Nuoria ensiyrittäjiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa

Täällä on menny ilta siivotessa.. huomena vielä operaatio jatkuis kun en jaksanu nyt kaikkia siivota :( No tuleepa vähäsen joulumieltä kun saa asunnon puhtaaksi! Nyt ois kaikki ostokset osteltu, oli ihan hirveesti porukkaa kaupoissa, ei ois kyllä yhtään ylimäärästä jaksanu siellä kierrellä.

Sanni

No voi höh!!! Harmittaa sun puolesta! Kannattaa soittaa sinne neuvolaan ja varata aika niin saavat tarkastaa että kaikki on kunnossa.. vaikka kyllähän se varmasti tympäsee soittaa mutta saapahan sitte mielenrauhan asialle. Toivotaan että kaikki on niinkuin pitääkin!
Mulla tässä vain tämmöstä ""väliaikaa"", ovikset ollu ja menny eikä epäilystäkään etteikö menkat alkais, mies tuli niin myöhään kotiin... noh, en oikeen enää jaksa hirmusti intoilla kun on jotenki niin tasapaksu mieli tämän asian suhteen. Mitä enemmän odottaa niin sitä enempi pettyy... Uutena vuotena pitäis alkaa.
Niin meille ostettiin kinkku, en vois kuvitellakaan joulua ilman kinkkua :) Se on niin hyvää!! Muusta jouluruuasta en niinkään välitä, mistään laatikoista tai rosolleista.

Nipsu

Pidän sulle peukkuja pystyssä että kaveri pysyy matkassa mukana!!! Sehän on mukava että kuitenkin on todellinen olo kun oireitakin on :) Voin vaan kuvitella että ei oikeen muu asia pysy mielessä, varsinkaan tenttteihin lukeminen :) Onko sulla millon aika neuvolaan, vai ootko vielä varannu? Vai siihen varmaan piti olla tietty viikomäärä ennen kuin pääsi sinne... No toivotaan että viikot huristelee äkkiä eteenpäin! Mukava että edes jotkut täältä meidän ketjusta pääsee tuonne odottajien puolelle :) me täällä sannin kans pidetään tämä ketju pystyssä.... Muistahan tosiaan tulla aina kertoileen kuulumisia!

Voi että oli surullista luettavaa se Minnan juttu... että voikin sattua semmosta.. pieni vauveli kuitenkin jatkaa elämää.

Np

Taas alkoi uudet kujeet. Vaikka kyllä mietityttää et mikä on kun ei tärpää.. Tilasin sit taas ovistikkuja ja aloitin juomaan greippimehua. Pakko on koikeilla taas kerran jos vaikka auttaisi. Joo neuvolaan varasin ajan ja se sanoi et perusjutut voidaan tehdä mut vuosi pitää yrittää niin sit vasta pääsee eteenpäin;( No toivotaan et kaikki on hyvin. Mulla on just oviksen aikana tai ovis on mennyt kun on se lääkäri. vaikuttaako se mitenkää? Jos ne vaikka ottaa sen papan?(tai vaikka oisi tärppänyt?) No joo... en tiiää mut mulla on hirvee migreeni taas ja töihin pitäs mennä.

Munkin puolesta ihanaa ja rentouttavaa joulua!!!

Sanni, uskon vahvasti greippimehuun, sitä itsekin lipitin kuin hullu :) ja ovistikuilla testailin myös, tosin ovista en onnistunut löytämään ollenkaan. Silti tärppäsi, ens vuoden alussa käydään ultrassa tarkistamassa tilanne, et siihen asti jännäilen. Mut pääasia et pääset ees alustaviin tutkimuksiin, ni voit sit vähän rauhallisemmin mielin jatkaa eteenpäin. Uskon et mullakin auttoi suht rauhallinen mieli, kun en tässä millään uskonut onnistuvani.

Mites joulu meni? Mulla meni ihan hyvin mieskin kerkes jouluksi kotiin tuli aattona aamulla. Nyt on kovasti tullut syötyä joulun aikana ihan ähky olo koko ajan.
Mies oli ostanut mulle kultaisen kaulaketjun ja aikas paksukin.:) Tais siis pukki toi:) sit tuli kaikken näköstä muutankin. Mitäs pukki toi teille??
Mulla alkaakin ovis lähenee tai oikeestaan vasta ensi viikolla on tärkeemät päivät. Jos sitä vaikka rupesi v-loppuna tikuttaan... Niin ja sit on se neuvolakin vähän jännittää.... no toivotaan et kaikki on hyvin...

Täällä oon!! Oli niin rankka työpäivä näin pyhien jälkeen että menny ilta vaan palautumisessa... :) Siinähän se joulu meni, ei oikeen ehtiny kunnolla ees tajuaan. Siitä sen kyllä huomas kun maha ihan jatkuvasti täynnä, ensin suklaata ja sitte vähä kinkkua päälle ja taas toisin päin... nyt saa sitte taas paastota vuoden että ens jouluna voi taas ahmia!
Mulle pukki toi korun, vaatteita, lahjakortin. Niin ja sitte sitä suklaata :)
Nyt ois vaan jääkaapin siivous edessä että sieltä saa kaikki ruuanrippeet pois mitä ei jaksanu syödä... vois viedä tuonne kotia jos koiruus söis ne.

Mulla ois tiedossa menkat uudeksi vuodeksi... Perjantaina viime kierron mukaan pitäis alkaa. Mitäs teilllä on suunnitelmissa uudeksi vuodeksi? Oliko se nyt lauantaina... (?)
Millon sulla Sanni oli se neuvola-aika?

Aattelin että meen tänään kyllä oikeen aikasin nukkuun että jaksaa aamulla virkeänä ylös. Tottu siihen joululaiskuuteen että pitää nukkua piiitkät yöunet :)

Np

Joo onhan se uusí vuosi lauantaina tai siis aatto ainakin mun tietääkseni. Kaippa sitä muutama siiderin taidan ottaa.. Mites sinä? Meinaatko ottaa vai odotatko menkkoja ensin. vai oisiko niin hieno juttu että plussa tulisi:) Ei tarvisi juoda yhtään...

Mulla on ensiviikon torstaina aika neuvollaan.. Saa nähä mitä tapahtuu voipi olla et just oviksen aikaan.. Tai sit oviksen jälkeen.

meiden ketju meinaa taas kuolla kun ei täällä kukaan enää pahemin kirjoittele kun me.. Ja menkin ollaan harvoin täällä kirjottamassa. Kyllä mä luesken aika paljon noiten muitten juttuja. miten niillä homat etenee:) Ihan kiva lueskella...

Sanni

Juu vähän kyllä uhkaavalta näyttää että taas kuivuu kasaan tämä meidän ketju :( Minnehän Murmeli on menny?? Ei oo näkyny pitkään aikaa...
En oo kovinkaan paljoa lueskellu noita muiden juttuja, aikasemminkin kylläki mutta nyt oon ihan tarkotuksella jättäny väliin niin ei aivan koko ajan mieli pyöri näissä asioissa. Joitain mielenkiintosia viestejä kyllä luen mitä päivän aikana on tullu että mitäs sielä kirjotellaan...

Saa nähä mitä viikonloppu tuo tullessaan, punasta tavalla tai toisella, toivottavasti kuitenkin vain tikkuun :) En kyllä yhtään osaa sanoa... ei nyt oo kyllä oireita sen kummemmin ollu, vähäsen on mahaa kipristelly tai jotenki vihlonu mutta varmasti on vaan näitä menkkatuntemuksia. En uskalla ees aatella että ois muuta. Kyllä ootan varmasti menkat ennen kuin uskaltaudun juomaan, kyllähän tuota viiniä tekis mieli mutta saas nähä mielellään kyllä jätän juomattakin hyvästä syystä :)

Sehän ois hyvä että neuvola sattus oviksen aikaan niin näkisivät siellä tapahtumat ym. Onko sulla kierrot ollu nyt ihan tasasia?

Voi että oon ihan poikki kun töissä on ollu niiin kiirettä, tuntuu että muuta ei ehi tekeenkään kun vaan mennä nukkuun ja taas herätä ja tarpoa töihin... onneks on kohta viikonloppu!!

Lähen tästä nyt vähä laittaan paikkoja kuntoon kun meinaa olla vähäsen paha siivo täällä.. :) Kirjotellaan!!

Moikka!

Kirjoittelin tänne joskus aikoja sitten, kun tää ketju perustettiin. Eipä ole vielä tärpännyt... Tosin en ole edes ajatellut asiaa, on ollut niiiiiin kamala stressi kun muutettiin ja kaikkea, että ei ole edes toivoa että tulisin raskaaksi. En ole tääläkään käynyt moneen kuukauteen kun ei ole ollut aikaa.

Ilmeisesti tärppejä on tullut? Mä en ole tehnyt edes ovistestejä nyt 3kk aikana, mutta nyt kun on taas edes hetki aikaa ajatuksille niin jos vaikka aloittaisi taas. Onhan se masentava ajatus että näin kauan ilman ehkäisyä ja vieläkään en ole raskaana! En ole käynyt tutkimuksissa, menen keväällä jos mitään ei tapahdu. Nyt kun eka sais tän stressitason alemmaksi..!

No mutta jotain kivaakin tapahtunut! Mentiin kihloihin joulukuun 10.pv! :D Nyt olisi omakotitalot ja autot ja koirat ja kihlat...vaaville vaan olisi iso tilaus!

Mutta tsemppiä kaikille!!! Mun menkat alkaa 3.pv, ja siis olen aika varma että alkaa. Ei mitään oireita.

Moikka al!

Teillähän on ollu kiirus alkutalvi, muutto kyllä vie paljon aikaa ja mieltä :) Niin ja onneks olkoon kihlauksen johdosta!!!

Juu kyllä täältä on onnistuneet siirtyny jo tuonne odottajien puolelle, me täällä vielä Sannin kanssa ollaan ihan näitä ""alkukirjottelijoita"" ja mukava kun on tullu uusiakin jäseniä mukaan :) Alkaa kyllä jo kohta masennus painaa asian tiimoilta, just tänään sain taas karvaasti pettyä kun huomasin että mitkäs sieltä taas alkoivatkaan... Olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa suuremmin mutta kyllä se kuitenkin jollakin tavalla on jatkuvasti mielessä.
Miten kauan ootte yrittäny? Ite kävin vajaa pari kuukautta sitte neuvolassa (kun puoli vuotta tuli täyteen) ihan perustarkastuksessa ja totesivat että on PCO niin sain sitte terot avuksi jos ne vaikka auttas mutta eipä nyt ainakaan vielä kahden syöntikerran jälkeen oo ollu mitään positiivista vaikutusta..
Toivotaan että nyt kun ootte päässeet muuttaan ja stressi laskee vähän niin onni potkasis, sehän kyllä vaikuttaa melko suuresti raskautumiseen.

Mutta kirjottelehan jatkossakin!! :) On mukava saada lisää porukkaa tänne, kun välissä on vähä hiljasta..

Moi np ja muut!

Joo alan taas palailla tänne nyt kun saatiin konekkin vihdoin viritettyä takasin. :D

Meillä yritystä takana nyt noin puoli vuotta. Eihän tuo nyt mikään hälyyttävä aika ole, mutta vähän silti huolestuttaa! Ollan kyllä pohdittu sitäkin, että stressaan niin helposti kaikesta että mahdanko ikinä tulla raskaaksi!? Toisaalta, kerran olen jo ollut mutta se nyt päättyi miten päättyi... :( Siitäkin on aikaa ja stressi elämässä lisääntynyt paljon. Mikähän auttaisi rentoutumaan!?

Hyvä että kävit tutkimuksissa niin sait apua! Pitää kai sitä itekkin käydä keväällä jos ei mitään tapahdu. Toisaalta mulla oli ovis sillon kun viimeksi testasin, ja ihan ajallaankin. Totuus on sekin, että ollaan oltu kumpikin aika väsyneitä, eli sängyssäkin ollut hiljasempaa! Viimeksi oviksen aikaan oli tarkoitus tosiaan joka päivä olla puuhissa, mutta kun päästiin makuuasentoon niin oli taju kankaalla kummallakin! :D Jos se nyt sitten tästä...

mitenhän toi mun ylipaino..? Ootko/teko kuullut minkälainen ylipaino alkaa olla vaikeuttava tekijä raskaaksi tulemisessa?

NOh, tammikuussa alkaa taas koulu ja työ. Nyt syksyn olin töissä että sai vähän rahaa. Ostettiin valmiiksi pinnis ja hoitopöytä. Mietittiin eka et onko järkee, mutta toistaalta me aijotaan saada vauva kuitenkin joskus, jos ei muuten niin adoptoimalla! Ei olla kuitenkaan kasattu niitä huoneeseen tai mitään. Sielä ne odottaa varastossa! :)

Mitä annikalle muuten kuuluu!? Onko vielä täällä käynyt moikkaamassa?

Np

Huh. KAuhea migreeni on ollut koko yön ja jatkuu edelleen saa nähä täytyykö sitä lähteä vielä ensiapuun kun lääkkeet ei auta:( Et se siitä uudesta vuodesta taitaa tulla selvä uusi vuosi... No mites sulla onko plussa tuulia? Mä olen yrittänyt tikuttaa ovista mut ei ole näkynyt ja eikä ole edes muistanut joka kerta tikutella.. En kyllä tiiä missä murmeli on. Se on varmaan häippässy kokonaan.

al

Kiva kun olet taas päässyt tänne.. Me ollaan np kanssa pidetty ketjua pystyssä.. Vaikka monesti ollaan meinattu luovuttaa mut aina me vaan jaksellaa kirjoittaa kun on se niin mukava kuulla kuulumisia:) Varsinkin kun miehet ajaa rekkaa niin välillä on pitkiä päiviä..

Mulla on kanssa kamalasti stressiä kaikesta ja siitä varmaan johtuu kun ei tärppää. En ole vielä tutkimuksissa käynyt vaikka puolivuotta on tullut yritettyä. Neuvolaan varasin ajan ja saa tarkistaa perus jutut. Ne sanoin sieltä et vuosi pitää yrittää niin sit asioita pistetään eteenpäin.:( No saa ainakin perusjuttut kuntoon jos on jotakin. Ylipainosta en osaa sanoa et vaikuttaako se..

Mutta tosi kiva kun tulee lisää juttu kavereita:)

OIKEEN HAUSKAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!=)
(toivotaan et tammikuu tuo plussa tuulia tänne ketjuun)

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!!

Mun oli pakko oman mielenrauhan vuoksi tehdä raskaustesti ennenkun uskallan juoda tänään.... Vaikka eihän se vielä välttämättä edes näkyisi vaikka raskaana olisinkin kun vasta ti pitäis menkat alkaa. No nega (kuis muutenkaan) tuli joten kai sitä sitten tänään ollaan perseet olalla noin nätisti sanottuna! :D

No mutta nyt töihin niin pääsen joskus poiskin sieltä..!

Palaillaan asiaan ja otetaan tavoitteeksi että ensi vuonna ollaan kaikki plussattu! :)

Jospa tässä alkais vääntäytyä ylös kun on tullu koko päivä maattua sohvalla... oli niin kiireinen työviikko että olo on meinannu olla vähäsen väsyny, nukuinki kellon ympäri.

Joo niin minäkin tein eilen testin että ois tänään osannu olla ottamatta mutta eipä tuo mitään semmosia merkkejä näyttäny kun nega tuli ja menkat heti siihen perään... :(
Mutta ensi vuonna parempi onni!!
Niin en tosiaan tiedä että miten painolla on vaikutusta raskautumiseen, tähän kylläki mikä mulla on niin painonpudotus auttaa kuulemma aika hyvin oireisiin ja raskautumiseen mutta en kyllä yhtään tiedä normaalisti miten on..

Kannattaahan tuohon Sanni käydä hakemassa vähän ""jytympiä"" lääkkeitä jos ei ala helpottaan, niin ei tarvi aivan pimeässä viettää koko uutta vuotta, oisko teillä ollu suunnitelmia illalle?
Me vietetään kaveriporukalla iltaa, saa nähä miten menee kun pari on jo perunu...

Eihän sitä vielä al tiedä vaikka tärppi ois jo käynytkin :) Sää oisit sitte ens vuoden ensimmäinen onnistuja jos sulla ti on jännäyspäivä!! Toivotaan parasta!

Mutta oikeen railakasta, hyvää ja ""plussa"" uutta vuotta kaikille!!! Palaillaan ensi vuonna :)

Np

Se oli sit siinä se uusi vuosi.... Tuli oltua selvinpäin kun se migreeni ei helpottanut kun vasta illalla. Mä olen kokeilut nin monia lääkkeitä et en jaksa ravata lääkärissä enää ja ne tuputtaa mulle estolääkityksen jota mä en halua kun raskautta yritetään. Mulla ei vaan aina auta ne migreenin kohtauslääkkeet... Tosi kurjaa tämä on kun aina särkee ja varsinkin jos on jotakin juhlapäiviä mitä voisi viettää. No tulipa tämäkin kokeiluta eipä se nyt ihan kauheeta ollut olla selvinpäin nyt on tosi hyvä olo=)

al
Toivoa on sulla vielä.=) Älä heitä kirvestä kaivoon vielä:)

täällä ollaan taas maailmankartalla. Olen reissannut ja ihana on päästä vihdoin kotiin omaan sänkyyn viikon jälkeen. Loma on ollut rentoa, mutta hirveä vatsatauti iski. melkein taju pois. menkat eivät ole alkaneet sen jälkeen kun pillerit lopetin. Olis pitänyt alkaa jo pari viikkoa sitten. Raskaana en ole. Oli pakko testata. Arvasinkin sen eikä ollut kauhean suuria odotuksia. miten kauan kannattaa odotella, ennen kuin menen lääkäriin.
Olo On kuin kumipallolla. vatsaa turvottaa muukin kuin lanttulaatikko ja on omituinen olo. Hormonit varmaan heittelee...

murmeli

Kiva kun oot tullut takasin:) Missä olet ollut reisussa? Se on kyllä mukava palata omaan kotiin. Aijaa eikö sun menkat ole alkanut tosi outoo mut se voi johtua just siitä kun lopetit pillerit. Toivotaan et saa kierrot normaalikisi siinä voipi vähän aikaa mennä. Mulla ainakin heitteli monta kuukautta ja nyt on ollut tasaista. Ovista odottelen ja olen vähän tikuttelutkin mut eipä ole vahvaa plussaa tullut:(
Koitapa saada mahatauti kuriin se tosi ikävää:(

Voi mikä olo... Ei maistunut alkoholi kyllä oikeen yhtään mutta silti on paha olo! No, ihan kivaa oli. Saunottiin ja juteltiin kaveriporukan kanssa yöhön myöhään ja sitten nukuttikin yhteen asti. :)

Juu en mä tosta raskautumisesta jaksa vielä stressaa, mutta olen kyl aika varma et nyt ei ole vielä tärpännyt kun ei ole sellainen olo yhtään.

Mutta ei nyt pitää mennä viihdyttämään vieraita, palaillaan asiaan! :D

Nyt alkais maailma taas näyttään valosemmalta... :) Oltiin tosiaan sitte eilen viettämässä uutta vuotta ja tuli tuota juotuakin melkoisesti! Siitä onkin aikaa kun oon viimeks ottanu noin, ja sen kyllä aamulla huomas! Ei kyllä vähään aikaan taas... Nukuinki puoleen päivään ja sen jälkeen en oo muuta kun vaan maannu sohvalla tv:n eessä.
Kiva kun ei huomena tarvi töihin niin saa ottaa vähäsen rennommin, yleensä aina aattelee että voi ei nyt jo sunnuntai ja huomena taas töihin..

No olipa Sanni harmi että migreeni ei hellittäny niin et päässy juhliin, vaikka toisaalta tänään ei aamulla varmaan enää haitannu yhtään :) On se kumma kun ei saada kehitettyä semmosia lääkkeitä jotka auttas, minkälainen se estolääkitys on? Pitäskö sitä syödä joka päivä?

Kiva kun tulit takasi Murmeli!! Joo reissussa on mukava käydä mutta on se vaan ihana tulla takasi kotiaki omaan sänkyyn! Vatsatauti on kyllä tosi inhottava, kun ei pysty edes syömään paljon mitään, joko on olo alkanu helpottaan? Onpa jännä että menkkoja ei oo vieläkään kuulunu... kannattaa kyllä jos kohta ei ala näkyyn niin soittaa jonnekin vähä apua. Vaikka kyllähän se aina oman aikansa kestää ennen kuin hormotoiminta taas tasaantuu ja normalisointuu. Mutta se on harmi kun aina kuitenki sitte on toivo että jospa sitä ois raskaana...

Monet on al sanonu että kun on ollu raskaana ja on juonu ees vähäsen (siis ei oo sillon vielä tienny raskaudesta...) että tuli tosi huono olo ja melkonen krapula. Eihän sitä tiedä :)

Jännää että nyt on sitte jo vuosi 2006... niin se aika rientää!

Hellurei kaikki!

Al, sinäkin eksynyt remmiin :) Onnea kihlauksesta!
Täällä oli tosi leppoisa vuoden vaihde..eipä tullu kovin villejä ajatuksia tekemisen suhteen. Limsan voimalla mökillä saunottiin. Mies joi muutaman bissen..vähä se riipaisi kattoo vierestä. Välillä tuntuu, että voi ku sais itsekki juoda, mutta se siitä sitten. Vielä olis viikko lomaa ja sitten alkais harjottelu jakso.

Olo on ollu hyvä..ei valittamista. Nyt mennään rv 18. Neuvola oli viime viikolla ja kaikki ok. Vauva vastaa viikkoja ja vähän tuntuu että kohta mennään viikkojen edellä. Tulee varmaan iiiiso vauva :) Maha on silti aika pieni vielä, mut vähän on pyöristytty. Käytän edelleen omia kankaisia housuja (farkut on jääny aikoja sitten). Oon mamma vaatteita kuitenkin ostanu. Varmaan parin viikon sisään saa siirtyä niihin. Omaa syömistä sais kyllä rajottaa, vaikka paino onkin pysynyt hyvin kurissa, mutta kaikki herkut uppoo liian hyvin. Seuraava neuvola olis kuun loppu puolella ja se on lääkärineuvola..jännää. Sillon on se rakenneultra ja toivottavasti saadaan tietää asukin sukupuoli :)

Mukavaa alkanutta vuotta 2006! Toivottavasti siirrytte odottajien puolelle mahdollisimman pian :)

Heippa kaikki!

Aargh mikä päivä töissä... olen ihan poikki! Lapset oli niiiiiiiin ""kivalla"" tuulella että..! Muutaman kerran joutu kiljasta että nyt riitti! :D

Mennkaoireet alko tänään eli se pieni toivo joka mulla aina takaraivossa piilee enne menkkoja meni siinä. Mutta ensi kerralla uudestaan! Tosin meillä on tuparit ennen ovista niin saa nähdä ovuloinko...

Nyt ei kerkeä enempää, ehkä illalla uusiksi!!!

Yhteistyössä