Wish a Baby 84

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, on niillä siellä hotellihuone työkaverinsa kans... :)
Ajattelin, että ajelen vastaan jos ei tänne asti lähde, onhan noita levähdyspaikkoja....
Laitoin viestiä asiasta, sanoin, että lähden illalla kylille jos ei kotoa irtoa :D

Lohtuhalit Kukkikselle tädin tulosta =(

Senoran ehdotus Sonialle oli hyvä, työkaveri pihalle huoneesta ja peittoja heiluttelemaan =)

Tänään on kp 2, eli täti teki eilen yllätyshyökkäyksen ja kierto lyheni reilusti, eli oli nyt 29pv. =) iahn kiva homma, siis että kierto lyheni =)

Tätipahoittelut Marille, hyvä jos kuitenkin kierto on toivotun pituinen :( :)

Eipä tarvi sitten jännätä tässä kuussa, oli ukko kuulemma niin väsyny, ettei jaksanu lähtä ajeleen. Kiva kun vihdoin tämä ovis löyty... mutta mitäpä mää sellasilla...

Laitoin jo suutuksisa viestiä, et antaa sitte olla koko homman. Jos tästä lepyn vielä, niin saa ainaki seuraavaan ovikseeen asti olla ilman, joka voi olla vasta vaikka helmikuussa. Oppiipahan olemaan :/

Marille tätipahoittelut!! kyllä on sonianki mies sitte huonossa vaiheessa pois kotoa :S höh..no seuraavassa kierrossa sitten, ja toivotaan et ovis löytyy!!

Täällä oon mietiskelly taas kuin ihmeellinen ihmismieli on. Vaikka kuin sitä yrittää unohtaa tän asian ja ottaa asenteen et tulee ku tulee ni aina sitä täs kierron lopussa on ihan vauhko ja toivoo et asia ratkeis suuntaan tai toiseen et pääsis miettimästä. joo..ja aina tietää kuitenkin et täti tulee mut silti ihan vähän sitä toivois et jospa ei kuiteskaan...

Eli täällä tilanne se että näistä oireista ei voi erehtyä. Perjantaina vatsa jännän tuntunen ei meinannu nukkumaan mennessä löytää hyvää asentoo mitenkään, lauantaina nipistelyä, kipristelyä ja jomotusta, ja tänään sama homma. Eli täti tulossa. Ja jos nää olis merkkejä jostain muusta ni kyllä olisin todella huulipyöreenä. Mutta en viitti ees semmossii ajatella. Ärsyttää vaan ku nää jomotukset alkaneet jo näin aikaseen, tunne on et vois hetkenä minä tahansa losahtaa...tuleekoha lyhyt kierto nyt sitten...

tikru ja koopee 25

Kukkikselle pahoittelut! :( Voi harmi! Samoin Marille, vaikka onhan se kiva kun kierto lyheni.

Tikrua hieman salassa peukutan (bd bd bd), koska ei saa luovuttaa.

Sonialle pahoittelut. Missä ne miehet ovat silloin kun niitä tarvitsee?!

).( Täti on lähtemässä ja taas pitäisi jaksaa uutta yritystä. Välillä ärsyttää itseäkin tämä hirvittävä halu saada lapsia. Kun saisi asian edes hetkeksi pois mielestä.

Tikrulle peukut pystyssä, että täti ei jaksais tulla bd bd bd bd :)

Mulla kans on sitä taipumusta, että oviksen aikaan on suht rento olo ja ajattelen,et jos ei nyt niin sitte ens kerralla. Kun tätivierailun aika lähestyy, alkaa hermoilu ja aika menee niiiiin hitaasti + sitten se romahdus kun täti saapuu.

Oon muutaman vuoden epäillyt, et meillä vois olla hometta, Senkin vuoksi oon yrittäny aktiivisesti ajaa meidän muuttoasiaa. Mies vaan on niin juurtunu tänne, että en tiiä miten sen saa tajuamaan, ettei näin voi jatkua.
Ja nyt hui... luin netistä, et homeelle altistuminen saattaa aiheuttaa keskenmenoja...

Onko teillä mitään kokemuksia siitä jos asunnossa on ollut hometta?
En mäkään varma oo, mut vaatteet alkaa haista pian pesun jälkeen ja hiukset kans.
Joskus kun ulko-oven avaa, niin oikeen pistävän voimakas haju tulee vastaan.

Ei ole kokemusta homeesta (onneksi!), mutta usein olen kuullut, että asunnossa haisee maakellarille, jos on hometta. Tosin tuo taitaa päteä vain joihinkin homeisiin. En nyt muista missä asutte (rivitalo/kerrostalo), mutta kannattaa vastuu asiat selvittää ennen myyntiä.

Maanantaita! Ja kiitokset kaikille lohdutteluista. Onhan tämä jo huolestuttavaa, kun joudutaan etenemään ivf:ään, kun kuitenkaan kummassakaan ei pitäisi olla mitään vikaa :/ Ja sit vielä se, että joudutaan uudestaan jonottamaan hoitoihin (julkisella siis ollaan), mutta toivotaan ettei sitä puolta vuotta sentään jouduta odottamaan!

Marille pahoittelut menkoista! Mutta hyvä kuitenkin, kun kierto lyheni.

Me innostuttiin lauantaina lähtemään liikenteeseen, kun yksi kaveripariskunta houkutteli ja olikin ihan kiva ilta! Usein nuo ex-tempore lähdöt on niitä hauskimpia ;) Ei mitään "lärvejä" vedetty ja kotonakin oltiin ihan ajoissa, eli ei mennyt eilinenkään päivä pilalle!

Yksi kaveri soitti eilen, että hän on vuokrannut Leviltä mökin uudeksivuodeksi ja sinne mahtuu joten tottakai otettiin kutsu vastaan! 8) Tosi hienoa päästä taas pohjoiseen laskettelemaan ja muutenkin on kiva päästä reissuun! Täytyykin mennä tsekkailemaan lentojen hintoja...se on moro!

Joo, Sonia mulla sama homma...oviksen aikaan vielä on tärppitoivetta ym osaa ottaa rennosti mut vika piinaviikko on yhtä tuskaa, ei pysty oikee ajattelemaan muuta ku sitä onko jotain tapahtunu vai ei ja ei oikee uskalla toivoo mitää ettei romahdus olis niin suuri...mut kummasti sitä taas jaksaa ku menkat on ollu pari päivää...

Mä epäilin et meil oli edellisessä asunnossa hometta...lattialaminaatit kupruili ja mulla oli ihme hengenahdistuksia, sit tuli kerran vedet katosta läpi ku yläkerrassa oli suihkuhuone ja kaadoin sinne lattialle lattian pesuvedet vahingossa (siel oli kyl joku vanha vesivahinko, näky keittiön katosa)

Jep, takasin töihin..

Täällä taas ilmoittelen itsestäni, hengissä ollaan =) Vaikka onkin taas kp1, voi plääh:(

Kukkikselle ja Marille pahoittelut menkoista:( Ja Sonialle "turhaan" bongatusta oviksesta, ymmärrän et harmittaa!! Tikrulle viel varovaisia peukkuja, ettei ne oireet oliskaan vaanivan kp ykkösen aiheuttamia vaan jotain ihan muuta...

Kukkis, en ihan ole pysynyt mukana sun vaiheissa (käytitkö jotain hormoneita, oliko inssejä?), mutta kovasti kiinnostaa, että miksi etenette seuraavaksi ivf:ään? Julkisen jonojen takia ilmeisesti menee ensi kevääseen? Toivon tietty kovasti, että plussatkin ennen sitä. Tsemppiä!

Mitäs Keijulle kuuluu, työkiireitä ilmeisesti sielläkin? Toivotavasti pelkosi endosta ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Onko sulla ollut siihen viittaavia kipuja tms, vai mietitkö sitä tuhrujen takia? Hyvä tietty hakea gyneltä varmistusta asiaan, jos se mieltä vaivaa. Olis kiva osata jotenkin tsempata sua, mutta en tiedä mitä keksisin kun en itseänikään onnistu tsemppaamaan:( Samassa veneessä tässä ollaan... Olet kyllä usein mielessä, kun ollaan sen verran samassa tilanteessa, ja pitkään jo "tunnettu" tän ketjun kautta :)

Tikru tuossa edellä kirjoitti niin osuvasti:
"Vaikka kuin sitä yrittää unohtaa tän asian ja ottaa asenteen et tulee ku tulee ni aina sitä täs kierron lopussa on ihan vauhko ja toivoo et asia ratkeis suuntaan tai toiseen et pääsis miettimästä. joo..ja aina tietää kuitenkin et täti tulee mut silti ihan vähän sitä toivois et jospa ei kuiteskaan... "

Just noin se taas meni munkin kohdalla. Tää oli siis eka clomi-kierto, joka olis voinut antaa toivoa, mutta koska ultrissa ei löytynyt selkeetä johtofollikkelia, eikä tikuttamalla ovista, niin toiveet oli aika nollassa. Kierto kuitenkin venyi ennätykselliseen mittaan 33 pvää, mikä on aina tosi hermoja raastavaa... Vaikka kuinka tietäis, että toivoo ei ole, niin kun kierto venyy, alkaa kuitenkin elätellä sitä pientä toivonsiementä. Miten sitä voikin olla niin tyhmä! No joo, tänään kuitenkin ekat tuhrut, helpottavaa.

Huomenna saan tietää lopukierron verikokeen tuloksen, siis tapahtuiko sen mukaan ovis vai ei. Oon kyllä tosi hämmästynyt, jos tapahtui... Samalla lääkäri kertoo, miten hoitoa jatketaan, jatkanko clomeilla ja millaisella annoksella.

Oon kehitellyt sellasen teoria, että mun pitkissä kierroissa (29-33) ei sit ehkä tapahdu ovista ollenkaan. Eikö ovishäiriöt usein venytä kiertoa? Kesällä kartoitettu kierto, jossa siis todistetusti ovuloin, oli 26 pvää. Eli jos tää pitää paikkansa, niin melkein joka toisella kerralla olis ollut jo senkin puolesta mahdotonta raskautua. Mitäs olette mieltä tästä? Pitää haastatella lääkäriä tästä seuraavan kerran kun tulee tilaisuus. Tähän asti lääkärit on olleet sitä mieltä, että 26-32 kierto on ihan "tarpeeksi säännöllinen".

Saralle moi ja samaan hengenvetoon menkkapahoittelut! Sulla on siis ollut ovuloinnissa häikkää vai? Voihan se kierron venyminen sitä tarkoittaa, ettei ovista ole ollut, mutta ei se 30 päivän kierto vielä mitenkään pitkä ole. Hyvä kuitenkin, että otitte sen progesteroni arvon, niin selviää oliko clomeista mitään apua. Mä söin viime talvena clomeja yhteensä 5:ssä kierrossa, vaikka ovuloin ihan luomustikin. Tärppiä ei tietenkään tullut. Tänä syksynä on inssejä tehty kolme kertaa, mutta tuloksetta nekin joten siksi siirrytään ivf:ään. Inssikierroissa oli käytössä menopur -piikit ja luget loppukiertoon.

Kiitti Kukkis vastauksesta! Sullahan on siis jo hoidot paljon pidemmällä kuin meikäläisellä, harmi ettei ole toivottua tulosta syntynyt:( Kovasti vielä tsemppiä kevään odotukseen ja hoitojen jatkoon! Kirjoitteletko jossain muuallakin täällä elleissä? Mä oon viime aikoina käynyt lueskelemassa ketjuja tuolta lapsettomuus-puoleltakin, kun tuntuu, että alkaa vähitellen olla lähempänä sitä maailmaa. Mutta en ole sinne vielä "uskaltautunut" kirjoittamaan. Kai haluan vielä samaistua enemmän vauvahaaveiluun...

Niin siis tarkasti ottaen mun ovulaatiossa ei ole havaittu vikaa, vaan meidän "virallinen" diagnoosi on selittämätön lapsettomuus. Lapsettomuustutkimuksissa kartoitetussa kierrossa kun ovuloin. Clomit määrätiin siksi, että kun syytä tärppäämättömyyteen ei tosiaan ole löytynyt, niin pitää vain kokeilla eri hoitovaihtoehtoja (sama meininki kuin sulla?). Tää nyt oli vaan mun omaa jossittelua tää teoria. Mietin vaan, että kun kerran vain YKSI kierto kartoitettu, niin eihän se tarkoita sitä, että ovis AINA tapahtuisi.

Mut huomenna tosiaan varmistus sille, mitä viime kierrossa oikein tapahtui.

Ai ni, vielä kysymys kaikille viisaammille: mitä tietoa teillä on särkylääkkeiden vaikutuksesta ovikseen? Muistan, että ketjun taannoinen jäsen Omppu aina varoitteli, ettei saa pilata ovista lääkkeillä, ja jossain muuallakin olen tähän törmännyt. Onko siis tarkempaa tietoa kellään?

Ootko kukkis kokeillu vyöhyketerapiaa... Sitähän on kehuttu... ja kokeiltu ja hyväksi havaittu...
Kiva kuulla Sarastakin, vaikka sun kuulumiset olivatkin ikävämpiä... Omppuhan on nyt tuolla odotuspuolella ja kirjoittaa aktiivisesti ex-kermeissä.. Voit käydä siellä huhuilemassa... tai voin minäkin siellä mainita että olet häntä kaivannu...

*virtuaaliset lohtuhalit* kaikille tädin uhreille. ++++-tuulia*puhaltaa* puuuuuuhhhh

Heipparallaa leidit!

Saralle ensin vastailen, kun mietit säkylääkkeiden vaikutusta ovikseen. Se oli kai jotenkin niin, että ovis saattaa jättää tulematta tai myöhästyä, jos joutuu syömään särkylääkkeitä. Burana tais olla "kiellettyjen" listalla ja Panadol "sallittujen", eli samaan malliin kuin raskaana ollessa.
Ja tätipahoittelut samaan syssyyn :( Kurjaa, ettei clomit ainakaan heti auttaneet. Noista sun pidemmistä kierroista olisin sitä mieltä, että jos kerran melko säännöllisesti joka toinen kierto on pidempi, niin saattais olla, että toinen munasarja on "laiskempi" ja ovuloi hitaammin. Ei kuitenkaan hälyyttävän pitkiltä kuulosta minusta! Olen kyllä samaa mieltä siinä, että hölmöä, kun vain yhdessä kierrossa tehdään ne verikokeet, ja jos silloin on kaikki ok, niin oletetaan, että aina ovuloi jne. Oletko nyt tässä kierrossa menossa uudelleen ultrattavaksi clomien takia, vai miten teillä hommat etenee?

Kukkikselle myös iso lohtuhali tädin vuoksi! Voi p*ska, olisin niin suonut teidän jo onnistuvan :( Vai ivf:n se tie sitten vie.. No, toivotaan, että jono etenisi mahdollisimman nopeasti nyt, kun ei ole mitään kesätaukojakaan. Ja ainahan on mahikset ylläriplussaan, kun ei kerran mitään vikaa ole löydetty!! Jaksuja! Kivat uudenvuoden juhlat teillä ainakin tiedossa. Tahtoo kans ;)

Sonia, ei ole mullakaan kokemusta homeasioissa, mutta ei kannata jäädä viivyttelemään, jos moista epäilee. Toivottavasti homma selviää!

Tikrulle vielä peukkuja! Ei saa menettää toivoa :)

Kaikille muille myös terkkuja! Lohtuhaleja tädin kohtaamille ja tsempityksiä uuteen yritykseen!

).( lyhyesti loppuun. Tuhruja taas kolmatta päivää, joten eiköhän se täti kohtaa kurvaa paikalle... Ei mitään yllättävää, kun ei se mieskään ollut ovisaikoina kotona (enkä sen puoleen ole varma, oliko koko ovistakaan). Näiden tuhrujen takia mä sitä endoa siis eniten epäilen. Kun ei voi olla enää normaalia tää tuhruilu :/

Kökkö keiju noitten tuhrujen kanss, tiedän kyll luin ärsyttävää se on!

Täällä menkkajomotukset ja julinnat jatkuu ja jatkuu.......ja kuinkakohan kauan joutuu kärvistelemään ennen tätiä...ottaa hiukan kupoliin nää jomottelut, alkaisvat sitten ku ovat alkaakseen...

tikru ja koopee 26

Sara, oletko mittaillut aamulämpöjä? Niistähän yleensä pystyy päättelemään onko ovista tapahtunut vai ei. Joko sait prog. -tulokset? Ihan sama juttu meillä, että koitettiin ensin clomeilla ihan vaan "huvin vuoksi". Mulla on vähän ohuehkot limakalvot eikä clomit niitä ainakaan paranna, joten siksi inssikiertoissa oli käytössä menopur -piikit. En ole tuolla lapsettomuuspuolella kirjoitellut, kun ilmeisesti ovat siellä niin paljon pidemmällä hoidoissa. Tuossa tahkoojien ketjussa olen välillä käynyt kyselemässä neuvoja, kun siellä on monelle tehty inssejä ja ivf-hoitoja.

Mä olen Keijun kanssa samoilla linjoilla eli ibuprofeenia sisältävät särkylääkkeet voi estää oviksen. Muistelisin, että joku lääkäri joskus asiasta mainitsi, ettei mahd. oviskipuihin kannata ottaa buranaa tms. jos siis yrittää raskautua.

Senora, määhän kävin vt:ssa koko viime talven.. Jotain jumittavia paikkoja/heikko virtaus (?) oli lantiossa ja selässä, mutta toukokuussa, kun olin viimeksi niin vt sanoi, että paikat on auennut niin hyvin, ettei siitä ainakaan ole kiinni. Sovittiin, että menen seuraavaksi, kun olen raskaana.. kauankohan sitäkin saadaan odottaa.. :/

Työt kutsuu...

No niinhän kävit Kukkis... sori... tää dalmatia... Kannattaisko käydä nyt vielä kerran?? Muistelen kans että suositeltiin välttämään kaikkea mitä odotusaikanakin. Foolihaposta ja monivitamiineista moni on avun saanut... Monihan popsi vitamiineja koko viime talven. Mä aloitin monivitamiinit keväällä... Ne piti vaan vaihtaa sit toisenmerkkiseen, kun niissä oli A-ta.

Kukkis ja Keiju tiesi valistaa särkylääkkeistä, kiitos! Mä en ikinä käytäkään Buranaa vaan just Panadolia, en muista mistä tää tapa saanut alkunsa. Mutta ehkä vois yrittää välttää lääkkeitä varmuuden vuoksi oletettuun ovisaikaan, jos vaan ilman kohtuutonta masokismia pystyy... Mulla ei siis varsinaisia oviskipuja ole, mutta päänsärkyä toisinaan.

Onko muut yrittäneet välttää särkylääkkeitä, ainakin Hilmalta muistan lukeneeni sen suuntaisen kommentin?

Siitä tää mun kysely alkoi, kun muistelin viime ovisajan tapahtumia, ja otin silloin tosiaan Panadolin kaameaan päänsärkyyn. Sitten parin päivän päästä ultrassa se lupaavasti kasvanut folli olikin kutistunut... Aloin vaan miettiä voisko näillä olla yhteyttä...

Lääkäri soitti täänään tulokset, verikokeen mukaan viime kierrossa tapahtui kuin tapahtuikin ovis!! Olen HIUKKA hämmentynyt, että koskakohan se sitten mahtoi olla. On tietty mahdollista, että ovistestit ei mun kohdalla toimi, sellaistakin kai sattuu? Pitää jatkaa testailua tässä kierrossa.

No joka tapauksessa clomi-hoito jatkuu, samalla yhden tabun päiväannoksella. Huomenna alan niitä taas popsia ja sitten kp12 seurantaultraan. Toivon et olis parempi onni munisten kasvattelussa tällä kertaa.

Vielä aamulämmöistä Kukkikselle, joskus vuosi sitten niitä mittailin, ja kyllähän se pieni nousu kierron keskivaiheilla oli havaittavissa. Mulla se tosin oli ihan muutamia asteen kymmenesosia se ero alku- ja loppukierron välillä. Jaksaiskohan taas mittailla pari kiertoa? Musta se on jotenkin kurjaa puuhaa, kun olen aamuisin niin zombi. En jaksais keskittyä niin vaativaan tehtävään heti herättyä =D

Keijulle viel tsemppejä tuhrujen kanssa sinnittelyyn, kurja juttu! Onko ne pysyneet clomikuurien aikaan paremmin kurissa? koska sulla on seuraavan kerran hoitojen puolesta lääkärikäynti? Voisitkohan silloin ottaa endo-epäilyt esille, niin mieltä varmaan helpottaisi saada asiaa eteenpäin.

Ja Kukkis, mäkin lueskelen välillä Tahkoojien ketjua, niillä on kiva kohtalotovereita tukeva meininki siellä...

Tikru, samat sanat olen mäkin ähkäissyt niiiin moneen kertaan: "alkaisivat sitten ku ovat alkaakseen". Niin tuttu tunne:( Tsemppejä sinne! Ja ehkä on vielä pieni toivonkipinä?+++ Kuinka se muiden kohdalla onkin niin helppo uskoa, että kyllä se nyt on voinut tärpätä!

tikru ja sara, mäkin ajattelin noin siitä kierrosta kun plussasin että alkais jo ku niin juilii ja jomottaa... mutta ei vaan alkanut.. toki oli mulla muitakin oireita, mutta tuntu kyl niin menkoilta et sen takia en uskaltanutkaan testata ennen ku olin melkein täysin varma :)
tsemppiä!

Hieno homma sara et ovis oli kuin olikin tapahtunut!! aika jännä jos et sitä tikuilla ole löytänyt...onko pissa ollu laimeaa? millä oot testaillu? musta se digitaalinen on hyvä mut kallis tietty ja siin on niit "liuskoi" vaan seitsemän et tuntuu aika riittämättömältä ainaki mulla ku ovis on välillä 14-19...

Tänään aamusta oli jo ihan varma et täti tulee, oli just sellai olo, mut ei...voi peeveli! ajoittain just tosi sellai tätikipumaha ja sit helpottaa ja taas...hitto jos nää kivut jatkuu ja täti tulee vast v-loppuna no voi pee mä sanon!!

Mikäs koopee sara menossa? plussatuulta!! ++++

Sara, mullahan ei ovistestit näyttänyt kuin haaleita viivoja, vaikka verikokeen perusteella ovis oli tapahtunut. Siksi mittailinkin lämpöjä muutaman kuukauden. Lämpö nousi n. 0,3-0,6 astetta, joten ei se nousu niin hurjaa ollut mullakaan, mutta selvisi kuitenkin, että ovis on tapahtunut.

Tikrulle vielä tsemppiä ja peukkuja!!

Saralle plussaonnea tähän kiertoon++++ Ja hienoa, että se ovis oli kuitenkin tapahtunut!! Minäkin oon kuullut tuosta särkylääkkeiden haitallisuudesta ovikseen ja muistaakseni myös sitä seuraaviin tapahtumiin.

Panadolia oon kans käyttäny aina ja yritän välttää jos mahdollista. Nyt on pari päivää vaan migreeniä pukannu, pakko ollu syyä aika urakalla :/ Tosin eipä tässä taida hätää olla.. tuskin siimahännät kuutta päivää elää :(

Enpä oo miehelle sen jälkeen viestiä laittanu tai soittanu. Tytölle oli eilen soittanu, mutta eipä mua etes kiinnosta mitä oli soitellu ;)

Kukkikselle bd bd bd bd, että sieltä ehtis vielä luomuplussa tupsahtaa!!!!!
Ja Tikrusta luulen, että ei sieltä taida täti tullakkaan ;)

Tikrulle bd bd bd bd! Jos vaikka... Ja samoin Kukkikselle! bd bd

Hienoa, että Sara on ovuloinut, vaikka itse epäileekin! En ole minäkään saanut kuin haaleita viivoja ovistikkuihin.

Sonialle tsemppiä migreenin kanssa! Kurja vaiva.

Täytyy myöntää, että olen ihan autuaasi unohtanut tuon särkylääke-jutun ovulaation jälkeisiin tapahtumiin. Toisaalta lähinnä menkka kipuihin niitä tulee otettua, joten ei luulisi liiemmin olevan haittaa. Vt olen miettinyt ja nyt tulee siellä jo käyneille hölmö kysymys: haittaako se, että jalkapohjissa on syyliä? Nuo minun syyläni ovat varsin sitkeää laatua ja pysyneet kyydissä vuosikymmeniä.

Ihania päiviä; aurinko paistaa ja on vähän pakkasta!