S
se sama
Vieras
Kerroin joskus kun exä näki mut ja mun vauvan kaupassa ja säikähti. Exä ei siis ole lapsen isä, mut luulee kai olevansa. Ei kai se voi vaatia isyystestejä jos mä oon naimisissa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos lapsi on syntynyt avioliitossa, niin muilla miehillä ei ole minkäänlaisia oikeuksia vaatia lapsen suhteen yhtään mitään. Vaikka siis tietäisi 100% olevansakin lapsen isä, ei ole mitään oikeuksia, ellei aviomies itse kiistä olevansa lapsen isä. Näin käsittääkseni.
Nykyään voi vaatia, jos on epäilys isyydestä.
Äidiltä voi poistua oikeus estää isyyden selvittäminen - Kotimaa - Turun SanomatKerroin joskus kun exä näki mut ja mun vauvan kaupassa ja säikähti. Exä ei siis ole lapsen isä, mut luulee kai olevansa. Ei kai se voi vaatia isyystestejä jos mä oon naimisissa?
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Äidiltä voi poistua oikeus estää isyyden selvittäminen - Kotimaa - Turun Sanomat
Suomessa tehdään vuosittain noin 1 500 isyystutkimusta, suurin osa isäehdokkaiden pyynnöstä. Isä on kuitenkin melko aseeton, jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella ja lapsen äiti kieltää isyyden selvittämisen. Avioliitossa syntyneeseen lapseen ulkopuolisella isällä ei ole mitään oikeuksia.