V
virvatuli
Vieras
Hautasimme, tai paremminkin sanottuna minä hautasin meidän lapsihaaveet viime syksynä, yhden tuulimunaraskauden jälkeen. Silloin tapahtui asioita, jotka veivät luottamukseni mieheeni, sekä samassa syssyssä päätin, että jo pelkkä tiukka rahatilanne on järkisyy siihen ettei minusta ikinä tule äitiä. On tässä ollut syksyn ja loppuvuoden aikana jos jonkinlaista riitaa ja kädenvääntöä miehen kanssa, mutta lopputulos kuitenkin on se, että toisiamme rakastamme aivan valtavasti, enkä minä millään meinaa pystyä nyt kuitenkaan ihan lopullisesti luopumaan lapsihaaveesta. Ikää on mittarissa niin paljon, että alkaa olla viime hetket käsillä raskautta ajatellen. Noin joka toinen päivä haaveilen lapsesta, ja joka toinen päivä luovun haaveestani. Minä todellakin haluaisin oman lapsen, yhteisen lapsen mieheni kanssa, haluaisin irrottautua kaikista järkisyistä ja antautua vain sille ajatukselle, että kyllä elämä kantaa ja kyllä me selviämme. Nyt on matkaan vain tullut yksi iso lisämutka ja järkisyy, kun tätä lapsihaavetta miettii. Miehen lasten äiti nimittäin on sairastunut vakavasti, eikä välttämättä vuodesta pidemmälle pötki, jos huonosti käy, mikä on hyvin todennäköistä. Haluaisin tässä omavauva-asiassa ajatella vain itseäni, mutta pakkohan se on ajatella myös miehen lapsia. Se olisi varmaankin lapsille liikaa, jos samaan aikaan joutuisi menettämään äitinsä ja muuttamaan viikonloppuisän luo, jos kuvioissa vieläpä kaiken lisäksi olisi isän uusi vauva. Mutta miten ihmeessä minä pystyisin luopumaan siitä ajatuksesta, ettei minusta ikinä tule äitiä...