Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="carelia";25441819]Tää taitaa olla tän vuoden kiivain pääosin harmaitten miehittämä taistelu ketju.

Ei lie kovin hulppea tila, jos sitä ei ole aapeen vanhempien kannattanut maatilana pyörittää ja eipä varmaan metsätkään on kummosia, jos remontin tarve on talossa suuri ja ei oo remonttirahoja metsästä irronnut. Sukulaisten välisissä kaupoissa on veemäistä se, että vaikka maksaisit yli hintaa niin aina joku on sitä mieltä et enempi ois pitänyt maksaa.

Eiks nyt ois sen siskon miehen vanhempien vuoro huolehtia pikkuperheestä (joka on kohta ihan keskikokoinen)? Vai voiskohan olettaa, että nää nuoret vanhemmat rupeisivat elämään itsenäisesti. Ei se itsenäinen ja vastuullinen elämä tarkoita sitä, että ei saisi apua tarvitessaan tai se evättäisiin. Mutta ei kai kukaan rakenna elämäänsä sen varaan, että joku toinen auttaa ja huolehtii koko ajan.

Hahhaa-Iliana(?) ei taida olla ihan kartalla...50-luvulla nuoret teki töitä sen verta pienellä palkalla, että ei sillä huonetta kummenpaa vuokrattu ja kyllä ne palkat on aina kokemuksen/osaamisen mukaan tulleet. Mut onnea sille pohjattomalle katkeruuden tunteelle siitä kun joku toinen saa(vuttaa) jotain mitä ei itse saa(vuta).[/QUOTE]

vastaus tuo keskimmäinen kappale niille, jotka jatkuvasti mollaavat AP:tä.

[QUOTE="carelia";25441819]Tää taitaa olla tän vuoden kiivain pääosin harmaitten miehittämä taistelu ketju.

Ei lie kovin hulppea tila, jos sitä ei ole aapeen vanhempien kannattanut maatilana pyörittää ja eipä varmaan metsätkään on kummosia, jos remontin tarve on talossa suuri ja ei oo remonttirahoja metsästä irronnut. Sukulaisten välisissä kaupoissa on veemäistä se, että vaikka maksaisit yli hintaa niin aina joku on sitä mieltä et enempi ois pitänyt maksaa.

.[/QUOTE]

Joo, tästä tuli elävästi mieleen yksi lähipiirissä sattunut tapaus jossa perintötalon annettiin lahota pystyyn sisarusriitojen takia. Yksi sisaruksista olisi halunnut lunastaa talon omakseen ja remontoida. Kukaan muista sisaruksista ei ollut halukas pistämään taloon penniäkään rahaa saati remontoimaan mutteivät voineet antaa sen yhden sisaruksen lunastaa taloa itselleen koska sittenhän se yksi olisi saanut rempalla siitä itselleen tosi hienon talon ja se olisi ollut epäreilua näitä muita kohtaan. Katsottiin siis paremmaksi että kukaan ei saa mitään ja annetaan paikan lahota. Nyt sitä ei osta enää kukaan ulkopuolinenkaan mutta säilyihän sentään sisarusten välinen sopu. :P

Mulle on vaan ihan täys kauhistus tää tällänen perhemalli, jossa ei huolehdita omista sukulaisistaan. Oman siskon heittäminen ulos (lukekaa vaikka otsikosta) raskaana, ilman luottotietoja (saa varmaan hyvin vuokrattua seuraavan asunnon) ja toteaminen, että olis hoitanu paremmin asiansa on vaan... niin täysin vastoin sitä mitä mä ajattelen perheestä. Me pidetään huolta omistamme, eikä turvauduta sossuun, ilmeisesti joku elämän asenne kysymys varmaan..

Kyse on tasan ihan kakarasta (ja kyllä ne kakaratkin saa lapsia), jolla ei ole mahdollisuuksia osallistua sen paikan ostamiseen jota nyt tällä hetkellä kodikseen kutsuu. Ja asenne on vaan niin kylmä omaa siskoa kohtaan että.

Jos viitsisit lukea aiempia viestejä niin ap on jo useaan kertaa kertonut että siskon kanssa on asioista keskusteltu, ap on itse lähdössä mukaan sossuun asioita selvittelemään.

Ja eihän se sisko hyvänen aika yksin ole muutenkaan, onhan niillä lapsilla isäkin joka on ihan täysikäinen ihminen hänkin. Ja ap:n vanhemmat ovat tätä miestäkin jo kaksi vuotta ilmaiseksi hyysänneet.

[QUOTE="vieras";25442155]Me pidetään huolta omistamme, eikä turvauduta sossuun, ilmeisesti joku elämän asenne kysymys varmaan..

Kyse on tasan ihan kakarasta (ja kyllä ne kakaratkin saa lapsia), jolla ei ole mahdollisuuksia osallistua sen paikan ostamiseen jota nyt tällä hetkellä kodikseen kutsuu. Ja asenne on vaan niin kylmä omaa siskoa kohtaan että.[/QUOTE]

Mihin asti näin täytyy tehdä? Siihen asti, ettei ole enää itsellä varaa ja voimavaroja huolehtia täysi-ikäisen perheestä, joka ei tee itse mitään auttaakseen itse itseään ja perhettään?

Joskus se auttaminen on pahinta, mitä toiselle voi tehdä.
Ja tässäkin tapauksessa ap on auttanut jo vaikka kuinka paljon, eikä ole edelleenkään viskaamassa sisartaan kadulle raskaana.

Mitä apn vanhempien pitäisi mielestäsi tehdä? Myydä tila ulkopuoliselle, jolloin eivät ehkä saakaan käypää hintaa (tänäpäivänä rapistumassa oleva tila, kuinka paljon kysyntää?), jolloin ap ei saa sitä mitä haluaa, mutta molemmat saavat perinnössä yhtä paljon ja apn sisko jiutuu yhä edelleenkin etsimään itselleen asunnon. Vai ajattelitteko, että ne uudet asukkaat antaisi sikon jäädä ilmaiseksi pikkutaloon asumaan?

[QUOTE="Kifa";25442190]Jos viitsisit lukea aiempia viestejä niin ap on jo useaan kertaa kertonut että siskon kanssa on asioista keskusteltu, ap on itse lähdössä mukaan sossuun asioita selvittelemään.

Ja eihän se sisko hyvänen aika yksin ole muutenkaan, onhan niillä lapsilla isäkin joka on ihan täysikäinen ihminen hänkin. Ja ap:n vanhemmat ovat tätä miestäkin jo kaksi vuotta ilmaiseksi hyysänneet.[/QUOTE]

Sehän se vasta opettaa itsenäisyyttä, kun mennään yhdessä sossuun..

Voi tsiisus..

Höpö höpö. Noin sinisilmäinen ei voi olla kukaan. Laki sanoo yhtä mutta aina löytyy porsaanreikiä röyhkeille!

tiloja menee pilkkahintaan arvoonsa nähden ja kunnat antavat kiinteistöjä lähes ilmaiseksi niiden todelliseen arvoon nähden, eikä kukaan puutu.

Höpö höpö itsellesi. Ostin juuri isäni kuoltua heidän kotinsa (olen ainoa lapsi ja maksoin markkinahinnan äidilleni). Tässä yhteydessä kävimme asianajajalla, jotta kaikki menisi oikein lakipykälien mukaan. Kyllä minulle kävi hyvin selväksi, että verottaja vie omansa jos yrittää kiertää lakipykäliä liian halvalla hinnalla (mitä siis emme yrittäneet tehdä). Se tuli selväksi myös verotoimiston selvityspyyntöjä täytellessä, vaikka hinta oli useammankin kiinteistövälittäjän arvioima.

Ap:n vanhemmat olivat muutenkin päättäneet myydä tilan. Eikö se vain hyvä ole, että kotitalo säilyy suvussa? Eikä vanhempien tarvitse mitään perintöjä lapsilleen säästää, ihan uskomaton ajatus. Itse sanoin äidille, että ostaa vaikka Espanjasta kesäasunnon ja minkkiturkin itselleen (no, ei tainnut sitä tehdä siltikään)...

Ap sitä paitsi monessa kohtaa kirjoitti tukevansa siskoaan muuten, vain taloudellista apua hän ei aio antaa. Ihan järkevää!

[QUOTE="vieras";25442253]Sehän se vasta opettaa itsenäisyyttä, kun mennään yhdessä sossuun..

Voi tsiisus..[/QUOTE]

No nyt niit konkreettisia esimerkkejä millä opetetaan itsenäisyyttä ihmiselle, joka perustaa perheen, saa ilmaisen asunnon perheelleen ja apua, saa silti luottotiedot katoamaan ja lisääntyy lisää, koska kokee, että asiat on ok? Miten tämä opetetaan?

[QUOTE="Kifa";25442190]Jos viitsisit lukea aiempia viestejä niin ap on jo useaan kertaa kertonut että siskon kanssa on asioista keskusteltu, ap on itse lähdössä mukaan sossuun asioita selvittelemään.

Ja eihän se sisko hyvänen aika yksin ole muutenkaan, onhan niillä lapsilla isäkin joka on ihan täysikäinen ihminen hänkin. Ja ap:n vanhemmat ovat tätä miestäkin jo kaksi vuotta ilmaiseksi hyysänneet.[/QUOTE]

höpsistä. Jos ovat antaneet asua ilmaiseksi, niin se ei ole vielä hyysäämistä. todennäköisesti ovat itse ruokansa laittaneet ja ehkä laskujakin maksaneet talosta, lämitystä jne.

maalla nyt vuokrat eivät muutenkaan päätä huimaa, tuskin kovin suurta taloudellista etua ovat tästä saaneet ja toisekseen aloittaja on asunut kotonaan aivan yhtä kauan tai paljon kauemmin.

[QUOTE="vieras";25442272]No nyt niit konkreettisia esimerkkejä millä opetetaan itsenäisyyttä ihmiselle, joka perustaa perheen, saa ilmaisen asunnon perheelleen ja apua, saa silti luottotiedot katoamaan ja lisääntyy lisää, koska kokee, että asiat on ok? Miten tämä opetetaan?[/QUOTE]

No olemalla vaikka isosisko joka neuvoo ja opastaa miten elämässä pärjätään. Ihan uskomatonta tällänen "potku persuksiin ja suunta sossuun" meno.

On se kumma kun lapsiperheet on nykyään niin tiukilla. Omillaan pitäis pärjätä AINA, vaikka olis itekin lapsi, joka ei osaa hoitaa asioitaan. Ja omilleen vaan, vaikka toinen pikkulapsi tulossa ja mies muualla. Eikö se pikkusisko ole nimenomaan osoittanut ETTEI ITSE PÄRJÄÄ? Mites ne lapset sitten, no paskankos väliä ja sossu varmaan hoitaa nekin.

Te ootte oikeesti kylmiä ihmisiä.

[QUOTE="vieras";25442366]No olemalla vaikka isosisko joka neuvoo ja opastaa miten elämässä pärjätään. Ihan uskomatonta tällänen "potku persuksiin ja suunta sossuun" meno.
[/QUOTE]

Höpsis. Luetaanko me samaa ketjua? Luitko esim. tämän viestin, jossa ap. kertoo, miten on menossa siskonsa kanssa sossuun, Kelaan ja pankkiin selvittelemään tämän asioita? Ja miten on hän on valmis takaamaan tämän lainan, jotta tämä saa taloutensa kuiville? Ja jossa hän kyselee vinkkejä opintoneuvonnan saamiseen, jotta voivat tehdä siskolle pitkän ajan kouluttautumissuunnitelman?

[QUOTE="vieras";25442366]
On se kumma kun lapsiperheet on nykyään niin tiukilla. Omillaan pitäis pärjätä AINA, vaikka olis itekin lapsi, joka ei osaa hoitaa asioitaan. Ja omilleen vaan, vaikka toinen pikkulapsi tulossa ja mies muualla. Eikö se pikkusisko ole nimenomaan osoittanut ETTEI ITSE PÄRJÄÄ? Mites ne lapset sitten, no paskankos väliä ja sossu varmaan hoitaa nekin.

Te ootte oikeesti kylmiä ihmisiä.[/QUOTE]
Sitten ei kannattais tehdä lapsia, jos ei omiakaan asioitaan osaa hoitaa.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vieras";25442366]No olemalla vaikka isosisko joka neuvoo ja opastaa miten elämässä pärjätään. Ihan uskomatonta tällänen "potku persuksiin ja suunta sossuun" meno.

[/QUOTE]

Lukutaito hukassa? Sitähän ap nimenomaan on sanonut tekevänsä, neuvovansa, auttavansa, takaavansa vaikka lainaa jne. Mutta vaikka ihmisellä olis vaikeuksia hoitaa asioitaan, niin ei se ole hänen asiansa edistämistä, että annetaan vaan asua ilmaiseksi asunnossa ilman mitään huolen häivää.

Eli siskon pitäisi antaa loisia ja olla maksamatta mitään, vaikka sopimus tehtäisiin, niin todennäköisesti ei silti maksaisi. Sitten siskon velat edelleen lisääntyvät, koska ei niitä nytkään hoida. Mies on menossa armeijaan, joten tulot todennäköisesti jonkun verran laskevat ja sitten sisko raahaisi kakaroitaan yhä enemmän hoitoon. Asuntoa ei voisi rempata, koska sisko loisii pikku asunnossa ja ap:llä ei ole varaa maksaa samalla vuokraa erikseen kun remontoi asuntoa. Ihan tosi. Kuinka luuseri täytyy ihmisen olla, että saa noin hyvät lähtökohdat elämälleen ja mokaa ja sitten vaatii naurettavia, kuten että siskon täytyy antaa ilmainen tontti ja rakentaa sinne siskolle oma asunto.
Perinnöstä tässä ei ole kyse, talo myydään arvioijien hinnoilla, ei millään halvalla. Huonokuntoisen asunnon myymisessä ulkopuolisille voisi kestää, koska talo on huono kuntoinen ja siitä saisi mahdollisesti vielä huonomman hinnan. Kyse on siitä, että vanhemmat myyvät _oman asuntonsa_ siihen hintaan kun se arvioidaan ja käyttävät _omat rahansa_ jotka siitä saavat, kuten haluavat. Heidän ei tarvitse elättää tytärtä, jolla on omia tuloja, heidän ei tarvitse, kuten ei siskonkaan, tälle sisarelle mitään antaa. He eivät ole kylmiä, he ovat elättäneet ja hoitaneet siskon muksua ja siskoa ja tämän miestä jo pari vuotta pienemmässä asunnossa. He vaan eivät enää kykene hoitamaan tilaa ja myyvät sen miten parhaaksi näkevät. Siinä ei ole siskolla mitään sanottavaa, jos ei ole varaa sitä ostaa. Aina ei mene nallekarkit tasan. Buhuu. Onhan sisko saanut jo ilmaiset lastenhoitamiset sun muut, miksi ei kykene itseään elättämään? Kohta on lapsilisät kahdesta, äitiyspäiväraha ja miehen armeijan tulot. Kun mies tulee armeijasta, on palkka.
Sisko aikoo jopa taata lainan, mikä mielestäni on typerää, tuolle ongelmissa olevalle. Selkeesti perhe on tehnyt enemmän kuin tarpeeksi ja tuo loinen on vain ahne eikä halua edes yrittää elättää itse itseään. Jotain rajaa.

Eipä tuo ap:n siskon enää lapsi pitäis olla. Kyllä se lapsuus loppuu viimeistään siihen kun itse tulee vanhemmaksi, oli kuinka nuori tahansa.
Jos ei osaa hoitaa asioita-->opettelee hoitamaan niitä.

Kyllä tässä maassa on paljonkin nuoria vanhempia jotka hoitavat omat ja lapsensa asiat mallikkaasti jopa ihan yksinkin. Ei ole nyt iästä kiinni ap:n siskon tapauksessa,vaan toivottavasti siitä, ettei ole joutunut ottaan vastuuta ikinä. Pahimmillaan kyseessä on oikeasti typerä ihminen joka sotkee aina vaan asioitaan lisää ja lisää eikä ikinä opi.

Sitten ei kannattais tehdä lapsia, jos ei omiakaan asioitaan osaa hoitaa.

Se, että sä tiedät aina miten asiat PITÄISI hoitaa, ei merkitse niille pikkulapsille mitään.

Sen sijaan se, että 18-vuotias äiti opettelee pärjäämään sossun tuella merkitsee jo jotain.

Mun mielestä on vaan kuvottavaa laittaa sukulaiset sossuun mielummin, kuin joustaa esim. asioiden järjestelyssä johonkin suuntaan.

Lisää sossupummeja tää maa tarttee aina.

[QUOTE="vieras";25442739]Se, että sä tiedät aina miten asiat PITÄISI hoitaa, ei merkitse niille pikkulapsille mitään.

Sen sijaan se, että 18-vuotias äiti opettelee pärjäämään sossun tuella merkitsee jo jotain.

Mun mielestä on vaan kuvottavaa laittaa sukulaiset sossuun mielummin, kuin joustaa esim. asioiden järjestelyssä johonkin suuntaan.

Lisää sossupummeja tää maa tarttee aina.[/QUOTE]

LUE ensin ketju ennen kuin alat rustailla noita älyvapaita kommenttejasi.

No mitäs konkreettista ohjetta tossa sulla nyt oli? Kun ap on jo kirjoittanut neuvovansa ja opastavansa siskon omien asioiden hoidossa, käymällä läpi kelan, pankin ja sossun kanssa asioita. Mun mielestä ap:llä on ollut hyvinkin konkreettista toimintaa siskona olemisessa.

Ja olisi ap:n oma lapsiperhe-elämä kyllä tosi tiukilla jos pitäisi oikeasti elättää kahta perhettä. Silloin en ihmettelisi, että lapsiperhe on tiukilla. Ja kyllä, siinä vaiheessa kun perheen perustaa, pitää olla valmis pärjäämään omillaan ja sen lisäksi valmis elättämään omat jälkeläisensä.

[QUOTE="vieras";25442739]Se, että sä tiedät aina miten asiat PITÄISI hoitaa, ei merkitse niille pikkulapsille mitään.

Lisää sossupummeja tää maa tarttee aina.[/QUOTE]

Ap on joustanut mun mielestä aika paljon - todella paljon - ja aikoo jatkossakin kai siskoaan auttaa.

Ei homma niin voi mennä, että teinipissis päättää haluta äidiksi koska vauvat on niin ihkuja, mutta ei hoida kuitenkaan äidin vastuutaan ja tehtäviään. Jos leikkii aikuisten leikkejä, pitää pelata aikuisten sääntöjen mukaan - eikä voi olla siskon tai muunkaan suvun tehtävä loputtomiin elättää yhtä teiniperhettä ja hoitaa heidän lapsiaan omien velvollisuuksiensa lisäksi.

Joskus paras apu on se, että antaa toiselle ongen ja opettaa kalastamaan, sen sijaan että tarjoaisi tälle valmiin kala-annoksen nenän eteen.

• Tykkää
Ap on joustanut mun mielestä aika paljon - todella paljon - ja aikoo jatkossakin kai siskoaan auttaa.

Ei homma niin voi mennä, että teinipissis päättää haluta äidiksi koska vauvat on niin ihkuja, mutta ei hoida kuitenkaan äidin vastuutaan ja tehtäviään. Jos leikkii aikuisten leikkejä, pitää pelata aikuisten sääntöjen mukaan - eikä voi olla siskon tai muunkaan suvun tehtävä loputtomiin elättää yhtä teiniperhettä ja hoitaa heidän lapsiaan omien velvollisuuksiensa lisäksi.

Joskus paras apu on se, että antaa toiselle ongen ja opettaa kalastamaan, sen sijaan että tarjoaisi tälle valmiin kala-annoksen nenän eteen.

No annetaan pikkusiskolle onki sit käteen ja keikataan perintötila siinä samalla. Kaikilla on varmaan sit tosi hyvä mieli, kun "tää on kuitenkin loppujen lopuksi sun omaksi parhaaksi".

[QUOTE="vieras";25442818]No annetaan pikkusiskolle onki sit käteen ja keikataan perintötila siinä samalla. Kaikilla on varmaan sit tosi hyvä mieli, kun "tää on kuitenkin loppujen lopuksi sun omaksi parhaaksi".[/QUOTE]

Vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta säästää omaisuuttaan lapsille - ja he saavat kiinteistötkin myydä ihan kenelle tahansa. Rahaton ja luottotiedoton teini ei voi ostaa mitään, hänen siskonsa taas voi, ja sellaista se elämä joskus on. Aina ei mene nallekarkit tasan, niin makaa kuin petaa, ja silleen. Yhyy, epistä, poljetaan kaikki yhdessä jalkaa.

• Tykkää
Käsittämätöntä paskaa... olen 50vuotias omistan mieheni kanssa talon, joka ei ole meidän 5:den lapsen PERINTÖ vaan meidän KOTI!!!!
Siis saamme myydä kotimme kenelle tahdomme, vaikka yhdelle meidän lapsistamme ja siihen ei ole muilla lapsilla mitään sanomista!! Rahat käytämme juuri niin kuin haluamme ja kun joskus kuolemme niin se mitä meiltä jälkeen jää on PERINTÖÄ!! se voi olla vaikka 0 euroa.
Miettikää nyt hyvänen aika mitä te höpisette:/
Te jotka olette sitä mieltä että tässä ap:n tapauksesa viedään perintö nuoremmalta tyttäreltä,taidatte itse odottaa kielipitkällä omaa perintöänne ja vähät välitätte vanhempienne elämästä ja hyvinvoinnista:(
Surullista:((

Ymmärrän että voi olla tyhmää taata heille lainaa, jotta saavat ulosoton saatavat maksettua. Parhaillaan laiminlyövät uuden lainan ja ollaan taas samassa pisteessä.
Huomasin juuri ettenpä kyllä tiedä ulosotosta juuri mitään. Meneekö siinä korkoja? Onko fiksumpaa jos voi lyhentää pienen koron kera pankille? Googlettelin että nykyään luottotiedot saa heti takaisin kun on maksanut velkansa. Onko näin?
(Tutkin kyllä oikeuslaitoksen sivuja, mutta menee aikaa tutustua tuohon perusteellisemmin). Toivoisin että hoitavat asiansa kuntoon ja pääsevät aloittamaan puhtaalta pöydältä luottotietojen osalta mahdollisimman pian.

Eli työkkäriin siis. Toivottavasti sisarelle löytyy mieluisa ala, on kyllä tähän asti ollut hyvä koulussa, lukiota ehti suorittaa tovin, mutta jätti sitten kesken (enempää en edes syitä tähän tiedä, on vanhempieni ja sisareni välinen asia).

Tila on kyllä vanha, ollut sukumme hallussa useamman vuosisadan, vaikka alkujaan olikin paljon suurempi mitä nykyään. Lapsuudessamme meillä oli muutama ravihevonen pihalla, mutta harva ravuri yltää Vieskerin juoksemiin tuloksiin tai rahoihin Suomessa, eivätkä vanhempamme ole mitään maanviljelijöitä. Unelma olisi purkaa joskus tuo navetta, rakentaa uusi talli ja saada lapsille ponit pihaan. Ja jottei kukaan nyt tule syyttelemään epäreiluksi, toki siskonkin ratsu sinne voisi mahtua jos näin sovitaan ja suunnitellaan.

Te joiden mielestä pistän siskoni kylmästi kadulle, mitä minun sitten pitäisi tehdä? Kertokaa.
Otsikon häätö-verbi on kyllä vahva, mutta en minä luudalla huiskien heitä aja pihalle, vaan on ihan asiallisesti perheidemme muuttorumbasta puhuttu.

Minun ja siskon itsenäistymisiä on todella paha verrata. Peruskoulun jälkeen olemme kumpikin lähteneet omille poluillemme, aivan eri oppilaitoksiin ja sitä kautta on syntynyt aivan erilainen elämäntarina kummallekin. Edelleenkään, siskon valinnoissa ei ole huonoa että saa nyt lapset ja käy koulut myöhemmin, vain se mättää ettei meinaa saada otetta tavallisesta arjesta ja vastuunkantamisesta, mikä on kyllä varmasti osittain meidän syytämme.

Käsittämätöntä paskaa... olen 50vuotias omistan mieheni kanssa talon, joka ei ole meidän 5:den lapsen PERINTÖ vaan meidän KOTI!!!!
Siis saamme myydä kotimme kenelle tahdomme, vaikka yhdelle meidän lapsistamme ja siihen ei ole muilla lapsilla mitään sanomista!! Rahat käytämme juuri niin kuin haluamme ja kun joskus kuolemme niin se mitä meiltä jälkeen jää on PERINTÖÄ!! se voi olla vaikka 0 euroa.
Miettikää nyt hyvänen aika mitä te höpisette:/
Te jotka olette sitä mieltä että tässä ap:n tapauksesa viedään perintö nuoremmalta tyttäreltä,taidatte itse odottaa kielipitkällä omaa perintöänne ja vähät välitätte vanhempienne elämästä ja hyvinvoinnista:(
Surullista:((

Näin just. Mitään perintöä ei todellakaan ole kenelläkään ennen kuin kuolema koittaa. Emme silti tiedä edes ap:n vanhempien taloudellista tilannetta. Voivathan he olla tilastaan velkaa vaikka kuinka paljon ja nyt näkevät mahdollisuuden päästä veloista eroon.

Jotenkin käsittämätön viestiketju. Puolustetaan lasten oikeutta perintöön, jota ei ole edes olemassa.

Yhteistyössä