Voi v kun mua v*****aa toi ukon kaljan juonti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Aamulla taas töihin menossa kuuteen ja just piti vielä yks kalja avata!!Argh!Ei lotkauttanu korvaansa kun koitin ettei jois,vaan sano vaan että"Tää yks vaan".Joka ilta on yhdestä-kolmeen juonu ja viikonloppuna TIETTY sit useamman.Jotenki nyt vaan en jaksa tollasta katella.Ite en oikeestaan juo ollenka,mut ei sekään oo se pointti,vaan ihan muutenki vaan se että täytyykö joka ilta edes juoda!?!Hermoo.....

Veikkaan, että siihen on olemassa helppo ratkaisu.
Pistät vähän pilvee kasvaa ikkunalaudalle ja polttelette päivän päätteeksi rauhan piiput ukkokullan kanssa.

Ei kiristä vanne niin pahasti ja pääsee ukkosikin pahoista tavoista eroon

Alkuperäinen kirjoittaja Ganjaa:
Veikkaan, että siihen on olemassa helppo ratkaisu.
Pistät vähän pilvee kasvaa ikkunalaudalle ja polttelette päivän päätteeksi rauhan piiput ukkokullan kanssa.

Ei kiristä vanne niin pahasti ja pääsee ukkosikin pahoista tavoista eroon

Jospa sillä jo onkin ollu vaatekaapissa sellaset kasvamassa??!!Ei kiinnosta mua!

Miks miehet tykkää kaljasta :headwall: Yök! Mä en kans ymmrrä yhtään ja miehelle sanonutkin et kotiin ei niitä tölkkejä kanniskella ainakaa ku ipanat on kotona.Se haiseekin jo niin pahalle :x

Täällä ihan sama tilanne. Sanonut olen satoja kertoja..viikolla jatkuvaa 1-5 tissuttelua ja viikonloppuisin sit reilummin. kaksi pientä lastakin löytyy..tuntuu ettei jaksa mut ei oo voimia tehä asialle oikein mitään..:(

No tuleeko se muka humalaan yhdestä???? Kolmesta ehkä vähän.... En mäkään tykkää jos toinen on humalassa ja toinen selvinpäin, mutta 1-2 on ihan ok. Suklaapatukkaakin.

Ei tietystikään tuu tosta yhestä humalaan!Sähän kuulostatkin ihan siltä,se ite kans sanoo usein että eihän tässä humalassa olekaan!Argh!Se itse kaljan juonti tapa vaan on niin...ARGH!

Tiedän tunteen..
Meillä kanssa mies ottaa joka samperin ilta yhden, kaksi tai kolme tai... kaljaa, ja mua jotenki niin ärsyttää tommonen. Meillä on kaksi lasta, enkä ollenkaan tykkää että lapset oppii siihen että kalja kuuluu jokapäiväiseen elämään. En mä sillä kyllä itsekin silloin tällöin siiderin otan, enkä miehestäkään mitään absolutistia halua mutta mun kaaliin vaan ei uppoa jokailtainen pakollinen olut.
Meillä ei voi asiasta miehen kanssa jutella, se asettuu heti puolustuskannalle, hei yks kalja, mitä pahaa.. ? Niin no.. ei mitään pahaa, mutta.. Äh, en tiedä.. pitääkö vaan antaa olla..

Tsemppiä ap:lle, meitä on samassa veneessä olijoita muitakin !!

Meillä kans, huomiseks osti omille synttäreilleen lonkeroo ja kaljaa. Nyt näytti aikausevan jo yhden, sanoin et eikös vasta huomenna pitäny mut ei, yhden voi juoda kuulema.

Vituttaa oikeesti aina tuo tissuttelu, joka ikinen ilta. Ostas silläkin rahalla perkele ruokaa meille tai maksas laskujaan mut EI! Täällä kans raivonnu siitä illan jo :(

Mä en jaksais katella yhtään. Toi on inhottavaa. Olen just niin tiukkapipo, ett ei sitä tartte joka päivä kitata. Hirveä rahareikäkin vielä. Toivottavasti huomaa ite, ennenkuin viet poliisin ja ambulanssin kanssa pakkohoitoon!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Mä en jaksais katella yhtään. Toi on inhottavaa. Olen just niin tiukkapipo, ett ei sitä tartte joka päivä kitata. Hirveä rahareikäkin vielä. Toivottavasti huomaa ite, ennenkuin viet poliisin ja ambulanssin kanssa pakkohoitoon!!!

Haha. Pari olutta illassa ja pakkohoitoon :)
Ei oo taas ihan kaikki muumit laaksossa palstalaisilla

Eiko teilla arvoisat leidit ole itsellanne minkaanlaisia "paheita"? Esim. ylensyontia yms.

Mitenkohan selviaisitte esim. ranskalaisen miehen kanssa joka haluaisi juoda pari viinilasillista joka ilta?

Ja mika oikeus teilla on sanoa siita aikuiselle ihmiselle jos se ei edes humallu ko. maarasta?

No, työkseni maksasairaiden osastolla näitä "kalja-kalleja" olen 15v pyöritellyt ja jokailtaista kaljan juontia en vaan tajua :( Kummaa, kun juomattomuutta pitää aina selitellä ja puolustella, killitys on ihan ok. En yhtään ap ihmettele, että sua rassaa. Kunnon alkoholivero vaan takaisin, ja kaljan hinnat lukemiin 5e/ tölkki!

Keskustelkaa joskus jo ennen kaljan aukaisua, kirjoita vaikka kirje, miksi ja kuinka paljon asia sinua haittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
Alkuperäinen kirjoittaja ellu:

Haha. Pari olutta illassa ja pakkohoitoon :)
Ei oo taas ihan kaikki muumit laaksossa palstalaisilla

Jos se parikolme joka taivaan ehtoo ei kerta ole mikään juttu, niin onko sen harventaminen joka kolmanteen iltaan sitte myöskään mikään juttu?

Se nyt vaan on niin, että on yksi lysti, että mikä verho siihen väliin vedetään, niin jos yksi ei poppoossa koe voivansa olla ihan täysillä paikalla, niin koko kuvioon iskee pieni nälkiintyminen. Jos se tapa lisäksi nälkiinnyttää kukkaroa, niin ei vaan ole reilua. Jos ei mies kestä perhettä ilman, niin asioille pitäis tehdä jotain.

Menin sitten iltasella nukkumaan joten ajattelin vielä jatkaa tänään tästä samasta aiheesta.Muutaman oman mielipiteeni ainaki sanon...
Just se humalahakusuus EI OO se asia mikä mua siinä kaljottelussa-yks tai useampi-haittaa,vaan nimenomaan että vielä ennen nukkumaan menoa PITÄÄ avata se tölkki vielä!Jos on koko illan ollu,niinku eilenkin oli,kaljottelematta niin miks n.tunti ennen nukkumaan menoa piti vielä avata tölkki?!?Ja kun sano ottavansa sen yhden(minkä kielsin)niin sitte tyttö soitti hakemaan vielä harrastuksistaan aika myöhään,niin eipä iskä voinutkaan hakea kun oli ottanu PARI KALJAA!!KOLME!Ei sen puoleen,ite tytön olisin hakenu oli sit ottanu yhen tai kolme,mut ihan niinku...Argh!Se vaan ottaa päähän.Eikä siis välitä mun sanomisesta mitään.On muitakin asioita joissa ei mun puhe tehoo siihen...=(
Ja ite en oo mikään absolutisti,mut jos mä juon ni se on esim.yks siideri saunan jälkeen tai jos viikonloppuna huvittaa yks juoda telkkaa katsoessa yms.Juhlissa sit enempi jos maistuu=)

Mä ymmärrän aloittajaa todella hyvin. Humalahakuisuus ei ole ainut merkki alkoholismista, vaan se että on PAKKO ottaa joka päivä se annos, riittää jo kertomaan siitä että kyseessä on tarve, joka taas on oire alkoholismista. Edes määrällä ei ole merkitystä, juoko 3 pulloa tai puoli koria illassa, se on aina vaan se TARVE joka ratkaisee. Tähän pohjaan sen että jmielstäni ap:n mies on matkalla alkoholismia. Veikkaanpa ettei edes pystyisi olemaan 3kk ilman jokapäiväistä annostaan enää. Meillä juominen lopetettiin kokonaan koska oli vaikea vetää rajaa siihen juomiseen. Isäntä joi joka ilta muutaman olusen ja viikonloppuisin sitten viiniä meni pullollinen/ päivä ja kaljat päälle. Sanoin että jatkakoon jos haluaa perheensä hajoavan: ja lopettihan se. Yritti aikansa sitä että hiljentää tahtia, mutta eihän se mitään muuttanut. Kohta taas sama ralli päällä.
Lääkäreiden mukaan tuo tissuttelu pilaa haiman ja maksan ihan yhtälailla kuin tuurijuopottelukin. Lapsilta tuo aika on pois mikä käytetään juomiseen ja siitä selviämiseen. Ja mikä rahamäärä säästyy/vuosi kun ei käyettä alkoholia.

Mielestäni ihminen joka puolustelee juomistaan, on alkoholiongelmainen. samoin ihminen joka yrittää väittää juomisen olevan normaalia ja luonnollista. (sitä on tullut kuultua juu)
Eli alkoholi on huumaava aine ja pilaa ihmisen terveyden ja pahimmoilaan jatkuessaan myös läheisten terveyden, heistä tulee sijaiskärsijöitä. Tissuttelijan päivän kohokohta on se, kun korkki aukaistaan. Siihen hetkeen ja juomiseen hän tähtää kaiken intohimonsa. Hän etsiytyy tilanteisiin jossa pääsee juomaan ja välttää paikkoja ja tilanteita joissa joutuisi olemaan juomatta.

Yhdenkään lapsen ei ole pakko joutua katselemaan tuollaista menoa, sinulla, ap, on muitakin mahdollisuuksia. Ihan aluksi voisit hakeutua keskustelemaan asioistasi/ongelmista seurakunnan perheasiainkeskukseen, jo se auttaa sinua näkemään tilanteeseesi ulkopuolelta. Myös paikallinen AA-kerho ongelmaisen omaisille voisi olla avuksi! Tällä hetkellä miehesi juominen hallitsee sekä hänen että koko perheen elämää. Jos et saa häntä sitä asiaa ymmärtämään, tilanne tulee pahenemaan jollet tee muita ratkaisuja. Ajattele ennenkaikkea lapsia mutta myös omaa elämääsi. Olette
ansainneet niin paljon paremman elämän!

Alkoholi ei kuulu normaalina osana normaalin terveen ihmisen jokapäiväiseen elämään. Joka muuta väittää, on holisti. Muista se aina!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menin sitten iltasella nukkumaan joten ajattelin vielä jatkaa tänään tästä samasta aiheesta.Muutaman oman mielipiteeni ainaki sanon...
Just se humalahakusuus EI OO se asia mikä mua siinä kaljottelussa-yks tai useampi-haittaa,vaan nimenomaan että vielä ennen nukkumaan menoa PITÄÄ avata se tölkki vielä!Jos on koko illan ollu,niinku eilenkin oli,kaljottelematta niin miks n.tunti ennen nukkumaan menoa piti vielä avata tölkki?!?Ja kun sano ottavansa sen yhden(minkä kielsin)niin sitte tyttö soitti hakemaan vielä harrastuksistaan aika myöhään,niin eipä iskä voinutkaan hakea kun oli ottanu PARI KALJAA!!KOLME!Ei sen puoleen,ite tytön olisin hakenu oli sit ottanu yhen tai kolme,mut ihan niinku...Argh!Se vaan ottaa päähän.Eikä siis välitä mun sanomisesta mitään.On muitakin asioita joissa ei mun puhe tehoo siihen...=(
Ja ite en oo mikään absolutisti,mut jos mä juon ni se on esim.yks siideri saunan jälkeen tai jos viikonloppuna huvittaa yks juoda telkkaa katsoessa yms.Juhlissa sit enempi jos maistuu=)

Siis oikeasti kielsit aikuista ihmista juomasta kaljaansa? Kieltaako miehesi ikina sinulta mitaan, vai onko teidan perheessa asetelma etta sina maaraat ja han tottelee tai ei?

Miehesi ei ole lapsi. Tykkaat tai et kaljanjuonnista, sinulla ei ole oikeutta pyytaa hanta sita lopettamaan, niin kauaa kun se ei mene joka ilta humalan puolelle.

Euroopassa juodaan viinia joka ilta, Suomessa kaljaa, mika ero?

Eli oikeasti sinua ketuttaa se että miehesi ei tottele jokaista sanaasi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli oikeasti sinua ketuttaa se että miehesi ei tottele jokaista sanaasi?

Sehan se ketuttaa ap:ta, varmasti enemman kuin sen yhden kaljan juonti.

Yhteistyössä