Kolmen tytön jälkeen pitkään kaivattu POIKA!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en kyllä ymmärrä tuota että sanotaan että "onni on täydellinen" tai "perhe viimeinkin kokonainen" kun ollaan saatu molempia lapsia vähintään yksi. En mä usko olevani yhtään sen onnellisempi vaikka mulla molempia lajikkeita olisikin yksi.
 
No jos mulla olis kolme tyttöä, niin olis mustakin jännää, kun sitten tuliskin poika. Vaikka olenkin nainen. Että repikää siitä:D

Mun mielestä se lapsen tulo on aina jännää, on se sitten tyttö tai poika. Huvittaa vaan tuo kun lehtien otsikoissa aina annetaan se kuva, että ihminen suurin piirtein itkee iltaisin itsensä uneen kun ei ole sitä "paljon haluttua poikaa/tyttöä". :'(
 
no kyllä mä voin sanoa että kun meillä jo oli ennestään kolme tyttöä niin pidettiin isot juhlat kun neljäs lapsi oli poika, ja ihan vaan siksi kun oli poika. Tuskin koko suku olis vaivautunut paikalle jos oltais ilmotettu et juhlat neljännen tytön kunniaks, olisvat korkeintaan pyöritelleet päitään niinku kolmannen tytön kohdalla. Ja kyllä, myös meidän perheen kasvaminen sai nyt täydellisen pisteen kun saimme vihdoin pojan. Ja kyllä, rakastan kaikkia lapsiani yhtä paljon. Olen vain onnellinen siitä että meillä on nyt lapsia kumpaakin sukupuolta, maailmaa voi nyt katsoa myös vaaleansinisten linssien läpi ja se on ihanaa.
 
Mun mielestä se lapsen tulo on aina jännää, on se sitten tyttö tai poika. Huvittaa vaan tuo kun lehtien otsikoissa aina annetaan se kuva, että ihminen suurin piirtein itkee iltaisin itsensä uneen kun ei ole sitä "paljon haluttua poikaa/tyttöä". :'(

Minä ainakin suhtaudun aika varauksella noihin lehden antamiin mielikuviin. Siis otsikot voi olla ihan mitä tahansa ja jos jutussa ei ole suoraa lainausta haastaeltavan/jutun kohteen omista kommenteista olen kyllä taipuvainen pistämään nämä otsikot jutun laatijan omiksi näkemyksiksi.

Mitä noihin sukupuolijuttuihin tulee niin todellakaan haastateltavan ei tarvi sanoa yhtään mitään kun ollaan jo olettamassa että tässäkin on poikaa tekemällä tehty noin monta kertaa. Oma äitini halusi aina kuusi lasta, kolme ensimmäistä oli tyttöjä ja kun se neljäs sitten oli poika niin tottahan tässäkin suvut ja tutut olettivat että nyt oli sitten vihdoin saavutettu se mitä oltaisiin odotettu jo viimeistään toisen lapsen kohdalla (ja voitu siten jättää lapsiluku siihen)... Viides lapsi tulkittiin sitten vahingoksi, mutta kuudennen kohdalla oli enää vaikeampi keksiä selitystä. :D Tältä pohjalta en ihmettele pätkääkään että julkkisten kohdalla näistä syntyy meheviä juttuja.
 
onhan se aina jänskää kun tulee "uus sukupuoli" perheeseen lapsen muodossa .. noi kommentit että perhe on nyt täydellinen ja kokonainen jne, no ne vaan on selasta sweet talkkia. ei kannata kuvitella, että jos tulokas olisikin ollut taas samaa tuttua sukupuolta, niin että perhe olis jotenkin pettynyt ja vajaa.
meillä on kaks poikaa ja jos joskus tuliskin tytär ni ois se kyllä jänskää :)
 
Mä ainakin olin tosi onnellinen, kun kahden pojan jälkeen tuli tyttö. Se vaan muuttaa sitä perheen dynamiikkaa ja tuo poikiin tiettyä pehmeyttä lisää, kun kuopus onkin tyttö. Että on sillä väliä! Eihän sitä ääneen saisi sanoa, mutta miksi ei? Mikä siinä on niin pahaa, että toivoo tyttöä tai poikaa ja on onnellinen ja kehtaa vielä sen näyttää, jos saa sitä mitä tilaa?
 
Minusta on ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää, jos ja kun joku pariskunta toivoo kolmen tyttären jälkeen kovasti poikaa, ja on onnensa kukkuloilla pojan saadessaan (ja sama toisinpäin: toivoo kolmen pojan jälkeen tyttöä ja on onnensa kukkuloilla tytön saadessaan).

Ei se sitä tarkoita, etteikö ne kolme ekaa lasta olisi syvästi rakastettuja ja toivottuja.

Mä ainakin olin jo tokan lapsen kohdalla sitä mieltä, että sukupuolen olisi syytä olla eri kuin ekalla - vaikka eka olikin juuri sitä sukupuolta mitä olin toivonutkin :). Jos meillä olisi kaksi tyttöä, niin taatusti olisin halunnut yrittää vielä poikaakin.
 
Outoa, että vain tytöistä saisi iloita. Mä olin ihan onnessani, kun esikoistytön jälkeen sain kuopuspojan. Ihan yhtä innoissani olisin ollut, jos olisin eskoispojan jälkeen saanut kuopustytön. Mä en käsitä, miksi olisi jotenkin pahaa toivoa, että olisi sekä tyttöjä että poikia? Mulla itselläni ei ole veljiä ja vaikka siskoni mulle hyvin rakas onkin, en pistäisi pahakseni, jos mulla olisi velikin.
 
Mä kyllä pystyn ihan helpolla ymmärtämään moisen hehkutuksen. Meillä on 3 tyttöä ja jos vielä neljäskin tyttö saadaan, niin mä hehkutan ja tuuletan kyllä takuulla niin kovasti että puoli suomea kuulee sen :D Mutta ei se siltikään tarkoita sitä, että se poika ei olisi iloinen asia myös, vaikka ensisijaisesti ehkä tyttöä toivoisinkin.
 
Mua aika ajoin hämmästyttää tämä naisten palstalla esiintyvä poikavihamielisyys. Mietin, että jos nainen haluaa vain tyttöjä, haluaako hän myös, että tyttäristään tulisi lebsoja? Jos pojat on niin iljettäviä, niin ei kai sellaisia iljetyksiä perheeseen haluta? Edes avioliiton kautta? Vai aiotteko olla sitten vittumaisia anoppeja vävyillenne?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22056186:
Mua aika ajoin hämmästyttää tämä naisten palstalla esiintyvä poikavihamielisyys. Mietin, että jos nainen haluaa vain tyttöjä, haluaako hän myös, että tyttäristään tulisi lebsoja? Jos pojat on niin iljettäviä, niin ei kai sellaisia iljetyksiä perheeseen haluta? Edes avioliiton kautta? Vai aiotteko olla sitten vittumaisia anoppeja vävyillenne?

Eiköhän täällä pahaa lietsota enemmän tytöistä, tässäkin ketjussa..
 
Oliver said: 'I never thought for a moment I would have a boy. All you can ever dream of is having a healthy child and that’s the best thing in the world.

'In a way it would have been easier to have had a girl. We’re not prepared for a boy – there’s no blue in the house.'

[/url]

Mä ajattelin aika tavalla samaan tapaan, kun kolmas lapsemme olikin tyttö. Ja kumpi vaan olisi ollut tervetullut, mutta onhan se ihan kiva, että saa kokea elämää myös pienen tytön kanssa.
 

Yhteistyössä