Yksinhuoltajat, paljonko saatte elatusmaksua?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä jos mies on työtön, miten elatumaksujen maksaminen silloin, paljonko mies maksaa lapsista elareita tässä tilanteessa ja äidillä siis olisi yksinhuoltajuus?
 
[QUOTE="vieras";28189517]Mitä jos mies on työtön, miten elatumaksujen maksaminen silloin, paljonko mies maksaa lapsista elareita tässä tilanteessa ja äidillä siis olisi yksinhuoltajuus?[/QUOTE]

Mä saan toisesta 240€/kk (isä töissä)
ja toisesta kelan n. 150e/kk (kela maksaa, isä työtön)
 
Saan 100 euroa, enkä enempää ole vaatinutkaan. Kaikki mikä menee yli 100 euron, on mielestäni exän riistoa ja nyhtämistä. Pärjäämme 100+100+150 euroa vallan mainiosti.
 
Kahdesta yhteensä 288, vaikka ex on töissä. Aikanaan kun sopimus tehtiin oli työttömänä, enkä ole jaksanut lähteä tappelemaan asiasta... Vaikka välillä ketuttaakin, minkäs teet
 
Vastaan exäni puolesta joka on yksinhuoltaja. Minä en maksa lapsesta ruokkoja, koska lapsi on viikko-viikko systeemillä ja hankitaan tarvittavat asiat puoliksi. Jos tarvitsee minun luokseni vaatteita, niin hankin, jos tarvitsee isänsä luokse vaatteita niin isä hankkii. Harrastusmenot ym maksetaan puoliksi jne jne. Mä en ymmärrä, eikä exänikään ymmärrä ruokkojen maksamista jos lapsi/lapset on viikko-viikko systeemillä..
 
mitä luulette 4200kk/ tuloilla 2 lasta? paljonko isä joutuisi maksamaan,jos isä näkee (omasta halustaan lapsia kerran kk) Tilanne jossa isä haluaa jatkaa omaa elämäänsä ilman perhettä :(
 
Saan 100 euroa, enkä enempää ole vaatinutkaan. Kaikki mikä menee yli 100 euron, on mielestäni exän riistoa ja nyhtämistä. Pärjäämme 100+100+150 euroa vallan mainiosti.

Höpön höpön taas. Kannattaisi tutustua oikeusministeriön elatusmaksuohjeeseen.

100 euroako on riittävästi, jos lapsen päivähoitomaksu on yli 250 euroa kuussa, tai lukiolaiselle, jonka kirjoihin menee satoja euroja vuodessa.

Jos sinun asumisesi maksaa sossu, etkä maksa päivähoidosta mitään. 250 euron summalla saa lapselle ruuan, vaatteet ja jotain harrastustakin ehkä.

Mutta oikeasti lapsen elatukseen kuluva summa on jotain ihan muuta kuin 250 euroa kuussa. Itseasiassa minä laitan yksin ilman elaria lapseen jo enemmän kuin 250 euroa kuussa.
 
[QUOTE="poikia3";28190010]Höpön höpön taas. Kannattaisi tutustua oikeusministeriön elatusmaksuohjeeseen.

100 euroako on riittävästi, jos lapsen päivähoitomaksu on yli 250 euroa kuussa, tai lukiolaiselle, jonka kirjoihin menee satoja euroja vuodessa.

Jos sinun asumisesi maksaa sossu, etkä maksa päivähoidosta mitään. 250 euron summalla saa lapselle ruuan, vaatteet ja jotain harrastustakin ehkä.

Mutta oikeasti lapsen elatukseen kuluva summa on jotain ihan muuta kuin 250 euroa kuussa. Itseasiassa minä laitan yksin ilman elaria lapseen jo enemmän kuin 250 euroa kuussa.[/QUOTE]

No voi vattu. Etkö sinäkään osaa laskea alkeellisinta laskutoimitusta? Paljonko on 100+100+150 euroa? ei, se ei ole 250 euroa :D :D

Ja en ole sossun elätti. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen. Mutta silti en saa hassattua lapseeni enempää kuin 350 euroa kuussa. Ja sekin on melkolailla jo ylimitoitettu.
 
Vastaan exäni puolesta joka on yksinhuoltaja. Minä en maksa lapsesta ruokkoja, koska lapsi on viikko-viikko systeemillä ja hankitaan tarvittavat asiat puoliksi. Jos tarvitsee minun luokseni vaatteita, niin hankin, jos tarvitsee isänsä luokse vaatteita niin isä hankkii. Harrastusmenot ym maksetaan puoliksi jne jne. Mä en ymmärrä, eikä exänikään ymmärrä ruokkojen maksamista jos lapsi/lapset on viikko-viikko systeemillä..

Miksi käytät noin rumaa samaa elatusmaksuista? Oletko niitä ihmisiä joiden mielestä on oikein käyttää edelleen äpärä-sanaa?
 
[QUOTE="Minea";28190551]Miksi käytät noin rumaa samaa elatusmaksuista? Oletko niitä ihmisiä joiden mielestä on oikein käyttää edelleen äpärä-sanaa?[/QUOTE]

En minä pidä sitä rumana sanana.. Mutta ymmärrän jos se jonkun korvaan kalskahtaa rumalle. Minulla vaan on tapana puhua ruokoista, samoin kuin exälläni ja monella muulla ystävälläni :D Olen pahoillani jos se sana loukkasi sinua tai muita sen lukeneita. Ei ollut tarkoitukseni aiheuttaa sillä pahaa mieltä tai oloa että halvekuisin elatusmaksuja.
 
En minä pidä sitä rumana sanana.. Mutta ymmärrän jos se jonkun korvaan kalskahtaa rumalle. Minulla vaan on tapana puhua ruokoista, samoin kuin exälläni ja monella muulla ystävälläni :D Olen pahoillani jos se sana loukkasi sinua tai muita sen lukeneita. Ei ollut tarkoitukseni aiheuttaa sillä pahaa mieltä tai oloa että halvekuisin elatusmaksuja.

Tuon sanan käyttäminen sai kuulostamaan siltä, että halveksut elatusmaksuja. Tuolla sanalla on ikävä kaiku ja on vanhoja sanoja. Aivan kuten äpäräkin on vanha sana ja nykyään sitä pidetään haukkumasanana.
 
Vastaan exän puolesta. Hän saa sen kelan maksaman elatustuen, itse en maksa koska olen eläkkeellä. Ja huomautan myös, että meillä on yhteishuoltajuus, sillä ei ole mitään tekemistä lasten asumisen kanssa.
 
[QUOTE="Minea";28190583]Tuon sanan käyttäminen sai kuulostamaan siltä, että halveksut elatusmaksuja. Tuolla sanalla on ikävä kaiku ja on vanhoja sanoja. Aivan kuten äpäräkin on vanha sana ja nykyään sitä pidetään haukkumasanana.[/QUOTE]

Pahoittelen edelleen, en tarkoittanut tällä sanalla mitään pahaa. Selitin jo aiemmassa viestissäni ja pyytelin anteeksi sanavalintaani. Minä en halveksu elatusmaksuja, päinvastoin. Mutta omalla kohdallani näkisin turhaksi maksella elatusmaksuja puolin tai toisin, koska lapsen kulut menevät meillä puoliksi. Entisen avopuolisoni joka on lapseni isä, eli exäni kanssa olemme tämän asian sopineet ja todenneet tällaisen käytännön meille parhaaksi.
 
No voi vattu. Etkö sinäkään osaa laskea alkeellisinta laskutoimitusta? Paljonko on 100+100+150 euroa? ei, se ei ole 250 euroa :D :D

Ja en ole sossun elätti. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen. Mutta silti en saa hassattua lapseeni enempää kuin 350 euroa kuussa. Ja sekin on melkolailla jo ylimitoitettu.

Vau. Aika halvalla asutte. Vai nukkuuko lapsi komerossa?
Ei minulla riitä vuositasolla yhden lapsen menoihin tuo 350 euroa kuukaudessa.
 
Minä en saa mitään. En eksältä enkä Kelalta. Enkä ole edes hakenut.
Mies ei lasta olisi halunnut ja jätin tarkoituksella ehkäisyn pois kertomatta siitä hänelle. Lapsi on yksin mun haluamani joten yksin hänet myös elätän.
 
150e kelalta. Riittää ihan hyvin.

Lapsen menoihin riittää hyvin tuo 150e+lapsilisä+oma osuuteni elättämisestä.
En laske lapsen menoihin kuuluvaksi vuokranhintaa, sähkölaskusta osuutta tai vesilaskusta osuutta. Se on minun tehtäväni tarjota lapselle se katto päänpäälle ja lämmin asunto. Aina on vaihtoehto sitten alkaa itse etäksi, jos ei pysty lapselle näitä perusjuttuja tarjoamaan.

Lapsen menoiksi, joihin etänkin pitäisi osallistua, lasken vaatteet, harrastukset ym. Ja niihin riittää vallan hyvin tuo summa kuukausittain.
Myöskin ruokakauppalaskun avustustahan tuo on. Kuukausittain meillä menee n. 600e/kk kauppaan, perheessä 4 henkilöä. Siitä yhden lapsen osuus on siis se 150e, niin olkoon se sitten se elatustuki. Lapsilisällä+omalla osuudellani sitten kustantaa muun :)
 

Yhteistyössä