Ylireagoinko vai onko jo aihetta vähän tympiintyä ja olla vihainen? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pakko päästä höyryjä johonkin purkamaan. :D Elikkäs asustellaan miehen kanssa kaupungissa ja siitä syystä meillä ei ole autoa, koska kaikki on kävelymatkan päässä - paitsi tietenkin minun ja hänen vanhemmat. Kummankin vanhempien luokse on noin 10-20min ajomatka eli ei siis pitkä. Tuosta voittekin varmaan arvata että kummankin vanhempia nähdään joka viikko milteimpä.

Ongelmaksi alkanut muodostua kun appivanhemmat soittaa miehelle joka viikonloppuna pe-su asti ja välillä arkipäivinäkin että sinne pitäisi mennä. Siis aina olettamuksena että meillä ei varmaan miehen kanssa voi olla omia suunnitelmia? EI varmaan tämäkään tule yllätyksenä, että minulla on vähän jäätävät välit heihin, tullaan toimeen kyllä muttei valitettavasti olla läheisiä. Itse en jaksa lähteä sinne joka kerta mukaan, koska siellä vierailut kestää aina sen 5-12h ja tälleen viimeisillään raskaana en jaksa, kun siellä ei ole edes yhtä huonetta missä vaikka saisi olla vähän rauhassa ja levätä!

Viimeksi tänään sanoin miehelle että sanoo vanhemmilleen että meillekkin ovat tervetulleita, että olisi kiva jos joskus vaivautuisivat meilläkin käymään kun heillä on sentään autot sun muut. Appi ei ole koskaan meillä käynyt ja anoppikin sen verran et voi yhellä kädellä laskea kerrat. :( Sekä minusta on aika loukkaavaa käytöstä heiltä, että aina ovat heti tulossa miehen noutamaan muttei voi vauvautua tuomaan edes takaisin ja olettavat että minä lainaisin vanhempieni autoa ja hakisin tämän?! Jos minun vanhemmat pyytävät meitä kylään he hakee ja tuo takaisinkin.

Välillä jopa tuntuu että tää olis jotain kiusantekoa kun en lähde mukaan tai jotain? Miehenkin vaikea ymmärtää että ei sitä jaksa noin pitkiä vierailuja kun kenenkään kanssa ei ole puhuttavaa ja ei ole tekemistä. Minunkin vanhemmilla vieraillaan max 2h ja sit kotiin.

Toinen kerta jo tällä viikolla ku mies ei taas saa kyytiä sieltä takaisin ja muakin surettaa yksin olla kotona kun taas kaikki kotihommat jääneet mulle sun muuta. En haluaisi olla itsekäs, mutta hitsi kun ottaa hermoon. Nytkään se ei sieltä kyytiä takaisin saa ja joutuu jäämään yöksi... >:(

Optio sä nyt aivan tosissasi? Sun ongelma on kyllä lähinnä sun ja miehesi välinen....Läheiset välit vanhempiin ei tarkoita sitä, että ei ole irtautunut heistä....puhu nyt äkkiä asia kuntoon ennen kuin lapsennne syntyy!

Hankkikaa fillari.
Mä en kestäis päivääkään.
Meil mies joskus jää äidilleen yöks töiden jälkeen koska kotiin matkaa 50km ja on ollut edim ylitöissä. Täällä on sen koti ja täällä se haluaa aikansa ja yönsä viettää b

Ongelmana ripustautuvat appivanhemmat ja totaalisen idiootti/empatia kyvytön/itsekäs mies. Sori. Mahtaa olla hauskat ajat edessä kun vauva syntyy ;) En katselua hetkeäkään tuollaista ja minulla on erittäin hyvät välit omiin appivanhempiini.

[QUOTE="Vieras";28287639]10-20min ajomatka ei kyllä kovin pitkä voi olla kävelläkkään.. Että tuskin pakko yökylään jäädä[/QUOTE]
No harva nyt viitsii esim. pariakymmentä kilsaa kävellä?

Siis missä todellisuudessa jotkut elää? 10-20 minuutin ajomatka AUTOLLA on kuitenkin sen verran pitkä matka, että kyllä se kävellen on pitkä ja taksilla kallis. 20 minuutissa ehtii autolla yli 20km:n päähän...

[QUOTE="Kiira";28287690]Siis missä todellisuudessa jotkut elää? 10-20 minuutin ajomatka AUTOLLA on kuitenkin sen verran pitkä matka, että kyllä se kävellen on pitkä ja taksilla kallis. 20 minuutissa ehtii autolla yli 20km:n päähän...[/QUOTE]

Niin, mutta riippuuhan se millaisia teitä ajellaan :) mulla suht suora tie, jossa suht nopeat ajonopeudet mutta muutamat valot niin 15-20 min menee 10km matkaan ihan helposti. Ei liikennevaloja tai ruuhkia tmv niin varmaan pääsee hyvinkin pitkälle kyllä.

Noin siinä käy kun ollaan vielä henkisesti keskenkasvuisia ja aletaan leikkimään kotia mutta ihan oikeilla lapsilla ja ihmisillä.
Niinpä. Surku ettei se mies edes tajua sitä ettei ap viihdy hänen kotonaan, kun ei kerran itse viihdy ap:n vanhemmilla.
Tulee olemaan surkeaa lasten kanssa.
Pane se ukko ostamaan vaikka sähköpolkupyörä, ja sano että kotiin on tultava. Jos ei ala tapahtua, niin jätä ukko kotia kasvamaan.

Jos se sun mies on MIES eikä tossukka, niin sano että soittaa taksin ja tulee kotiin. JA ennen vauvan syntymää 'ei voi valitettavasti tulla sinne (anoppilaan) kun tiina on raskaana ja synnytys voi alkaa, eikä täällä voi luottaa siihen, että saa kyydin kotiin tarpeen vaatiessa...
Ja vauvan kanssa tietenkin haluaa sit olla kotona, eikä lähde pidemmäks aikaa kylään yksin, kun eihän pientä voi kuljetella eikä tiina jaksa lähteä kun on väsynyt.... hetkeks vois tulla mutta kun ei voi luottaa siihen paluukyytiin...

Eiköhän tuo lopulta mee perille sillekin anopille.

Tehkää selväksi että te ilmoitatte sitten kun olette tulossa,turhaa kyselevät joka päivä! Meillä oli myös sama virsi joka viikko mutta kun ei vastattu, eikä ikinä " tiedetty" :D että mennäänkö niin loppu kyselyt ja nyt me ilmoitamme milloin mennään! joskus harvoin kysyvät että ollaanko tulossa. Säälittävää touhua jos voi hakea,mutta ei tuoda takas! seuraavalla kerralla annatte ehdoksi että tuotte myös takaisin :)

Tuo on todella raivostuttavaa että pitää olla sitten koko päivä siellä! Huoah!! juuri tuon takia en kovin tiheästi suostu lasten kanssa anoppilaan menemään...Odotas kun lapsi syntyy alkaa kaamea hössötys ja huolehtiminen!!! Milloin lapsella on liian vähän vaatetta,milloin sillä on väärät sukat jalassa( kun lapsi pikkuisenkin nousee pystyyn pitää olla jarrusukat) jos lapsi vilustuu,on syynä se että se on palellutettu. Jos korvatulehdus tulee on ollut lapsi vetoisella lattialla ja syy on vanhemmissa. Jos lapsi ei suostu syömään siinä kummatkin isovanhemmat pomppii ympärillä ja voivottelee että kun ei saa syötettyä ja kun lapsi on edelleen nälkäinen. Kun isommaksi kasvaa alkaa kauhea syöttö,lapselle tuputetaan ruokaa, kahvi/ruokapöydästä poistuttaessa lapsi pyydetään monta kertaa takaisin SYÖMÄÄN! Tehkää hyvät vanhemmat nyt jo selväksi että teillä on oma elämä,eikä siihen oo syytä puuttua. Menkää oman aikataulun mukaan kylään ja poistukaa silloin kun tahdotte! ÄLKÄÄ ANTAKO APPIVANHEMPIEN tunkeutua teidän elämäänne!! Huoah,olen puhunut!

[QUOTE="Vieras";28287639]10-20min ajomatka ei kyllä kovin pitkä voi olla kävelläkkään..[/QUOTE]

Riippuu ihan missä asuu. Me ei asuta alueella jossa olisi ruuhkaa, liikennevaloja ym. niin saa laskea melkeinpä niin et autolla matka kestää minuutin/km.

Mun mielestä kuulostaa siltä, että mies joko viettää mielummin aikaa vanhempiensa kuin vaimonsa kanssa, tai sitten ei uskalla sanoa heille vastaan. Huono juttu joka tapauksessa. Kannattaa keskustella ajankäytöstä ja rajojen vetämisestä ihan kunnolla ennen kuin vauva syntyy, tai pian appivanhemmat ja mies vaativat ap:ta vierailulle vauvan kanssa suunnilleen joka päivä...

mikä tossukka se mies on? Meillä asuu miehen äiti 5min kävelymatkan päässä, loput vanhemmat 10min kävelymatkan päässä, mutta me ollaan aikuisia ja meillä on yhteinen perhe! Anopin koti ei oo miehen koti, vaan tämä. mun vanhempien koti ei ole mun koti vaan tämä.

Itseasiassa onnistuneeseen parisuhteeseen vaaditaan se että molemmat irrottautuu vanhemmistaan psyykkisesti! se ei tarkotia välien katkaisua,mutta ei kyllä tuollaistakaan!

Onnellisen liiton saavuttamiseksi on tärkeää, että molemmat irtautuvat lapsuudenperheestään. Tämä mahdollistaa sen, että pari voi olla itsenäinen ja muodostaa oman kahden hengen yhteisönsä. Yhteisö rakentuu kiinnostuksesta toista kohtaan ja halusta jakaa tämän painolasti. Muodostamassaan yhteisössä kumpikin ottaa vastuun toisen onnesta eikä pelkää vastuutaan. Molemmat ovat valmiita kuuntelemaan toista ja pitämään hänestä huolta.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/toimiva_parisuhde/kahden_aikuisen_liitto/

Sitä en ymmärtänyt, että miten sun pitäisi lainata vanhempiesi autoa ja hakea mies kotiin, jos vanhempasi asuvat yhtä kaukana kuin miehenkin vanhemmat?? samalla vaivallahan mies tulee kotiin kuin sä menet lainaamaan vanhempiesi autoa.

Miten miehesi suhtautuu tähän kaikkeen? Eikö osaa sanoa vanhemmileen Vastaan vai haluaako tosiaan niin paljon viettää siellä aikaa? Pyysikö miehesi vanhempiaan vuorostaan teille, kuten ehdotit?

Sitä en ymmärtänyt, että miten sun pitäisi lainata vanhempiesi autoa ja hakea mies kotiin, jos vanhempasi asuvat yhtä kaukana kuin miehenkin vanhemmat?? Samalla vaivallahan mies tulee kotiin, kuin sä menet lainaamaan vanhempiesi autoa.

Miten miehesi suhtautuu tähän kaikkeen? Eikö osaa sanoa vanhemmileen vastaan, vai haluaako tosiaan niin paljon viettää siellä aikaa? Pyysikö miehesi vanhempiaan vuorostaan teille, kuten ehdotit?

Alkuperäinen kirjoittaja määä;28287658:
No harva nyt viitsii esim. pariakymmentä kilsaa kävellä?

No okei, ajattelin tätä omaa asuinympäristöä enkä esim motarilla ajoa. Voihan se olla todiaan pitempikin matka. Omat vanhemmat asuu 900 km päässä nii ei tuo 20 km yökyläilyä multa kuitenkaan vaatis

Siis kyseessä kuitenkin aikuinen mies, eikä vanhemmat suostu katkaisemaan napanuoraa? Mites sitten kun tulee vauva, sama meno varmaan jatkuu, mies vanhempiensa hellässä huomassa ja sinä vauvan kanssa kaksin kotona? Ei hemmetti, kaikenlaisia sitä onkin....

Syytäkin repiä hermoja. En tajua kyläilyjen aikaa, siis jopa 12 tuntia?! Ja mikseivät voi heittää takaisin jos kerta hakevatkin?? Ottavatko kenties alkoa, senkö takia miehes siellä ravaa ja jää yökylään? muuta selitystä en keksi. Ei tuo ole normaalia, hankaluuksia tulee varmasti kun vauva syntyy. Miehellä on sopiva pakopaikka kun siltä tuntuu ja sä olet jumissa vauvan kanssa kotona :( Toi asia on saatava ratkaistua ennenkuin vauva syntyy!