Voi tämmöinen suhde toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja triinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

triinu

Vieras
Olen seurustellut yhden miehen kanssa nyt 7kk. Tapasimme netissä ja varoittelin häntä silloin, että olen sitten ylipainoinen ja reilusti.

Tavattuamme mies tuumasi, että ethän sinä nyt niin järkyttävän näköinen olen, vähän järkyttävä vain. Taisin itse silloin käyttää tuota järkyttävä-sanaa, joten en siitä vetäny hernettä nenääni.

Nyt ollaan siis seurusteltu aika tiiviisti tuo 7 kk ja mies vaatii nyt laihduttamaan. Sanoo, ettei ole ylpeä minusta ja jos haluan, ettei tämä lopu, minun pitää laihtua.

En tiedä mitä teen... Olen rakastunut, mutta miehen takia en aio laihduttaa vaan itseni takia jos siihen koen tarvetta. Ja nyt tämä miehen vaatimus saa minut vain takajaloilleni ja vastustamaan koko painonpudotusta.

Pystyyköhän mies hyväksymään minut ilman laihtumisia? Uskallanko katsoa loppuun asti tätä juttua, että tuleeko tästä mitään? Sattuuko se vielä enemmän myöhemmin jos mies ei minua näin hyväksykään?

sano miehelle, mitä mieltä olet ja koitat laihduttaa itsesi takia, älä miehen!
Ja sano että koitat juuri itsesi takia laihduttaa mutta jos ei onnistu niin sille ei voi mitään ja mies on hyvä ja lähtee kävelemään jos ei tykkää susta tollaisena.. :/

olisiko se niin että mieskin on nyt todella rakastunut sinuun ja on nyt todella huolissaan terveydestäsi? Senkin uhalla että sanoo jättävänsä jos et laihdu? Jokatapauksessa hän tekee väärin kun tuolla lailla sanoo. Sano sitten että ovi on tuossa!!! Jos kerran se on tärkeämpää että voi olla ylpeä puolisostaan, kuin se että ylipäätään hänen kanssaan haluaa olla on kyllä outoa! Keskustelkaa asiasta kunnolla yhdessä vielä.
Mutta jos olet 7kk hänelle kelvannut, miksi et kelpaisi enää? Voisiko syy olla tuo, minkä ensimmäissä lauseessani kerroin?

Alkuperäinen kirjoittaja triinu:
Olen seurustellut yhden miehen kanssa nyt 7kk. Tapasimme netissä ja varoittelin häntä silloin, että olen sitten ylipainoinen ja reilusti.

Tavattuamme mies tuumasi, että ethän sinä nyt niin järkyttävän näköinen olen, vähän järkyttävä vain. Taisin itse silloin käyttää tuota järkyttävä-sanaa, joten en siitä vetäny hernettä nenääni.

Nyt ollaan siis seurusteltu aika tiiviisti tuo 7 kk ja mies vaatii nyt laihduttamaan. Sanoo, ettei ole ylpeä minusta ja jos haluan, ettei tämä lopu, minun pitää laihtua.

En tiedä mitä teen... Olen rakastunut, mutta miehen takia en aio laihduttaa vaan itseni takia jos siihen koen tarvetta. Ja nyt tämä miehen vaatimus saa minut vain takajaloilleni ja vastustamaan koko painonpudotusta.

Pystyyköhän mies hyväksymään minut ilman laihtumisia? Uskallanko katsoa loppuun asti tätä juttua, että tuleeko tästä mitään? Sattuuko se vielä enemmän myöhemmin jos mies ei minua näin hyväksykään?

*miettii* entä oletko miettinyt sitä, että tämä mies saattaisi olla huolissaan sinusta ja painostasi? ja kokee olevansa rakastunut Sinuun, mutta pelkää, että jos jatkaa niin jonain päivänä terveytesi on vaarantunut painon takia niin paljon että menettää sinut ennen aikaisesti? ... taitaa olla teillä molemmilla edessä "paikka" jossa miettiä Uskaltaako jatkaa ja mitä toinen on valmis tekemään yhteisen onnen eteen :) :hug: :flower: voimia kummallekin...

No enpä ennustaisi moiselle suhteelle kovin hyvää tulevaisuutta, jos mies ei sinua sellaisena hyväksy kuin olet. Ei tuollaisia ehtoja voi alkaa sanelemaan tuossa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
olisiko se niin että mieskin on nyt todella rakastunut sinuun ja on nyt todella huolissaan terveydestäsi? Senkin uhalla että sanoo jättävänsä jos et laihdu? Jokatapauksessa hän tekee väärin kun tuolla lailla sanoo. Sano sitten että ovi on tuossa!!! Jos kerran se on tärkeämpää että voi olla ylpeä puolisostaan, kuin se että ylipäätään hänen kanssaan haluaa olla on kyllä outoa! Keskustelkaa asiasta kunnolla yhdessä vielä.
Mutta jos olet 7kk hänelle kelvannut, miksi et kelpaisi enää? Voisiko syy olla tuo, minkä ensimmäissä lauseessani kerroin?

kas , jollekin muulekin tuli sama mieleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mies - Hki:
Alkuperäinen kirjoittaja :

kas , jollekin muulekin tuli sama mieleen :)

Mäkin huomasin:D

Tuo ettei hän ole ylpeä minusta näkyy myös käyttäytymisessä esim niin että julkisella paikalla ei voi pitää kädestä kiinni, yleensä kävelee pari askelta edellä. Paikassa jossa ei ole vaaraa törmätä tuttuihin, hän saattaa itse ottaa kädestä kiinni yms.

Luulisin, että mies olisi suoraan sanonut olevansa huolissaan terveydestäni eikä olisi alkanut puhua siitä, ettei ole ylpeä minusta.

En kyllä tiedä oikein mitä tehdä. Onko tämä suhde sitten kaiken pahanmielen väärti? Pystynkö unohtamaan tämän jos tästä tuleekin jotain?

*miettii* entä oletko miettinyt sitä, että tämä mies saattaisi olla huolissaan sinusta ja painostasi? ja kokee olevansa rakastunut Sinuun, mutta pelkää, että jos jatkaa niin jonain päivänä terveytesi on vaarantunut painon takia niin paljon että menettää sinut ennen aikaisesti? ... taitaa olla teillä molemmilla edessä "paikka" jossa miettiä Uskaltaako jatkaa ja mitä toinen on valmis tekemään yhteisen onnen eteen :) :hug: :flower: voimia kummallekin...

Miksei sitten voisi sanoa, että olen huolissani terveydestäsi, pitäisikö sinun vähän laihduttaa, vaan sanoo, ettei ole ylpeä minusta, laihduta tai tää suhde on ohi...

Ehkä minä nyt kuitenkin katson loppuun saakka. Otan vastaan kaiken mitä miehellä on minulle annettavaa siihen saakka kunnes tämä loppuu. Eipähän tarvi miettiä sitten enää, että kuinka olisi käynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo ettei hän ole ylpeä minusta näkyy myös käyttäytymisessä esim niin että julkisella paikalla ei voi pitää kädestä kiinni, yleensä kävelee pari askelta edellä. Paikassa jossa ei ole vaaraa törmätä tuttuihin, hän saattaa itse ottaa kädestä kiinni yms.

Luulisin, että mies olisi suoraan sanonut olevansa huolissaan terveydestäni eikä olisi alkanut puhua siitä, ettei ole ylpeä minusta.

En kyllä tiedä oikein mitä tehdä. Onko tämä suhde sitten kaiken pahanmielen väärti? Pystynkö unohtamaan tämän jos tästä tuleekin jotain?

Suosittelisin että juttelette suoraan asiasta. Turhaan vatvoa ja stressata asiasta ja odotella mitä tuleman pitää. Usko pois, että helpottaa oloa kun tiedät mihin suuntaan asia menee, kun kissa on tukevasti pöydällä ja yhdessä käytte läpi. Rohkeasti vain vedät syvään henkeä ja otat asian esille. Ennen sitä mietit itse tarkaan mitä olet valmis tekemään ja mitä odotat toiselta. Kompromissit elämässä lähtevät suoraan siitä, että osaa tarjota oman kätensä puoleen väliin vastaan jo valmiiksi :) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Suosittelisin että juttelette suoraan asiasta. Turhaan vatvoa ja stressata asiasta ja odotella mitä tuleman pitää. Usko pois, että helpottaa oloa kun tiedät mihin suuntaan asia menee, kun kissa on tukevasti pöydällä ja yhdessä käytte läpi. Rohkeasti vain vedät syvään henkeä ja otat asian esille. Ennen sitä mietit itse tarkaan mitä olet valmis tekemään ja mitä odotat toiselta. Kompromissit elämässä lähtevät suoraan siitä, että osaa tarjota oman kätensä puoleen väliin vastaan jo valmiiksi :) :hug:

:headwall: Aina joku pongahtaa hymynaaman saattelemana kertomaan, että PUHUKAA!!!! Terve!

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
:o En jäis kattomaan, todellakaan |O

Niin, kohta alkaa sadella pukeutumis ja meikkivinkkejä, "hei mä haluan että sä värjäät hiukset tai leikkaat ne tällaisiksi" pikkuhiljaa aletaan määräillä ketä saa tavata ja ketä ei.. en jäisi todellakaan katsomaan..

Tuo "en ole sinusta ylpeä" kaihertaa vaan niin paljon mieltä. Minulla oli hyvä itsetunto, mutta tuo yksi lause on syönyt sitä aika paljon. On kamalaa kuulla yhdeltä tärkeimmistä ihmisistä ettei ole ylpeä minusta.

Täytyy miettiä vielä ja sitten keskustella tämä selväksi. Kiitos teille :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:
:headwall: Aina joku pongahtaa hymynaaman saattelemana kertomaan, että PUHUKAA!!!! Terve!

:headwall: :headwall: joo ei kun kaikkiin ongelmiin on tän palstan mammojen ratkaisuna JSSAP. :headwall:
varsinkin jos on noin mitätön asia kun paino (mitä saa tiputettua) niin muuten hyvä parisuhde heitetään pois.

tuskin se ap:n miehellekkään mikään kynnyskysymys on. ehkä hän vaan ei halua kiintyä sen enempää tietäen sen suuren mahdollisuuden, että joutuu viiskymppisenä hoitamaan diabeteksestä ja sepelvaltimotaudista kärsivää vaimoa.

No mitähän tuon nimimerkki "voi jee":n mielestä pitäis tehdä?

Miusta tuo on aika pahasti sanottu ja kannattais ottaa selvää (mitenkäs muuten kuin suoraan kysymällä ) että mitähän mies tuolla tarkoitti,siis että onko huolissaan vai onko oikeesti noin ilkeä? Mietityttää,miksi mies on tapaillut sinua jo 7kk ja nyt vasta alkanut häiritsemään nuo seikat?Luulisi että olisi voinut sanoa jo ensi näkemältä,jos olisi ollut jotain sanottavaa?

Yritän tässä ihan rehellisesti miten suhtautuisin jos mieheni, joka on lihonut 25kg yhdessäolon aikana lihoisi yli sata kiloiseksi köntiksi.....
Ensimmäinen kysymys voi kuulostaa rajulta (en odota vastausta) :Kuinka lihava olet ja oletko lihonut uhdessäolonne aikana lisää? Tiedostan kyllä, että mieheni on eri näköinen kun tavatessamme, mutta se on ok. Jos hän olisi huomiota herättävän lihava niin kyllä se taitaisi rehellisyyden nimissä olla minulle ongelma. Enkä itsekään ole missimittainen.

Mutta minun korvaani särähtää tuo miehen tapa ilmaista asia.... Ettei olisi suutuspäissään lauottu. Luuletko, että miehesi haluaa hallita sinua?

Voimia! :heart: Sinä olet arvokas! Kilojen kanssa tai ilman

Ei ei ei, ei hyvältä kuulosta. Tuo on kyllä kaikkea muuta kuin kannustava ja rakastava lausahdus. Ja tuntuu kyllä vaativan laihduttamista puhtaasti itsekkäistä syistä, eikä esim. sinun terveyden takia.
Sinuna antaisin miehen mennä menojaan, koska joku toinen osaa taatusti arvostaa sua sellaisena kuin olet, ja kävelis sun kanssa mieluusti käsikkäin.

Mä lähdin tuohon, että aloin hirmuisen laihdutuksen miehen käskystä. Putoshan se paino sinne herran haluamiin lukemiin, mutta ei riittänyt sekään, sitten olis pitäny pukeutua "paremmin", näyttää siltä ja tältä, käyttäytä niin ja näin. Tajusin, etten tule ikinä kelpaamaan ja lähdin. Jäljelle jäi tosi huono itsetunto, eikä se hoikkuuskaan säilynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
No mitähän tuon nimimerkki "voi jee":n mielestä pitäis tehdä?

Miusta tuo on aika pahasti sanottu ja kannattais ottaa selvää (mitenkäs muuten kuin suoraan kysymällä ) että mitähän mies tuolla tarkoitti,siis että onko huolissaan vai onko oikeesti noin ilkeä? Mietityttää,miksi mies on tapaillut sinua jo 7kk ja nyt vasta alkanut häiritsemään nuo seikat?Luulisi että olisi voinut sanoa jo ensi näkemältä,jos olisi ollut jotain sanottavaa?

Voi jee olettaa, että puhuminen on itsestään selvä ensimmäinen asia mitä yritetään. Ei kai kukaan tule ensitöikseen nettipalstalle ennen kuin on yrittänyt selvittää asia IRL?

Yhteistyössä