Laivalle omia eväitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menkää buffettiin? aamianen aikuisilta 9 euroa ja siellä on IHAN kaikkea.
Lapset alle 6-vuotiaat syö ilmaseks.

Mulla ei ole yhtään alle 6-vuotiasta. Perheestä löytyy 6-vuotias, 9-vuotias ja 14-vuotias. Ja aikuisten oikeesti ainut, jonka kanssa aamupalalle kannattaa mennä on se 14-vuotias, sille löytyy sieltä syötävää.

Olen käynyt laivan aamiaisella monta kertaa. Ja tiedän myös mitä lapseni syövät. Mun ei todellakaan kannata maksaa perheen aamupalasta 36 euroa, siljan hintojen mukaan. Jos mun nirsoilevat nuoremmat nyppivät siellä pikkuisen jotain leipää (eivät syö muroja, eivät kuin tiettyjä jugurtteja, yksi ei syö juustoja, toinen ei kinkkua, kumpikaan ei metwurstia, ei kelpaa pekoni, eikä munat, hedelmät sen sijaan maistuvat).

Viimeksi kun aamupalaa on yritetty laivalla syödä, on molempien lautasella ollut pari kurkkusiivua, yksi sämpylä, ei leikkeitä ja omena tuoremehu. Ja pojilla tietysti kiire pois, kun ovat syöneet.

Tuolla syömisellä halvemmaksi tulee ostaa kahvilasta joku sämpylä tai hedelmä, ja sille teinille sitten melkoinen lasti.

no se on vähän kummallista että jos säännöissä lukee että ei eväitä saa tuoda, mutta hytissä on jääkaappi? mutta taitaa oa siljan laivalla ne jääkaapit, ja vikingillä nuo evät kieltävät säännöt?

juuri näin, viking kieltää ja siljalla on perhehyteissä jääkaappi. Siljalla löytyy myös rahalla toimivat jääkaapit(lokerot) jostain aulatilasta. Plus että Siljalla on kyllä ollut myynnissä myös kylmäsäilytystä vaativia ruokia tax freessä - sellaisia, jota on ihan tarkoitus viedä tuliaisina kotiin.

[QUOTE="hah";23745006]Aika nirso saa olla, jos ei mikään patonki, sämpylä, hedelmä, pasteija, pizzapala kelpaa..[/QUOTE]

Juu ei mene pasteijat, eikä kuin tietyt pizzat ( ja meillä pizza on ruokaa ei iltapalaa), toiselle ei käy patongin tai sämpylän täytteeksi kinkku tai metwursti, toiselle ei juusto. Ja sekin joka syö sitä juustoa, kelpuuttaa vain tietyt jutut. Ja toinen näistä pojista oksentaa erittäin herkästi, myös ruokia, joiden mausta pitää, eli taustalla saattaa olla joku allergia. Hedelmät käyvät, mutta yksistään ne eivät riitä ilta- tai aamupalaksi. Toinen ei syö mitään makkaraa ja toinen ei syö lihapullia.

Ei ole helppoa näiden ruokien kanssa kotonakaan!

Minä en kyllä menisi juomaan laivan kraanasta vettä .. ekä juomakelpoista , mutta ei kiitos.
Me otetaan aina omia välipaloja laivalle mukaan sekä juomia lapsille.. Jos olisikin vain yksi lapsi voisi ostaa KAIKKI napostelut laivalta, mutta meillä on useampi lapsi ja ihan järjetöntä maksaa moninkertaisesti samoista tuotteista mitä voi tuoda mukanaan. Toki käymme pääruuat aina syömässä laivan ravintoloissa.. se on meidän perheen aikuisille se matkan kohokohta kun muuten laivamatkat ovat tajuttoman tylsiä..

[QUOTE="poikia3";23745172]Mulla ei ole yhtään alle 6-vuotiasta. Perheestä löytyy 6-vuotias, 9-vuotias ja 14-vuotias. Ja aikuisten oikeesti ainut, jonka kanssa aamupalalle kannattaa mennä on se 14-vuotias, sille löytyy sieltä syötävää.

Olen käynyt laivan aamiaisella monta kertaa. Ja tiedän myös mitä lapseni syövät. Mun ei todellakaan kannata maksaa perheen aamupalasta 36 euroa, siljan hintojen mukaan. Jos mun nirsoilevat nuoremmat nyppivät siellä pikkuisen jotain leipää (eivät syö muroja, eivät kuin tiettyjä jugurtteja, yksi ei syö juustoja, toinen ei kinkkua, kumpikaan ei metwurstia, ei kelpaa pekoni, eikä munat, hedelmät sen sijaan maistuvat).

Viimeksi kun aamupalaa on yritetty laivalla syödä, on molempien lautasella ollut pari kurkkusiivua, yksi sämpylä, ei leikkeitä ja omena tuoremehu. Ja pojilla tietysti kiire pois, kun ovat syöneet.

Tuolla syömisellä halvemmaksi tulee ostaa kahvilasta joku sämpylä tai hedelmä, ja sille teinille sitten melkoinen lasti.[/QUOTE]

mä kyllä epäilen, että löytyykö niin nirsoa tenavaa, joka ei sieltä laivan aamiasitarjoilusta löydä sopivaa syötävää. mun kohdalle niin nirsoa tenavaa ei ole sattunutkaan

[QUOTE="poikia3";23745172]Mulla ei ole yhtään alle 6-vuotiasta. Perheestä löytyy 6-vuotias, 9-vuotias ja 14-vuotias. Ja aikuisten oikeesti ainut, jonka kanssa aamupalalle kannattaa mennä on se 14-vuotias, sille löytyy sieltä syötävää.

Tuolla syömisellä halvemmaksi tulee ostaa kahvilasta joku sämpylä tai hedelmä, ja sille teinille sitten melkoinen lasti.[/QUOTE]

No sen aamiaisen hinnaks tulee tulee vissiin 22,50€
Mutta kukin tyylillään. Itse en roudais eväitä mukaan, jos aamiainen maksaa ton verran 4henkilöltä :)

Itse otin viimeksi vauvan ruokien lisäksi perheen isommille lapsille banaanit iltapalaksi. Muuten kyllä ostettiin syötävämme ravintolasta tai kahvilasta. Toki esim aamiainen on aika kallis, mutta mielestäni on jotenkin törkeätä mennä laivaan omien eväiden kanssa. Mutta joidenkin ihmisten törkeydellä ei olekaan rajoja. Viimeksi Korkeasaaressa katselin, kun kaksi äitiä lapsineen istui Karhulinnan edessä olevan kahvilan pöytään ja rupesi levittelemään eväitään. Kahvilasta oli ostettu äideille kupit kahvia kaikki muu kaivettiin omasta laukusta. Törkeää!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23745196:
mä kyllä epäilen, että löytyykö niin nirsoa tenavaa, joka ei sieltä laivan aamiasitarjoilusta löydä sopivaa syötävää. mun kohdalle niin nirsoa tenavaa ei ole sattunutkaan

No mähän juuri kerroin löytyy sieltä pari kurkkuviipaletta, ja se pelkkäsämpylä + omenamehu. Ja tuo tulee halvemmaksi ostaa kyllä ihan jopa sieltä kahvilasta, jos sieltä löytyy sopivaa.

Mulla on pojat olleet kaverilla kylässä ja on jäänyt jopa tarjottu jäätelö syömättä, kun on ollut vääränlainen. Niin nirsoja ovat.

Ja erityisen outoa tässä on, että esikoinen on kaikkiruokainen, en keksi yhtään mitään ruokaa mikä ei pojalle maistuisi. Keskimmäisen kohdalla ymmärrän, että jos oksentaa jonkun ruuan, ei sitä tee mieli syödä. Meillä kuitenkin kotona pitää kaikkea maistaa, ja maistamiseksi ei riitä yksi lusikallinen.

[QUOTE="kolmen äiti";23745226]. Viimeksi Korkeasaaressa katselin, kun kaksi äitiä lapsineen istui Karhulinnan edessä olevan kahvilan pöytään ja rupesi levittelemään eväitään. Kahvilasta oli ostettu äideille kupit kahvia kaikki muu kaivettiin omasta laukusta. Törkeää!!!!!!!!!![/QUOTE]

Onhan toi törkeää, etenkin kun siinä karhulinnalla on myös evästila omien eväiden syömistä varten ja mikro ruokien lämmitykseen. Ensi kerralla ne äidit vois ottaa sen kahvinkin mukaan kotoa termarissa, niin ei tartteis siitäkään maksaa.

Onhan toi törkeää, etenkin kun siinä karhulinnalla on myös evästila omien eväiden syömistä varten ja mikro ruokien lämmitykseen. Ensi kerralla ne äidit vois ottaa sen kahvinkin mukaan kotoa termarissa, niin ei tartteis siitäkään maksaa.

Aivan... Ja erityisesti hatutti siksi, että me ostimme kaikille kolmelle lapselle softikset ja emme sitten mahtuneet kahvilan pöytiin kun kaikki pöydät oli täynnä. Ja siinä nämä mammat istuivat kaikessa rauhassa eväineen. Ja tosiaan ihan vieressä olisi ollut paikka, joka on tarkoitettu siihen evästen syömiseen.

[QUOTE="poikia3";23745251]Aamiainen Siljan hinnaston mukaan on 10,50 aikuinen, 6,50 nuori ja 4,50 lapsi. Eli hinnaksi tulee 36,50 senttiä. Tämä välillä Helsinki - Tukholma. Ja meitä on tosiaan 5 henkeä![/QUOTE]

ehkei nyt kuitenkaan senttejä, vaan 36 euroa 50 senttiä.

[QUOTE="vieras";23745390]Kyllä ihme kermaperseitä olette lapsistanne kasvattaneet ja tietty sossun rahoilla.[/QUOTE]

Voi herran jestas sentään, en ole ikinä saanut senttiäkään sossusta, vuosikausia olen maksanut veroja yli tonnin kuussa, nyt taitaa mennä jo 1500 kuussa.

Ja joo, jos lapsesi oksentaa ruuan jota on syönyt ihan mielellään, jo puolilautasellista, niin mahtaako hän olla kermaperse, vai mahtaakohan olla kyse jostain ihan muusta?

[QUOTE="poikia3";23745417]Voi herran jestas sentään, en ole ikinä saanut senttiäkään sossusta, vuosikausia olen maksanut veroja yli tonnin kuussa, nyt taitaa mennä jo 1500 kuussa.

Ja joo, jos lapsesi oksentaa ruuan jota on syönyt ihan mielellään, jo puolilautasellista, niin mahtaako hän olla kermaperse, vai mahtaakohan olla kyse jostain ihan muusta?[/QUOTE]
No vittuako viet sitä yleisille paikoille oksentelemaan! Istukoon kotona keittiön pöydän ääressä muovisanko vieressä.

Kuluttajatyyppi 1: Hänelle omien eväiden pakkaaminen ei ole sen vaivan arvoista, etteikö voisi laivalla maksaa vastaavista tuotteista enemmän.

Kuluttajatyyppi 2: Omien eväiden pakkaaminen on hyödyltään arvokkaampaa kuin ostaa vastaavat tuotteet laivalta kalliimmalla.

Kuluttajatyyppi 3: Ei ikinä ota eväitä mukaan mihinkään, ja sitten matkalla harmittelee, kun nieleksii jotain kympin maksanutta ja viikon seissyttä kuivaa sämpylää naamaansa ja naapuripöydässä vedetään kotoa tuotuja herkkueväitä.

Itse kuulun ikävä kyllä kolmoseen ja monen monituista kertaa olen päättänyt, että seuraavalla kerralla kyllä näen sen vaivan,e ttä teen ne eväät. Vielä ei ole onnistunut :D

[QUOTE="vieras";23745458]No vittuako viet sitä yleisille paikoille oksentelemaan! Istukoon kotona keittiön pöydän ääressä muovisanko vieressä.[/QUOTE]

Sulla taitaa olla jotain päässä - mä nimenomaan pidän huolta siitä, että lapseni saa syödäkseen sellaista ruokaa, joka hänelle sopii, myös niillä julkisilla paikoilla, eikä sitten oksentele julkisilla paikoilla.

Sinä sen sijaan näytät oksentelevan parhaillaankin julkisella paikalla, parasta olisi pysyä kotona, ja netti kiinni.

[QUOTE="poikia3";23745475]Sulla taitaa olla jotain päässä - mä nimenomaan pidän huolta siitä, että lapseni saa syödäkseen sellaista ruokaa, joka hänelle sopii, myös niillä julkisilla paikoilla, eikä sitten oksentele julkisilla paikoilla.

Sinä sen sijaan näytät oksentelevan parhaillaankin julkisella paikalla, parasta olisi pysyä kotona, ja netti kiinni.[/QUOTE]

Soisin sinullakin olevan jotain päässä - vie penska lääkäriin, ei Ruotsin laivalle.