Vuoden rajaa lähestyvät 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ok, se on sitten diili, että piristytään vaikka väkisin. Ja ihan "mukava" kuulla, että teillä muillakin on vähän vastaavia tilanteita ja tuntemuksia armaista ukkeleista. Tänään oli kuitenki ihana tulla töistä kotiin kun oli ruoka valmis (niinku joka päivä) ja lisäksi oli yllätys yllätys nimipäiväkakku tytölle kaupan pakastealtaasta?!?!?!?! Mä olin että mitä kummaa..niin joo, työkaveri oli hoksannut kalenteria katsoessa, että on meidän tytön nimipäivä =D

Minäkin taidan ostaa glögiä ja viritellä jouluisia tuoksukynttilöitä, saunoa ja rentoutua, aah! (nii, ja liian lupaavan tuntuisia tuntemuksia mahassa, voi ei)

Vuoto ollut poissa 2pvää eli olikohan tässä nyt sitten kpeeet ja km samaaa aikaa..aattelin nyt kuitenkin laskea ensin että kp 9/26-29:) nyt viikonlopun viettoon puuuuh pluuussaaa tuuöia puhaltelen...TÄRPTÄRP!!

No niin! Tänään on ollut mukava päivä. Ensin aamulla neiti nukkui melkein kymmeneen asti! IHANAA, oli aika luksusta nukkua niin pitkään. Ollaan oltu rennosti kotona koko päivä, sain tehtyä vielä viimeisen satsin omenasosetta, senkin tekemiseen on pitänyt kerätä energiaa pari viikkoa.. tuli mukava mieli kun sai tuon homman tehtyä.
Nyt ollaan pelattu tytön kanssa muumipeliä ja pitääpä myöntää, että pari mukillista glögiäkin on tullut nautittua. Se ja Otrivin Mynthos tuntuvat helpottavan oloa, nuhaa siis on, mutta onneksi ei olo ole siitä pahemmaksi muuttunut.

Lisäksi yllättäen tänään limaa.. ehkä ovis onkin vasta tulossa.. ota noista limoista nyt sitten selvää.. :-)

Täällä toinen luksustelija, kävin kampaajalla ja sen jälkeen sain soppailla ihan rauhassa joululahjoja, yksin! Se kaks tuntia tuli kyllä niin tarpeeseen. Ai niin, ja ostin kerrankin itsellekin jotain nimittäin maiharit!

Kuulostaa herkulta tuo omenasose... Minä puolestani oon nyt varautunut hyvissä ajoin tähän joulun viettoon, ja pakkasessa odottaa torttutaikinaa ja piparitaikinaa sekä kaapissa lisäksi piparin koristelutarvikkeet. Jospa sitä vaikka jo huomenna tossotettais... ja glögiä on jääkaapissa =)

Mä pidän Sini peukkuja, että se ovis tosiaan onkin vasta tulossa, koittakaa jaksaa ottaa hyöty irti! OmaNapa: tissikipua ja turvotusta havaittavissa!

Mukavaa lauantaita kaikille!

Sunnuntaita immeiset. Voi teitä, glögiä on nautittu ja joulutouhut aloitettu... Mua jotenkin ahdistaa toi joulun tulo - ekaa kertaa elämässäni, olen yleensä tosi jouluihminen! Mutta kun en tiedä mitä lahjoja hankkisin, enkä jaksa nyt pyöriä kaupungilla... Jotenkin ei vaan kiinnosta. Hyviä ideoita otetaan siis vastaan!

Sini, ovishan voi lykkääntyä vaikka mistä syistä, toivotaan, että olis nyt tässä! Ja Jollyn oireet kuulostaa peräti lupaavilta! :)

Mä niin odotan, että pääsis itsekin jännäilemään jo vähitellen. Mutta vuoto vaan jatkuu ja jatkuu, ja viime päivinä on taas hyytymiä alkanut tulla enemmänkin. Että tosi hienoa on. En oikein tiedä, mikä se "normaali" vuotoaika olisi, kun mitään tarkkaa ei mistään löydy, mutta todella paljon ärsyttää ja harmittaa tää jatkuva vuotelu. Nyt siis 16. vuotopäivä jo (samat "kp:t" kuin päivämäärät ;)). Pitäisköhän huomenna soittaa terveyskeskukseen aika omalle lääkärille ja katsoa, jos se antaisi lähetteen edelleen johonkin? Vaikka ei kai tälle mitään voi tehdä, itse on vaan niin huolissaan, että jotain on jäänyt kohtuun tai että jotain muuta on vialla.

No joo. Eilinen meni rattoisasti sukulaisissa kierrellessä, ja tänään ajattelin katsella kaikki nauhoittamani sarjat ja leffat teeveestä. Eli siinä makoillessahan se päivä kuluu mukavasti. Hyvää sunnuntaita!

Heipsan,

Hyvät oireet sinillä ja ex-jollylla! ;)

Eemi, soita ihmeessä jos asia vaivaa... Täällä toinen joka ei jaksa innostua joulusta. Ahdistaa vaan kun pitää ostaa pakollisia lahjoja. :P Miehelle ajattelin ostaa Reinot, mutta muita ideoita ei vielä päässä oo.

Kp 27/27-30 eli jännät paikat meneillään. Ei oo tullut tuntemuksia että täti Monika kohta kaahaisi kylään, mutta äkkiäkös se kurvaisee *koputtaa puuta*. Eipä kyllä oo pahemmin raskauteen viittaavia oireitakaan. Tissit ei enää niin kipeänä kuin muutama päivä sitten, välillä kuitenkin vähän arkana. Ei siis oireita suuntaan eikä toiseen. Hitto mä niin petyn jos ne taas alkaa...

Huomenia tytöt :)

Kerrankin mä olen maanantaina hyvällä tuulella. Vaikkei välttämättä olis syytäkään, nimittäin edelleenkään täällä ei ole mitään varmuutta suuntaan tai toiseen. Mä pyörsin hyvän päätökseni ja tein testin jo eilenaamulla ja puhdas negahan sieltä tuli. Kuitenkaan rouva tätiä ei ole näkynyt, joten nyt on sitten menossa kp 30/25-28. Eli kyllä tässä jaksaa vielä ihan positiivisella mielellä olla vaikkei mitään selkeitä raskausoireita (mutta ei kyllä menkkaoireitakaan) ole. Tässä jännätään nyt sitten päivä tai oikeestaan tunti ;) kerrallaan ja vessassa tulee varmaan juostua normaalia useammin. Tilasin just lisää raskaustestejä, koska jos ei niitä nyt sitten tarttiskaan, niin toivottavasti joskus myöhemmin kuitenkin. Ne tulee kuitenkin postilaatikkoon aikasintaan huomenna, niin keskiviikkoaamuun on ainakin kärvisteltävä jos ei menkkoja kuulu.

Moon Fairylle ja Jollylle peukut pystyyn ja paljon plussatuulia! Ja Suvillekin tietysti peukuttelua :)

Vähänkö on nyt jännää... Moon Fairy ja Outik: molemmille on peukut tanassa täällä! Ja Jolly, mitkäs ne tunnelmat siellä on? :)

Mulla on nyt vähän ongelma tässä... Tai siis ei se mikään ongelma ole, mutta kun teen kaikista asioista ihan itse niin hirveän vaikeita. En jotenkin kehtaa ollenkaan soittaa lääkärille tästä asiasta, kun oikeasti toisethan vaan vuotaa pitkään. Ei siinä luultavasti mitään epänormaalia ole, mutta kun ei vaan ite jaksais tän vuodon kanssa olla. Tuli sitten tällainen pakollinen yritystauko. :( Ja asiaa ei tietenkään yhtään paranna se, että kaverit ympärillä sikiää kuin kanit. Tuntuu niin vaillinaiselta. Typerää.

Eli pristäkää mua nyt jotenkin! Vajoan kohta ihan epätoivoon taas... Ei taida sitä lasta tulla meille koskaan.

Huomenta kaikille!

Eemi, totta kai soitat lääkäriajan jos asia vaivaa. Ainakin sisätutkimus voidaan tehdä ja tarvittaessa ultrata. Ymmärrät varmaan, että minulle 16 vuotopäivää ei vielä kuulosta paljolta, mutta se, että sinun km oli niin varhaisessa vaiheessa ja vuoto edelleen jatkuu voimakkaana, niin antaa kyllä aihetta käydä lääkärissä. Mitäänhän ei siis tarvitse olla vialla, vaikka vuodatkin vielä.

Leivottiin eilen tytön kanssa ekat piparit, taikinakin tehtiin itse. Meidän tyttö rakastaa leipomista ja onhan se mukavaa yhteistä puuhaa. Kaikkein mieluisinta taitaa kuitenkin olla koristeiden laittaminen valmiisiin pipareihin! :-)

Mutta tää ovis... viime viikon aikana tikutin joka päivä kerran, eilen viimeisen, yht. 6 kertaa. Ei kertaakaan edes viivan häivähdystä. Joko tosiaan oli niin, että aloitin tikuttelun liian myöhään ja tulossa on tosi lyhyt kierto tai sitten ovis ei vaan näy tikussa tai sitten sitä ei vaan ole ollutkaan. Minullahan on leikattu 23 -vuotiaana munasarjoista suurehko kysta ja sen mukana aikamoinen määrä munasoluja. Ei kuulemma pitäisi vaikuttaa raskautumiseen, mutta miten voisi olla vaikuttamatta? Ehkä ei silloin heti vaikuttanutkaan, mutta näin yli 10 vuotta myöhemmin saattaa jo vaikuttaa. Ehkä vaan yksinkertaisesti leikatulla puolella ei enää ole muniksia kasvamassa ja ovuloin vain joka toinen kuukausi. Nimittäin lämmötkään eivät ole vielä nousseet sitten niin yhtään, eilen 36,2, tänään 36,3. No, ei auta vatvominen, tuloksen näkee sitten aikanaan.

Ja Moon Fairyllä jännät paikat!!! Täällä ollaan hengessä mukana! :-)

Flunssa edelleen vaivaa, nuhaa ja yskää, mutta töiden pariin olisi alettava.
Mukavaa viikkoa kaikille!

Outik, mä pidän sulle peukkuja! Toivottavasti se nega muuttuu plussaksi. :) Täällä tilanne ei oo muuttunut, jokaista wc-reissua saa jännittää... :| Mies jo monta päivää toitottanut, että kuse siihen lappuun. :D Mutta sovittiin että torstaina testailis, ellei täti tule.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Moon Fairy, kp 28/27-29

Voi Moon Fairy, miten sä kestät?! Äh... Jännittää niin sun puolesta!

Jep, meitsi täällä venailee, että tk:sta soittaisivat mulle sen lääkäriajan. Hitto kun hermot menee tähän vatvomiseen.

Eemi, hyvä että varasit sen ajan (tai saat kohta varattua) niin saat toivottavasti vähän edes mielenrauhaa. Toivotaan ettei mitään epätoivottavaa selviä vaan että se on vaan sun kroppa joka nyt haluaa reagoida noin. Ymmärrän kyllä että kärsimättömyys nousee pintaan kun ei pääse uudelleen yrittämään...

Mä täällä stressaan jo valmiiks torstaita. Mulla ois heti aamulla fysioterapia, jossa käsitellään kättä ja luultavasti myös niskaa/hartioita/selkää. Eli mitä jos testi näyttääkin plussaa ke- tai to-aamuna, uskallanko mä makoilla siellä normaalisti mahallani hierottavana? Kun tällä kertaa mä en edes saanu aikaa mun vakiofysioterapeutille, vaan tää on sijainen enkä mä sille haluais heti möläyttää vauvasta. Mut ihan sama vaikka testistä tulis taas nega, silti ois mahdollista olla raskaana jos ei menkat ois alkanu ja sama hieronta-pohdinta edessä.
Typerää miettiä tätä jo, voihan olla että se täti sieltä vielä tulee...

Tsemppiä Moon Fairylle torstain odotteluun :) Oli mullakin pitelemistä että sain odotettua sen testin kanssa edes eiliseen... Nyt mietin että jos oisin odottanu tähän aamuun, oisko tulos ollu jo toinen..?

Outik: ei minusta fysioterapialla mitään haittavaikutuksia voi olla, en ainakaan koskaan ole kuullut! Akupunktiosta olen kuullut, ettei sitä saisi raskaana ollessa tehdä (ainakaan joitain akupisteitä käsitellä?), mutta esim. liikuntaahan voi harrastaa normaalisti. Tuossa vaiheessa - jos niin hyvin käy - pienihän on vielä ihan suojassa siellä sisällä. Toistan taas lempifraasini: raskaus ei ole sairaus. Voi kun se koskis muakin taas kohta... :)

nyt pirulainen naiset plussaatte ja kerrotte mulle hyviä uutisia! aamuitkut jo itketty ko kuulin et must ei tulekkaan täti...
tää akka pääsee vihdoin sinne gynelle tällä viikolla et saadaan vauhtia tähän touhuun... siitä kai sit pitäis iloita mut mut....

Voi Mneme... No, yleistähän tää on. Paskaakos tässä.

Mä menen huomenna mun omalääkärille, joka on aivan ihana nainen. Pääsen sitten ainakin tän asian käsittelyssä jotenkin eteenpäin... Ainakin sen veritestin pyydän, että onko se hcg laskenut kunnolla, ultra olis tietty plussaa. Ja mietityttää ne lapsettomuustutkimuksetkin vielä, että onko nyt varmaa, ettei päästä siihen jonoon enää.

Olin jotenkin niin shokissa siellä gynellä heti km:n alussa, etten tajunnut kysyä yhtään mitään. Ehkä nyt helpottaa, kun saa apua ja on vähän vähemmän pihalla itse. Että samat fiilikset kuin Mnemellä, iloita kai pitäis mutta mutta...

Mä mukamas kirjotin tänne tossa vähän aikaa sitten, mut unohdin ilmeisesti painaa tota vastaa-nappia kun puhelin soi ja nyt se teksti on kadonnu... Pahuksen työpuhelut, kun haittaa elämää ;)

Hyvä Eemi kun menet rauhoittamaan mieltäsi sinne lääkärille ja sait vielä ajankin heti huomiselle. Ja sama juttu tietysti Mnemelläkin. Toivottavasti saatte kummatkin jotain hyviä uutisia.

Niin ja Eemi, kiva kun muistutit tosta akupunktiosta. Se fysioterapeuttihan on tohon käteen tökkinyt myös akuneuloja kera sähkön ja se oletettavasti olis tarkotuksena myös torstaina. Enhän mä nyt uskalla mennä sinne ollenkaan, perun koko ajan :D Huokaus, tai sit tää kaikki pohtiminen osoittautuu turhaksi vielä tässä viikon mittaan. Miten tätä odottamista jaksaa?

Onko kenelläkään mitään uutta kerrottavana?? Kärsimättömästi odottelen uutisia...

Eilen kyllä jotakin tuolla alavatsalla tapahtui. En tiedä mitä se oli, saattoi olla vaikka vaan ilmaa suolistossa, mutta ei se kyllä siltä tuntunut. Nimittäin vasemmalla puolella alavatsalla tuntui n. 5-10 sekunnin ajan todella polttavalta. Oikeasti ihan kuin olisi tulella poltettu sisuskaluja. Onkos ideoita mitä tuo mahtoi oikein olla?

Muuten ei mitään ihmeitä, flunssa jatkuu, aamulämpö edelleen vain 36,4.

Kertokaa jo joku jotakin uutisia!! :-)

Sini, mulla tuntuu ovulaatio just noin, paitsi pitemmän aikaa. Aina toispuoleisesti, mutta sillee, että oikein polttelee ja juilii. Sitten kun se plussa tuli, niin mulla tuntui kanssa toispuoleisesti semmoinen jatkuva painontunne kohdun tienoilla... Siitä ei kyllä aavistusta, mitä se oli. ;) Toivotaan, että olis vaikka joku kiinnittymisjuttu!

Mulla nyt ei mitään hyviä uutisia ole. Meen lääkäriin puolen päivän jälkeen ja pyydän ainakin verikokeita otettavaks. Oon aika huolestunut, että onko se hcg laskenut mihinkään, ja hemoglobiinikin on varmaan aika alhaalla, väsyttää hirveästi. Ja haluan selvittää ne lapsettomuusasiat ja kaikki mahdolliset jatkotoimenpiteet... Kun tuntuu, että oon jäänyt jotenkin ihan hoitopimentoon asiani kanssa. :(

Mutta siis. Mikä meidän jännääjillä on tilanne?

Täällä ainakaan ei mitään uutta varmaa, muuta kuin että menkkoja ei näy eikä kuulu. Sehän on tietysti hyvä uutinen, mutta en nyt vielä uskalla olla 100 % varma mistään.

Sini, mä en oo nyt pysyny selvillä noista päivistä, mutta onko sulla suunnilleen viikko oviksesta, jos se sun eka limailu pitäis paikkansa? Mullahan oli ovis 3.11. (tai mahd. vasta 4.) ja 11.11. aamupäivällä tunsin pari kolme nipistystä/vihlaisua alavatsalla ja niistä yks oli aika terävän tuntuinen. Siispä jos tästä nyt vauva kehkeytyy, oletan nuo nipistelyt kiinnittymiseksi. Mahdollisesti sulla samaa? :)

Eemi, mä eilen jo pohdin, että jos ne testit tulee tänään postissa, niin testaanko heti tänäiltana ja jos ei vieläkään tuu plussaa, niin sitten to-aamuna uudelleen (sen fysioterapian takia haluisin tietää jotain varmaa ennen sitä). Vai testaanko huomenaamuna, mut jos se ei sit näytä plussaa, niin sitten on turhan aikaista testata uudelleen heti taas to-aamuna. Vai odotanko suosiolla sinne torstaihin ;) Paras olis kun ne testit tulisikin vasta huomenna niin ei olis kiusausta...

Onko tää palsta muuten teillä muillakin toivottoman hidas päivittymään tänään...?

Heip, täällähän on käynyt mukava keskustelu ja kuhina =)

Olin eilen muka vapaalla, kun piti alkaa lyhennetty työviikko, ja ensimmäisenä kun tulin töihin, pomo lampsi pyytämään, josko olisinkin kokoaikainen vielä vuoden loppuun. Ja minä kun ehdin jo vaikka mitä suunnitella ja huokailla sitä vapauden määrää... mutta totta kai minä yli kiltti joustan...

Nyt on kyllä hyviä tsäännssejä mooniksella ja outikilla, testatkaaaaa!!!
Tsemppitykset eemi sinne lekurille, puhu suu puhtaaksi ja kysele kaikki mahdolliset jutut mitkä askarruttaa ja hoitomahdollisuudet tosiaan pitää lyödä tädin tiskiin! Nii!

ON: ei mitään uutta. Tissit on kipeät, mutta en usko edelleenkään tärppiin =/

Harmi Jolly, kun suunnitelmat noin muuttui. Pitäis opetella joskus sanomaan ei, mä tiedän että itsekin vastaavassa tilanteessa olisin päätynyt suostumaan. Mutta onneks loppuvuotta on enää reilu kuukausi, kun joulu kivasti lyhentää yhden viikon :)

Mä oon panikoinu tässä nyt viimesen tunnin tai kaks. Alko vaan yhtäkkiä olla tosi menkkamaisia kipuja ja vielä aika voimakkaita. Just niinku täti ois tulossa... :/ Mut ei vielä mitään hälyttävää näkyvissä vessareissulla, joten toivotaan että tää on vaan jotain joku kuuluu raskauteen... Tuntuu tää kuitenkin vähän erilaiselta kivulta (tai sitten mä vaan kuvittelen), ainakin just nyt on enemmän kyllä sellasta painontunnetta kuin sellasia vääntelyitä/kouristuksen omaisia mitä mulla menkoissa.

Voi kyllä olla että omaa mieltä rauhoittaakseen on pakko tehdä se testi tänään... Eihän tätä kestä, vaikka en kyllä tiedä miten kestää jos se testi taas näyttäiskin negaa.

Voi hitsi Jolly. Kuinka lyhennettyä työviikkoa sun piti alkaa tehdä? Tosiaan varmaan harmittaa hiukan... Mutta jos kauniisti pyydetään, niin on niin vaikea sanoa ei! Ja kuten Outikin tuossa sanoi, niin vuodenvaihde tulee kyllä yllättävän äkkiä. :)

Outik: mulla kyllä menkkakivut tiesi aina menkkojen tuloa ja tiesivät myös km:aa. Raskauden alkaessa niitä ei ollut yhtään eikä edes menkkamainen olo, oli vain sellainen outo painontunne kohdunsivussa. Mutta oireet on kaikilla aina niin eri, että paha mennä sanomaan. Valitettavasti se selviää vain testillä tai täti punaisen kättelyllä. :(

No niin. Lääkärissä on käyty, labrat otettu ja tulokset soitetaan perjantaina. Itse asiassa tänään on muutenkin ollut vähempi vuotoa, että josko se sitten loppuisi pian... 18. päivä menossa. Mutta sinänsä käynti oli rohkaiseva, puhuttiin siitäkin, kuinka yleistä keskenmenot todellisuudessa on ja varsinkin varhaisilla viikoilla. Ja se myös rohkaisi mua siihen, että ei se vuosi oikeasti niiiin pitkä aika ole yrittää vaikka itsestä siltä tuntuukin. No mä kysyin niistä tutkimuksistakin, ja lupasi, että jos puolen vuoden päästä ei ole tärpännyt uudestaan, niin hän laittaa lähetteen tutkimuksiin jos niin tahdotaan. Mutta että on varma, että meillä kyllä tärppää. :)

Tuli vain hyvä mieli siitäkin, että mun huoli otettiin tosissaan. Kun oikeasti muut meidän ikäiset plussaa HETI kun vaan haluavat... Me vaan ei, ja sittenkin menee kesken. Mutta nyt, kun sain konkreettisen aikarajan sinne toukokuulle, niin helpotti ainakin henkisesti näitä paineita. Ettei tarvitse kokonaista vuotta taas yrittää, vaikkei tärppäiskään, vaan että jotain apua sitten saadaan. Ja labratuloksista nähdään sitten perjantaina, että kaikki ok uutta yritystä varten... Näin ainakin toivon.

Joten siinä mielessä fiilis on parempi. Onneksi. Oon itsekin niin kyllästynyt vellomaan tässä itsesäälissä koko ajan... Ja näissä katkeruuden tunteissa. Että pieni ripaus positiivisuutta tännekin, kiitos! Mun lääkäri uskoo, että plussa tulee 6 kk kuluessa. :) (Eipä se tietysti hänen uskomisestaan ole kiinni, mutta kumminkin. Jakaa se tätä taakkaa.)