Voi jessus noita kesätyöntekijöitä..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitajaopiskelija:
[Voi täti raukkaa. Laita tulpat korviin ja nauti siitä että teillä edes on sijaisia. Just tommosten valittavien tätien takia jotkut työpaikat ei sitten niitä työntekijöitä saa. Eiks tärkeintä oo että sä et välitä onko sun tukka hyvin tai kynnet paskassa?

Mutta mä en voi laittaa tulppia korviin, koska joudun ohjaamaan niitä vastentahtoisía pölkkyjä. Ja mä en valita, ne keskenkasvuiset kakarat hoitaa töissä sen puolen. Miksi edes hakeutua kesätöihin, jos kiinnostusta hommaan ei ole?

Tervetuloa vaan tutustumaan maamme ammatillisiin oppilaitoksiin tai peruskoulun yläasteelle, varsinkin vielä opettajan näkökulmasta. Siellä löytää myös samaan ryhmiin kuuluvaa porukkaa penkkiä kuluttamasta. Peruskoulussa sen vielä jotenkin käsittää kun siellä ollaan halusi eli ei, mutta toisenasteen koulutuksen kun voi ihan itse valita....

Et ole ainoa näiden asioiden kanssa, mutta sinä voit aikuisen suhtautua asiallisesti. Kyseessä ovat vielä kuitenkin nuoret ihmiset, joilla ei ole kovin paljoa kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Juu, itse oon kiertänyt sijaisena vähän siellä sun täällä ja tollasia kurppia on kyllä joka paikassa vähintään yks. Siis sellasia jotka kyylää ja kuulostelee että koska tekee tai sanoo jotain josta voi ojentaa. Mikään ei ole hyvin ja kun neuvoa uskaltautuu kysymään niin ärähdetään "mene pois tieltä nyt, minä teen, kun et sinä osaa". Ja sitten ihmetellään missä on työmotivaatio. Missähän.. Eiks se ollut tää sama KKK joka oli silloin hylsyjä antamassa opiskelijoille? Joko heen työpaikalla on todella huonoa tuuria työntekijöiden kanssa tai sitten KKK lukeutuu näihin kurppiin, joilla on aina joku huonosti ja itse vaan osataan tehdä oikein ja täydellisesti.

Ketjua sen enempää lukemattakin voin kertoa, että Puppu-liian vaikea näin äkkiselle-mut juu asiaa, on siis ihan aiheesta nyt kirjoittanut. Pitäkää mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo joo, selväksi on tullut että nuoret ja opiskelijat on susta kaikki idiootteja, oli sitten kyse kesätyöntekijästä tai harjoittelijasta. Miten sä oot ikinä itse voinnut olla nuori ja opiskelija?

No kun KKK on ollut Valmis ja Kaiken Tietävä ja Osaava jo opiskelun alussa...
:whistle:

Joo joo, selväksi on tullut että nuoret ja opiskelijat on susta kaikki idiootteja, oli sitten kyse kesätyöntekijästä tai harjoittelijasta. Miten sä oot ikinä itse voinnut olla nuori ja opiskelija?

Heh, just joo... mä pidän lähinnä röyhkeänä käytöksenä, että kesäpirkko tulee pyytään kahden työpäivän jälkeen palkankorotusta, ja sanoo, että siellä siellä paikassa sais niin paljon enemmän, kuin täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Aika ystävällisesti sit sanoit. Mä en tota henkilökohtasesti koe ystävälliseks en myöskään asialliseks kommentiks, mut se on mun oma henkilökohtanen mielipide vaan

Argh!!! En mä nyt noilla sanoilla sanonut, mutta viesti oli sama.

Mistä mä olisin voinu tietää ettet käyttäny noita sanoja, tekstistä sain käsityksen että just noin sanoit.

Nää valittajat on ekaa kertaa kesätöis, mutta niin on eka kertalaisia niissäkin, jotka ei valita. Ja nyt ollaan oltu kaks päivää töissä... :headwall: :headwall:
Joillekin voi olla ihan oikeasti järkytys, että palkkansa eteen pitää tehdä muutakin kuin lakata kynsiä :D

ja sitä myötä saanut itsesi (ehkä) sellaisiin työtehtäviin, ettei tarvitsisi aina olla repimässä pelikalsareitaan. Mutta kun pappa betalar niin ei ole tainnut koskaan käydä edes mielessä..

Pidäpä vaikka pääsi kiinni sitten, sun viime kertainen avautuminen sun ohjattavasta oppilaasta oli jo niin ala-arvoinen, että olisi sun luullut jo siitä ymmärtävän, että ei hei ehkä ole sun juttu toi mitä teet..

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Juu, itse oon kiertänyt sijaisena vähän siellä sun täällä ja tollasia kurppia on kyllä joka paikassa vähintään yks. Siis sellasia jotka kyylää ja kuulostelee että koska tekee tai sanoo jotain josta voi ojentaa. Mikään ei ole hyvin ja kun neuvoa uskaltautuu kysymään niin ärähdetään "mene pois tieltä nyt, minä teen, kun et sinä osaa". Ja sitten ihmetellään missä on työmotivaatio. Missähän.. Eiks se ollut tää sama KKK joka oli silloin hylsyjä antamassa opiskelijoille? Joko heen työpaikalla on todella huonoa tuuria työntekijöiden kanssa tai sitten KKK lukeutuu näihin kurppiin, joilla on aina joku huonosti ja itse vaan osataan tehdä oikein ja täydellisesti.

Mun edellisessä paikassani, osastolla oli yks tällänen työntekijä ja se oli todella rasittavaa.Aina valitti joka asiasta, ennen oli asiat paremmin ja silloin kun he tekivät niin tuli tehtyä kunnolla, nykyisin ei osata mitään, koulussa ei opita mitään, osastolla vakituiset nuoret työntekijät eivät osanneet mitään, hutiloivat vain ja sitten tämä sama akka kehtas sanoa yhdesta hlöstä niin törkeästi et: "parempi kun kuolis pois, eikä olisi täällä meidän vaivoina" :o siinäkö siten oli kaikin puolin ammattitaitoinen, kun päästää suustaan tommosia sammakkoja :/

siis teidänkö mielestä on ihan ok tulla töihin marisemaan koko päiväksi?

onko sun mielestä ok valittaa täällä ja varmaan naapureilleskin toisista ihmisistä? Sä et ole mihinkään / keneenkään tyytyväinen. Olet oikea pirullinen akka, mustamaalaaja jne.

Heh, just joo... mä pidän lähinnä röyhkeänä käytöksenä, että kesäpirkko tulee pyytään kahden työpäivän jälkeen palkankorotusta, ja sanoo, että siellä siellä paikassa sais niin paljon enemmän, kuin täällä.

Mutta tää on ihan tosiasia. Meille hoitajille on vientiä ja palkka pitää kilpailuttaa että saa mahd.paljon. Jotkut meistä välittää siitä mitä saa palkkaa.
Tuollaiset tantat jotka on tyytyväisiä palkkaan ja työhön niin ovat kehityksen edessä.Taidat olla oikeen SUPER-hoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Joillekin voi olla ihan oikeasti järkytys, että palkkansa eteen pitää tehdä muutakin kuin lakata kynsiä :D

Niin tuntuu olevan :D ja mulle on järkytys, että hirmu monelle tuntuu olevan näiden valittajien käytös ihan ok, ja kaikki vika on mussa :D :D Oliskohan mulla töissä jonkun palstamamman NiCo-Jessiinah?

Niin tuntuu olevan :D ja mulle on järkytys, että hirmu monelle tuntuu olevan näiden valittajien käytös ihan ok, ja kaikki vika on mussa :D :D Oliskohan mulla töissä jonkun palstamamman NiCo-Jessiinah?
Voi olla :) Exän veljenpoika oli aikoinaan ( silloin 16 veenä ) samoissa raksahommissa kuin mitä toi mun kuopuskin kesät tekee ja ekan työpäivän jälkeen oli kysynyt, missä voi irtisanoa itsensä. Oli ollut pikkasen liian rankkaa pojalle :D

Kyllä minustakin on aika rasittavan kuulosta sellanen jatkuva valitus, mikään ei ole hyvin, jos sitä joutuu jatkuvasti kuuntelemaan. Olen myös törmännyt tälläisiin henkilöihin.

Sä et taida tajuta miten nuivaa sun oma käytös on..

Mutta tää on ihan tosiasia. Meille hoitajille on vientiä ja palkka pitää kilpailuttaa että saa mahd.paljon. Jotkut meistä välittää siitä mitä saa palkkaa.
Tuollaiset tantat jotka on tyytyväisiä palkkaan ja työhön niin ovat kehityksen edessä.Taidat olla oikeen SUPER-hoitaja.

:o :o Okei.... eli on paha asia, jos on tyytyväinen työhönsä, ja palkkaukseensa. Justjust...

Henk. koht. teen mieluummin töitä vakituisessa työpaikassa vähän pienemmällä palkalla, kuin keikkalaisena tienaten pari-kolme sataa enemmän kuussa. Toisille sopii keikkailu, mulle pitemmän päälle ei.
mä olen oikein tyytyväinen palkkaani + työoloihini. Mun mielestä lähihoitajilla on ihan hyvä palkka koulutukseen nähden.

sä taidat olla livenä ihan yhtä ilkeä :( Olet työpaikkakiusaaja, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja voi jee taas:
ja sitä myötä saanut itsesi (ehkä) sellaisiin työtehtäviin, ettei tarvitsisi aina olla repimässä pelikalsareitaan. Mutta kun pappa betalar niin ei ole tainnut koskaan käydä edes mielessä..

Pidäpä vaikka pääsi kiinni sitten, sun viime kertainen avautuminen sun ohjattavasta oppilaasta oli jo niin ala-arvoinen, että olisi sun luullut jo siitä ymmärtävän, että ei hei ehkä ole sun juttu toi mitä teet..

:laugh: :laugh: ehehhee...totaalinen repeeminen... Miksi mun pitäisi kouluttautua mihinkään muuhun hommaan, kun tykkään työstäni? Ja miten ihmeessä voi olla, että ko. ala ei olis mun juttu, vain siksi, että mulla on työstä järkyttyneitä vinkuvia kesäpirkkoja päiviäni sulostuttamassa?

Voi olla :) Exän veljenpoika oli aikoinaan ( silloin 16 veenä ) samoissa raksahommissa kuin mitä toi mun kuopuskin kesät tekee ja ekan työpäivän jälkeen oli kysynyt, missä voi irtisanoa itsensä. Oli ollut pikkasen liian rankkaa pojalle :D

Ehdottomasti samaa mieltä kuin KKK. Tuosta Keittiksen kertomasta tapauksesta tuli mieleen, et kyl kaupan kassallakin näkyi näitä vinkujia, joilla oli ihan liikaa töitä ihan liian kiire jne. ja näyttivät asiakkaillekin niin hapanta naamaa että ja sitten irtisanouduttiin samantien kun saivat palautetta asennevammasta :headwall: :headwall: :headwall:

Oikeen mammojen pikku mussukat :kieh: Halolla päähän...

Yhteistyössä