"Mä elätän meidät, joten mun ei tarvi tehdä MITÄÄN kotitöitä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olet.

Aika moni nainen haluaa elämältään nykyään muutakin kuin olla pelkkä kodinkone.

Kiva tietää, harmi ettei se ole näkynyt elämässäni muutoin ;)

Ja edelleen minä painotan sitä, että minä en ole kodinkone, minä teen kaiken OMASTA VAPAASTA TAHDOSTANI, mieheni ei koskaan ole näitä asioita pyytänyt tai vaatinut ja osallistuu itsekin, jos on tarvetta! Minä nautin siitä, että voin kotona ollessani tehdä asioita :)

Ja nyt kun joudun asian rautalangasta sinulle vääntämään, niin kyllä se kyseenalaistaa enemmän sinun älykkyyttäsi kuin minun ;)

• Tykkää
Reactions: röppö
[QUOTE="vieras";24130784]No sitten kannattaa mennä vaikka töihin ja palkata kodinhoitaja.[/QUOTE]

Eihän kannata. Töissä olo ja lasten hoitaminen kotona on täysin toisiinsa rinnastettavia asioita, jos lasketaan työssäolotuntien määrää. Loput kotityöt jaetaan molempien vanhempien kanssa tasapuolisesti.

Jos ukko on niin laiska, ettei saa persettään sohvalta työpäivän jälkeen, niin hän voi vapaasti palkata sen kodinhoitajan tekemään oman osuutensa kotitöistä.

Miks se mies ei sais muka vaatia omaa-aikaa? usein kuitenkin lapset nukkuu päiväunet jolloin äidillä on aikaa olla ihan rauhassa.
Ja hienosti näyttää AP:lla olevan aikaa roikkua täälläkin. ETTÄ niiin rankkaa on olla kotona, ja tehdä kotityöt ;)

Meillä on ainakin sovittu niin, että olen lasten kanssa kotona. Hoidan kotia, ja mies hommaa ruoat sun muut. Nyttenkun menen töihin, jaetaan kotityöt...
Silloinkun olen kotona, minulla on kyllä aikaa imuroida ja laittaa tiskit. Ei vie kauan aikaa se homma..

Kiva tietää, harmi ettei se ole näkynyt elämässäni muutoin ;)

Ja edelleen minä painotan sitä, että minä en ole kodinkone, minä teen kaiken OMASTA VAPAASTA TAHDOSTANI, mieheni ei koskaan ole näitä asioita pyytänyt tai vaatinut ja osallistuu itsekin, jos on tarvetta! Minä nautin siitä, että voin kotona ollessani tehdä asioita :)

Ja nyt kun joudun asian rautalangasta sinulle vääntämään, niin kyllä se kyseenalaistaa enemmän sinun älykkyyttäsi kuin minun ;)

Etkö siis tajunnut, että ap ei nauti ja ap:n mies ei osallistu. Ai et? No, se todistaa tyhmyytesi.

Mies saa kerryttää eläkettään ja omaa omaisuuttaan käymällä töissä. Lisäksi hän saa siellä omaa aikaa perheeltä. Äiti hoitaa lapsia eikä kerrytä eläkettään. Näin ollen ne kotityöt kuuluu kyllä miehelle ja iltaisin pitää äidin saada vuorostaan omaa aikaa.

Kyllä meillä miehen palkka menee kutakuinkin menoihin, kun ei ole kuin hänen tulonsa pyörittämään perhettä. Eläkettä tuskin on kun me jäämme eläkkeelle ja meillä on molemmilla eläketurvarahasto johon laitetaan yhtä paljon rahaa kerran vuodessa. Pystyn kyllä tekemään päivittäiset työt lasten hoidon lomassa ja illalla sitten on minullakin omaa aikaa, jos mies lähtee vaikka lasten kanssa ulkoilemaan, ellen lähde mukaan. Tai miehellä on omaa aikaa, senkun jää kotiin jos mennään lasten kanssa johonkin. Ei ole listaa odottamassa että tee sitä ja sitä ja tuokin jäi päivällä tekemättä.

Eihän kannata. Töissä olo ja lasten hoitaminen kotona on täysin toisiinsa rinnastettavia asioita, jos lasketaan työssäolotuntien määrää. Loput kotityöt jaetaan molempien vanhempien kanssa tasapuolisesti.

Jos ukko on niin laiska, ettei saa persettään sohvalta työpäivän jälkeen, niin hän voi vapaasti palkata sen kodinhoitajan tekemään oman osuutensa kotitöistä.

Milläs se palkkaa kun yhtä ämmää jo elättää? Ämmä töihin ja kodinhoitaja nuon laiskan emännän tilalle.

Etkö siis tajunnut, että ap ei nauti ja ap:n mies ei osallistu. Ai et? No, se todistaa tyhmyytesi.

Ja selitähän sinä minulle nyt se, että miltä osin AP:n mies ei tee MITÄÄN? Kun taisipa tuo mainita, että äiti saa usein omaa aikaa, kun mies katsoo lasta... miltä osin miehen lapsen kanssa oleminen siis on "kivaa touhuamista ja lepäämistä" kun se ei sitä monen ketjun vastauksen perusteella äidillekään ole?

• Tykkää
Reactions: röppö
No jos vaikka harrastaa, viettää aikaa perheen kanssa, tapaa kavereita jne.

Missä välissä se nainen sitten harrastaa ja tapaa kavereitaan? Ai kun nainen on kerran kotona muutenkin,niin voi olla kotona aina? Onneks meillä pelaa tasa-arvo. Yhdessä ollaan sovittu että lapset hoidetaan kotona ja se ois ollu yks paskan hailee että kumpi meistä kotiin jää,tasoissa ollaan tulojen suhteen. Yhteisellä päätöksellä se olin minä.

Rahamme ovat yhteisiä,kotimme on yhteinen. Kuten myös siihen kuuluvat työt. Tottakai siivoan päivällä jälkemme ja laitan ruuat ja teen niitä taloushommia joita kerkeän,mutta ei se ihan niinkään mene että mies töistä tullessaan nostaa jalat sohvalle tai lähtee harrastukseen ja tulee takaisin kun lapset on nukkumassa. Me ollaan sovittu molemmille omat harrastusillat.

Mies voi vapaasti jäädä kotiin pyörittämään huushollia,niin mä menen oikein mielelläni myös töihin. Olishan se rentoo jos ei töiden jälkeen tartteis huolehtia muuta kuin omasta hyvästä olostaan.

itseasiassa töissäolo ja kotona lasten kanssa olo ei ole mitenkään rinnastettavissa toisiinsa..vai että töissä oikein omaa aikaa..hahah...

itse olisin ilomielin kiotiäitinä, harmi vaan ettei ole yhtään alle 3-vuotiasta lasta, kyllä itse ainakin koen paljon raskaampana työssäkäynnin kuin kotonaolon.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="vieras";24130880]Missä välissä se nainen sitten harrastaa ja tapaa kavereitaan? Ai kun nainen on kerran kotona muutenkin,niin voi olla kotona aina? Onneks meillä pelaa tasa-arvo. Yhdessä ollaan sovittu että lapset hoidetaan kotona ja se ois ollu yks paskan hailee että kumpi meistä kotiin jää,tasoissa ollaan tulojen suhteen. Yhteisellä päätöksellä se olin minä.

Rahamme ovat yhteisiä,kotimme on yhteinen. Kuten myös siihen kuuluvat työt. Tottakai siivoan päivällä jälkemme ja laitan ruuat ja teen niitä taloushommia joita kerkeän,mutta ei se ihan niinkään mene että mies töistä tullessaan nostaa jalat sohvalle tai lähtee harrastukseen ja tulee takaisin kun lapset on nukkumassa. Me ollaan sovittu molemmille omat harrastusillat.

Mies voi vapaasti jäädä kotiin pyörittämään huushollia,niin mä menen oikein mielelläni myös töihin. Olishan se rentoo jos ei töiden jälkeen tartteis huolehtia muuta kuin omasta hyvästä olostaan.[/QUOTE]

No ap:n mies huolehtii kyllä lasten hyvästä olosta, että emäntä saa omaa aikaa, eipä ole vain luvannut huolehtia hommista jotka normaali ihminen pystyy tekemään päivällä lasten kanssa tai lasten leikkiessä tai lasten nukkuessa päikkäreitä.

Tuohon että "minä elätän meidät,joten olen siis kuningas ja määrään kaikesta" voisin sanoa että jää sinä rakas mieheni kotiin ja anna minun elättää meidät. Anna kirstun avaimet minulle ja laske sinä vuorostasi joka kuukausi että riittääkö kotihoidontuki tarpeelliseen. Muistathan että minusta on kiva tulla töiden jälkeen puhtaaseen kotiin jossa on ruoka odottamassa,sillä en kerkeä jäädä siivoamaan koska minun täytyy ennättää bodypumpiin jonka jälkeen käyn uimassa ja kahvilla Leilan kanssa. Nähdään illalla rakas,hauskaa päivää!

itseasiassa töissäolo ja kotona lasten kanssa olo ei ole mitenkään rinnastettavissa toisiinsa..vai että töissä oikein omaa aikaa..hahah...

itse olisin ilomielin kiotiäitinä, harmi vaan ettei ole yhtään alle 3-vuotiasta lasta, kyllä itse ainakin koen paljon raskaampana työssäkäynnin kuin kotonaolon.

Aivan totta. Minäkin opiskelen tässä samalla kun hoitelen lapsia kotona, koulupäivät 3 kpl kerran kuussa, lapset ovat hoidossa ja ehdin kyllä tekemään vielä kodinhuoltotyötkin sen lisäksi ja olen ylen tyytyväinen kun ei tarvinnut mennä töihin takasin.

[QUOTE="vieras";24130874]Aha, se lasten hoitoko nyt sitten ei ole niitä kotitöitä? Mies hyvin paljon hoitaa iltaisin lapsia, ap saa siten omaa aikaa halutessaan...[/QUOTE]

Ei se äidiltäkään ihan riitä, että vain 'hoitaa' lasta. Siinä jäisi sitten hampaat pesemättä, ruoat tekemättä, tiskit tiskaamatta, pöydät pyyhkimättä jne.

Lapsen hoito voi tarkoittaa jonkun (aika monen isän) mielestä sitä, että itse pelailee tietokoneella ja lapset katsovat telkkaria.

[QUOTE="vieras";24130914]Tuohon että "minä elätän meidät,joten olen siis kuningas ja määrään kaikesta" voisin sanoa että jää sinä rakas mieheni kotiin ja anna minun elättää meidät. Anna kirstun avaimet minulle ja laske sinä vuorostasi joka kuukausi että riittääkö kotihoidontuki tarpeelliseen. Muistathan että minusta on kiva tulla töiden jälkeen puhtaaseen kotiin jossa on ruoka odottamassa,sillä en kerkeä jäädä siivoamaan koska minun täytyy ennättää bodypumpiin jonka jälkeen käyn uimassa ja kahvilla Leilan kanssa. Nähdään illalla rakas,hauskaa päivää![/QUOTE]

Missäs välissä sinä sitten ehdit niitä lapsia hoitaa että miehesi saa omaa aikaa?

Ei se äidiltäkään ihan riitä, että vain 'hoitaa' lasta. Siinä jäisi sitten hampaat pesemättä, ruoat tekemättä, tiskit tiskaamatta, pöydät pyyhkimättä jne.

Lapsen hoito voi tarkoittaa jonkun (aika monen isän) mielestä sitä, että itse pelailee tietokoneella ja lapset katsovat telkkaria.

Ap ei ole sanallakaan moittinut lasten hoitoa, että nuo ovat ihan sinun omia kokemuksiasi ja havaintojasi.

[QUOTE="vieras";24130907]No ap:n mies huolehtii kyllä lasten hyvästä olosta, että emäntä saa omaa aikaa, eipä ole vain luvannut huolehtia hommista jotka normaali ihminen pystyy tekemään päivällä lasten kanssa tai lasten leikkiessä tai lasten nukkuessa päikkäreitä.[/QUOTE]

Ai oliks tässä kyse siitä että ap ei haluais tehdä yhtään mitään? Siis päiväsaikaan? Meillä on neljän hegen talous ja siitäkin huolimatta meillä pyörii astianpesukone pari kertaa päivässä ja pyykkikone vähintään kerran,useinmiten kaksi.

Ruuanlaitto,tavaroiden järjestely,pihahommat..mukavaa puuhaa tuo on kaikki,mutta mä en saa nyt kyllä mun matematiikkaa riittämään siihen,miten tuon kaiken saa mahdutettua kahdeksaan tuntiin ja vielä niin,että aikaa jää myös lasten kanssa olemiseen. Mieluummin mä teen niitä hommia sitä tahtia kuin kerkeän,mutta pääpaino on kuitenkin lapsilla.

Jos jotain on tekemättä kun mies tulee töistä niin niistä sovitaan sit yhdessä. Ei kyllä ole yleensä tarvinnut pyytää viemään roskapussia tai täyttämään illalla astianpesukonetta,kun mies tekee sen ihan omasta aloitteestaan.

Yrittäkkää nyt ymmärtää sitä lukemaanne, jos edes yhtään luitte aapeen tekstejä!!! Kyse on siis kotitöiden osalta ollut ns. YLLÄPITOsiivouksesta, eli juuri siitä omien tavaroiden paikoilleen laittamisesta tai lapsen lelun keräämisestä ohi kävellessä, yms. Juuri niistä asioista, joita joku röppö, kurmeli, jne. ovat tässä ketjussa kertoneet omien miestensä tekevän. Eli pitäkää suunne kiinni ja näppiksenne kurissa, kun teillä homma toimii juuri niinkuin aapeekin ilmeisesti toivoisi omassa kodissaan toimivan...

No peesi. Samaa olen sanonut. Mutta edelleen jankataan ihan muusta asiasta. Kiillottelee kruunuaan että itse tekee kaiken ja samaan hengenvetoon tokaisee että mies auttaa kyllä tarvittaessa. Ei hitto, jos ei tajua niin ei tajua.

Kyllä on täysin rinnastettavissa. Minä taas ole kokenut työssäkäynnin paljon leppoisampana kuin kotonaolon. Kyllä on miehillä helppoa, jos saavat työpäivän jälkeen vain vetää lonkkaa ja keskittyä omaan mukavuuteensa koko illan.

[QUOTE="vieras";24130934]Missäs välissä sinä sitten ehdit niitä lapsia hoitaa että miehesi saa omaa aikaa?[/QUOTE]

Ai,eiks täällä enää ollakaan sitä mieltä että miehellä ois oikeus rankan työpäivän jälkeen lähtee harrastamaan tai kavereiden luo?

Ei se munkaan mielestä ole mitenkään rinnastettavissa. Töissä saan syödä rauhassa istuallani,saan käydä paskalla ilman että kukaan rynkyttää ovea,saan ajatella omia juttujani ja keskittyä vain yhteen asiaan kerralla. Voin käydä ruokkiksella hoitamassa pankkiasiat ylhäisessä yksinäisyydessäni tai ihan vaan lounastaa jossain kivassa kahvilassa jutellen mukavia työkaverin kanssa. Joten onhan se kotiäidin elämä vähän erilaista :) ja silti ihanaa.

Yhteistyössä