WabBabies +8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja ejk =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lauantai-iltaa =)

Pp: olen voinut koko raskauden ajan ihan normaalisti, jos ei oteta lukuun tuota JATKUVAA närästystä ja palelua. Tietysti olen huomannut myös sen, että väsyn helpommin ja uni maittaisi, mutta voinnissa ei ole mitään vikaa/huonoa.
ELi mulla on tuota ihanaa keskiraskauden auvoisuutta ollut siis alusta asti, kuten oli E:akin odottaessa. Loppua kohden tietty tukaloituu olokin vatsan kasvaessa....kotona saa "onneksi" olla ihan vatsa pullollaan, töissä siis vielä sellainen 1½ viikkoa salailua "viralliselta ilmoitukselta". Pomolle tosiaan aion kertoa heti maanantaina =)

Viivi: itse olen todellakin lopettanut utelut muilta ihmisiltä vauvojen "hankinnasta". Vaikka omalla kohdalla onkin onnistunut nopeasti joka kerran, kun raskaaksi on yritetty ( nyt siis 4. raskaus, kun kerta 2 keskenmenoa on alla), niin tuttava/kaveripiirissä on muutama pariskunta, jotka ovat "joutuneet" odottamaan pientä pakettiaan pitkäänkin, "paras" aika taitaa olla 8 vuotta! Joten en todellakaan utele keneltäkään enää, että "koskas teille sitten tulee.....???"
Tietysti tässä pitää ottaa huomioon se, että kaikki eivät asiaa ajattele tuolta kantilta, ja eikä voi tietysti ajatellakaan näin.
Mutta peukut on sinne siis pystyssä, että onnistuisi, jos ei nyt heti, niin pian kuitenkin ;-)

Television katselusta: meillä Muumit on ihan ehdoton ykkönen =)
Samoin katsotaan JOSKUS pikkukakkosta arkisin klo 17-18 välisen ajan, mutta meillä ainakin E ei todellakaan jaksa keskittyä televisioon 15 minuuttia kauempaa. Sekin on jo hyvä, jos noin kauan jaksaa. Esim Muumit kestää (ainakin lauantaina ja sunnuntaina) sen 25 minuuttia, niin alun ja lopun katsoo, vähän jaksaa keskittyä itse tarinaankin, mutta sitten yleensä jokin muu vie jo huomion muualle =)
Meillä vaan on se paha tapa, että telkkari on lähestulkoon AINA auki iltaisin (arkisin), kun molemmat ollaan sellaisia ihmisiä, ettei tykätä ihan hiljaisuudessakaan olla.
Viikonloppuna mulla onkin paljon radio auki aamusta alkaen, niin silloin ei telsu ole päällä niin paljotta. Paitsi sen, mitä mies katsoo urheilua (jalkapalloa, jääkiekkoa, mitä vaan....).

Kyllä meillä jutellaan jo aika tavalla, ja musta ainakin tuntuu, että joka päivä sanavarasto karttuu ihan hirveästi! Muutaman sanan lauseita muodostetaan jo.

Edelleen meillä ei pottailla, antakaas nyt jotain TOOOOOSI HYVIÄ vinkkejä siihen, koska kohta alkaa häämöttää jo se 2 vuoden ikäkin.....ja olisi mukavaa, että sitten kun on vauvakin talossa, niin olisi toinen ainakin PÄÄSÄÄNTÖISESTI kuiva, ettei tarvitsisi kaksia vaippoja ostella, ainakaan ihan samassa määrin.

Kiitokset Pp tsempeistä, musta tuntuu että työvuori ei ainakaan kovin paljoa helpota ennen kesää, ja sittenhän mä jo jäänkin äitiyslomalle taas ;-)
Virallisesti ä'-loma alkaa alkaa puolivälissä heinakuuta, mutta MIKÄLI olen/pystyn olemaan töissä loppuun asti, niin olen sitten kesäkuun loppuun ja pidän lomaa sen muutaman viikon heinäkuussa, jotta E on kotona sitten hoidosta. Meidän kunnassa kun on "periaatteessa" hoidoton kuukausi heinäkuu, jolloin toivotaan, että vanhemmat olisi kotona. Tietysti, jos ei lomaa ole, niin hoitopaikka järjestyy kyllä.
Mutta meillä kun nyt on tämä mahdollisuus, niin ajateltiin näin.

Haettiin E:lle hoitopaikkaa osapäiväisesti, eli hän on sitten syksystä lähtien 3 päivänä viikossa 5 h päivässä hoidossa. Mulle tämä varmasti tuo helpotusta siinä mielessä, että saan ehkä levätä päivisin jossain vaiheessa, ainakin alussa varmasti väsyttää. -Aurora ja muut, joilla jo useampikin lapsi, miten teillä on, onko vanhemmat lapset hoidossa osa-aikaisesti vai miten teillä on toteutettu?
Ja E:sta huomaa selvästi, että kaipaa muutakin seuraa kuin äidin :) siis huomasin nyt kun olin lähes kuukauden hänen kanssaan kotona, vaikka olikin kipeänä, niin selkeästi oli jo siihen tottunut, että kavereita on päivisin seurana.....älkää tuomitko =)

Joopa joo, mutta tarvii varmaan mennä laittamaan sauna päälle, lauantai-illan perinteisiin kuuluu koko perheen saunahetki =)

Tulipa runoiltua =)

Syysmarja ja E 1vee 9,5 kk sekä tirpiäinen rv 18+4.....

Heissan pitkästä aikaa!

Näin alkuun pahoittelut ettei musta ole kuulunut, ei vain ole ollut mahdollisuutta kirjotella. Enimmäkseen päivisin konetta ei voi pitää edes johtoinen seinässä kun poju käynnistelee ja sammuttelee sitä niin että kohta on kone varmaan lopullisesti rikki.. ja iltaisin en vain saa aikaiseksi laittaa sitä päälle. Meillähän mies tekee yötyötä ja mä olen siis enimmäkseen illat lapsien kanssa kotona keskenään..

Onnea Pikkuriikerille plussasta! Kohtahan täällä on toinen kierros käyty niin että kaikilla on melkeinpä vähintään se kaksi lasta ;)

Toivotaan että Syysmarjan E paranee pikaisesti korvatulehduksesta.

Viivin talo kuulostaa kyllä aivan ihanalta :) Kateellisena ollaan täälläkin, meilläkin talokuume on todella kova, mutta täytyy yrittää ajatella järkevästi. Meillähän tilaa kyllä on tässä kolmiossa, makkaritkin on hyvän kokoiset.

Pp:llä aika skova vuokra, mutta eikös teillä ollutkin omakotitalo?

No, niin.. Pikkutiikerille ensiksi, että me hankittiin juuri ne Carena double swingit, ja ollaan kyllä oltu niihin tyytyväisiä, varsinkin kaupassa ovat todella ketterät kun antaa niiden etupyörien pyöriä vapaasti. Mahtuvat hyvin kulkemaan ovista ja ne erilliset kuomut on ihan ykköset, ku ei meillä esikoisella useinkaan edes kuomua ylhäällä ole. :) Meillä ne on ilman sitä erilistä koppaa, vauva on ihan vain lämpöpussissa. Miinuksena sanoisin sen että meillä ne nitisee, samoin kuin tutullani jolla on samanlaiset. Olettaisin että johtuu siitä että ovat niin muoviset, mutta muuten ei nyt tule negatiivisia asioita mieleen. :)

Syysmarja, meillä ei poju vieläkään käy potalla. Alle vuosikkaana teki melkein kaiken pottaan, mutta nyt onkin sitten totaalinen kieltäytyminen päällä. Kesällä aattelin kylmän viileästi ottaa vain vaipat kokonaan pois. Neuvolassa sanoivat että nykyään monilla lapset on vaipoissa sinne kolmen vuoden ikään asti.. Onhan se tietenkin iso raha, kun joutuu kahdet vaipat kaupasta raahaamaan, mutta minkäs teet.. :/
Ja meillä poju on ihan kotona, eli molempia hoidellaan täällä yhtä aikaa. :) Vaikka ukko oliskin päivällä kotona, niin enimmäkseen minä ne lapsoset hoitelen. :)

Meilläkin tuli tytölle perjantaina 2 kk:tta täyteen, iso neiti jo :) Maanataina olis neuvola tytöllä, jännityksellä jo odotan että minkähän kokoinen hänestä onkaan jo tullut. :) Mulla olis sitten tiistaina jälkitarkastus, sitä en odota ollenkaan. :/

Ristiäiset meillä oli 15. päivä ja nimeksi tyttö sai Nitta. Elikäs meillä on nyt kaksi pikku N:nnää :D

Yöt meillä menee ailahtelevasti, poju tulee aina jossakin vaiheessa meidän sänkyyn, on alkanut tekemään tuota tytön syntymän jälkeen.. Likka heräilee 1-2 kertaa yössä. Yöunille neiti menee siinä puolenyön hujakoilla ja ailahtelevasti herää syömään klo 3-6 välillä. Ja ylös lapset nousee yleensä siinä kahdeksan maissa.. Päivät menee aika siivillä, jota täyttää kiukuttelu, ja itku ja vaippojen vaihto. Meillä kun poju ei oikeestaan enää päikkäreitä nuku, niin aina kun väsy iskee niin silloin alkaa kiukuttelu. Telkkari meillä (ikävä kyllä) on hyvinkin paljon päällä, mutta se aika mitä poju sitä jaksaa ihan seurata on varmaankin n. 30min-1h, ja lopun aikaa jätkä hommailee jotain muuta. :D

Nyt täytyy taas rientää.

Mari ja N:t 2v4kk (kohta5kk) ja 2kk. :D

Pikaiset huomenet!

Mari: noinhan mäkin ajattelen, ettei sille sitten mitään voi, jos E ei kuivaksi opi/joutuu ostamaan vaippoja sinne 3-vuotiaaksi asti....mutta juuri esim. tuo raha-asia on mulle sellainen, mistä oikeasti haluaisin tinkiä vähäsen.
Mutta mutta, tällä viikolla aloitetaan KUNNON pottaharjoittelut, kun poikakin suht terve -nuhaa ja yskää edelleen-, josko se siitä sitten. Ja kesällä tietty ollaan esim pihalla (sikäli mikäli on LÄMMINTÄ, toivottavasti!!!) shortseissa ilman vaippaa, pyykkiä tietty tulee, mutta josko silläkin olisi jokin vaikutus vaipattomuuteen....saa nähdä =)

Nyt pitää taas tehdä töitäkin välillä =)

S

Iltaa ketjuun!
Pikaisesti vain kysymys: Miten teillä onnistui kesäaikaan siirtyminen?
Meillä vähän kehnosti. Aamulla herättiin samaan aikaan kuin yleensä (ennen seiskalta, nyt kasi) ja päiväunia lyhennettiin neljänneksellä. Tyttö on edelleen hereillä! Huomenna täytyy kai nipistää vielä enemmän päikkäreistä... Olisko jollain hyviä ideoita/toimivia keinoja päästä ajan tasalle kivuttomasti? Joo, kyllähän tää varmasti ajan kanssa tasoittuu, mutta olis vaan niin kiva päästä itsekin nukkumaan ennen puoltayötä...

Meillä katsotaan telkkaria aika vähän. Tai no, on se aika usein iltaisin auki seiskauutisista alkaen. Mutta S. katsoo ehkä max. 45min päivässä, eikä sitä kokoaikaa kerralla. Tämä on siis ihan max. ei tapahdu läheskään jokapäivä. Suosikkeja ovat Pipsa-possu, Rölli-peikko ja Nalle Luppakorva ja Pikkukakkosen sekä Muumien tunnari.

Nyt ei muuta, enkä muista yhtään pitikö jollekin kommentoida jotain, sori!

Heippa!
viiville onnittelut ihanankuuloisesta talosta! Se on varmasti unelmakoti! Onnea :)
Mari, te annoitte tytöllenne oikein nätin nimen, helppo sanoa, mutta ei niin yleinen. Vau! mahtava nimi!!!

Vaipoista olitte jutellu. Meillä tyttö harjottee pottailua ahkerasti, mutta yleensä pissa tulee sit kuitenkin lattialle :/ en tiedä voisko johtua siitä että seissten pissaaminen on tutumpaa? Tänään illalla Mila vielä huuteli illalla sängystä että nyt on pissa ja kakka housussa... Kävin nostamassa sen syliin ja katoin et ei vaipassa ookkaan mitään. No, mutta siinä kun tyttö oli sylissä niin tulikin pissat jotenkin ohi vaipan mun syliin.... Olis pitäny laittaa potalle, mut oon niin laiska äiti. Ehkä mäkin odotan enemmän sitä kesää, kun on helpompi opettaa potalle.. Kyllähän tuo sen jo tajuaa, jos vaan viitsisi vaivautua..

Mä en tiedä vielä niistä kaksostenrattaista, et ostanko ollenkaan tai jos ostan niin millaset, mutta sen näkee sit kesällä...

Mila siirrettiin isojen tyttöjen sänkyyn tälläviikolla ja hyvin se on siellä pysynyt. Luulin et alkais sen päivänen ramppaus meiän makkariin, mut ei, se tulee sieltä vasta aamulla meiän kainaloon...

Kellojen siirto ei sinäällään vaikuttanu mitenkään tytön rytmiin, mut valosat aamut on saanu sen nousemaan aikasemmin ylös... Muutenkin unet on lyhentyny tytöllä pikkasen..

Telkkarinkattomisesta. Mila katsois telkkaria ihan hulluna. Ei varmaan muuta tekiskään! No, muumit saa kattoo joka päivä (nauhalta) ja sit pikkukakkosen. Välillä katotaan joku lastenelokuva, kun äitillä on paljon kotihommia....

syysmarjako sano et älkää tuomitko hoitopaikka-asian suhteen.. No ei tää mikään Mikkosten maailma ole! *hah* Välillä huomaan et Mila tarttis kans vielä enemmän ikäistään seuraa. Kyllä meillä käy leikkikavereita, mut ei joka päivä ja sit on tylsää.. Olis ihanaa jos kunnassa olis joku kerho joka ois joka päivä vaikka pari tuntia, niin siellä tyttö sais sit ikäistään seuraa ees vähän.. Täytyy ottaa selvää...

Mitäs Henalle ja Henrille kuuluu?

Nyt jatkamaan iltahommia..

Minttu, Mila ens viikolla 2v ja "Ninni" rv 23+1

Heipat ketjuun täältäkin!

Meillä ei kellojen siirto aiheuttanut mitään ihmeellistä, ehkä nukkumaanmeno illalla myöhästyi noin puoli tuntia. Siinä se, meillä kun herätään kuitenkin JOKA päivä (siis myös viikonloppuisin) siinä puoli 7 maissa, niin eihän siinä sitten mitään.

Meillä ihan oikeasti tarvis kyllä harjoitella paaaaljon enemmän tuota pottailua. E kyllä sanoo, koska on kakka TULLUT, mutta kun tarvis sanoa vähän aikaisemmin. Hoidossa on pisuja tullut useamminkin pottaan, mutta kotona ei sitten YHTÄÄN MITÄÄN!

Mekin ostettiin viime viikolla isojen poikien sänky, mutta rempataan nyt tuota lastenhuonetta =) niin sänky edelleen kasaamatta jne. E nukkuu tällä hetkellä meidän huoneessa. Saa nähdä, kuinka kauan mieheltä kestää rempan tekeminen, hyvällä mallilla on kyllä jo. Revittiiin siis ihan kaikki pois, lattiasta kattoon ja kaikki uusitaan. Mies hioi ja paklasi seiniä eilisen päivän, josko tänään tai huomenna saataisiin tuo pohjamaali levitettyä...saa nähdä.

Rakenneultrakin on sitten keskiviikkona, jännittää!!!! Siis se, että saadaanko selville, kumpi sieltä on tulossa =) ja tietysti muutenkin, että onko kaikki hyvin.
Mutta ei ehkä ihan samanlaisia fiiliksiä kuitenkaan kuin mitä oli ensimmäisen kanssa.

Mites muuten Pp??? joko on tuntemuksia, vai joko vauveli on syntynyt??!?!?!?!?!? Kun susta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään.

Oukei, mutta kaippa tässä jotain tarvis taas tehdäkin, siis työnsaralla =)

Syysmarja ja E 1 v 10 kk kohta sekä tirpiäinen rv 19+6 =)
(puoliväli häämöttää....)

Tervehdys tännekin puolelle! =)

Meikäläinen on vielä tukevasti yhtenä kappaleena ja vähän näyttää ja tuntuu siltä, et olen aika kauankin vielä. :/ Laskettu aika on siis ylihuomenna, mutta maanantain neuvolassa vauva ei ollut vielä edes kiinnittynyt. Tuosta taas seuraa terkkarin mukaan se, ettei kohdunsuu saa ärsykettä. Varoitteli siis, että yliajalle varmaan menee. Me ollaan kuitenkin jo täällä anoppilassa odottelemassa synnytystä, kun meiltä kotoa on synnärille matkaa 150km ja anoppila on puolestaan samalla paikkakunnalla kun synnäri. Toivoa sopii, ettei tartteis kahta viikkoa vielä täällä palloilla... Vaikka mukavia miehen vanhemmat ovat ja saan levätäkin, kun he hoitavat innoissaan esikoista. =)

Syysmarja, miten teillä meni rakenneultra??? Tulehan pian kertomaan kuulumisia! Aikamoinen remppaurakka teillä on menossa, mut hyvä et ootte aloittaneet sen hyvissä ajoin ennen pikkukakkosen syntymää. ;)

Viivi, ymmärsinkö FB:n päivityksestä, et ootte päässeet jo muuttamaan uuteen kotiin??? =) Kovasti onnea! Joko teillä on unirytmi palautunut ennalleen kesäaikaan siirtymisen jälkeen? Meillä N menee ehkä hieman myöhemmin nukkumaan ja nukkuu aamuisin hieman kauemmin kuin talviaikana, mut muuten siirtyminen sujui ihmeen vaivatta.

En muista kiitinkö jo kaikkia lastensänkyasiassa aikoinaan tsempanneita (erityisesti Aurora), eli siis kiitti kaikille, jotka rohkaisi laittamaan N:n jo lastensänkyyn hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa. Kaikki on mennyt ihmeen hyvin, N nukahtaa lastensänkyyn yhtä hyvin kun pinnikseen eikä ole vielä keksinyt pomppia sieltä pois (paitsi kun herää päikkäreiltä). Pinnis on saanut olla ihan rauhassa ja kun kysyn, kuka pinniksessä nukkuu, N vastaa, että "Vauva". =)

Mari, oon Mintun kans samoilla linjoilla et kivan nimen annoitte teidän prinsessalle! :) Miten teillä on nyt mennyt? Toivottavasti öihin tulee rytmiä lisää, kun neiti kasvaa ja esikoinen tottuu vauvaan, eikä häiriinny niin helposti yöllä. :) Kyselit, asutaanko me nyt ok-talossa. Juu, oikein muistit eli siksi meillä on tosiaan niin kova vuokra.

Syysmarjalle piti vielä vastata tuohon hoitopaikka-asiaan eli meillä N jatkaa kotihoidossa vauvan synnyttyä, niin kuin tähänkin saakka. =) Varmasti helpottais paljon, jos esikoinen olis joitakin päiviä viikossa osa-aikahoidossa, mut ei me olla tuota mahdollisuutta oikeastaan ajateltu, kun oon kuitenkin ollut tähänkin saakka N:n kans kotona.

Minttu, mulla kans välillä huolettaa, et saako N tarpeeksi ikäistensä seuraa, kun on päivät kotona mun kanssa. Me käydään kerran viikossa perhekahvilassa ja muskarissa, mut muina päivinä leikkiseuraa ei välttämättä ole. :/ Onko teillä siinä lähellä esim. puistoja, joissa kävisi porukkaa? Käyttekö joissakin kerhoissa/perhekahviloissa? Kyllähän noissakin lapsi saa virikkeitä (ja äiti ihanan hengähdystauon aikuisten seurassa...!) :)

Jaahas, pitäisköhän alkaa kokeilemaan jotain ässää, et sais vähän vauhtia tähän loppuodotukseen ja kenties synnytystä lähenemään... :D Lupasin anopille siivota saunan eli pitäisköhän ryhtyä tuumasta toimeen?

PP rv 39+5 ja N kohta 1v 7kk

PP:lle tsemppiä vikoihin päiviin :)
Oon pyytänyt paljon meille kotiäitejä joilla on saman ikäsiä lapsia kun Mila. Käydään myös muskarissa ja sitten tietysti joka kuukausi baby biossa saman mammaporukan kanssa.. eli kyllä meillä käy leikkikavereita hyvin, mutta välillä tuntuu et Mila tarttis joka päivä enemmän aktiviteettia... varsinkin sillon kun vauva sitten syntyy ja mun huomiota vie se vielä enemmän...

Syysmarja, miten meni rakenneultra?
Mehän oltiin siellä jo viis viikkoa sitten ja kaikki oli kunnossa ja saatiin sukupuolikin selville, eli tyttö on näillänäkymin tulossa... :) Ihanaa. Sitä vähän toivottiinkin.
Meillä kans pitäs rempata yks huone, eli ihan rakentaa yks uus seinä ja puhkoa uusi oviaukko ja sit kaikki pinnat maalata ja tapetoida.. äH, tässä on vaan listalla niin paljon muutakin, että saa nähdä mitä tulee tehtyä ennen sitä vauvan syntymää ja mitä ei...

Nimiä pähkäillään edelleen.. saa nähdä mitä sitä oikeen keksii...

Minttu 24+1

Moikat tännekin!

Pp:lle tsempit tosiaan viimeisiin päiviin, kuten niiiiiin monta kertaa ollaan puhuttu, kaikki vauvat ovat ulos tulleet ;-) -nimim. E:sta 2 viikkoa yliaikaa....

Rakenneultra oli ja meni, hyvin kaikki on =)
Olin tänään vielä TYKS:ssä tarkemmassa ultrassa, katsottiin vauvan sydäntä tarkemmin kun esikoisella kerta sellainen leikkaus takana on. Mutta kaiken pitäisi olal senkin saralla hyvin.
Niin, ja poikaahan sitä odotellaan, kaikella todennäköisyydellä.
Ihan 100%-sesti ei ultraaja suostunut varmasti sanomaan, mutta näillä mennään.
Me itse toivottiin EHKÄ vähän enemmän tyttöä, mutta eipä tuossa toisessa pojassakaan mitään "vikaa" ole =) Ja onpahan kaikki vaatteet sitten jo valmiina, mitä vaan voidaan käyttää =)
Eli nimien miettimiseksi meilläkin menee, hyvä kun esikoiselle keksittiin pojan nimi *huoh*

Remppa tosiaan on kuluttanut aika paljon voimia -miehen tietty enempi, kun on se tekevämpi osapuoli =) - mutta tosiaan päätettiin tehdä nyt jo, ennen kesää.
E:lle laitetaan myös isojen poikien sänky nyt sitten, kun tällä viikolla päästään "sisustushommiin" ja katsotaan, miten "helposti" meillä käy tuo siirtyminen. Mua itseä ainakin vähän jännittää, miten saadaan lapsi rauhoittumaan, ja kuinka monta kertaa viikossa saadaan juosta lapsen perässä ympäri taloa....nooh, kaikki aikanaan.

Niin ja hei, viikonlopun aikana tuli POTTAAN pari pisut!!!!!!
Meille työvoitto, kun alkuun lähdettiin siitä, että poikaa sai väkisin pidellä kiinni, jotta edes ISTUI pottaan.... =) =) =) =) =) =)

Niin, ja ei se meidänkään rempat tuohon jää, pitäisi meidänkin huonetta vähän katsella, takaulko-ovi vaihtaa, puhallusvillaa laittaa katonrajalle -ja muutenkin siellä on töitä.....jne jne jne. Ja kesäksi mies on luvannut rakentaa hiekkalaatikon yms virikkeitä meidän omalle pihalle, meillä kun ei mitään puistoja kovin lähellä ole....eli sarkaa riittää kyllä.

Joopa joo, mutta kaippa sitä tarvis taas tehdä töitäkin, ensi viikolla ONNEKSI lomaa.......aaaah!

Syysmarja ja E 1v 10kk ja tirpiäinen rv 21+6

Oppista, neljänneltä sivulta tulin nosteleen meitä. :)

Ihan ekaksi suuren suuret onnittelut PP:lle komean kokoisesta pojusta!! ;)

PP, meidän yöt ei mene kovinkaan hyvin. Neiti menee kylläkin nukkumaan siinä klo 22.00-23.00 välisenä aikana, ja herää yleensä syömään ekan kerran klo 3-5 välisenä aikana, ja sitten jossakin vaiheessa tulee kainalooni meidän sänkyyn ku meidän makkari alkaa olemaan niin valoisa aamuisin että neiti vain jubailee kopassaan. :D Poju taas vuorostaan tulee joka yö jossakin vaiheessa meidän väliimme. Hakee silläkin sitä huomiota. Olen jo jossakin vaiheessa miettinyt että siirrettäisiin pojun sänky meidän makkariin, niin josko sitä saataisiin edes itse nukkua yö rauhassa omassa sängyssä, meinaa nim. olla hiukka ahdasta ku kaikki neljä siinä maataan :D

Kiitokset Mintulle ja PP:lle kauniista sanoista tytön nimestä. :) Tuli itselle kiva mieli. :)

Meillä on nyt alakanut tuo pottailu sujua vallan mainiosti. Yövaippa on kuiva, ja herra on kotona hereillä ollessaan ja sisällä ilman vaippaa. Ja kaikki pisut tulee pottaan. :D KAkat tulee vielä joko sinne vaippaan pihalla tai sitten housuihin, ja sen kakan yhteydessä tulee sitten ylensä myös pisut pöksyyn.. Mulla vain meni hermot niiden vaippojen kanssa, ja kylmänrauhallisesti jätin ne vain pois ja taistelin pari päivää pojun kanssa potalla ollessa, mutta nyt ollaan todellakin jo näin paljon edistytty, ja jäbä jopa ilmaisee milloin haluaa päästä pissalle! Jihuu!! :)

Muuten meillä ei aina menekään niin herttaisesti. Jätkän uhma ja mustasukkaisuus on jotain ihan kauheeta. Poika on välillä kuin riivattu. Varsinkin imettäessäni hän saattaa tulla läpsimään tyttöä, raapii likkaa ja jopa yrittää työtää tyttöä pois mun sylistä.. Huoh.. on kyllä välillä hermmot ja keinot aika vähissä. Kaikki kielletty tehdään läpi koko ajan, ja mikää rangaistus ei tunnu tehoavan. Ja tiedän kyllä että poju hakee huomiota, mutta ongelman luokin se että kun hän tekee koko ajan pahuutta, niin on hiukka hankalaa antaa hänelle sitä positiivista palautettakaan.. Eli olemme mahtavassa noidankehässä.. :/

Onnea Syysmarjalle kivoista ultranäkymistä ja toisen pojun odotuksesta. :) Tiedän tunteesi tossa pojan nimen miettimessä, me oltais oltu ongelmissa jos neiti olisikin osoittautunut herraksi :D

Anteeksi suurimmaksi osaksi omanapainen viesti.

Mari ja Niclas 2v5kk ja Nitta (kohta) 3kk:tta

Iltaa tänne hiljaiseen porukkaan! Tulkaahan kaikki vähän "näyttämään nenäänne" täälläpäin! =)

Marille voimia uhmaisen isoveikan kanssa jaksamiseen!! Huh, kuulostaa rankalta. Toivotaan, ettei jatku enää kauaa!

Tähän napaan ei kuulu ihmeempiä, tätiä odotellessa -ensi viikon alkupuolella pitäisi tulla käymään taas. Miehen sisko ja äiti olivat meillä kylässä koko oviksen tienoon, joten pöllyttelyt jäi hyvin vähiin...
S. on alkanut nyt puhua oikein urakalla! Vielä tulee yleensä vain yksi sana kerrallaan (joskus kaksi melko peräkkäin ns. lauseena), mutta nyt sanoo tai ainakin yrittää sanoa melkein mitä tahansa sanoja. Asiaahan meidän neidillä on ollut jo tosi pitkään, nyt vaan alkaa löytyä se yhteinen kieli! =)

Me ei olla vielä muutettu uuteen kotiin, vaan tehdään ensin vähän remppaa (Kylppäri + sauna & tapetteja ym.), kun ei ole mikään pakko muuttaa sinne rojun keskelle. Nyt mies joutui työreissuun taas pariksi viikoksi, joten remontti ei etene lainkaan, ärsyttävää!

Yksinäistä tv-iltaa viettävä Viivi ja nukkuva S. huomenna 1v9kk

Pikaiset moikat taasen, lomalta paluun jälkeen työt "maistuu" taas, vaikkakin niitä tuntuu taasen olevan, ihan "kiitettävästi" =)

Mitä, Pp on siis ilmeisesti jakautunut?!?!?!?
Onnittelut myös täältä, tulehan tällekin puolelle kertomaan rapsaa, kun mulla ainakaan ei tunnu aika riittävän molemmilla puolilla kirjoitteluun, saatikka sitten lukemiseen ;-)

Marillahan on hienosti asiat pottailun suhteen!
Meillä edelleen pisuja tulee kyllä -ei kyllä ilmaise hätäänsä, vaan istutetaan aina aika ajoin, varsinkin syönnin/juonnin jälkeen -mutta kakkaa ei vieläkään ole saatu tulemaan. Pitäisi varmaan oikeasti miettiä tuota suoraan pöntölle supistajan kanssa istuttamista, josko se olisi herran mieleen enemmän, kun äiti ja iskäkin kerta pöntöllä käyvät...no joo, mutta edistytty ollaan tosiaan siitä, mistä lähdettiin -vanhemmat piti poikaa kaksin käsin kiinni ja poika huusi kuin syötävä, kun istutettiin potalle =)

Viiville myös onnittelut yhteisen kielen löytymisestä =)
Minusta se on ainakin ihanaa kuunnella, kun pieni ihminen selittää tohkeissaan päivän tarinoita =)

Meillä siirryttiin viikonlopun aikana sitten isojen poikien sänkyyn nukkumaan =)
Vähän on vielä ongelmia, esim. poika tulee pois noin 100 kertaa sängystä jne, ja viime yönä otettiin väliin klo 3, kun itki vaan omassa huoneessaan....krooh siis vähäsen.
Mutta hiljaa hyvä tulee, pinnis vietiin hetkeki pois kokonaan -tai onhan se tietty tallella, kun sitä taas kohta tarvitaan =) -mutta nyt ei ole siis muita vaihtoehtoja kuin nukkua isojen poikien sängyssä =)

Nyt pikaisesti lounaalle!

Syysmarja ja E 1v 10kk+ rapiat päälle sekä tirpiäinen rv 22+6???kait

Nostellaanpas meitä vähän taas kohti etusivua, jospa joku vaikka innostuisi kirjottelemaan...

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä, täti kävi kylässä ihan niinkuin oli "sovittuna". Kuumeilua ilmassa enenevässä määrin, mutta samalla suunnittelen vakavasti jatko-opiskelua. Voi kun joku voisi päättää mun puolesta mitä tekisi! :)

Viivi ja S. (jonka ensimmäinen itse sanottu yhdyssana oli ´pupunkakkaa´! ;) )

Anteeks ettei musta ole paljoa kuulunut, aikaa ei oikein paljoa enää irtoa koneella kuljailuun. :)

Meilläkin oli neidillä kolmenkuukauden neuvola, viikon myöhemmin, eli ollaan jo yli kolme kuukautta. :D Neidillä on nyt kokoa 5580g ja 61cm, pipo 41,3cm. Painokäyrä oli hiukka lähtenyt laskuun, joten nyt meillä tyrkytetääön tissukkaa jatkuvalla syötöllä :) Taitaa olla meillä edessä kiinteiden aloitus sitten neljän kuukauden iässä.. :( Noh, niinhän siinä kävi esikoisenkin kanssa, täytyy koittaa jatkaa osittaisimetystä sitten mahd. pitkään. :) Neiti sai myös ensimmäisen yhdistelmärokotuksensa, eikä ollut siitä moksiskaan, irvoto vain neuvolantädille pistosta, on raukka tietenkin jo niin turtunut niiden ainaisten verikokeiden takia, jotka ovat vihdoinkin ohi.. (ainakin jos eivät sairaalsta käske jatkamaan niitä..)

Poju on edelleenkin hyvin mustasukkainen, välillä tuntuu että saako neiti ollenkaan huomiota, kun pojua pitää yrittää huomioida että mustasukkaisuus hieman hellittäisi.. Menee meillä väillä ihan jees, olen yrittänyt nyt väsyttää pojua kaikella mahdollisella, ulkona mahd. pitkään yms. Neiti on aina todella iloinen kun saapi nähdä äidin naaman, ilo oikein paistaa kasvoilta ja äänestä. Nyt meillä on opittu uusi ääni, ja juttua täytyy painaa esiin kovaa ja korkealta. Kimakka ääni tytöllä! ;D

Syysmarja, meilläkin on vasta nyt alkanut tulemaan niitä kakkoja pottaan, yleensä ne kuitenkin tulee housuun, mutta josko se tästä. :) Yövaippakin meillä on otettu pois, ja yhdet pisut on nyt noin viikon aikana tullut sänkyyn, sekin oli saunan jälkeen kun herra oli juonut paljon eikä käynyt potalla ennen nukkumaan menoa.

Viiville pahoittelut tädin vierailusta ja onnea S:lle oikeiden sanojen löytymisestä. Meillä välillä kun innostutaan, kilestä ei ota mitään selkoa, sen verta paljon omaa kieltä sieltä tulee. :D

Nyt täytyy alkaa paineleen nukkumaan.

Mari ja N:t 2,5v ja 3kk:tta

Jee! Mari oli kaivellut ketjun esiin! :)
Hienot mitat teidän neidillä, vaikka painoa ei niin paljon ollutkaan kertynyt! (Tuttu juttu meillekin ja sama linja jatkuu edelleen.) Mutta siis mihin tuo 3kk oikein hujahti? Tuntuu ihan kuin olisit just äsken kertonut syntymästä... :)

Meille ei kuulu taaskaan mitään kummempia. Ostettiin S:lle ja mulle uudet fillarit +takaistuin ja niitä on nyt käytetty heti ahkerasti. (huhhuh, miten huono kunto itsellä...). Ei S:n polkemisesta vielä mitään tule, mutta harjoitellaan. Ja se työntö- & ohjailuaisa on tosi hyvä keksintö!
Kakkosen yritys on aikalailla hiljaista, kun mies on niin paljon pois kotoa. (10 päivää reissussa, 10 kotona, nyt taas reissussa ainakin sen 10 päivää, hohhoijaa...) Mutta vauvakuume vaivaa kokoajan pahempana, kun kavereille syntyy pikkuisia nyyttejä! Hain nyt opiskelemaankin, katsotaan riittääkö rahkeet edes pääsykokeisiin...

Missäs kaikki muut naiset piileskelee? Syysmarjastakaan ei ole kuulunut! Onko kaikki hyvin? Mite Pp:n arki on lähtenyt sujumaan? Entä Helmiina, joko poika on kunnolla parantunut? Ja muidenkin kuulumisia olisi kiva lukea!

Viivi ja S. 1v9kk

Hei hei hei!

Täällä ollaan, olen kyllä käynyt tsekkailemassa, josko joku olisi käynyt kirjoittelemassa, mutta aikaa ei ole omaan kirjoittamiseen ollut ollenkaan!!!

Hyvin voidaan, rv 25+2 -muistaakseni :) -on nyt ja vatsa on "muhkea" =)
Hyvin olen voinut, närästystä edelleen ja sen hempan alhaisuuden takia joudun syömään rautatabletteja (Obsidan), jonka seurauksena vatsa ei toimi OLLENKAAN ja olo on hippasen turvonnut....ja kun nuo tabut pitää ottaa tyhjään vatsaan, otan sen tietysti aamulla ja sitten vatsa kivistää aika rajusti juuri tähän aikoihin....kunnes noin tunnin päästä helpottaa....ei ole mukavaa.

Kokeiliko joku sitä Krauterblutsaftia -tai miten sen nyt kirjoitetaankaan?!?!?!?!? -eli siis sitä mehua?
Jos kokeili, niin tehosiko ja oliko näitä ikäviä sivuvaikutuksia, mitä tabuja otettaessa on? Haluaisin niiiiin kokeilla sitä, mutta en ole saanut aikaiseksi ostaa sitä...apteekissa pitäisi muutenkin käydä, närästyslääkkeet on lähes loppu jo (toinen 100 tabun paketti menossa jo....hohhoijaa!).

Viivi on hakenut opiskelemaan, huisin hienoa!
Ja pyörätkin on hankittu, hankitteko S:lle kolmipyöräisen vai ihan oikean pyörän apupyörillä?

Meillä lähestyy E:n 2-vee synttärit ja samoin myös miehen 30-vee synttärit, ja toinen äitienpäiväkin on lähes ovella jo =) eli juhlintaa riittää.

Mari: meillä edelleen tulee vaan pisuja pottaan -eikä aina edes niitä! -ja kakkaa ei olla saatu vieläkään siihen tulemaan. Pöntölläkin yritettiin istuttaa, mutta ei tainnut pieni poika siitäkään välittää...*huoh* miten ihmeessä tästä päästäisiin eteenpäin?!?!?!
Lomaviikollani annoin hänen olla pelkillä kalsareillaan sisällä, hirveä itku tuli kun pisu tuli ja huudettiin että "housu pois".....niinpä niin.....mutta silti ei ilmoita sitä, että on hätä.'

Ja komppaan VIiviä, mustakin tuntuu, että Mari vasta ilmoitti pienen syntymästä, ja nyt hän on jo 3 kk!!!! Kääk, mihin se aika menee......

Nyt pitää taas jatkaa töitä, mutta tulkeehan kaikki kertomaan kuulumisia, Pp:kään ei ole täällä käynyt vissiin lainkaan pienen nyytin synnyttyä, huhuu??????

Syysmarja ja E 1v 11 kk ja tirpiäinen =) rv 25+2

Heiii! Pitkästä aikaa minäkin täällä. Minulla on jostain syystä täysin jäänyt tämä palstailu, vaikka netissä muuten olen ollutkin.

Meillä on poika jo 2v7kk ja tyttö kohta 9kk :) Aika rientää..

Todella hyvin on mennyt, vaikka ongelmiakin on matkaan mahtunut. Poika on ollut allerginen vauvasta saakka ja nyt on tytölläkin todettu liuta allergioita. Tyttö on ollut myös korvakierteessä ja muutenkin jatkuvasti jotain murhetta. Nyt tällä hetkellä on onneksi ollut rauhallinen aika ja tyttö nukkuu täydet yöt heräämättä, ihanaa! Lopetin imetyksenkin tytön ollessa 8,5kk, joten sekään ei yöllä herätä.

Pojan kanssa on elämä helpottunut, sillä hän käy potalla ja mikä parasta, LUOVUIMME TUTISTA! Se oli meille isoin murheen kryyni ja odotin kauhulla sitä vierotusta. Se meni kuitenkin paremmin kuin hyvin ja nyt ollaan ilman.

Syksyllä palaan takaisin opintojen pariin ja meillä ilmeisesti mies jää lasten kanssa joksikin aikaa kotiin. Ei tarvitse viedä tyttöä vielä niin pienenä hoitoon.

Meillä oli poika vauvan syntymän jälkeen vielä muutaman kuukauden hoidossa, ja koin sen kyllä omalle jaksamiselle hyväksi. Hoitopäiviä oli 2-3/viikko ja silloin sain olla vauvan kanssa kaksin kotona. Todella mukavaa, suosittelen kyllä :)

Sitten kun muutimme, poika jäi kotihoitoon ja pikkuvauva-aikakin oli jo ohi ja oma jaksaminen parani.

Jaha, nyt kuuluu kutsu. Koitan kirjoitella useammin :) Tsemppiä odottajille !!

Anna

Moikka!

Pitkästä aikaa täällä. :) Ihan aluksi oikein ihanaa äitienpäivää kaikille! Meillä mies kantoi aamulla lahjan ja kortin sänkyyn ja aamupalalla oli kakkua, nam! Päivällä tehtiin pihahommia ja kohta aletaan grillaamaan eli aivan ihana äitienpäivä on täällä. :) Mites teillä muilla?

Marin kanssa täytyy todeta, että aikaa ei tosiaankaan tunnu riittävän kaikkeen mitä haluaisi tehdä. Eli en vaan ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan, vaikka monesti on mielessä ollut. Vauva täyttää huomenna jo kuukauden, hui! Tämä toinenkin herra on tosi leppoisa tapaus ja hänen kanssaan ollaan päästy helpolla. Masuvaivoja on välillä ja öisin herätään kahden tunnin välein syömään, mut muuten kaikki on mennyt hyvin. Kaksiviikkoisena mitat oli jo 58cm ja 5180g eli iso napero on tämäkin, niin kuin N oli myös kun vauhtiin pääsi silloin vauvana. ;) Torstaina on sitten 1kk-neuvola, saapa nähdä meneekö kuuden kilon raja rikki. ;) Ehkei sentään:D

N on ollu välillä tosi känkkäränkkä ja mustis vauvan tulon jälkeen ja ollaankin otettu yhteen aika railakkaasti. Onneksi nyt tuntuu vähän helpottavan. Me touhuillaan paljon pihalla ja muutenkin koetan huomioida N:a erityisen paljon, ettei kokisi itseään syrjäytetyksi. Mut syömishommat ja nukkumaan meno on aika hankalaa edelleen välillä... *huokaus*

Kaiken kaikkiaan elämä kahden kanssa on ollu tähän saakka mukavaa, mut toki välillä aika rankkaa. Pyykkikone pyörii koko ajan ja kämppä on hyrskyn myrskyn, mut se vissiin kuuluu asiaan. Mulla vaan on niin vaikeeta tottua elämään sotkun keskellä... :/ Eikä haluais aina käyttää kaikkia vapaahetkiäkään siivoamiseen...

Annalle tsemppiä lasten sairasteluihin! Toivottavasti ne helpottaa iän myötä.

Syysmarja, voin suositella lämpimästi sitä Kräuterblutsaftia. =) Mulla oli yhdessä vaiheessa hb jotain 119 ja sitten se nousi 134:ään sen Kräuterin avulla eli hyvin toimi ainakin täällä. Ja mahavaivoja ei tullut oikeastaan yhtään. Mullekaan ei sopinut ne Obsidanit ja siksi valitsin heti alkuraskaudessa jo suosiolla sen Kräuterin.

Voi Viivi, onpa kurjaa et ne sun miehen työt sotkee noin pahasti pikkukakkosprojektia! :( Mut jospa se tärppi sieltä tulee, kyllähän siittiöt on sitkeitä eläjiä. ;) Kovasti peukkuja täällä pidetään yhä! bd bd bd Niin ja onnea S:n yhdyssanoista, lapsen kielen kehitystä on kyllä kerrassaan mahtava seurata!

Jaahas, N heräsi päikkäreiltä joten välipalahommat kutsuu. Meillä N on ihan hulluna niihin kidius-jogurtteihin ja niitä sanotaan meillä possujogurtiksi. N alkaa aina röhkiä jääkaapin edessä kun haluaa sellaisen! ;)

PP ja pojat 1v 8kk ja 1kk

Heipat ketjuun ja äitienpäivänjälkeistä elämää kaikille =)

Hyvin meni eilinen päivä, aamiainen nautittiin ihan keittiön pöydän ääressä, mutta valmiiksi se tehtiin kyllä =) ja lahjankin sain. Päivällä käytiin sitten syömässä hyvin, ähkyksi asti tietty.

Kiva kuulla Pp:stä pitkästä aikaa.
Pitää tosiaan sitten ottaa itseään niskasta kiinni ja käydä siellä apteekissa hakemassa sitä Safita, mulla kun tuo hemppa oli viimeksi 108, niin sitä pitäisi oikeasti saada vähän ylemmäksi. Keskiviikkona lääkärinla, vähän jännittää jo tuo painonnousu, kun nyt viikonlopun aikana (pe-su) tuli syötyä pariin kertaan seisovassa pöydässä ja kakkua ja pullaa jne jne jne, että paino on varmasti pompsahtanut....no, josko sitä saisi tässä parin päivän aikana syötyä "normaalisti", niin se vähän tasoittuisi...vesipullo on vieressä taasen.

Kiva kuulla Anna, että teilläkin on ollut ainakin osa-aikahoitoa, meille se oikeasti on ns. pakkokin, kun tuo esikoinen tuntuu niin vaativan "ikäisensä" seuraa jo viikonlopunkin aikana...no, mutta näillä mennään ainakin aluksi, katsotaan sitten jos jossain vaiheessa hänkin jäisi kotiin....vaikeaa tulee kyllä olemaan, mutta se nähdään sitten.

Hei niin, oletteko te hankkineet noita kaksos-/sisarusrattaita, ja jos olette, niin minkälaisiin päädyitte? Ja ostitteko käytetyt vai uudet?
Kun meillä tuo edelleen aiheuttaa vähän pohdintaa, E on kuitenkin syksyllä vasta reilun 2vee, niin ei ainakaan kävellä jaksa vielä pitkiä matkoja. Seisomalautaakin mietitään, ja se varmaan ostetaankin, mutta miten on noiden rattaiden/vaunujen laita?

Pottailusta: ei suju meillä ei, vaikka miten yritetään lasta siihen houkutella. Satunnaisia pisuja (noin 3 krt/päivässä) lukuunottamatta ei tule mitään muuta. ja pytylle ei suostu istumaan, ilmeisesti pelkää "korkeutta", vaikka pidetäänkin kiinni ja ollaan vieressä....mitään vinkkejä ko. asiaan, sillä itseäni alkaa jo hieman ihmetyttämään pojan "pelko" pottaa kohti..............vinkkejä, apuja?!?!?!?

Syysmarja rv 25+6 ja E 1v 11 kk ja 1vko =)

Enpä ole minäkään täällä vieraillut vauvan syntymän jälkeen (paitsi lukemassa)... *punastuu* Netissä ehtii kyllä välillä surffailla, mutta kirjoittaminen tuntuu olevan vaikeaa.

Elämä on suhteellisen rauhallista. Pikkuveli on tyytyväinen ja isosisko hoitelee vähän liiaksikin. :) Meillä on vaan ollut aika paljon tässä sairastelua. Oltiin L:n (siis pikku-poju) kanssa osastollakin 10 päivää. Rs-virus jylläsi perheessä monta viikkoa ja viimeisenä poju sitten sai sen ja tauti kehittyi keuhkokuumeeksi asti... :( Pitkiä oli päivät äidilläkin neljän seinän sisällä. En raaskinut jättää poikaa yksin osastolle, kun siellä oli niin täyttä ja hoitajat eivät olisi varmasti ehtineet kunnolla huolehtia. Ensimmäiset päivät poika oli tipassa ja söi huonosti. Onneksi sain sähköpumpun huoneeseen, niin sain pidettyä maidontuotannon yllä. Nyt meillä on sitten pakastin täynnä maitoa eikä L edes syö pullosta... :D Onneksi nyt ollaan jo oltu pari viikkoa kotona ja suhtkoht terveenä, edelleen L ja myös minä yskitään jonkin verran, mutta parempaan suuntaan mennään koko ajan. :)

Sairastelusta huolimatta L on kasvanut erinomaisesti. 3 kk neuvolassa mitat olivat 60,5 cm ja 7,2 kg. Aika hyvin syntymäpainoon verrattuna (3150 g ja 48 cm) eli maitoa riittää. N painoi varmaan joskus puolivuotiaana saman verran. Poju syö edelleen öisin 2-3 tunnin välein, mutta onneksi nukahtaa heti uudestaan, joten ei ole liian raskaaksi käynyt. N käy 2-3 kertaa viikossa päiväkodissa ja se on osoittautunut meillekin kaikkien kannalta hyväksi ratkaisuksi enkä pode siitä omantunnontuskia. :) N viihtyy tarhassa ja minä saan hiukan levätä ja ehdin L:nkin kanssa touhuamaan. Kesän N on kotona, mutta luulisin, että syksylläkin vielä pidetään tarhapaikka. Eli Syysmarja, varmasti ihan oikean ratkaisun olette tekin tehneet. Ja tuosta pottailusta... Älä huoli, ei se onnistu vielä meiltäkään. N ei halua yhtään istua potalla ja vauvan syntymän jälkeen ei olla saatu enää pottaan yhtään mitään. En ota tuosta stressiä, koska monille muillekin kavereille on käynyt samalla lailla tai siis kavereiden lapsille uuden vauvan syntymän jälkeen. Toisaalta N ei edes välttämättä vielä oikein osaa tunnistaa hätää. Jos on ilman vaippaa, niin sanoo vasta "pissi tuli, mennään potalle", kun pissi on siinä lattialla. Kesällä otetaan tehotreenit, jos vaikka onnistuisi sitten paremmin. N:stä on tullut todellakin iso tyttö. Juttelee ja laulelee paljon ja omaa tahtoa löytyy enemmän kuin tarpeeksi.

Sisarusrattaista. Ovat ehdottomasti olleet hyödylliset! Me käydään paljon puistossa ja ei se oikein muuten onnistuisi. Avoimeen päiväkotiin ja kerhoon menen vauva liinassa, mutta puistossa joutuu sen verran aina N:n kanssa leikkimään ja nostelemaan, ettei sama kyllä onnistuisi. Meillä on Emmaljunga Twin ceroxit ja ne ovat kyllä oikein kätevät ja kevyet. Leveäthän ne on, mutta ei me missään kaupungilla olla niilä käyty. Ostettiin käytettynä, ovat muistaakseni vm. -06 ja maksettiin niistä 290 euroa kantokopan ja sadesuojan kanssa. Seisomalauta varmaan ostetaan nyt kesällä ja kokeillaan sitä, mutta epäilen, että N ei vielä suostu siinä pysymään. Sen verran vauhtia tuossa neidissä on. Puistostakin joudutaan monesti huudon kanssa lähtemään pois, kun joutuu väkisin laittamaan rattaisiin...

Äitienpäivää vietettiin kotosalla ja minun äitin luona. Aamiaista en saanut sänkyyn asti, kun ehdin herätä. :)

Katsotaan ehtisinkö paremmin kirjoitella jatkossa... :)

Helmiina ja N 2 v ja 1 kk + L 3 kk ja 9 pvää

Heipat!

HIrmu nopeasti se aika vaan menee, Helmiinankin vauveli jo 3 kk!!!!!

Helmiinalle kiitokset monen asian kommentoinnista, veit painon harteiltani mm. tuon pottailun "onnistumattomuuden" kanssa.
Samoin hoitopaikan suhteen, vaikken siitä olekaan "suostunut" potemaan huonoa omatuntoa, niin ilmeisesti kuitenkin alitajuntaisesti olen potenut. Mutta näillä mennään, ainakin aluksi.
ja meillä myös E on kotona heinä-elokuun, syyskuussa sitten aloitellaan =)
Itse siis töissä kesäkuun loppuun.

ja kiitokset myös noista kaksos-/sisarusrattaiden kommentoinnista, näin mä itsekin olen ajatellut, että alkuun ainakin ovat hyvät. Ja käytettynä ollaan ajateltu ostettavan, kun ne on kuitenkin aika hintavat, ja niiden käyttöikä KUITENKIN on suhteellisen lyhyt, jos vertaa taas meidän "yksiö"vaunuihin, jotka siis ovat vieläkin käytössä, ja E täyttää 2 vee.
Ja seisomalauta ostetaan myös, mutta mietin sen käyttöä esim. talvella, kun on loskaa yms....että ilmeisesti sellaiset isorenkaiset kannattaa ostaa, vaikka asutaankin kyllä ihan asfalttiviidakon keskellä. Kulkevat kuulemma paremmin kuin sellaiset pienipyöräiset. Näihinkään ei olla tutustuttu vielä.

Eikä olla muutenkaan valmisteltu tämän kakkosen tuloa millään lailla, jos ei lasketa mukaan sitä, että E siirtyi isoon sänkyyn nukkumaan. Muuten meillä ei olla tehty asian eteen vielä mitään. Pieniä vaatteita tarvis varmana alkaa katselemaan, mutta josko sitten heinäkuussa ;-)
Lipasto saadaan kaverilta, joten hänen vaatteilleen on kyllä paikka.

Joops, mutta nyt taas töihin =)

Syysmarja

Heipat!

Kiva kun täälläkin on porukka aktivoitunut. :) Mulla vapaapäivä joten ehdin tovin kirjoittelemaankin.

Mukavaa kun Helmiina ja PP oli käyneet moikkailemassa. Ja kamalalta kuullosti tuo teidän tauti, Helmiina. Onneksi olette jo paranemaan päin.

Syysmarja, multa myös komppaukset sille kräuterblutsaftille. Viime raskaudessa sain tosi hyvin hempan nousemaan sillä. Pari viikkoa sitten mullakin todettiin rajuhko hemoglobiinin lasku (n. 140->113) joten aloitin mehukuurin. Tällä kertaa otin kokeiluun edullisemman rinnakkaistuotteen (Ferroforte B, löytyy monista marketeistakin) kun siinä oli hiukan enempi rautaa kuin kräuterissa. Ens tiistaina neuvolassa näkee sit onko auttanut. En huomannut hemoglobiinin laskua itse mistään, joten vaikea sanoa onko hemppa noussut kun olo on ihan samanmoinen kuin pari viikkoa sitten. X) Muuten olo on aika mainio (auvoista keskiraskautta elellään), kun pahoinvointi on helpottanut, maha ei ole vielä tiellä ja koulukin loppui eli työmäärä vähentyi.

Pottailusta. Juu ei onnistu täälläkään... Pissattiin ihan suvereenisti noin vuoden ikäisenä ennen päiväkotin menoa, sekä potalle että vessanpöntölle. Ja nyt -ei mitään. Kun ehdottaakin pottaa tai pönttöä niin huuto on karmaiseva. Tunnistaa kyllä kakkahädän, ja haluaa heti kakkavaipan pois, mut ei suostu tekemään sitä pottaan. Hankalaa. Oon miettinyt seuraavanlaisen investoinnin tekemistä, jahka siitä olis apua: http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3726&show=all
Tuossa tulee mukana se pöntön supistin niin ei tarvitse pelätä lapsen tippumista pönttöön... ;)

Meillä on parin viikon päästä pojan 2wee synttärit, joita juhlitaan reissun päällä kun mennään sukulaisvauvan ristiäisiin. Poitsu pääsee toisen kerran elämässään lentokoneeseen, joten matkasta tulee hänelle varmastikin aika jännittävä. Herra on yhä luonteeltaan tosi tempperamenttinen ja lujatahtoinen, mut päivä päivältä koen sen vaan positiivisemmaksi piirteeksi. Eipä tarvitse pelätä tulevaisuudessa että hänet jyrättäisiin, kun omaa niin vahvan luonteen. Sanoja häneltä tulee vielä aika vähäisenlaisesti, mut en oo stressannut moisesta kun ymmärtää kuitenkin kaiken mitä hänelle puhutaan. Pojalla on meneillään tosi kova vauvakuume, ja kaikki vauvat ovat hänen mielestään aivan ihania. Viikonloppuna sai syliinkin kuukauden ikäisen vauvan, ja itkuhan siitä tuli pojalla kun piti luovuttaa itkevä vauva äidillensä takaisin... *liikuttuu itsekin* Täytyy vaan toivoa, ettei mene ohi tuo ihastus ennen talvea.

Ootteko te muuten Syysmarja, puhuneet E:lle tulevasta vauvasta? Meillä aina välillä mainitaan vauva, ja poitsu tietää että vauva on äidin masussa. Tuskin siis ihan täysin ymmärtää sitä, mutta osoittaa kuitenkin mun mahaa ja sanoo 'auva' (=vauva). On myös alkanut yhdistämään erilaisia tavaroita (tutti, tuttipullo) vauvoihin. Tämä osaksi seurausta myös siitä että luovuttiin tutista pari viikkoa sitten selittämällä että se on vauvojen juttu ja että poitsu on jo itse iso poika eikä tarvitse tuttia.

Sisarusrattaista vielä. Niin, mä en ole vielä päässyt mihinkään tulokseen niiden suhteen. Tavallaan voisin kuvitella että pärjättäis pelkällä seisomalaudalla, mut kuitenkin tuplarattaat tuntuis turvallisemmilta kun sais molemmat mukelot kyytiin niihin. Oon itse tällä hetkellä lastentarvike-alan liikkeessä töissä ja oon harkinnut Carenan Double Swing-rattaita. Eivät ole yli-laadukkaat, mutta tosi ketterät, isot kääntyvät etupyörät, ja niihin saa vauvalle kovan kantokopan. Että jos kuitenkin hankkisin sellaiset talven ajaksi (la 13.11.) niin ei tarttis stressata kun lähtee molempien muksujen kanssa liikkeelle. Ja jollainhan oli täällä ihan hyviä kokemuksia kys. rattaista?

Vielä pikainen kysymys; mekin ollaan ajateltu pitää poika osa-aikahoidossa vauvan syntymän jälkeen, mut mitäs kun meillä poika on yksityisessä päiväkodissa ja luin just että osa-aikahoitoon ei saa sitä kuntalisää, joka meillä on yli 400 euroa. Eli kannattaako sittenkin pitää kokoaika-paikka, joka ilmeisesti tulee kuitenkin edullisemmaksi (meillä osa- ja kokoäivähoidon hinta eroaa alle sadalla eurolla). Ja kun kyse on yksityisestä päiväkodista, ei tarvitse sinänsä potea huonoa omaatuntoa että vie joltain toiselta päivähoitopaikan, ainakaan samalla tavalla kuin kunnallisessa, jos pitäisi kokopäivähoitopaikan. Mut kertokaa joku viisaampi miten asia on? En löytänyt kaupungin sivuilta numeroa johon voisi soittaa ja kysyä asiasta.

Nyt menen laittelemaan pöytää koreaksi, kun mulle tulee yksi kaveri kylään. Jatketaan toiste! Voikaa hyvin!

Pikkutiikeri rv 13+4 ja Pikkumies 1vee 11kk

Pikkutiikerille vain äkkiä.. meillä on ne Carenan tuplat, ja ollaan oltu niihin ihan tyytyväisiä. Sillä käytöllä mitä meillä niillä pusketaan niin ovat olleet hyvät, ilman ei oltais pärjätty, ku on toi koirulikin jota täytyy ulkoiluttaa vaikkei mies kotona olsikaan. :D