Mä en jaksa kun naapuri huudattaa lasta keskellä yötä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Tiitu";24979734]olisiko kauhukohtaus ? oma 2v saattaa alkaa huutaa & juosta pitkin asuntoa keskellä yötä, on ihan sekaisin eikä kontaktia saa. asumme kerrostalossa, sääliksi käy naapureita.. :([/QUOTE]

Lepositeet voisi helpottaa

niin ja jos lapsi pysyy sängyssään, niin seisoo siellä ja ulvoo äitiä mutta ei anna ottaa syliin tms. niinpä monesti vain kuuntelemme huutoa ja reagoimme vasta, jos kuulemme että lähtee sängystä...

En jaksa lukea koko ketjua (alun vaan luin) mutta siis meillä on 2,5v. lapsi, joka heräsi 2-vuotiaaksi asti n. 20 krt yössä ja osa noista herätyksistä oli sellaisia, että huusi vain täyttä kurkkua eikä mikään auttanut tai lohduttanut. Nyt herää VAIN 2-5 krt yössä huutamaan. Naapurit olivat jutelleet että miksi huudatamme lastamme. Kirjoitin isolla taloyhtiön ilmoitustauluun että P*RKELE, MEILLÄ ON PERHEPETI JA LAPSI NUKKUU VIERESSÄ, SE RAUHOITELLAAN HETI JOS ON RAUHOITTUAKSEEN. Saimme myös epäilyksiä lapsen laiminlyönnistä/pahoinpitelystä kun huutaa tosiaan niin kovaa.

Onneks et asu meidän naapurissa. Meillä 1,5v lasta opetetaan juuri nukkumaan, hän nukkuu vieressäni mutta saattaa silti itkeä puolikin tuntia joka yö. Ja tätä ennen tilanne oli vielä pahempi, ennen kun tajuttiin vaihtaa maito laktoosittomaan, huusi melkein joka yö vähintään tunnin. Kannattaa rohkeasti kysyä että miksi lapsi yöllä itkee.

Niin kaikki te jotka sanotte että lapset on hiljennettävä, ja itku ei ole normaalia, mitäs mieltä olette itsestänne vauvana? Olisiko ollut parempi, että teidän vanhemmat olisivat jättäneet teidät tekemättä kun olette varmasti itsekin lapsena itkeneet ja häirinneet kanssaeläjiä? Miten omat vanhempanne ovat asuneet teidän ollessa vauvoja? Kaikkiko ok-taloissa? Tuskin. Vai oletteko te kaikki olleet vauvoja jotka eivät koskaan öisin itkeneet, tai kaupassa kiukunneet? Tuskin. Ja teidän logiikalla, jolloin lapsia ei saa tehdä jos ei ole varaa muuttaa ok-taloon, ei suomea kauaa enää olisi. Ja kuvitteletteko te, että teidän eläkkeet,terveydenhuolto, koulutus ym. todella koostuvat niistä verorahoista jotka juuri te itse olette maksaneet? :D Hah! Siihen kuluu kyllä hivenen useamman ihmisen verorahat kuin vain sinun omasi. :D Huoh tätä tyhmyyden määrää!

• Tykkää
Reactions: Eedla
[QUOTE="Tiitu";24979769]niin ja jos lapsi pysyy sängyssään, niin seisoo siellä ja ulvoo äitiä mutta ei anna ottaa syliin tms. niinpä monesti vain kuuntelemme huutoa ja reagoimme vasta, jos kuulemme että lähtee sängystä...[/QUOTE]

Oletko tosissasi? Lapsi ulvoo äitiä yksin huoneessaan, mutta reagoitte vasta kun lähtee sängystänsä? Onneksi en ole naapurinne. Sääliksi käy lasta. Sairasta

Siis on olemassa sairaat lapset erikseen ja sit on nää älykääpiövanhemmat, jotka pitää huudatusunikoulua kuukausitolkulla, meidän naapuri jopa vuoden ajan! Joka yö. Joka ikinen yö. Eli kun täällä nyt puolustellaan, että jospa lapsi on sairas kuten on heilläki ollu. Onko niin vaikea tajuta, että monet vanhemmat antavat lastensa huutaa ja huutaa yksin huoneessaan? Että sellaista ihan oikeasti tapahtuu? Ja ei vain kerran tai silloin tällöin, vaan joka ikinen yö.

Koiraperhe, ihan oikeasti?!? Ei hitto tätä "koirarakkautta"....miten te edes kehtaatte verrata rakkeja ihmisiin?! :D

kuin sä kehtaat haukkua meidän koiraa rakiksi?! Miten sä kehtaat verrata meidän perheenjäsentä joidenkin kiljuviin kersoihin. Ei hitto tätä "lapsirakkautta". Sä varmaan kuulut siihen sakkiin jonka mielestä siilien potkiminen hengiltä on ok. säälittävää.

[QUOTE="huh huh";24980038]Oletko tosissasi? Lapsi ulvoo äitiä yksin huoneessaan, mutta reagoitte vasta kun lähtee sängystänsä? Onneksi en ole naapurinne. Sääliksi käy lasta. Sairasta[/QUOTE]

kyllä mä säälin enemmän niitä naapureita. Lapsiko ei osaa liikkua? jos ei niin sitten pitää mennä, muutoin se lapsi varmaan osaa hipsutella kiljumaan vanhempien huoneeseen.

[QUOTE="huh huh";24980038]Oletko tosissasi? Lapsi ulvoo äitiä yksin huoneessaan, mutta reagoitte vasta kun lähtee sängystänsä? Onneksi en ole naapurinne. Sääliksi käy lasta. Sairasta[/QUOTE]

jos lapsi ei tunnista meitä & reagoi kosketukseen paniikilla, niin pitäisikö siinä muka vain ottaa syliin tms ? :headwall:

[QUOTE="vieras";24980013]Miten omat vanhempanne ovat asuneet teidän ollessa vauvoja? Kaikkiko ok-taloissa? Tuskin. Vai oletteko te kaikki olleet vauvoja jotka eivät koskaan öisin itkeneet, tai kaupassa kiukunneet? Tuskin.[/QUOTE]

Nythän mää sen hokasin! Tää on perinnöllistä! Itse itkin vauvana ja vanhempani asuivat kerrostalossa. Omat vauvani ovat myös itkeneet ja me asumme kerrostalossa. Kierre!! Mitkä kurjat eväät annankaan omille lapsilleni ja heidän tuleville naapureilleen :'(

Öisiä kauhukohtauksia? Ne on aika rajuja joskus. Omilla lapsilla ei ole ollut mutta monelta oon kuullut että ne voi olla tosi kovaäänisiä, ja kestää niin kauan kunnes lapsi herää ja tajuaa ettei ole mitään hätää.

Ja mitä koiriin tulee, niin ne on eläimiä. Ihmiset menee eläinten edelle asumisessa. Ja lasten itku yöllä on normaalia elämisen ääntä, siitäkin huolimatta ettei kaikki lapset itke yöllä, ja vaikka se naapureita häiritseekin.

Mun oma tyttö sai näitä 2-vuotiaana. Siinä ei tosiaan mikään auta, lapsi huutaa sen ajan minkä huutaa. Voi kestää kauankin:( Tyttö on nyt 3-vuotias, eikä saa enää kauhukohtauksia, mutta muuten saattaa saada raivarin jos herää kesken unen eikä saa sanottua, mikä hätänä. Yritetään kyllä kaikkemme, jotta lapsi EI itkisi(kuten varmaan kaikki, siinä vaiheessa kun kello on puoli kolme yöllä), mutta aina ei vaan lapsi heti rauhoitu.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
kuin sä kehtaat haukkua meidän koiraa rakiksi?! Miten sä kehtaat verrata meidän perheenjäsentä joidenkin kiljuviin kersoihin. Ei hitto tätä "lapsirakkautta". Sä varmaan kuulut siihen sakkiin jonka mielestä siilien potkiminen hengiltä on ok. säälittävää.

siinä kahden ääripään välis on olemas monia vaihtoehtoja hei. Vaikka sanois koiraa rakiksi niin silti se ei tarkoita että kävis potkimassa siilejä hengiltä. Mä itte oon koiraihmisiä, oon omistanu 12 koiraa elämäni aikana ja oon ollu aktiiviharrastaja. Silti oon aina ajatelllu että koira on koira ja ihminen on ihminen eikä niitä voi verrata toisiinsa eikä koiralla todellakaan ole samaa arvoa kuin ihmisellä, siitäkään huolimatta että ne on tärkeitä perheenjäseniä. Tälläises huutamistapaukses ei voi mitenkään verrata koiraa ja ihmislasta keskenään. Niin se vain on.

• Tykkää
Reactions: mokatsu
Meidän esikoinen kyllä huusi muutamana yönä (ei tuntikausia, mutta muutamaan otteeseen), kun lopetin yöimetyksen. Todellakin oli sylissä, eikä yksin huudatettu, mutta en ruvennut tarjoilemaan maitoa hamaan eskari-ikään yötäpäivää, ettei lapsi vaan itkisi ja naapurit luulisi, että meillä huudatetaan. Kuopus sitten on sellainen, että vaikka imetänkin vielä öisin, keksii joskus (onneksi harvoin) huutaa vaan jonkin aikaa, vaikka mitä tekis, ei kelpaa syli, heijaus, rinta, mikään. Toki on sit annettu lääkettä, jos hampaisiin sattuu tms. Onneksi naapurissa on lapsiperhe, joka on ihmetellyt enemmänkin vähäistä vauvan itkua :D.

siinä kahden ääripään välis on olemas monia vaihtoehtoja hei. Vaikka sanois koiraa rakiksi niin silti se ei tarkoita että kävis potkimassa siilejä hengiltä. Mä itte oon koiraihmisiä, oon omistanu 12 koiraa elämäni aikana ja oon ollu aktiiviharrastaja. Silti oon aina ajatelllu että koira on koira ja ihminen on ihminen eikä niitä voi verrata toisiinsa eikä koiralla todellakaan ole samaa arvoa kuin ihmisellä, siitäkään huolimatta että ne on tärkeitä perheenjäseniä. Tälläises huutamistapaukses ei voi mitenkään verrata koiraa ja ihmislasta keskenään. Niin se vain on.

auts 12 koiraa huh, elinikä per koira n.10.v=120.v :o oot joko helvetin vanha tai koirienkierrättäjä, et mikään "koiraihminen".

idiootti!!! :D Sä maksat NYT tällä hetkellä eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeitä ne ei ole sinun rahojasi urpo!!! Sun eläkkeesi maksaa seuraava sukupolvi!!!

Niinpä. Ja jos ne muksut jätetään nyt sitte tekemättä sen takia ettei ne vain huuda kerrostalossa yöllä niin eipä oo ketään joka maksais eläkkeitä varten veroja tulevaisuudessa.

No jo on taas aihe. En edes jaksanut lukea kaikkia tekstejä läpi. Lapsen yöllisistä huudoista ei tosiaankaan voi antaa varoitusta taloyhtiössä vaikka äänet häiritsisivät naapureita. Äänet kuuluvat lapsiperheiden maailmaan. Minkäs teet jos lasta ei vaan saa hiljaiseksi. Ei se lapsi tahallaan varmaankaan huuda. Sitten jos on vaikkapa pahoinpitely epäilyksiä tai jotain muuta vastaavaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä sosiaalitoimostoon.

Joku kehtasi verrata omia yöllisiä mekkalointi bileitään lapsen itkuun . Jo on hävytön ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh;24981248:
auts 12 koiraa huh, elinikä per koira n.10.v=120.v :o oot joko helvetin vanha tai koirienkierrättäjä, et mikään "koiraihminen".

:laugh:
hei nerouden huipentuma, ootko ikinä kuullu että jollain vois olla useampi koira yhtäaikaa? Mulla on kennelnimi ja oon kasvattanu paria rotua ja koiria on ollu parhaimmillaan 6 yhtäaikaa.
svoi elämä... :D

Kaikki lapset ei rauhoitu vaikka äiti tulisi paikalle. Meidän tytöllä kun oli allergia oireita niin yöllä itki ja parkui eikä syli tai mikään auttanut. Nyt onneksi helpottanut kun syyt selvillä. Mutta toisinaan itkeskelee öisin yhä eikä siihen auta silitykset tai taputtelut (nukkuu vieressä). Parhaiten rauhoittuu kun antaa vaan rauhassa itkeä.

Ihan turha alkaa syytteleen ja kauhisteleen kun ei voi nähdä mitä siellä seinän takana tapahtuu.

Jospa tosiaan kauhukohtaus. Meillä esikoisella oli niitä n. 2-3vuotiaana ja ne oli ihan kauheita, koska niihin ei auttanut MIKÄÄN, vaan ne menivät itsekseen ohi. Lapsi ei antanut koskea itseensä ollenkaan, ei rauhoitella...piti vaan olla vieressä ja hokea monotonisella äänellä 'rauhoitu, kaikki hyvin'...
Meidän yläkerran naapurit muuttivatkin siinä sitten jossain vaiheessa kun kohtauksia oli jatkunut vuoden verran, sitä ennen katsoivat hyvin pitkään rapussa, tervehtimisetkin loppuivat kuin seinään....:(

Yhteistyössä