Wish a Baby 74

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WAB
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ahas ... Antsikin visiitillä... Kyllä mäkin oon ottanu ihan tädin tuloon saakka. ja jos ei oo tullu, nii vähä vähentäny... ja negatestin jälkeen jatkanu normaalia elämää... Mutta plussatestin jälkeen olen ollu kuivilla ja mieskin on siirtyny tupakoimaan pihalle. Onneksi itse en oo koskaa polttanu, joten sen kanssa ei oo ongelmia.
keiju kyseli oonko tilannu neuvolaa, joo eilen varasin..

senora rv 5+5

Huomenta!

Keiju, määhän söin kolme kiertoo teroja + clomeja ja mullakin tuli yhdessä kierrossa jotain ihme tuhruja melkein heti oviksen jälkeen eli just terojen aikana. Muistaakseni tero -paketissakin luki, et saattaa aiheuttaa tiputteluvuotoja tms.

Muistaakseni se ssg maksoi yksityisellä n. 130,- (omavastuu). Esim. AVA-klinikan ja Väestöliiton sivuilla on hinnastot mistä saa vähän osviittaa tutkimus- ja hoitomaksuista yksityisklinikoilla.

Mites muuten senora, popsitko vielä niitä disperinejä siinä plussakierrossa? Mä olen nyt tässä kierrossa syöny minidisperinejä (ihan vaan tilastomielessä). En usko, että niistä mitään apua on, mut yrittänyttä ei panna! Mullahan on ohuehko limakalvo ja suht korkee hemoglobiini ja eikös ne disperiinit just semmosessa tilanteessa saattanu parantaa mahiksia?!

Työt kutsuu taas.. Terkkuja kaikille ja plussapuhureita! :)

Keiju kysyi tero-oireista, mää luulen et viime kierrossa oli jotain esim. lievää päänsärkyä, valkkaria runsaasti, turvotusta, kipuja "mahan reunoissa" :D
Yleensä kait hyvin siedettyjä, mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, joten siksi kai tuli jotain. Tässä kierrossa ei tosin mitään!
Näin viime yönä unta, että mun teroannostusta suurennettiin 31g:an päivässä.

Miten teillä joilla on ollu km tai ootta ollu joskus raskaana, niin näittäkö raskausaikana paljo unia? Mää näin varmaan joka yö kesään asti, välillä väheni, nyt on taas elokuvia nähty joka yö. Ja omituisia ovat :)

Mäkin oon miettiny tota piinaviikolla ottamista. Miten se sattuukin niin, että silloin olis vaikka minkälaista menoa... Ravuista en osaa sanoa, muistelen kans, että niissä oli jotain vältettävää.

Senorallakin ne vaan päivät ja viikot lisäntyy hurjaa vauhtia:)

Tänään lähti viimenen tero. Ainakaan vielä ei oo tuhruja tullu eli ehkä auttavat jo paremmin! Palelee usein, joten ovis oli kait ainaki kunnollinen sellainen. Muuten ei tunnu oikeen miltään missään. Viikonlopun tätienteet on ainaki toistaiseksi loppunu.

Kukkis , jätin ne disperiinikokeilut pariin kiertoon ja siirryin monivitamiinitabletteihin. Ostin s-marketista rainbowta... purkissa 100 kpl, yksi päivässä. Just tossaviikonloppuna laskin jäljellä olevat tabut ja puolet olin napsinu ja sitten seuraavalla viikolla teinkin sen ++-testin.. oon jatkanu monivitamiineja, ja ehkä just siksi ei nyt ookkaa niin väsy kuin silloin syksyllä. Ja sen muuten huomasin, että tein mustikkamehua vähän ennen ovista ja sitä juotiin sitten jano- ja ruokajuomana... ja aamulla radio sanoi että mustikassa on flavonoideja... ai niin foolihappohan se oli mitä jotku nappailee, no anyway... Uskon ettei mustikkamehustakaan mitään haittaa ole... (ainaki parempaa kuin greippi... ja terveellisempää kuin punkku) ;9

Täällä ollut vilkasta =)

Tänne ei uutta eikä ihmeellistä. Kp 19 menossa ja väsyttää ihan kamalasti...eilenkin väsytti niin kamalasti!

Sonialle.. mä näin raskausaikana aika elokuvamaisia unia...ja yleensä muistin ne hyvin aamulla. Mutta saatan nähdä vastaavanlaisia unia muutenkin. Mies sanookin että on mulla mielikuvitus kun kerron sille unistani. =) Mut raskausaikana muistin paremmin unet aamuisin. Ja niitä tuli useammin.

Mä olen juonut alkoholia silloin tällöin ennen plussaa. Eli en ole katsonut että onko piinaviikko vai mikä. Vasta plussasta lopettanut alkoholin +muut kielletytaineet (lääkkeet yms.)

Nyt lepäilemään kun lapsetkin päikkäreillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkis*:
Huomenta!
En usko, että niistä mitään apua on, mut yrittänyttä ei panna!

Kukkis, sä sait mut nauramaan ääneen täällä... taidan olla vähä väsyny edelleen tai jotain, mut mua kävi hirveesti naurattaa toi "yrittänyttä ei panna" :D
heh! eikä tämä naurunmetakka johdu asiayhteydestä ollenkaan, vaan tuosta lauseesta :)

Kyl mut on sit helppo saada hyvälle tuulelle, kiitos! :D

Noista ryyppäjäisistä, mä lopetin juomisen kokonaan jo toss kesällä.. tai oikeastaan heinäkuussa... eipähän pääse kaverit arvailemaan millon oon raskaana jne kun sanoin et mä lopetan juomisen nyt, en edes lasillista juo mitään alkoholipitoista että siinähän miettivät sitten mistä saa mut kiinni että oon raskaana sitten joskus :) ja ei oikeastaan oo tehnyt koko alkoholia mieli pitkään aikaan... :)
Mutta toki alkoholiakin voi käyttää niin kauan kun se plussa tulee tikkuun, ei vaurioita sikiötä.. tosin kaverilta kuulin että se oli yhden boolilasillisen maistanu jossain kun oli ollut raskaana (oli yrittänyt pitkään) niin sillä meni se niin äkkiä päähän et oli yhdestä kulauksesta jo huppelissa eikä voinut juoda lasillista loppuun...
et kai se elimistökin pitää huolta ettei ihan kaatokännejä pysty juomaan edes..

Mi-iu, kiva jos sain sut hyvälle tuulelle :)

Tosta alkoholista, niin mä olen elänyt ihan normaalisti ja ottanut ölppää silloin, kun siltä on tuntunut. Toki jättäisin alkoholin pois, jos esim. olis menkat myöhässä, mutta eipä sellaistakaan ihmettä ole tässä kohta kahden vuoden tahkoomisen aikana tapahtunut.. :/

Näyttäis olevan ihan lämmin päivä taas, sitä voiskin lähteä mökille töitten jälkeen saunomaan ja grillailemaan!

mi-iu, hyvän systeemin olet ottanut tuon alkoholin kanssa. Hassua on se ettei minua (eikä miestäkään) tee mieli enää juoda mutta kun ei millään jaksais ystävien kysymyksiä ja tiedusteluja. Se on niille niin ilmiselvää jos kieltäytyy. No onpas mulla isot ongelmat... sori... :) Mua vaan ärsyttää nyt jo kun ihmiset kyselee heti jos vaikka vaan valittaa väsymystä tms.

Aurea, ymmärrän kyllä että ärsyttää nuo kyselyt... itseltäni ei ole pahemmin kyselty kun tietävät kuinka paljon lapsia olen aina halunnut ja että kuume ei ole mihinkään ikinä kadonnut.. ja jotenkin helppoa noiden kavereiden kanssa istua iltaa (kahdella kaverilla on jo pieni lapsi) kun nekään eivät ota, niin en viitsi miesporukan kanssa sitten myöskään ottaa... helppo jättää pois juomingit siis.. ja kun ne kaksi kaveriani mietti että mistä ne sitten tietää, niin sanoin että ette mistään kun alkoholiakaan ei enää voi laskea :D
ja he ovat varmoja että näkee mun naamasta sitten jos niikseen on käynyt... ja kyllä ne varmaan näkevätkin... vaikka kuin yrittäisin salata.. mutta se on sit sen ajan "murhe" :)
Yks tuttava tuli eilen käymään yhteisellä kaverillamme, ja kysyi kyllä ensimmäisenä no että mites sinä, joko olet raskaana... heitin sitten vain takaisin että näytänkö mä niin lihavalta jo, että kiitti vaan.. ;D vitsinä tietysti.. ja lisäsin sitten että no en ole, saa nyt nähä josko sitä ikinä tulee olemaankaan.. kun eihän sitä koskaan tiedä..

Tosin miehestä näkee vauvakuumeen jo kauas, hän vaan illalla sitten otti tuon kaverin lapsukaisen ja syötti sille iltapuurot... siis on hän tehnyt sitä ennenkin, mutta että oikein näiden puheiden jälkeen heti, niin minusta oli kyllä läpinäkyvää :D heh!

Riippuu muuten aika paljon porukasta että miten ne tuon alkoholiasiankin ajattelee, esim. tyttökavereiden kanssa, joilla ei ole lapsia niin en kyllä uskaltaisi suunnitellakaan illanistujaisia koska niihin kuuluisi alkoholi.. siellä tulisi varmasti kyselyjä että mikset juo, ai et oo raskaana, no juo juo juo.... ja se taas ärsyttää minua, hauskaa ei muka saisi olla ilman alkoholia.. huoh!
Mutta toisaalta, tämäkään ei koske kaikkia tyttökavereitani, joilla ei ole lapsia..onneksi :)

Pikaisesti taas.. (miten työttömällä voi olla aina näin kiire?!?)

Kukkikselle kiitos ssg:n hintatiedosta! Eihän se nyt ihan mahdoton olisikaan. Tai tietty kallis 15 min ;) Mutta arvatkaas mitä - sain kuin sainkin peruutusajan vielä tähän kiertoon! Eilen soittivat :) Jotain palvelua siis vielä julkisellakin puolella :) No, heti tietty alkoi hirvittää koko tutkimus ja tuntuu, että olisi se sittenkin voinut siirtyä vielä ensi kuulle... Mutta kaipa sekin on joskus pakko kärsiä ja sittenpä tietää onko sillä suunnalla kaikki ok.

Alkomahooliasioita olitte pohtineet. Munkin kanta on se, että otan ihan normaalisti kunnes se plussa pärähtää. Sit kun se aika koittaa, niin keksin ihan mielelläni tekosyitä juomattomuudelle, jos en oikeaa syytä halua kertoa :) Vaikka onhan tää juomakulttuuri ihan pöhköä, kun aina joutuu selittelemään, jos ei juo...

Terkkuja kaikille ja odotellaan plussajunan pysähtymistä! :)

Mistä sanataivutusongelmasta Senora puhui? Kurkkasin wabbilaisten odotusketjuun, mutta en huomannut mitään. Vaikka mä oon kyllä aika huono sellaisissa, PP tais olla se meidän ketjun äikkäope :)

Keiju : Kirjoittelen ex-kermeissä... Miten kun mua sua meitä teitä heitä noita ETOO... mutta kun etominen loppuu... niin miten se sitte taipuu Mua ei edo ??? kuulostaa vähän oudolta... Tehiskin mietti ja varmaan vietti unettoman yön kun ei saatu selville taivutusta... ;)
Täytyy käydä kysymässä PPltä odotusketjussa... Meirami taitaa olla jo nyytti sylissä, eikä PPlläkään ole enää pitkää aikaa...

Juu, se olin mää joka alunperin sano että mua ei edo. Sitte sulkuihin laitoin kysymyksen että mitenkähän tuo sana oikeesti taipuu ku kuulosti ja näytti vähä oudolta. Pitäsköhän sanoa "hoono-soomi" että Minä ei etoa enä.

Huomenta

Vai on täällä kielioppiongelmia ;) Tuo ei edo kyllä kuulostaa aika "hyvälle".

Täällä ei oikeastaan mitään uutta. Kp 12 vissiinkiin, edelleenkään en ole ovista alkanut tikuttamaan. Mitään sen kummempia tuntemuksia ei havaittavissa.

Se on muuten jännä, että täällä on iloinen jos jollekin ketjulaiselle pärähtää plussa tai on hyviä ultrakuulumisia jne, mutta toissä päivänä kun tämä hyvä ystäväni laittois tekstaria, että ultrassa kaikki hyvin jne, niin tuli taas tosi paska olo. Ajattelin, että hittoako minulle hehkuttaa. Ehkä siihen vaikuttaa se, kun tietää teidän muidenkin vaikaudet ja ollaan ikäänkuin samassa veneessä. Se on aina meille voitto, jos jotain onnistaa :)

Nyt taidan mennä aamukahville...........

Keiju... oisko tässä porukassa jokin taika kun toivottiin sun saavan sen ajan jostain välistä, ja niin onnellisesti kävikin, hih... Varmaan jännittää, mutta hyvähän se on saada alta pois :) Millonka sulla sitten on se aika?

Juu.. kyllä määkin oon tuon ei edon kannalla, ei vaan suomalaiseen suuhun oikeen tunnu asettuvan..

Katzu on niin oikeassa tuossa, että jos joku täällä plussaa, niin uutisia lukee tippa linssissä ja kylmänväreet juoksee pitkin ja poikin :) On niin vilpittömästi onnellinen plussanneen puolesta.

Huh, olipa painajainen viime yönä, itkin unessa, mutta kaikki päättyi parhain päin :)
Mun rooli ei yhdessä kohtaa ollu yhtään vähempää eikä enempää ku räjäyttää iso laiva ja kaikki ihmiset siinä samassa...

Tänään pitää sitten selvitä jo ilman teroja. Illalla ja aamulla onki tuntunu tuttuja jomotuksia... Positiivista on tietysti, ettei niitä tuhruja oo vielä tullu. Tuliski sitte täti kerta ryminällä jos on tullakseen.

Terve kaverit!

Keiju, mahtavaa että sait sittenkin sen ssg-ajan tähän kiertoon! Tosi hieno juttu. Eiköhän se ole suht simppeli toimenpide, mutta uskon että se jännittää silti. Tsemppiä!

Joo, tämä suomalainen juomakulttuuri on kyllä ihmeellinen. Jos et juo, on oltava to-del-la pätevä syy. Se, että tänään ei tee mieli ei kelpaa. No, vähän tuntemattomammille voi sanoa vaikka tulleensa juuri vieroituksesta tai olleensa jo kuukauden kuivilla. =D Mulla ei tuota ongelmaa ole onneksi ollut, en aiemminkaan ole ottanut kuin todella todella harvoin, joten kukaan ei ihmettele jos ei maistu.

Sen sijaan tämän turvonneen mahan piilottelu meinaa olla vähän haastavaa... Aivan hillitön turvotus menossa. Ja järkyt ilmavaivat... :O

Kesken menneessä raskaudessa näin tosi voimakkaita unia. Oli iloa, surua, pelkoa ja hmm... erotiikkaa. =D Nyt sen sijaan en joko näe mitään unia tai en vaan muista niitä. Viime yö meni selkäkivun takia ihan harakoille. Nykin pitäisi repäistä arse irti penkistä ja lähteä liikkeelle, koska se tuntuu auttavan tähän vaivaan.

Plussajunassa on vielä paljon tyhjiä paikkoja! Yritetään senoran kanssa pidätellä junaa, että ehditte kaikki kyytiin.

Riikka 7+4

Huomenta!

Hienoa Keiju, että sait sittenkin ajan ssg-tutkimukseen! Koska sulla on aika? Ei se itse tutkimus niin paha ole, mulla tuntui samalta kuin menkkakivut (ei pahimmasta päästä olevat..), mut joillain ei tunnu miltään. Tutkimuksen jälkeinen hartiapisto oli kyl aika tuskaa koko illan, mut kun pysyy aloillaan ja makoilee vaikka sohvalla, niin pistosta ei tunne juuri lainkaan.

Mä kyllästyin julkisen jonoihin nyt siihen malliin, että menin ja varasin ajan yksityiselle klinikalle. Ens viikolla on jo suunnittelukäynti! Siitä se sit lähtee.. Toivon niiiin paljon, että mekin päästäis plussajunan kyytiin vielä tän syksyn aikana..

Pikaisesti; Keiju hienoa, että aika löytyi kuin löytyikin! Tämän on pakko olla nyt hyvä merkki :)

Ja Kukkis repäissyt, hyvä! Toivotaan tosiaan, että tuottaa tulosta ja pian!

Tsempit ja peukut jälleen kaikille,
T. Omppu (ex-WAB)

Morjenttes flikat!

Pikaseen kommentoin:

Keiju oli saanut ajan, hienoa! Kyllä ne asiat siitä lähtee rullamaan:)

Kukkis on varannut yksityiselle ajan. Hienoa et teidänkin asiat etenee. Saanko tiedustella mille klinikalle? Ei oo pakko vastata. Me ollaan avalla ja ollaan oltu kyl ihan tyytyväisiä. Toivottavasti nyt asiat tosiaan etenee ja saatte sen syysplussan!

Sanapähkäilyä: mun mielestä tuo etoa taipuu kyllä "ei edo enää" vaikka todella oudolta näyttää etenki kirjotettuna tuo sana:D

Plussatsemppejä!

Onnea keiju ajasta! Hyvä juttu että saitte sen.

Mielenkiintoinen sana pähkäily...ei edo enää...en osaa sanoa yhtään mitään mutta edo on parempi kuin eto.

Mulla kp 20 menossa ja erinäisiä tuntemuksia on ollut viime päivinä alamahalla. Nippailuja ja nappailuja...polttelua?? Sellaista...eipä muuta eikä uutta.

Nyt lepäilemään...väsyttää edelleen...=)

Hienoa Keiju, että sait peruutusajan. Koska se aika on?

Kukkiskin ottanut ison askeleen. Toivotaan, että nyt alkaa tapahtua.

Täällä ovista odotellaan, vaikka ei sen nyt ihan vielä tarvitsis tullakaan, jos kierto on kohillaan. Mulla kun tämä kierto on nykyisin vakiintunut n. 33 pv. Kohta on vuosi kerätty infoa gynelle ja pitäisi piakkoin tilailla aikaa, jos ensi kuun aikana pääsis. Tässä vähän mietiskellyt, että menenkö samalle vai en...

MinttuO onko tuo väsyttely "normaalia"?

Tää jatkaa syöpöttelyä ja töitä

Annukalle pikaisesti...en tiedä onko tämä "normaalia" en ole aikaisemmin hoksannut/rekisteröinyt että väsyttäis jotenkin enemmän tietyssä vaiheessa kiertoa??

Nyt lasten touhuihin mukaan taas...

Täällä jo tunnin verran satanut ja ukkonen möyrynnyt. Avasin jo koneen mutta nähtävästi kiinni se on vielä laitettava, kun tuntuu taas möykkäävän niin kovasti.

Heipsulivei!

Etovia pähkäilyjä täällä siis tänään ;) Minäkin olisin sen "ei edo" kannalla, vaikka se näyttääkin todella pöhköltä kirjoitettuna!

Perjantaille sain ssg-ajan. Jännittää kyllä se, että sattuuko vai ei, kun on lukenut niin erilaisia kertomuksia. Mutta eiköhän siitä hengissä selviä ja aion kyllä ottaa burana 800:n etukäteen, vaikka se onkin mun kokoiselle aika iso annos ;) Tutkimuksen kp:ää vähän mietin, kun silloin olis "virallisesti" kp 10, eli viimeinen päivä kun ssg voidaan kierrossa tehdä. Kun tavallaan menkat alkoi yltymään jo viime tiistaina (eli sen mukaan perjantai oliskin jo kp 11), eli toivottavasti pe on vielä ok päivä. On niin hankala sanoa, että milloin ne tuhrut muuttuu niin runsaiksi, että voi laskea kp ykkösen... Voi argh näitä mun pohdintoja =D

Kukkis, onnittelut ajan varauksesta sullekin! :) Miten kauan olisitte vielä joutuneet odottamaan julkisella? Entä mikäs teillä olisikaan ollut siellä seuraava askel? (sori, ei muista.. :)) Yksityisellä homma ainakin etenee, ja sitähän me kaikki toivotaan. Tosi pian sait ajan, ja varmaan jatkossakin pääsette etenemään reippaasti. Olis kyllä niin ihana, jos plussattais kaikki tässä syksyn aikana =)

Riikalla kivoja vaivoja.. Päästele ilmat ulos vaan, jos ei sitten niin turvottaisi ;D Jokos sulla oli neuvolaa tai ultraa varattuna? Ja pidätelkää ihmeessä sitä plussajunaa vielä hetki, niin ehditään kaikki kyytiin!

Mitenkäs Thelmalla hoidot etenee vai vieläkö kystat kummittelee? Kovasti tsemppiä ja jaksamista!

Oon kanssa usein miettinyt sitä mitä Katzu sanoi, että on helpompi iloita täällä ketjulaisten plussista, mutta "oikeassa elämässä" se on paljon vaikeampaa. Välillä oikein hävettää, kun ei halua kysellä kaverilta ultra- ym. kuulumisia, mutta minkäs teet :/ Miten se onkin niin vaikeaa iloita toisten puolesta, vaikka ei kaverin vauvat ole itseltä pois...

Sonialla ollut villejä unia, hui! Miten monta päivää sulla on yleensä mennyt terojen lopetuksesta tätiin? Hurjasti peukkuja!! bd bd

Mintullekin peukkuja!

Vai on Annukalla ukkosmyrsyä. Täällä aurinko paistaa niin nätisti ja on ihan hellettä :)

Eipä sitten kai muuta.. Jospa menisi vaikka ulos nauttimaan ehkä kesän viimeisistä lämpimistä päivistä!