voiko tämä onnistua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etpä kerro mitään tuosta pelastavasta enkelistä. Mikä hänen tilanteensa on rahavarojen lisäksi. Onko hän vapaa mies? Jotenkin minä haistan palaneen käryä muutoinkin, kuin mitä kysyjä paljastaa.

Avuliaita aatuja ja eevoja on niin helppo vetää nenästä, pikkusen kun ruokkii itsetuntoa niin jopa sankari astuu auttamaan. Herraisä, itsehän sinun pitää elämäsi ongelmat ratkoa eikä laittaa sivullisia niistä maksamaan ja vastuuseen!!!!

Kyllä jollakin tasolla olemme hyväksikäyttäjiä kaikki. Enkä usko, että ap ei pystyisi vaistoamaan miehen tahtoa. Hänhän on vain epävarma itsestään ja se ei ole mikään ihme kaiken kokemansa jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä toistaa itseään;10736251:
";-))) mutta, "no" on oikeassa, voi se vuosisadan rakkaustarina alkaa noinkin!"

Ei todellakaan ala. Uuteen helvettiin se tie vie.

Jokainen voi päätellä onko ap:n helvetti yksin neljän seinän sisällä miettimässä vai rakastavassa suhteessa miehen kanssa.

Tuosta paistaa läpi kateus; mies on kyllä liikkeellä vapaaehtoisesti. Jotenkin on sellainen tuntu, että itse otettaisiin varakas mies, mutta sitä ei sallittaisi toisille.

Ei todellakaan ole, Ja en ole tuon lainauksesi kirjoittaja.
Veikkaukseni on myös, jotta uusi helvetti tuollaisesta aloituksesta on tulossa. Ehkä erilainen kuin nykyinen perhehelvetti, mutta kaikki nykysekametelit ja tulevat ongelmat yhdistettyinä se ei todellakaan ole mikään auvola!

Ihmisen tulee selvittää tilanteensa itse ja itsensä kanssa, oppia tulemaan toimeen omillaan ja vasta sitten voi onnistua uudessa suhteessa.

Kyllä minä itseni ap:n tilanteessa maksetuksi naiseksi itseni tuntisin ja niin alas ei pidä vaipua. Siltä pohjalta ei mitään hyvää voi odottaa... ja annas, kun tämä selkenee sille maksajalle, joka taitaa olla tosissaan ihastunut. Niin hyviä näyttelijöitä emme sentään ole tunneasioissa.

Viimeksi muokattu:
Tuosta paistaa läpi kateus; mies on kyllä liikkeellä vapaaehtoisesti. Jotenkin on sellainen tuntu, että itse otettaisiin varakas mies, mutta sitä ei sallittaisi toisille.

Itselläni oli myös tuollainen auttava taho kun aikanaan hyvin vaikeasta liitosta lähdin. 9 kk myöhemmin selvisi että mies oli edelleen aviossa.

Minä en tietenkään halunnut jatkaa enää sumutus ihmissuhdetta juuri kun tosin pahemmasta olin päässyt. Sen sanon että ap. olet varmasti haavoilla ja haavoitettavissa niin että menee loppu elämäksi se luottamus miehiin. ''

Selvitä täysin sen sun enkelisi taustat. Jos ne hyväksyt . Miksei voisi onnistua. Maksullisia me ollaan vähän kaikki vaimot ja vaimokkeet.

yhdessäolohan perustuu että jotain hyvää saa toiselta.

Ota myös huomioon että enkelisi voi paljastua saatanaksi. ja sen jälkeen et sitten enää luota etkä ehkä enää uskalla ollenkaan yksin yrittää .

Siinä mielessä kannattaisin että eroat olet yksin ja katsot miten enkelisi lentelee lähellä vaikka kaikkeen hänen ehdottamaan et suostuisikaan.

Ole vapaa . Teet sitten millaisen ratkaisun tahansa.

Viimeksi muokattu:
Oletkohan miettinyt myös sitä vaihtoehtoa, että on olemassa myös ensi- ja turvakoteja, joihin voi paeta, jos ei ole mitään muuta paikkaa. Yleensä vain on niin, että pelossa eläneet naiset lamaantuvat eivätkä osaa hakea apua.

Ensi- ja turvakotien liitto - Ensi- ja turvakotien liitto

On myös olemassa auttavia puhelimia, joihin voi soittaa ja sitä kautta saa tietoa, jos tuntuu siltä, että lähin ensikoti on liian kaukana. Auttavasta puhelimesta saa apua, joka perustuu faktoihin eikä mihinkään Ellien "musta tuntuu, että kandee tehä näin" -juttuihin. Myös apua.info -osoittesta voi etsiä tietoa. Puhelinnumeroita on netti väärällään, kun vain googlettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10735527:
Kiitos kannustavista viesteistä. Olen kyllä totaalisesti rikki, ahdistunut ja masentunut tilanteessa, joka on jatkunut vuosia. Kuvioon kuuluu alistamista, pettämistä,erittäin paljon henkistä,mutta myös fyysistä väkivaltaa. Tuntuu, että olen kyvytön ajattelemaan selkeästi, mitä olisi parasta tehdä.

Sinulle on annettu jo linkkiäkin paikkaan, josta saa kunnon neuvot ja avut vaikeassa tilanteessa. Nimittäin se turvakotisysteemi. Heillä on asiantuntevat ihmiset neuvomassa ja ohjaamassa avun piiriin, jota tarvitset. Sieltä sinä saat juuri senlaatuista henkistäkin tukea, jota nyt tarvitaan. Soita, aloitus on vain puhelinsoiton päässä.

Minusta on väärin sinun perusteillasi käyttää hyväksesi tuota avuliasta aatua, vaikka hän sen vapaaehtoisesti ja omasta aloitteestaan tekisikin. Jatkossa siitä ei seuraa mitään hyvää. Sinä olet virallisesti vielä avioliitossa, niin ymmärsin tekstisi, ja ajattelepa, mitä kaikkea se merkitsee tuolle toiselle? Hänen elämänsä voi pahimmillaan mennä täysin sekaisin, ehkä talous ja kotielämä, sukulaisuussuhteet ym. ym. Ja mitä ajattelevat sinun omat lapsesi, sukusi??

Eivät ihmiset ymmärrä sellaista, jotta aviossa oleva ihminen pitää suhdetta toiseen eikä sitäkään että siinä ohessa käytät taloudellisesti hyväksi. Onko tuolla ihmisellä todellakin kyky lainailla tai taata sinulle summia ilman, että se johtaa hänet ongelmiin?

Anteeksi nyt, jotta olen näin suvaitsematon, mutta olen nähnyt samantapaisen episodin, jossa nyt vuosien päästäkin on kaikki suhteet ihan solmussa ja poikki niin lasten kuin omien vanhempienkin kanssa. Se hinta on ollut liian suuri kestää ja onnettomia ihmisiä on vaikka kuinka monta, onnettomimpia ne silloiset "autettu ja autettava" eli sinun kuvioossasi olisit sinä ja tuo auttava mies. Molempia hylkivät heidän sukunsa ja kylällä kulkee vieläkin tarina heistä ja tyhmyydestä, mihin ihminen voi sortua.

Sinulle on annettu jo linkkiäkin paikkaan, josta saa kunnon neuvot ja avut vaikeassa tilanteessa. Nimittäin se turvakotisysteemi. Heillä on asiantuntevat ihmiset neuvomassa ja ohjaamassa avun piiriin, jota tarvitset. Sieltä sinä saat juuri senlaatuista henkistäkin tukea, jota nyt tarvitaan. Soita, aloitus on vain puhelinsoiton päässä.

Minusta on väärin sinun perusteillasi käyttää hyväksesi tuota avuliasta aatua, vaikka hän sen vapaaehtoisesti ja omasta aloitteestaan tekisikin. Jatkossa siitä ei seuraa mitään hyvää. Sinä olet virallisesti vielä avioliitossa, niin ymmärsin tekstisi, ja ajattelepa, mitä kaikkea se merkitsee tuolle toiselle? Hänen elämänsä voi pahimmillaan mennä täysin sekaisin, ehkä talous ja kotielämä, sukulaisuussuhteet ym. ym. Ja mitä ajattelevat sinun omat lapsesi, sukusi??

Eivät ihmiset ymmärrä sellaista, jotta aviossa oleva ihminen pitää suhdetta toiseen eikä sitäkään että siinä ohessa käytät taloudellisesti hyväksi. Onko tuolla ihmisellä todellakin kyky lainailla tai taata sinulle summia ilman, että se johtaa hänet ongelmiin?

Anteeksi nyt, jotta olen näin suvaitsematon, mutta olen nähnyt samantapaisen episodin, jossa nyt vuosien päästäkin on kaikki suhteet ihan solmussa ja poikki niin lasten kuin omien vanhempienkin kanssa. Se hinta on ollut liian suuri kestää ja onnettomia ihmisiä on vaikka kuinka monta, onnettomimpia ne silloiset "autettu ja autettava" eli sinun kuvioossasi olisit sinä ja tuo auttava mies. Molempia hylkivät heidän sukunsa ja kylällä kulkee vieläkin tarina heistä ja tyhmyydestä, mihin ihminen voi sortua.

Ei tässä kai ole kysymys siitä, mitä naapurit ajattelevat.

Ei turvakoti ole mikään pysyvä ratkaisu ja ei niitä turvakoteja edes ole kaikkialla ja jouluna nekin vähät ovat täynnä.

Väärin ottaa mieheltä vastaan mitään?

En ymmärrä miksi suhde kielletään tuohon mieheen tietämättä sen enempää hänestä.

Viimeksi muokattu:

Tuo EI VOI olla tämän jutun pointti, vaikka varakkuus uuden aloituksen motiivina paistaakin myös aloituksesta. Itse sanoisin, että anna mun kaikki kestää! Lähipiirissäkin on aika vastaava tapaus, jossa raha ja rahan voimalla tekemine pitävät suhdetta koossa.

Pelastavana enkelinä oli höynäytetty mies, joka antoi kaikkensa. Naisen todelliset aiemman suhteen kärsimykset saattoi ulkopuolinen nähdä aika merkityksettömiksi. Mies varmaan ajatteli vähän kuten tämä no, ei oikeastaan tiennyt millaisen seireenin sai. Ehkäpä tämäkin kuvastaa vain sitä, miten "järkevä" ja mukamas realiteettitajuisen miehen ajatukset voivat kääntyä, kun hänestä tehdään mennyttä miestä.

Sitä olen aina ihmetellyt, miksi mies on niin otettu, jos nainen ihailee miehen varallisuutta. Yleensä huono enne. Toisaalta seireenikin saattaa lirkuttaa aina kun rahalla ruokkii. Miehen ei pitäisi silti mennä niin halpaan.

Viimeksi muokattu:
Ei tässä kai ole kysymys siitä, mitä naapurit ajattelevat.

Ei turvakoti ole mikään pysyvä ratkaisu ja ei niitä turvakoteja edes ole kaikkialla ja jouluna nekin vähät ovat täynnä.

Väärin ottaa mieheltä vastaan mitään?

En ymmärrä miksi suhde kielletään tuohon mieheen tietämättä sen enempää hänestä.

Sen verranhan on annettu tietoa, jotta tämä nainen on vielä aviossa ja perheellinen. Jo se riittää siihen, että uuden suhteen aloitus millä tahansa perusteella on kertakaikkisen epäviisasta. Nainen kertoo senkin, jotta ei ole tunteella mukana, vaan tarvitsee rahaa ja apuria päästäkseen vapaaksi. Ja mitenpä reagoi hänen "mieshirviönsä" siihen, jotta toinen mies tulee hänen reviirilleen? Ehkä väkivallalla??

Ehkä tämä ihminen ei tarvitsekaan erityisesti sitä turvakotia muuhun kuin neuvojen antamiseen tai hetkeksi, jotta asiat saadaan tolalle ja alkuun poismuuttoon. Sekä lakiapua eroonkin.

On Suomessa mahdollisuus sellaiseen apuu, jossa ei tarvitse olla kenenkään varassa, vaan pääsee omilleen niin taloudessa kuin henkisessä mielessä. Se on kuitenkin paras ratkaisu, ei ripustautuminen toisen ihmisen varaan. Toisekseen, se toinen voi tällä hetkellä ajatella näin, mutta huomenna jo katuukin toimiaan. Mites sitten suu pannaan?

Järki käteen, kun isoja ratkaisuja tehdään.

Viimeksi muokattu:
Ei tätä aloittajaa tai tuota "no"ta ainakaan aikuisiksi ihmisiksi uskoisi. Ei auta kuin rukoilla, jotta niille kasvaa pikkuisenkaan järkiä päähän. Yhdestä allikosta ei kannata räpiköidä toiseen.

Jos jotakin suuntaa arvioi omilleen muuttamisesta, niin menee vuosia , jos eheytyy. Sitten on omillaan ja sinkku, joka ei suhteeseen enää suostu. Seuraavaksi kasvatellaan katkeruutta ja puretaan sitä toisiin vaikka keskustelupalstoilla.

Jos jotakin suuntaa arvioi omilleen muuttamisesta, niin menee vuosia , jos eheytyy. Sitten on omillaan ja sinkku, joka ei suhteeseen enää suostu. Seuraavaksi kasvatellaan katkeruutta ja puretaan sitä toisiin vaikka keskustelupalstoilla.

Kerrotko nyt omasta kokemuksesta? Voi olla noin. Mutta mitään muuta keinoa ei helposti löydy, kun luottamus toiseen ja itseen sekä itseluottamus on ajettu karille. Hylkyä ei ehkä koskaan saada nostettua, saati kunnostettua. Katkeruuden purkaminen on tosin pieni paha kaiken muun, itselle ja toisille aiheutetun harmin ohella. Ajatellaanpa nyt vaikka lapsia tai lähisukua. He eivät välttämättä tiedä keskustelupastalle tuotetusta katkeruudesta, mutta kärsivät aina sekaisista ihmissuhteista ja uusista epäonnistuneista suhteista.

Tyypillistä monesti on, että kotikin on kuin jokin merkkiliike, johon kuljetaan eestaas, kun yritetään edes jotenkin pitää yllä statusta ja ulkoista arvostusta. Itse olen tehnyt päätelmän, että ihmiset, jotka korostavat varallisuuttaan tai merkkejä (ns. laatua) erityisen maininnan arvoisena, ovat sisäisesti tyhjiä ja läheisissä ihmissuhteissa on ongelmia, vaikka kuinka näyttäisi kauniilta ja ilmaisu olisi korukielistä.

Tämä on ehkä osa eheytymistä. Sen huomaamista, että moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä. Keskustelupalstan turhaumat osaa myös tunnistaa paremmin joko aidoiksi tai epäaidoiksi. Kaikenlaiset ristiriitaisuudet näyttäytyvät selvemmin.

Viimeksi muokattu:
Itselläni oli myös tuollainen auttava taho kun aikanaan hyvin vaikeasta liitosta lähdin. 9 kk myöhemmin selvisi että mies oli edelleen aviossa.

Minä en tietenkään halunnut jatkaa enää sumutus ihmissuhdetta juuri kun tosin pahemmasta olin päässyt. Sen sanon että ap. olet varmasti haavoilla ja haavoitettavissa niin että menee loppu elämäksi se luottamus miehiin. ''

Selvitä täysin sen sun enkelisi taustat. Jos ne hyväksyt . Miksei voisi onnistua. Maksullisia me ollaan vähän kaikki vaimot ja vaimokkeet.

yhdessäolohan perustuu että jotain hyvää saa toiselta.

Ota myös huomioon että enkelisi voi paljastua saatanaksi. ja sen jälkeen et sitten enää luota etkä ehkä enää uskalla ollenkaan yksin yrittää .

Siinä mielessä kannattaisin että eroat olet yksin ja katsot miten enkelisi lentelee lähellä vaikka kaikkeen hänen ehdottamaan et suostuisikaan.

Ole vapaa . Teet sitten millaisen ratkaisun tahansa.

Minun vastaus perustuu ainakin koettuun oikeeseen elämään. En lähtisi ripustautumaan enää ystäviin jos joutuisin samaan tilanteeseen uudelleen. Vaan kyllä hakisin myös apuja lisäksi ammattilaisilta. Aikoinaan sain konkreettisen avun ihan norm. isännöitsijältä joka järjesti miehen tietämättä minulle uuden asunnon, kun kerroin tilanteen.

kerroin myös omalääkärille perhetilanteen joten sain apuja ammattipuolelta tämän auttavan aatun lisäksi. Suhdetta en aloittanut hänen kanssaan.

Viimeksi muokattu:
Tällaista sortimenttia ja kuviota on kyllä huomattavissa. Sille löytyy myös järkiperusteita, täsmällisiä loogisia syitä sekä niitä selkeästi tukevaa tieteellistä näyttöä.
Jos jotakin suuntaa arvioi omilleen muuttamisesta, niin menee vuosia
Sitä on suunniteltava, järjestettävä, siihen on sopeuduttava, totuttava ja siitä tuleekin elämäntapa, josta on vaikea luopua, kuten mistä tahansa muustakin tavasta, hyvästä tai pahasta.

jos eheytyy.
Alkaa ihminen tietenkin hyväksyä itseään paremmin, tulee tyytyväiseksi elämäänsä ja itseensä.
Tieteellisesti sen seuraus on vakio. Silloin menettää kykynsä rakastua, poikkeuksetta.

Sitten on omillaan ja sinkku, joka ei suhteeseen enää suostu.
Jos sitä ihananinta elämää suurempaa rakastumisen tunnetta kaivataan, niin suhdetta toivotaan kiihkeästi (tuntuu että sen paras tilausaika on vihdoin tullut). Haeskellaan lakkaamatta 'sitä ainoaa oikeaa'. Etsitään lepäämättä, kovalla stressillä aina uuvuksiin asti.
Keneenkään ei kuitenkaan voi rakastua, ei onnistu millään, ei vain pysty kykenemään. Ehkä ihmetellään miksi tapaa joka paikassa pelkästään tolloja takiaisia. Hurmurit kaikki kadonneet koko maapallolta???

Seuraavaksi kasvatellaan katkeruutta ja puretaan sitä toisiin vaikka keskustelupalstoilla.
Kun ei itse rakastu keneenkään, ei kukaan sitten kelpaakaan. Ajatellaan että on keskityttävä paremmin vaikutuksen tekeviin kunnon-tyyppeihin, eli kai 'tasokkaampiin', tod.näk. menestyneempiin, värikkäämpiin, sinut itsensä kanssa oleviin joilla elämä kaikin puolin kunnossa.

Saatetaan turhautuneina sättiä ja kyykyttää sosiaaliluokkaa: 'onnettomat-luuserit'!
Siis juuri sitä ihmisryhmää jolla suunnilleen ainoana on kyky rakastua!! Ah-tositarkoituksella!!!

Viimeksi muokattu:
Lukekaa minun ensimmäinen viestini tässä ketjussa. Hyvin selvästi tuon esille, että annan ohjeeni tälle ihmiselle hänen tilanteessaan. En yleistä kuin ehkä sen verran, että rakkaussuhteesta on vaikeampaa loikata uuteen suhteeseen, mutta sitä vasta tehdäänkin. Yksi kysymysmerkki minullakin on, että onko mies vilpitön, mutta sitä ap ei ole edes asettanut kyseenalaiseksi.

Korostan vielä, että vastaukseni on ap:lle kyllä. En tiedä itsekään enempää, mutta vastaus on yksiselitteinen.

En yleistä kuin ehkä sen verran, että rakkaussuhteesta on vaikeampaa loikata uuteen suhteeseen, mutta sitä vasta tehdäänkin.
Kyllä ja rakastumissuhteesta ylivoimaisen vaikeinta. Joku tekijä tässä mättää luultavasti pahemman kerran. Rakastuminen olisi ennemminkin jo syntynyt kuin oleellisesti myöhemmin. Rakastumista ei voi tehdä (fakta).

Miesten kuviteltua massivista hirviömäisyyttä en näe aiheelliseksi mainostaa tässä yhteydessä.
Carmeemmalta tottapuhuen nainen vaikuttaa miehen kannalta (vaarana intohimoehto).

Viimeksi muokattu:

Ihmiset käsittelevät asioita niin eri tavoin. Sinun tapasi oli katkeroitua ja jäädä keskustelupalstoille. Monen muun tapa on surra suru pois ja aloittaa uusi elämä avoimin mielin -uusi rakkaus tulee, jos on tullakseen. Ei väkipakolla etsien. Yleensä toipumiseen menee max vuosi. Jos enemmän menee, niin se johtuu ihan omasta kyvystä käsitellä eroa. Suurin osa ihmisistä taitaa aloittaa uuden elämän ja suhteen eron jälkeen. Hyvin harva jää sinkuksi.

Viimeksi muokattu:
jos nainen olisi kertonut perhehelvetistään ja muutamasta raakuudesta, joita on joutunut kokemaan ja nyt on löytänyt ystävän, miehen, jonka luokse voisi muuttaa! Olisi jättänyt kertomatta koko raha-asian, niin useampi olisi sanonut, että jätä se sika ja muuta sen toisen luokse. Moni nainen menee naimisiin jopa siitä syystä, että mies on varakas, se on ihan hyväksyttävää, on myös ihan hyväksyttävää kyniä erossa mies putipuhtaaksi, vaikkei ole omaisuuden eteen mitään tehnytkään, on myös hyväksyttävää pieksättää itseään rikkaalla miehellä, eroa ei voi ajatella kun saavutetut etuudet katoaa, jos sattuu olemaan viellä avioehto.
On luvallista ostattaa (avio)miehellä kalliita lahjoja, maksattaa matkoja ym.

Ihmiset käsittelevät asioita niin eri tavoin. Sinun tapasi oli katkeroitua ja jäädä keskustelupalstoille. Monen muun tapa on surra suru pois ja aloittaa uusi elämä avoimin mielin -uusi rakkaus tulee, jos on tullakseen. Ei väkipakolla etsien. Yleensä toipumiseen menee max vuosi. Jos enemmän menee, niin se johtuu ihan omasta kyvystä käsitellä eroa. Suurin osa ihmisistä taitaa aloittaa uuden elämän ja suhteen eron jälkeen. Hyvin harva jää sinkuksi.

Jos erosta toipuu alle vuodessa, niin ei ole rakkaussuhteesta eronnut.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä