulla oli vauva ja se kasvoi tosi nopeesti hampaitakin oli heti tullut:) Kaikkea semmoista oli kyllä mukava uni:)

Mulla ei ole minkään laisia oireita taaskaan elikäs en ole.. JOs olisin niin eikös niiten lämpöjen pitäs olla ylhäällä ja mulla heittelee koko ajan eikä edes ole korkeat. Ja yritykset jäin taas kerran vähiin... Mies töissä:(

Nyt menen akvaarion puhdistukseen...
Joskos np tuli reisussta?

sanni:

Joo no mä en kans välttämättä mitään lääkekuuria halua heti, mutta ainakin ne sitten tutkisi että näkyykö jotain epänormaalia. Niin saisi siitä tiedon sitten ennen kun on vuosi mennyt. Ja jos ei mitään kummaltakaan löydy niin sitten ei auta muuta kun odotella tärppiä!

Mä olen kanssa nähnyt vauva unia tosi palon. Viime yönä synnytin! Muistan että sattui ihan kamalasti ja heräsin kun huusin...

No, lähetään kohta varmaan kattomaan mun kummityttöä. Se on niiiiiin suloinen, täytti just 4kk. :D Mutta jos kerkeän niin käyn vielä tänään täälä teitä moikkaamass.

Kivaa loppiaista kaikille!

Huh, huh... Nyt ollaan elävien kirjoilla tuli vähän vietetytyä loppiasta. Muutama sidukka tuli juotua. Mitäs tänne? Al kävitkö katsomassa kummityttöä? Varmaan tosi suloinen kun on niin hyvässä iässä:)

Nyt tulee vain syötyä koko ajan kun krapula se on kumma juttu kun ruoka maistuu niin hyvälle ja kaikkea tekee mieli.. Maha paisuu vain:) No mutta nyt menen leipäilleen ehkä huomenna sit kirjoitan enemmän.....

sanni: Vai krapulan poikasta on ilmassa! :) Joo mäkin vähän vietin loppiaista... pe ja la kumpanakin päivänä sitten ilta venyi aamu seiskaan! :D Nut on olo sen mukanen. Pitänee tehdä testi huomenna taas varuiksi kun ei näy ei kuulu menkkoja. Mutta veikkaan et nyt yöllä alkaa kun maha on ihan järkyttävän kipeä! Muistaakseni viimeksikin kun kierto venyi niin oli sitten toooosi tuskaset menkat.

Olin joo pe katsomassa kummityttöä ja siellä sitten innostuttiin iltaa viettämäänkin. Jäi unet sitten vähän vähälle kun just kun mentiin nukkumaan niin kummityttö ja sen 2wee sisko jo heräili.... Ja mä tietty sohvalla nukkujana sain pitää seuraa ja leikkiä lasten kanssa ja ruokkia vauvelia. :) No ihan kivaahan se oli, mutta väsytti kyllä kamalasti!

No mut nyt ei muuta kun hyvää yötä!

Al

No sehän on pian kuule plussa mittarissa jos menkkoja ei näy... Mulla on kans v-loppuna jännät päivät tain no ei mua kyllä jännitä yhtään tiedän et täti tulee, vaikka kuvitus oireita pikkasen on mut en jaksa riemuta vasta kun plussa on taulussa. Olipas raskas työpäivä onnex takana päin... :)

Missäs np luuraa???

Moi kaikki!

en ole kerennyt yhtään nyt täälä käymään kun olen yrittänyt saada kämppää kuntoon ens la tupareita varten....

Täti tuli kylään pari pv sitten, harmittavaa mutta toisaalta odotin sitä koska kivut oli tosi kamalat!! Ei ole ikinä ollu yhtä pahat menkkakivut...

Mutta nyt on TAAS mentävä, kummityttö on kylässä ja itkee maitoa. :)

Al

Jaa et semmoisia kiireitä:) No tosi harmi kun menkat alkoi jos sulla on keskenmeno kun on niin kovat kivut? Vai mistä johtuu. Mulla kans pitäs viimestään v-loppuna alkaa ja ihan sata varma et alkaa kun oiretakaan ei ole.

Onnex on viikko kohta takana ja pääsee v-lopun viettoon. Ja ulkonakin on ihana ilma oiken keväinen. No mutta kirjoitelkaa kun kerkiätte:)

Heips vaan kaikki!

Lueskelin tuossa muutamia noita teidän aikaisempia viestejä (ihan kaikkia en jaksanut, ku niitä oli niin kamalan monta :)
Meillä olis kanssa vauvasuunnitelmia ilmassa. Pari vuotta ollaan seurusteltu ja vuosi asuttu saman katon alla. Nyt tosin tilapäisesti erillään kun minulla opinnot eri paikkakunnalla. Mies yrittää kovasti saada töitä täältä päin... Minä olen piakkoin 21v. ja mies 23v. Meillä myös vähän samaa vikaa kuin muistaakseni nipsulla (?) että minulla opinnot kesken ja rahaakaan ei hirveästi ole. Mutta tiedämme, että kaikelle löytyy kyllä ratkaisu, koska paljon tukijoukkoja ja rattaat ym. vauvatarvikkeet pitkälti saataisiin ilmaiseksi tai halvalla sisaruksiltamme. Opintoja olen suunnitellut siirtäväni sitten jos onnistaisi täällä vauvarintamalla...

Mitäs olette muut mieltä? Ihan hulluako ruveta vauvasta haaveilemaan nyt?

Haaveilua myös vähän haittaa se, että lopetin marraskuussa e-pillereiden syönnin (soin pillereitä n.3v), eikä tämän jälkeen ole ollut kuukautisia. Apteekin raskaustestit ovat olleet negatiivisia. Jostain olen kuullut että normaalia että pillereiden jälkeen kuukautiset saattavat jäädä pois. Onko jollakin omakohtaista tietoa, että onko näin?

...vielä jatkoa.
Tosiaan onnistuin sitten hyppelemään noiden viestien yli niin etten huomannut murmelin viestiä, jolla sama ongelma kuin minulla.

Murmeli:
milloin lopetit pillerit, ja joko menkat alkaneet?
itseäni ainakin huolettaa, että missä vika...

sanni:

No toivotaan ettei nyt ala kuukautiset!! Ei aina oo edes oireita... Mulla tuli itelläkin mieleen että olisko ollu keskenmeno, oli niiiiiin kamalat kivut ja järkyttävä vuoto! Vieläkin vuodan kun seula. Mut toisaalta oli vaan viikon myöhässä et luultavasti oli vaan ovis poissa ja siiten tuli menkat oikein ryminällä.

Pauliina:

Oon mä kuullut että menkat on jäänyt pois kun on käyttänyt kauan ehkäsyä. Oottele pari kk ja jos sitten ei menkkoja näy eikä kuulu niin kysäse lääkriltä mitä tehdään. Marraskuussako siis lopetit pillerit? Jo niin, niin ei vielä mitään paniikkia. :) Ja se opiskelu juttu, niin kyl sitä sitten jotenkin pärjää... Tiukkaa tulee olemaan kyllä, tosi tiukkaa! Mut sitten on! Mullakin on siis opiskelut kesken, vielä 2v jäljellä. Mies käy töissä, mutta menot on kovat kun juuri ostettiin omakotitalo ja noi kaksi koiraakin syö meidät perikatoon! :D Ja kun ei asuta koulun/duunin lähellä niin menee matkakuluihin ym. rahaa kamalasti... Mutta jotain sitä aina keksii... Raha on pieni murhe, enemmän mua huolettaa itseni kohdalla että mahtaako tässä edes lapsia saamaan kun ei näy ei kuulu raskautta...

Al:

Juu marraskuussa lopetin ja menkat tuli sillon ihan normaalisti vielä, mutta sitte joulukuulta jäi pois ja nyt tässä tammikuulla kovasti jännitän vielä sitä, että alkaisi ne menkat, että tietäisi onko vielä edes normaalit naisen ominaisuudetkaan tallella. Voisi sitten ruveta jännäämään jotakin ihan muuta :)
Varmasti tulee tiukkaa olemaan, mutta oman pikkuisen haluaisin. Kun omilla isoilla sisarillani on molemmilla kaksi lasta (1v. 2xv. ja 6v.). Vieressä seuratessani se vauvakuume on pikkuhiljaa hiipinyt minuunkin...
Toinen isosisko jo kyselikin, että joko te niitä vauvoja rupeette tekee, että hän pääsis vauvanvaatteista eroon :D

Mitäs tänne?

Pauliina on tullut ainakin kuviohin tervetuloa vaan.. Mä en osaa oikeen auttaa tossa menkkojen suhteen mulla ne tuli pilleriten lopettettua ihan normaalisti. Kierrot kylläkin heitteli. pillereitä söin varmaan 4vuotta.

Oma tilanne on et menkkoja odottelen ja ihan varmaan kohta alkaa.. Oireitakaan ei ole.

Al mites sulla menee? Joko on kovat kivut helpottanut? Se on tuskaa kun on kamalat kivut.. :(

Np taitaa olla reisussa vieläkin:) Kun ei ole näkynyt:I

Moiii!!

Taas takasin :) on se vaan ihana olla kotona vaikka reissaaminenkin on mukavaa!

Kesti vähäsen aikaa että sain kaikki uudet viestit luettua kun oli tullu niin paljon lisää :) Tervetuloa Pauliina joukkoon!!

Täällä kolisteltiin jo oviksen ohi. Nyt vaan taas menkkoja ""odotellaan""...

Olipa harmillisen rutiinia Sanni sulla se neuvolakäynti, ois nyt toivonu että ne ois vähäsen asiaan perehtyny vaikka kyllä niillä näyttää se vuosi olevan aika tiukkana rajana... Mulla on nyt viimenen Terolut-kuuri menossa joten katsellaan miten käy kun ei enää ens kuussa syö niitä, jääkö nyt normaaliksi kierrot. Sitten muistaakseni aloittavat ne clomit jos ei tärppää että jos se siitä on kiinni ettei ovista tuu...

Olipa muuten mukava kuulla Nipsustakin, sielä jo sydän sykkii kovaa vauhtia :)

Tosi harmi että sulla Al ne menkat sittenkin alkoi, se on kyllä täyttä tuskaa jos kuukautiset on tosi kipeät, mitään ei voi tehdä eikä oikeen aina lääkkeetkään auta.

Pitää nyt alkaa peseen pyykkiä, sitä on jonkun verran kertyny... :)

Yhteistyössä