Tuoreen isän paikka ei mielestäni ole Levillä ryyppylomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mielestäni ap on täysin oikeassa, ja mies käyttäytyy kakaramaisesti.

Ei kyse ole siitä, pärjäisikö ap - tottakai pärjäisi. Mutta miehen tulisi tajuta, että tälle on tulossa perhe. Ja perheen isän paikka on kotona, ei ryyppäämässä poikamiestyyliin.

Lisäksi viikko on tolkuttoman pitkä aika ryyppäämiselle. Ymmärrän yhden illan, mutta pidemmät ryyppyputket eivät ole enää perheellisen, aikuisen ihmisen touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24228964:
Ei kumpaakaan vaan mulle itsellenikin oli omat kaverit tärkeitä myös sen jälkeen, kun sain lapsia.

Jätit puolivuotiaan lapsesi viikoksi isälleen kun piti päästä ryyppäämään? Silläkö tavalla se kavereiden tärkeys sulla ilmeni?

Mä vedän pohjat.

Suuttuisin tuosta todella enkä hyvällä päästäisi. Jos päättäisi silti lähteä niin kylmää kohtelua olisi luvassa hyvän aikaa. Enkä muuten muutenkaan katselisi miehen ryyppäämistä hyvällä. tosin se ei itsekään halua ryypätä-

[QUOTE="vieras";24228960]Enemmän se ajaa pettämään jos tarvii salaa suunnitella matkaa ja karata matkalle kun kotona on pirttihirmu.
Taisit itse oman miehesi aikanaan juuri tuolla taktiikalla ajaakin pois.[/QUOTE]

No kyl mun mielestä tässä ap:n tapauksessa on selvästi rivien välistä luettavissa, että mies on sinne pettämään lähdössä...perustelut, että
a)miehen kavereilla on kait lapsia ja ne on kertoneet apn miehelle, että synnytyksen jälkeen voi joutua vetää hanskaan
b)siellä juodaan!!
c)viikossa ehtii varmasti pokata jonkun pubiruusun ainakin
d)ne jotka menee "sinkkuina" lapille lomalle, niin varmasti löytävät jnkun...sillä mielellähän kaikki käy "hiihtoreissuilla" lapissa
e)jos nyt jo riidoissa pariskunta, niin....

[QUOTE="vieras";24228981]Jätit puolivuotiaan lapsesi viikoksi isälleen kun piti päästä ryyppäämään? Silläkö tavalla se kavereiden tärkeys sulla ilmeni?[/QUOTE]

Huomaa että teiniäidit on linjoilla joitka odottaa esikoistaa,kun teille se loma ja kalareissu on heti ryyppylomaa

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228962:
Vuodessa on 52 viikkoa. Jos mies viettää niistä 51 viikkoa perheensä parissa, en kyllä näe, että hän mieluummin viettää aikansa kaveriensa kanssa. Suhde voi olla toimiva kotona nyhväten, mikäli molemmat omasta halustaan ovat kotona. Aplla ja hänen miehellään on selvästi eriävät näkemykset asiasta - ei toimi.

Vuodessa on 52 viikkoa joista 50 me ollaan jompikumpi töissä. Joskus saadaan sovitettua lomat niin,että ollaan kolme viikkoa vuodessa samaan aikaan lomalla,mutta yleensä se on ollut tuo kaksi. Jos vuodessa on siis yhteistä vapaa-aikaa 14 päivää peräkkäin ja mies käyttäisi niistä seitsemän jossain tunturin kupeessa kossupullo kourassa niin miettisin vakavasti että miksi. Meillä on kuitenkin kolme lasta.

No kyl mun mielestä tässä ap:n tapauksessa on selvästi rivien välistä luettavissa, että mies on sinne pettämään lähdössä...perustelut, että
a)miehen kavereilla on kait lapsia ja ne on kertoneet apn miehelle, että synnytyksen jälkeen voi joutua vetää hanskaan
b)siellä juodaan!!
d)ne jotka menee "sinkkuina" lapille lomalle, niin varmasti löytävät jnkun...sillä mielellähän kaikki käy "hiihtoreissuilla" lapissa

:laugh:

Apn menolla mies menee vieraisiin ilman Levin reissuakin :)

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Onneksi omat ystäväni ovat olleet ystäviä myös vauvan saannin jälkeen, ymmärtäneet, milten elämä on hieman erilaista vauvaperheessä. Ollaan pysytty ystävinä, vaikka tapaamiset eivät enää ole ihan samanlaisia kuin ennen vauvaa. Ollaan voitu keksiä muutakin mukavaa yhteistä kuin päivien ryyppyreissut. Ja vaikka ne lapsettomat ystävät niitä edelleen harrastaisivatkin, ymmärtävät ettei vauvan vanhemmat sellaisiin lähde, ja tekevät jotain muuta mukavaa yhdessä eivätkä sano ystävyyttä irti vain siksi, ettei vauvalliset porukasta lähde viikoksi kevättalvella tunturiin dokaaman.

Ehkä mulla on harvinaisen ihanat ja fiksut ystävät?

[QUOTE="harmaa";24228939]Pakko kysyä että meinasikohan aloittaja lapsen tultua taloon linnottautua kotiinsa ilman että käy itsekään koskaan missään? :O
Siis kyllähän noin ison lapsen kanssa jo pärjää.
Kyllä teillä on tulevaisuus ankeaa jos seuraavan 18vuotta olette kotona lapsen kanssa ettekä käy missään.[/QUOTE]

Olen mielestäni painottanut jo ihan riittämiin eri kommentoijille, et tällaista harhaluuloa mulla ei ole ollut, enkä aio linnoittautua mihinkään. Se siitä.

b)siellä juodaan!!

Ei ihme jos sinunkin mies lähti kun heti epäillään :O
Luoja :O Mistä noin valtavan lennokkaan mielikuvituksen saakin ostettua?

[QUOTE="vieras";24229002]Vuodessa on 52 viikkoa joista 50 me ollaan jompikumpi töissä. Joskus saadaan sovitettua lomat niin,että ollaan kolme viikkoa vuodessa samaan aikaan lomalla,mutta yleensä se on ollut tuo kaksi. Jos vuodessa on siis yhteistä vapaa-aikaa 14 päivää peräkkäin ja mies käyttäisi niistä seitsemän jossain tunturin kupeessa kossupullo kourassa niin miettisin vakavasti että miksi. Meillä on kuitenkin kolme lasta.[/QUOTE]

Niinpä...

[QUOTE="Vierailija";24228977]Minun mielestäni ap on täysin oikeassa, ja mies käyttäytyy kakaramaisesti.

Ei kyse ole siitä, pärjäisikö ap - tottakai pärjäisi. Mutta miehen tulisi tajuta, että tälle on tulossa perhe. Ja perheen isän paikka on kotona, ei ryyppäämässä poikamiestyyliin.

Lisäksi viikko on tolkuttoman pitkä aika ryyppäämiselle. Ymmärrän yhden illan, mutta pidemmät ryyppyputket eivät ole enää perheellisen, aikuisen ihmisen touhua.[/QUOTE]

Kiitos!

[QUOTE="vieras";24228981]Jätit puolivuotiaan lapsesi viikoksi isälleen kun piti päästä ryyppäämään? Silläkö tavalla se kavereiden tärkeys sulla ilmeni?[/QUOTE]
No en, koska mulla ei ollut tarvetta silloin mennä viikoksi minnekään. Meille osui juuri niihin aikoihin lähipiiriin nuoren ihmisen vakava sairaus ja kuolema, joten mulla ei ollut kiinnostusta lähteä pidemmäksi aikaa minnekään. Mutta jos olisi ollut ja jos pojan isällä olisi ollut töiden puolesta mahdollisuus hoitaa lasta, niin olisin voinut mennäkin. Ja paljonhan se poikaansa hoitikin, kun mä olin siskoni ja hänen miehensä tukena. Hoitipa siinä sivussa mun esikoiseni ja siskonikin pojan. Ja pojan ollessa 10 kk ikäinen hoiti sitten poikaa viikonlopun, kun mä lähdin systerin kanssa mökille.

Meillä tuollainen reissu olis hoidettu niin, että ensin keskustellaan kotona ennen kuin aletaan kavereiden kanssa sopia mistään lähtemisestä.

Mulle olis ollut OK, jos mies olis lähtenyt, kun esikoinen oli 3kk, mutta mulla on todella hyvät tukiverkostot, ja todennäköisesti olisin mennyt useampana päivänä käymään joko mun vanhemmille tai siskolle, mahdollisesti olisin ollut yötäkin välillä heillä. Lisäksi olisin tuota reissua sopiessani ottanut huomioon sellaisen seikan, että ennen vauvan syntymää ei voi tietää, onko sillä 3kk ikäisellä vaikka koliikki tai jokin leikkaus tulossa tai jotain muuta. Meidän vauva leikattiin, kun ikää oli 2,5kk ja ennen sitä en kyllä olisi halunnut todellakaan olla viikkoa yksin vauvan kanssa kotona ilman apukäsiä. (Mutta mun siis ei olisi tarvinutkaan, kun on sitä tukiverkostoa yllin kyllin.)

Ymmärrän APn kannan täysin.

Minusta äidille EIKÄ isälle sovi mikään viikon ryyppyreissu silloin, kun perheessä on vauva. Jos joku tuttu mies tekisi näin, pitäisin häntä vähän kuin ö-luokan isänä :) .

Ei todellakaan munukko lähtisimihinkään viikon reissuu. Pystyn hyvin kuvittelemaan tuon tilanteen koska itsellä just puolivuotias poika ja jos mies nyt lähtisi niin saisi mennä sit loppuiäkseen. Ei siksi ettäen pärjäisi,vallanmainiosti pärjäisin,mutta miksimiehen pitäisi mennä jonnekkin tuulettuman ja äiti pakertaisi sitä samaa kotona,muttanyt 24h yksin. Mikä oikeus miehellä on mennä?
Onneksi meillä mies on tajunnut sen jo aikoja sitten,että ei tarvitse olla edes kyselemässä.

[QUOTE="juu";24228976]Ei, vaan meillä toimii se että ollaan vuorotellen ;)
Meillä ei sidota miestä lapsen takia kiinne patteriin ja komenneta kaverisuhteita sanomaan sen takia irti kun nyt tulee lapsi. Kyllä huomaa aloittajasta että esikoista odottaa ;)[/QUOTE]

Meneekö teidän kaverisuhteet poikki jos ette lähde viikoksi lappiin juomaan? Tsiisus :O Kuka on muuten komentanut niitä suhteita katkaisemaan? Sanoiko ap aloituksessaan että hän haluaa miehen katkaisevan välit kaikkiin ystäviinsä vai käytitkö taas sitä kuuluisaa päänsisäistä värikynää? Miten tilanne eroaa siitä jos lapsia olisi jo ennestään? Olisiko se jotenkin helpompi jäädä kotiin 3-,1- ja 0,5-v:n kanssa?

Siis kevät-talvella lapsihan on jo useamman kuukauden! Joten miksei mies voisi mennä? Kyllä sä nyt sen aikaa pärjäät! Eri asia sitten, jos lapsella selviää joku sairaus tms, miksi hoito olisi raskasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24229031:
No en, koska mulla ei ollut tarvetta silloin mennä viikoksi minnekään. Meille osui juuri niihin aikoihin lähipiiriin nuoren ihmisen vakava sairaus ja kuolema, joten mulla ei ollut kiinnostusta lähteä pidemmäksi aikaa minnekään. Mutta jos olisi ollut ja jos pojan isällä olisi ollut töiden puolesta mahdollisuus hoitaa lasta, niin olisin voinut mennäkin. Ja paljonhan se poikaansa hoitikin, kun mä olin siskoni ja hänen miehensä tukena. Hoitipa siinä sivussa mun esikoiseni ja siskonikin pojan. Ja pojan ollessa 10 kk ikäinen hoiti sitten poikaa viikonlopun, kun mä lähdin systerin kanssa mökille.

Viikonloppu 10kk kanssa versus viikko puolivuotiaan kanssa =)

Yhteistyössä