WaBabies + 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tsempit Syysmarjalle tuhrujen kanssa, kyllä se keskiviikko sieltä tulee. Ja voihan se tosiaanki olla niin että sulla on esim ollu kaksosraskaus, ja nyt toinen vuotaa pois. Tai olen joskus kuullut että joillakin on ollut kohdunsuulla hematoomia, jotka ovat saattaneet vuotaa, toivotaan sun kohdalla jotain sellaista vaihtoehtoa. *hali*

Minttu, hienoa että olette nyt virallisesti päässeet tositoimiin kakkosen yrityksessä! Siitä se lähtee, toivotaan että sinäkin kuulut niihin onnellisiin, jotka saavat tärpin nopeaan ;) Vaikka välillä kyllä toisaalta kiitän luojaa että meillä aikaa kului, sillä nyt jos tässä olisi vaavi vielä mukana, niin kyllä olisi tämä mami puolikuolemaa tekemässä ;D

Hienoa Anna, että se epparihaava alkaa jo paranemaan. Mullahan se kyllä piti kuosinsa, eli ei auennu, mutta paranemisessa meni ihan pirun pitkään, pariin kuukauteen en pystyny istumaan ilman tyynyä ja piti olla hiukka enemmän tossa vasemmalla kankulla... ei kiva.. :/ Toivottavasti nyt ei kestä yhtä pitkään.

Oi, kun senorankin neiti on jo noin iso! Äkkiä se aika kuluu. :)

Heipat ketjuun!

Ihanaa, että jaksatte olla niin positiivisia, mä en enää ole ollut viikkoon... ultra iltapäivällä, palaan varmaan kertomaan teille sitten (ikävät) uutiset. Itse kun tosiaan katselee noita verisiä jälkiä ja noita hyytymiä (ei ole tullut isoja hyytymiä, mutta on kuitenkin tullut) niin ei sitä oikein toiveikas jaksa olla...

istukasta ei sanottu mitään vielä, katotaan miten tänään käy.

apeana oleva Syysmarja

Niin, kyllä nyt huonoja uutisia tuli, elikä kesken on mennyt, parin viikon päästä vielä seurantaultra, katsotaan että kohtu on tyhjentynyt niin ettei tarvita enempiä toimenpiteitä.

Syysmarja apeana
- uutta positiivisuutta päin kuitenkin!

Voi Syysmarja, en tiedä mitä sanoa.. Itku silmässä luin kirjoitustasi.. Paljon voimia teille molemmille, toivotaan että kohtu tyhjenee itsestään ettei tarvitsisi mennä kaavintaan. *hali ja rutistus*

Voi Syysmarja, miten jaksatkin olla noin positiivinen! Itse olisin varmaan ihan hajalla. Parempi tietty, että vielä näin alkuvaiheessa, jos tästä nyt mitään positiivista voi sanoa. Aika julmaa vaan, kun sullakin on jo yksi km takana..
Onneksi sulla on siellä se pieni ihanainen päivänpiristäjä jota voi halata ja pussata kun oikein apeaksi mielen vetää. Olen ihan varma, että pian kuulemme taas "positiivisia" uutisia syysmarjalta!

Mua jännittää ihan hirveästi H:n huominen korvien putkitus ja kitarisojen leikkaus. Toimenpide tehdään yksityisellä lääkäriasemalla. Klo 12 meillä on aika huomenna. Käyn aamulla töissä ja lähden sitten hyvissä ajoin hakemaan hoidosta.
Tänään täytyy jo päivälliseksi syödä jotain helposti sulavaa ruokaa. Aamulla ei saa enää 4 tuntia ennen leikkausta syödä mitään, juoda saa mehua 2 tuntia ennen leikkausta. Maitoa ei enää huomenna (se kuulemma helposti oksettaa). Teen huomenna aamupalaksi vellin ja olen jo ostanut pari pillimehua. Leikkauksen jälkeen saa lääkäriltä jäätelön ja mehua.
Hirveästi jännittää se nukuttaminen ja kaikki!

Täältä myös kovasti tsemppiä Henalle ja H:lle! Hyvin se menee, usko pois. :) Vaikka varmasti jännittää aivan hirmuisesti, kun omaa pientä palleroa operoidaan. Ja kannattaa vaan ajatella, mitä kaikkea hyvää siitä leikkauksesta seuraa. :)

Täällä on kovat synttäritohinat käynnissä tai siis synttäreiden suunnittelutohinat. Lauantaina N siis täyttää vuoden ja vieraita on tulossa juhliin n. parikymmentä. Tuntuu, et kaikkea hommaa on paljon vaikka yritetäänkin pitää tarjoilut simppelinä ja muutenkin tarkotuksena on järjestää rennot ja mukavat kemut. Huomenna on N:n 1-vuotiskuvaus ja nyt tulis galluppia kehiin...

G: Mitä laitoitte lapsellenne päälle 1-vuotisvalokuvaan? (Erityisesti poikien äidit!)

Mulla menee kohta hermot, kun en millään keksi sopivaa vaatetusta!?! Kaikki tuntuu joko liian arkiselta tai liian hienolta. Tuntuu, et tyttö olis niin helppo pukea sievästi, mut pojan vaatteet on jotenkin hankalia... Ja mies ei sano juuta eikä jaata, joten täällä vain pähkäilen yksinäni. Auttakaa!

PP ja N pian 1v + Hippu rv 9+3

G: Meillä 1-vuotis kuva otettiin maaliskuun lopulla. H:lla oli kahdet vaatteet mukana. Eka asu: Valkoinen kauluspaita, sen päällä vaalea neuleliivi ja jalassa vaaleanruskea ruudulliset kangashousut. Toinen asu: sama kauluspaita, sini-liila raidallinen kravatti, musta-harmaa raidallinen pitkähihainen neuletakki, ja jalassa tummat farkut (sellaiset oikein muodikkaat, kulutetut).
Tuli tosi söpöjä kuvia. Mä vaan tykkään kun pojat puetaan vähän pikkuvanhasti..

Kannattaa varautua tekemään kaikenlaisia temppuja, että saa naperon hymyilemään tai virnistämään. Uusi tilanne jännitti ainakin meidän poikaa kovasti.

Pp, tuleeko teille paljon lapsivieraita? H:n 1-v synttäreillä oli (H mukaan lukien) kolme suunnilleen saman ikäistä poikaa ja yksi tyttö. Oli tosi hauska seurata porukan touhuilua.
Varaat vaan lattialuutun lähettyville ja pelasta jo valmiiksi ei-vesipestävät matot!

Voi syysmarja, olen todella pahoillani ja otan osaa teidän perhees suruun! :( Ihanaa että olet kuitenkin noinkin positiivinen. Voimia koko perheelle!

nopeasti kerron tuosta 1vee kuvauksesta... Oon valokuvaushommia tehny niin studiossa kun miljöössäkin monelle lapselle. Mun mielestä kestosuokkivaatteet mitä pojilla on pidetty on kauluspaita jonkä päällä joku slipoveri ja sit jotkut sammarit tai kangashousut. Jos lapsella on joku lempilelu niin se kannattaa ottaa kuvaan.
Kun kuvasin Milan yksveekuvat niin laitoin muutaman kuvaan lempi nallen mukaan. Me otettiin sekä ulko että sisäkuvat ja ihania tuli!

Henalle tsemppiä huomiseen!

Olen todella pahoillani, Syysmarja!

Kai se on tosiaan parempi että kävi niin kuin kävi näin varhaisessa vaiheessa, ja että pystyit jollain tapaa valmistautumaan huonoihin uutisiin. Tosi ikävää se on silti.

Sure surusi ja sitten katse tulevaisuuteen!

Huomenet!

Ja kiitokset ihan KAIKILLE tsempeistä, kyllähän tää mulle on aika raskasta ollut, kun kuitenkin oli nyt sitten jo toinen km... vaikkei peräkkäinen ollutkaan...silti vaan olen miettinyt kovasti, mitä jos ei enää onnistu ikinä jne jne jne.... mutta kuten itsekin sanoin, tästä ei ole suunta muuta kuin eteenpäin. Elikä positiivisella mielellä on PAKKO olla, eihän tästä muuten mitään tule.

Mites Pp:n synttärit meni la?
Entä miten Henan ja H:n leikkaukset???

Syysmarja ja E 1v 3kk

Huomenet!

Perjantainen lääkärireissu meni hyvin. Kitarisoja ei itseasiassa poistettukaan (mun mielestä olis kyllä voinu samantien ne poistaa), lääkärin mielestä ei ollut tarvetta. Sen sijaan nielurisat näyttivät hieman suurentuneilta. Eli jos kuorsailut jatkuu, niin sitten ne poistoon.
Putkitus operaatio meni näin:
Mentiin lääkäriasemalle ½ tuntia ennen aikaa ja H sai ison annoksen särkylääkettä. Leikkaushuoneeseen mentyä, H sai ensin vähän katsella ympärilleen ja tutustua nukutusmaskiin. Sitten anestesialääkäri laittoi maskista tulemaan ilokaasua ja H:ta alkoi naurattamaan!! Sitten lisättiin nukuttavaa ainetta tulemaan maskista ja muutaman hengenvedon jälkeen H nukahti minun syliin. Sitten siirrettiin leikkauspöydälle ja minä jouduin ulos huoneesta.
Putkitus oli ohi noin 20 minuutissa ja H heräteltiin noin 30 min sen jälkeen (olisi jatkanut uniaan, oli päiväunien aika muutenkin!). Sen jälkeen istuskeltiin heräämössä ja juotiin vähän mehua, jäätelö ei maistunut. Kovasti H:ta nukutti, mutta muuten oli ihan normaali. Heräämössä oli toinen H:ta vähän nuorempi, joka reagoi nukutusaineeseen huutamalla täyttä kurkkua. Kuulemma ihan normaalia.
En vie H:ta tällä viikolla hoitopaikkaan, olen järjestänyt hoidon tuttuni kanssa. Haluan, että paranee täysin ennen kuin saa tartunnan muilta lapsilta. Periaatteessa hoitoon olisi voinut mennä vaikka putkitusta seuraavana päivänä.
Toivottavasti nyt pysytään terveinä! Influenssa rokotteen otan ihan varmasti!

Jeps jeps, töihin siitä!

Syysmarjalla on hieno asenne. Tsemppiä vaan jatkoon ja mahdolliseen yritykseen!

Hena: Hienosti sitten meno teillä se putkitus! On se varmaan tosi jännää, kun oma lapsi on siinä operoitavana.

Meillä on kokemusta vaan J:n ph-mittauksesta, kun tutkittiin refluksia. Siinä J:n ruokatorveen työnnettiin letku mittaamaan happojen nousua. Letku oli teipattuna poskeen ja selässä oli reppu, jossa oli ph:ta mittaava laite. J oli silloin 10 kk ja käveli, joten reppu pysyi hyvin selässä sen vuorokauden. Ainoastaan yö oli rankka, kun reppu piti olla selässä koko yön ja nukutettiin poika rattaissa, jotta saatiin hänet valjaisiin kiinni. Voi hitsi se olikin rankkaa aikaa, kun sitä oikein muistelee.. Pikku reppana.

Olen muuten alkanut epäilemään tällä vauvallakin refluksia. Pitää seurata..

Anna ja lapset

Kirjoittelin jo tuonne odotuspuolelle neuvolakuulumisista, laitanpa tännekin jotain. Eli sydänääniä ei saatu kuulumaan eikä neuvolan vanha ultralaitekaan antanut selvää kuvaa. Tosi paska fiilis jäi ja epävarma olo, kun ei nyt tiedä, onko tuolla masussa edes elämää. :( :( Terkkari yritti lohduttaa, et kaikki on varmasti hyvin ja että mun taaksepäin kallistunut kohtu saattaa vaikuttaa siihen, ettei sydänäänet vielä kuulunu. Mut silti mietin vaan koko ajan, et jos tää onkin vaan tuulimuna. Onneksi sain ajan yksityiselle ultraan torstaiksi, sitä siis odotellessa...

Kiitos kysymästä Syysmarja, N:n synttärit meni tosi hyvin. :) Vieraita kävi 14 ja tarjoilut sai kovasti kehuja. N nautti huomiosta ja uusista leluista ja touhusi innoissaan koko päivän. Kakku ja karjalanpiirakat maistuivat ja lentelivät välillä matolle saakka... Ihan uskomatonta vaan, et meidän pikku napero on jo vuoden ikäinen!!!

Hena, tosi kiva et H:n putkitus meni noin hyvin. :) Rohkaisevaa luettavaa, jos omalle kohdalle joskus sattuu vastaavaa. Kovasti pikaisia paranemisia H:lle, hyvä kun saa toipua rauhassa "yksityishoidossa".

Hyvää yötä!

Masentunut PP

PP: tosi harmi, ettei ääniä kuulunut. Ikävä, ettei neuvolassa ole ultraa, jolla voisi tarkistaa sen sykkeen! Ei ole meidänkään neuvolassa..

Eipä muuta, tulin vaan kommentoimaan!

Moikka! Piti tulla kertoilemaan tänne N:n 1v-neuvolakuulumiset. :) Tänään siis käytiin jälleen neuvolassa, tällä kertaa vain päähenkilö oli eri. Kaikki oli kunnossa, N:n painokäyrä vaan on lähtenyt aika selvään laskuun. Tässä siis mitat: pituus 79,4cm, paino 10690g ja pipo 48,6cm. Terkkari ei ollut huolissaan siitä painosta, kun tuon ikäiset kuulemma touhuavat niin paljon että energiaa kuluu valtavasti. Ruoka-annoksen kokoa kannattaa kuulemma kasvattaa ja tarjota aina lisää yms. Toivottavasti siitä rokotuksesta ei tule mitään pahempia oireita. Hei, millaisia mittoja teidän muiden lapsilla muuten oli 1v neuvolassa? :)

Entäs miten teillä muilla on siirrytty perheen tavallisiin ruokiin vauvaruuista? Meillä tuntuu jotenkin hankalalta se siirtyminen, tuntuu et kaikki ruuat mitä me syödään, on lapsen suuhun "sopimattomia" eli liian mausteisia tai pikaruokamaisia (kalapuikot jne.) Keittoja olis varmaan hyvä tehdä, mut jostain syystä ne ei niin hyvin meihin uppoa... Pitäis varmaan vaan skarpata ja alkaa ettiä hyviä, terveellisiä ja helppoja reseptejä.

Huomenna on se ultra, jännittää pirusti. Onneksi N:n kanssa touhutessa unohtaa välillä koko raskauden ja siitä hermoilemisen. ;)

Mukavaa päivää!

PP ja N 1v + toivottavasti menossa mukana oleva Hippu rv 10+2

Pp: Kävin tuolla odottajien puolella kurkkimassa ja ihanaa, että ultrassa näkyi pikku-Hippu ja kaikki oli hyvin!!! =D

Aurorallekin onnittelut mukavasta ex tempore-neuvolakäynnistä! =)

Meillä tavallisiin ruokiin on siirrytty aika hitaassa (?) tahdissa. Nyt vasta ollaan oikeastaan päästy siihen, että syödään samaa ruokaa useammin kuin eri. Mä jätän ruuasta (kiusaukset, kastikkeet, laatikot, mureke) enimmät mausteet pois ja nostan maustepurkit pöytään. Kalapuikkoja S. on syönyt kerran, silloin otin kuorrutusta pois, taisi kyllä olla suolaista kun tuli aika kova jano... Nakkikastike on S:n herkkua, mutta sitä tarjoan tosi harvoin myös suolan takia.

Meillä ongelmana ruuan kanssa on ollut se, että S:ä yököttää jos ruuassa on sekaisin sosetta ja könttejä, purkkiruuatkin on pitänyt muussata haarukalla. Ei jotenkin ole osannut erotella niitä suussa, vaan yrittää nielaista suoraan koko satsin kerralla ja sit yökkäilee. Nyt on onneksi helpottanut ja selkeästi karkeampi ruoka kelpaa. Lisäksi neiti syö itse tosi hienosti ja innolla! Makujen puolesta on tosi ennakkoluuloton.

BB möykkää tuossa sivussa, aika tyhjäpäistä porukkaa... Seuraako kukaan muu?

Huomenet!

Kiva kuulla (Viivin kautta!) että Pp:n masussa kaikki hyvin!!!

Nyt ei ehdi muuta, ollut pari päivää koulutusta ja töissä ihan järkkyä!!

Syysmarja ja E

PP, onnittelinkin odotuspuolella jo helpottavista ultranäkymistä! Kyselit lasten 1-vuotismittoja. Meillä näin (suurinpiirtein, ei ole neuvolakortteja mukana):

tyttö 80cm/10,2 kg - pitkä ja tosi hoikka, on edelleen, seurasi omaa käyräänsä.
poika 86cm/13 kg - noh, tarviiko sanoa mitään... :-D Sopusuhtainen kaveri kuitenkin.

Odotettavissa on että N hoikistuu edelleen, kun vauvapyöreys katoaa, tulee kasvuspurtti ja vauhti senkun kiihtyy. :-)

Hyvää viikonloppua teille kaikille!