Wish a baby 75

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkis*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja senora ejk:
Luinpa joskus unikirjaa... siinä oli sellainen selitys että jos näkee unta vedestä/uimisesta se merkitsee raskautta... Mi-iu huiiiiii....

Hui, ku nous karvat ihan pystyyn.. käsistä siis ;D
ai kauhee, miten voi olla näin levoton vaikka on kipeä ja kaikkea...
No mä oon päättäny odottaa ens viikkoon, tai vkloppuun jos tätiä ei kuulu... ja todella toivon että ei kuulu... :)

Jännä kyl et alitajuisesti sitä miettii raskautta vaikkei muuten niin miettiskään.. että uniin tunkee oikein toi menkkojen alkaminen ja kaikki..
Mä oon nähny paljon vauvaunia kaikkien näitten vuosien aikana, mut nyt en oo nähny vähään aikaan kyllä... ainakaan en muista.. mutta ehkä on ihan hyvä näin :)
Enkä oo miestäkään piinannu vauvajutuilla kun on yrittäminen aloitettu.. joskus jostain vaatteista tai jotain että kato nyt, tämmönen me sit puettais meijän prinsessalle tai prinssille <3 :)

MinttuO, säkin olit nähnyt vesiunia!! eiköhän me nyt perusteta se plussajuna mihin muut hyppäävät kyytiin, vai mitä?!

Jaaha, Kukkis pääsee piikittelemään. Hienoa! Toivotaan, että tulosta tulee nopeasti.bd

Musta tuntuu, että ei tarvitse olla kuin hiukan alitajuntaisesti optimistinen vauvan suhteen, niin heti näen vauvaunia niin paljon että! Samoin vesiunia tulee katseltua paljon, ne tosin ei yleensä ole mitään positiivisia - toisin kuin vauvaunet, joissa kaikki menee hienosti ;)

Mulla flussa painaa täysillä päälle :/

Unista kiinnostuneena sotkeudun ketjuunne;)

Sellaisen unen olen jostain lukenut, että siinä oli ollut uima-allas vuorattuna pumpulilla... ja unennäkijä oli tullut pian raskaaksi.
Ei välttämättä liity mielestäni veteen, vaan johonkin "kohtua muistuttaviin" juttuihin. Tämä jollakulla ollut Serena + tamponi, joka tuli pois, minusta viittaa nimenomaan tuohon suuntaan:)

Vauvat unessa eivät ole "todellisia" vauvoja, vaan oman itsemme herkkä puoli.

Nopeesti kommentoin Kukkikselle:

Hienoa et pääsette heti tositoimiin! Toivottavasti on heti myös tulosta!!! bd bd bd bd Piikitykset ei ole pahoja, joten ei kande panikoida. Ite alotan huomenna Puregonia piikittään. Luget ällöjä, hyi! Ne valuu. Tutulta kuulostaa, vaikka eri hoito on kyseessä. Meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun icsi ku simoja vähän ja tosi huonoja (ei eteenpäin liikkuvia) et muita hoitoja ei voida tehdä. Tsemppiä hoitoon:)

Nyt töitä taas....

Kukkikselle kyssäri...oon vissii pihalla tai jotain mutta miksi te rupeette piikittelee ym? :)

Täällä koopee 30 ja ei viel oo tätiä näkyny, tänään ennen veeteetä tein viel varmistustestin, nega,,,noh, ainaki veetee purru ku ei tuhruja näy...:)

mäki muuten näin tossa päikkäreiden aikaan vesi-unen. muistan vaan päykiä siitä.. olin jollaki laivalla pojan kans ja ukkeli tuli sinne. olin muka töissä siellä ja sit mentiin hyttiin, käyttään poikaa muka ammeessa mut yhtäkkiä mä olinki suihkussa ja ukkeli ja poika siinä vieressä ikkunasta näky ku aallot löi korkeella.. muuta en siitä muista.

kaikkein koomisinta on siinä se etten tykkää yhtään laivoista ja olin muka töissä siellä..

onnea kukkikselle hoitoihin pääsemisestä, tai tositoimista. =)

hehe, saa nyt nähdä viittasko toi serena+tamponi uni yhtään mihinkään..
Vyöhyketerapeutti kertoi että kun on toi flunssavirus päällä niin voi olla ehkä parempi etten vielä raskaudu, muuten isompi riski saada keskenmeno.. mutta jos on joku oikein päättäväinen saanut alkunsa niin ehkä se jaksaa loppuun asti.. eli varmaan ne menkat tässä alkaa, ja vt sanoikin että saan olla onnellinen että alkaa (jos alkaa) että kun keho on vielä hieman solmussa, niin saadaan se ensin kuntoon niin on parempi aika lapsenteolle..
Mutta hän myös sanoi että kehoni on jo paljon parempi mitä viimeksi ja ei olla tehty kuin yksi hoito.. eli ei varmaan loppujen lopuksi kauaa mene..

Nojoo, siinä päällisin puolin hoito... sattu kyllä tosi paljon kun on tämä flunssa päällä, mutta uskon että hoito silti auttoi ja auttaa.. :)

Täytynee toivoa että unet ennustaisi jotain, mielenkiintoisia juttuja olette kokeneet/nähneet!

Täällä huono päivä... Kp 21, oviksesta 5 päivää ja ruskea vuoto iski :( Sit vielä kaveri iloisesti kertoo kun hän oli niin yllättynyt kun hän ei ensimmäisellä yrityksellä tullut raskaaksi pillereiden jälkeen vaan vasta toisella yrittämällä!!! Ole nyt siinä sitten hymyillen. Argh!!

Kukkiksella ihania uutisia, varmaan samalla jännittää ja silti on ihanaa :D

Onpas täälä vesiunia nähty, pian nähdään lähteekö kaikki plussajunaan :)
Peukutukset bdbdbdbdbd kaikille!!

Voi pahus Aurea jos on oikiaa tuhrua, ettei ois mahdollisuutta että oliski jotain plussaan viittaavaa.. :) Ja vielä oot kuullu kaverilta, että "kauan" oli yritetty...

Mi-iu käyny taas vt:ssä, kuulostaa niin positiiviselta, että sinne kai se matka täälläkin seuraavaksi vie. Tyttöä odottaessa alkuraskaudessa mulla oli ainaki 5 aivan kamalaa flunssaa, ei siltikään mitään häikkää ollu... että rohkenen kuitenki toivoa sulle jo nyt sitä plussaa ;)
Kerrotko vielä mitä sielä vt:ssä tapahtuu, jalkojako se painelee vai jotain muutakin?

Ja Hilmalla flunssaa pukkaa, kröhm... :D

Kävin tossa lenkillä päivällä kun niin ahisti ja ehkä se edesauttoi, että täti yrittää jo reippaammin kylään. Tätä tieten kohta vois sanoo kp 1:ksi. Tavallaan helpottaa, pääsee taas uuteen alkuun :/

Sonia, kannattaa tosiaan mennä vt:lle, on ihana kokemus!! Vaikka mua siis sattuikin jalkapohjiin aikalailla, mutta se johtuu suurimmaks osaks nuhasta.. toki siellä on pisteitä vaikka "terve" olisikin, mitä painellessa tuntuu, mutta ei ole ylitsepääsemätöntä! :)
Eli mun vyöhyketerapeutti käsittelee siis vaan jalkapohjat, mutta niitä on monia erilaisia terapeutteja jotka käsittelevät muutakin kroppaa jne mutta en muista miksi heitä kutsuttiin.. mutta suurin osa vyöhyketerapeuteista siis keskittyy jalkapohjiin...
Etköhän jo etsi netistä läpi lähimmät vt:t ja soittele hintakyselyitä jne.. kannattaa!

Mulla tuntu eka menkkavihlasu tänäiltana... et eiköhän ne sieltä ala :(

Aurea jospa se onkin kiinnittymysvuotoa?????? Onko sinulla mitään muita oireita.

Mulla nuhaa alkaa hellittämään, mutta ontelot tuntuvat ihan turpeilta. Lämpöä kuuri äsken 37.1

Mä näin viime yönä sellaista unta, että tapasin sellaisia kavereita joita en ole nähnyt pitkään aikaan, niin yllätys yllätys kaikki oli raskaana. Mä olin siinä unessa niin kiukkuinen.

Ai niin eilen yksi kaveri kertoi tosi hyviä vinkkejä sekstailuun liittyen. Pitää olla jalat pystyssä vähän aikaa eikä heti kannata mennä pesulle. Ja sit jos tärppää niin ei kannata heti kaikille kertoa. EIköhän se ole minun ja mieheni päätettävissä oleva asia... Niin sekin kommentti tuli, että kai me ollaan lähdössä heti tutkimuksiin kun vuosi tulee km:stä täyteen. Siis hänellä kaksi lasta ja molemmat saaneet alkunsa helposti.

Oletteko muut saaneet hyviä "vinkkejä" ;)
EI täällä muuten mitään sen akuutimpaa.

Huomenta ja kiitos kaikille "hoito-tsempeistä"! :)

Tikru kyseli piikityksestä eli alkukierrossa piikitän n. viikon verran Menopuria, jotta kasvais oikeen komee ja laadukas munasolu. Sit ultralla katotaan n.kp10 miten iso munis on ja siinä päätetään inssin ajankohta. Päivää ennen inssiä pistän pregnyl-piikin, joka irrottaa munasolun n. puolentoista vrk:n päästä. Eli kun inssissä simpat ruiskutetaan suoraan kohtuun, niin ne on siellä loistavissa hyökkäysasemissa, kun munis irtoo ;) Ja mun kohdalla on piikit käytössä clomien sijasta, koska clomejahan olen popsinut yht. 5kk viime talvena ilman tuloksia. Ja kun mulla on aika ohut limakalvo, niin menopur ei ohenna sitä, minkä taas clomit saattaa tehdä. Huh, olikohan vähän monimutkanen selitys..

Joku kyseli vt:sta, se modernia vyöhyketerapiaa missä käsitellään koko kroppa, ei siis pelkästään jalanpohjat. Se vt mis mä kävin tekee just tota modernia ja voin suositella lämpimästi. Tää vt tekee myös psykologista vyöhyketerapiaa eli tulee samalla kertaa hoidettua fyysinen ja psyykkinen puoli ;) Se tietää unista aika paljon ja sanoi, että unessa vesi tarkottaa pelkoja. Eli jos vesi on kuohuvaa/meri myrskyää tms. niin se tarkottaa, että on jotain (mahd. alitajuisia) pelkoja. Mäkin näen tosi usein unta merestä ja merellä olemisesta, mutta se on lähes aina tyyni.

Thelma, mulle määrättiin lugeja 2kpl iltaisin eli ehkä sit ei valuis niin pahasti, vai? Mua kyl ällöttää kans, jos kokoajan alapäästä valuu jotain töhnää :/

Monikohan ehti väliin, kun mä olen kirjottanut tätä jo 45min...

Kukkikselle: kovin on ollut täällä tänään hiljaista eli tuskin kovin moni ehtii väliin ;)
Kiitoksia perusteellisesta selostuksesta. Itse en ainakaan ole kovin kärryillä eri hoitomuodoista. Tietty sitä toivoo, ettei tarvisi sen kummempiin mennäkään. Mutta vähän huonoltahan tämä vaikuttaa......

Vielä olisi viikko piinattavaa. Eipä mulla tuon lämmön lisäksi ns. oireita ole. Ja Terolut voi vissiin noita lämpöjä nostaa.

Täytyy taas jatkaa TÖITÄ

heipä hei kaikille! =)

Tänne ei uutta eikä ihmeellistä...juurikaan ei ole tuntemuksia...ainoastaan ruoka ei maistu ?! minä joka yleensä syön kuin hevonen...ehkä mua vaan jännättää alkuviikko...kun silloin on "ne" päivät...alkaako menkat vai ei? ja saataisiinko plussa?
Plääh...tuotahan sitä koko ajan miettii...toisaalta pelottaa maanantai...ja koko ensi viikko... =/

Täällä ollut kovin hiljaista...mihin kaikki kadonneet?
mi-iu...mikäs on tilanne?...menkkakivut voivat olla myös raskauden "oire" bd bd bd tsemiä sinne!! =)

Katzu saanut ikäviä ohjeistuksia ihmiseltä joka ei taida tietää mistä puhuu...=/ pahoittelut. Itselle ei ole kukaan tullut koskaan antamaan mitään ohjeita...enpä ole kyllä koskaan etukäteen paljoakaan kertonut että yritellään. Nytkin vain yksi kaveri tietää...hekin yrittävät kolmosta...joten vaihdellaan tuntemuksia...ja toivotaan molemmille pikaista tärppiä =)

Nyt ei kummempaa...kivaa viikonloppua kaikille!! Plussatuulia toivottelen meille kaikille!!

Perjantaita leidit! Jee, se on viikonloppu taas =)

Aurea, mennään sit ihan samoissa tän kierron suhteen, kun mullakin 5 pv oviksesta ja tuli jotain ruskeaa tuhrua tänään =) Juu, voishan se olla kiinnittymisvuotoa (sua tsempatakseni sanon näin!), mutta omalla kohdallani en oikein usko, kun on näitä outoja tuhruja tullut ennenkin ties missä vaiheessa kiertoa. Mutta peukkuja, peukkuja! Kivasti sullekin kaveri sanonut raskaaksi tulosta.. On kyllä ärsyttävää miten jotkut luulee, että se käy sormia napsauttamalla!

Kauheasti kaikki on nähneet vesiunia! Mä voin myös liittyä joukkoon, sillä näin viime yönä unta, että asuttiin miehen kanssa mun lapsuudenkodin naapurissa ja meidän talo paloi. Sinne tuli sitten palomiehiä suihkuttamaan VETTÄ letkuilla :) Jep jep, plussajunaan kaikki! ;)

Mä näen muuten usein tulipalounia. Mistäköhän ne kertoo? Muistan esim. mun lapsuudesta yhden kamalan tulipalounen vieläkin.

Sonialle lohturutistus, jos tää nyt kuitenkin kääntyy kp ykköseen. Tavallaan se kp 1 on kuitenkin helpotus usean tuhrupäivän jälkeen. Pääsee taas uuteen yritykseen, kuten sanoitkin.

Kukkis, vau, tehän pääsette tosi nopeasti etenemään siellä klinikalla!! Hurjaa! Toivotaan, että menopur tehoaa sulla paremmin kuin clomit ja saat kasvatettua oikein hienon muniksen :) Inhalta kuulostaa se piikittely, mutta varmaan siihenkin pian tottuu. Miten paljon noi hoidot ja lääkkeet tulee kustantamaan yksityisellä? Jos saan udella :) Ajattelin vaan, että eikös inssi ole kuitenkin halvimmasta päästä vielä?

Thelmalle kans tsemit alkavaan piikittelyyn! voi että mä peukutan sullekin plussaa niin paljon! Onko teillä muuten joku raja miten monta kertaa tuota hoitoa voi/ kannattaa yrittää? Ja ootteko vielä myös julkisen puolen hoitojonossa? Tuu kertoon sit miten hoitokierto etenee, täällä on peukut pystyssä koko ajan!

Tosi "kivoja" vinkkejä Katzu kyllä saanut kaverilta.. :/ Höh. Mä en ole vastaavia joutunut onneksi kuulemaan, mutta ärsyttää jo sekin, kun ylipäätään kysellään vauvajutuista. Mites sulla ne lämmöt, onko korkeemmalla kuin yleensä?

Tikrulle bd bd bd! Bongasitko ovista? Jos se oli myöhemmin ja siks testi vielä negaa? Älä luovuta vielä kun kerran tätiä ei näy! :)

Senoralle myös heilutukset ja kiitokset plussatuulista! Toivotaan, että tepsii :) Ja tsemppiä sinne norjan opiskeluun.. ;)

Tämä tyttö taitaa lähteä nyt etsimään jotain suuhunpantavaa. Mies on jossain työreissussa huomiseen, joten saan syöpötellä herkkuja yksikseni. Sipsipussi kaapissa odottamassa... *slurps* ;D Kivaa viikonloppua kaikille!

Täällä sen verran piipahdan, että tiedätte mun hengittelevän. Tuli sen verran kurjaa sähköpostia tänään pomoilta, että viikonloppu on täysin pilalla. Meillä ovat erikoistuneet näihin perjantai-iltapäivän meileihin, joilla työntekijöiden viikonloput pilataan.
Mä yritän kärvistellä, eihän noilta pomoilta ennen maanantaita kuitenkaan vastauksia saa... Sen verran voin valottaa, että tämä päätös tietää mulle sitä, että joudun lokakuun alussa Helsinkiin töihin... Monelle muulle samoin.

Mukavaa viikonloppua

Niin, kasvoihan mulla clomien kanssaki munikset, mutta raskautta niilä ei aikaan saatu eikä l-vaiheeseen ollut vaikutusta, ni siksi nyt koitetaan menopurilla. Mun annostuksilla lääkkeet maksaa jotain 250-300e ja inssi varmaan toiset 300,- joten ei se mitään halpaa lystiä ole.. Mutta siis paaljon halvempaa kuin ivf/icsi.

Annukalla ikäviä uutisia, toi on tosi hanurista jos työt muuttaa toiselle paikkakunnalle :/ Tsemppiä!

Nyt lähden kotio, mukavaa viikonloppua kaikille! :)

mut voi varmaan poistaa jo jännäyslistasta.. menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä... ihan samat menkkakivut mitkä aina ennenkin..
Harmittaa jo valmiiks vähän..
mut ehkä ens kerralla sitten...

Huomenta ja ihanaista viikonloppua!

Olipas todella käteviä vinkkejä Katzu saanut siihen kuinka se raskaus saadaan aluille! Huhhu! Ei voi muuta sanoa kun ihmiset ei tiedä mistä ne puhuu jos itellä tärppää heti!

Sonialle pahoittelut kp1:sestä. Jos siit jotain hyvää pitää hakea, niin ainakin pääsette nyt uuteen yrityskiertoon. Vaikka kyllähän se aina ketuttaa kun täti pamahtaa paikalle, vaikka kui koittais ajatella positiivisesti!

Voi hitsi, on kurjaa Annukka jos joudut paikkakuntaa vaihtaan! Ja kiva alku tuollaset viestit viikonlopulle! Tsempityksiä teille!

Eihän sitä Keiju tiedä, jos sun tuhrut on nyt sitä kiinnittymistä, koska se lääkärikin pongas et ovis on tuloillaan! bd bd bd bd ja peukutuksia Aureallekin kun samoissa kp:ssä meette:)

Muutenkin plussapeulutukset jännäilijöille ja tietenkin muillekin!

Kukkis, oot oikeessa. Jos sulle ne luget määrättiin vaan iltasella laitettaviksi niin ei ne sit tosiaa ni pahasti valu. Mä laitan 2 lugee aamulla ja kaksi illalla eli ne aamulla tökityt tulee sitte ikävästi poiskin:( No pieni murhe se on koko prosessiin nähden!

Meillä nuo kulut on vähän kalliimmat kun tuossa inssissä. Eli lääkkeet maksaa n. 780e ja hoitoon menee n. 2100e ja nyt jos osa koitetaa hedelmöittää luovutetuil ni siitä tulee vielä n. 300e lisää hintaan. Mut lääkkeet saan nyt ilmaseks, kun KELAN katto mennyt jo rikki tälle vuodelle:) Kyllä me ollaan Keiju vielä julkisellakin jonossa, mut en oikeen tie hyödynnänkö sen. Meillä on niin v**pää lääkäri siellä ja se on ainut joka näitä asioita hoitaa. Joten ei kauheesti huvita. Rahallisesti on sitten varmasti kyllä pakko mennä sinne vaikka hammasta purren. Ja yleensä suositellaan 3 hoitokertaa. Näin ainakin julkisella. Mut kyllä niitä voidaan enemmänkin sitte käsittääkseni tehdä. Meillähän se eka meni vähä reisille, kun hädintuskin päästiin siirtoon eikä pakkaseen jäänyt mitään. No, toivotaan parempaa onnea nyt! Eka piikki laitettu, jote tästä se taas alkaa. Hoitopeukutukset Kukkikselle bd bd bd bd bd päätetäänkö et nyt plussataan yhdes näistä hoidoista? ;)

Nyt aamupalalle, hyvää viikonloppua kaikille!

Voi ei, Mi-iu. Kirjotin niin pitkään et kerkesit väliin. Mut eihän tätiä vielä näy???? Kipuja voi olla, koviakin ja silti raskaana! Pidä ittes listalla niin kauan ku täti pysyy poissa! bd bd bd bd