Sinä varmaankin sitten asiasta tiedän hirveän paljon enemmän? Saanko kysyä millä pätevyydellä?
Sitä päivähoitoa käytetään HYVIN useissa tapauksissa ihan hoitoapuna. Puheen kehityksen, sosiaalisen kehityksen jne avuksi.
Enkä mä leimannut ketään käytöshäiriöiseksi. Ehdotin että jos kotikonstein tota ei saada loppumaan haetaan apua neuvolasta tai muulta asiaan erikoistuneelta tyypiltä.
Tätähän sä et erinomaisuudessasi huomannut.:saint:
Oletan, että pyrit sarkasmiin. *oli pakko yrittää lukea avatar-tekstisi* Ja oletan myös, että suuntasit kommenttisi minulle
hömpön ohessa. Korjaa toki, jos olen väärässä.
Ja ehdotan, että et suotta tuhlaa lahjojasi nettikeskusteluissa, joissa sarkasmi äärettömän harvoin onnistuu. Antaa vain hieman tolvanan kuvan sitä kylvävästä henkilöstä, eikä suinkaan muista keskustelijoista.
Totta, päivähoitoa käytetään kehitystä tukevana toimenpiteenä. Se on maan tapa. Ja tapoja olisi takuulla muitakin. Mutta kun joku sanoo, että näin kuuluu tehdä, näin tehdään. Ennenkin on tehty.
Ja vielä ap:n tilanteesta: ulkopuolinen tarkkailija on hyvä apu ja antanee todellisen kuvan tilanteesta. Itse ottaisin hihasta kiinni muita vanhempia ja ihmettelisin, minkä vuoksi he eivät ole itse antaneet palautetta suoraan minulle, että tilanne olisi heti saanut selvennystä heidän kulmastaan. Hehän ovat vastuussa omaista lapsistaan ja luulisi, että haluavat saada asiat toimimaan. Ja heiltäkin saattaisi saada tukea ja apua hommassa. Tuskin siitäkään olisi haittaa, että kukin vanhempi kotona juttelee asiasta lapsensa kanssa ja antaa ymmärtää, että väkivalta ei ole oikein, sitä ei tarvitse sietää ja että aikuiset tekevät kaikkensa, että se loppuu.
Se siitä "koko kylä kasvattaa"-metodin toimivuudesta nurkkakuntaisessa suomalaisyhteisössä.