Tein syntiä. Luin miehen tekstarit. Jäi kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty ja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ootte mukulasta asti olleet yhdessä, niin pelkäähän se mieskin sitä eroa, siksi salailee. Mutta jos noin on käyvä, niin sitten käypi... parempi kerta rutina kuin ainainen kitinä...

Voimia-

Kysyt vain suoraan, että haluaako se jatkaa teidän suhdetta. Kerrot että nykyisellään teidän suhde ei ole sellainen kuin haluaisit sen olevan (omituista salailua yms.) ja sinusta usein tuntuu että hän valehtelee. Kerrot että jos asiat eivät muutu parempaan suuntaan niin lähdet... Puhelimesta ei tarvitse välttämättä sanoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikka näin;26795984:
Kysyt vain suoraan, että haluaako se jatkaa teidän suhdetta. Kerrot että nykyisellään teidän suhde ei ole sellainen kuin haluaisit sen olevan (omituista salailua yms.) ja sinusta usein tuntuu että hän valehtelee. Kerrot että jos asiat eivät muutu parempaan suuntaan niin lähdet... Puhelimesta ei tarvitse välttämättä sanoa mitään.

Luulen että tässä tilanteessa se pääsis vaan syyttämään mua luottamuspulasta. Jos se erota haluaa niin olisi onnessaan kun minusta saa tehtyä syntipukin.

Sanot salailusta ja siitä kuinka asiat ei ole kuin haluaisit onnellisessa suhteessa olevan. Kun pääset puhumisen alkuun niin eiköhän se siitä mene 'kuin itsestään'. Pelkäät pahinta ja siksi tunteet ottaa vallan ja voi tuntua ettei tiedä mitä sanoa tai tehdä. Luota vaan itsees ja ota aikaa itselle jos tuntuu että se alkaa laittaa sitä sinun syyksi. Ei oo mitään kiirettä tehdä mitään päätöksiä, kunhan selvitätte asiat ja teet sitten niin kuin sinusta tuntuu!!

[QUOTE="Hmm";26796048]Sanot salailusta ja siitä kuinka asiat ei ole kuin haluaisit onnellisessa suhteessa olevan. Kun pääset puhumisen alkuun niin eiköhän se siitä mene 'kuin itsestään'. Pelkäät pahinta ja siksi tunteet ottaa vallan ja voi tuntua ettei tiedä mitä sanoa tai tehdä. Luota vaan itsees ja ota aikaa itselle jos tuntuu että se alkaa laittaa sitä sinun syyksi. Ei oo mitään kiirettä tehdä mitään päätöksiä, kunhan selvitätte asiat ja teet sitten niin kuin sinusta tuntuu!![/QUOTE]

Mua vaan niin pelottaa että miten tässä käy.. toivottavasti oikeesti pääsen puhumaan asiasta jo tänään miehen kanssa. En kestä tätä enää.

Luulen että tässä tilanteessa se pääsis vaan syyttämään mua luottamuspulasta. Jos se erota haluaa niin olisi onnessaan kun minusta saa tehtyä syntipukin.

Jos ero tulee niin onko sillä oikeasti väliä kumpi on "syntipukki"...? Jos et ole onnellinen suhteessa, etkä saa sitä muutettua paremmaksi, niin lähde. Jos mies ei halua suhdetta edes yrittää korjata, niin silloin on parempi erota.

Olin itsekkin hyvin peloissani, kun mietin miten kerron miehelle siitä, että jäi kiinni tekstareitten takia.

Kädet tärisi ja ääni vapisi, tottakai se pelotti. Mutta sanoin suoraan, että luin tekstarit ja tiedän nyt mitä on puuhaillut selkäni takana. Hän suuttui, kun kuuli. Mutta sain hänelle luun kurkkuun näillä lauseilla.

Jos jollakulla on oikeus olla vihainen ja loukkaantunut, se olen minä. Sinä se tässä olet väärin tehnyt minua kohtaan ja minä olen se, jota on petetty ja satutettu niin mielettömän pahasti.

Nämä sanat sai miehen sitten itkemään ja tajuamaan, että hänet on nyt ahdistettu nurkkaan ja totuus on ainoa keino päästä tilanteesta, jos haluaa ja mielee suhdetta minun kanssa jatkaa.

Mutta koko homma pilasi luottamuksen ja suhde oli meidän kohdalta tuhoon tuomittu. Myös minä, 16- kesäisenä 24-kesäiseen asti ensirakkauteni kanssa. Ja minä tiedän, että on vaikeaa päästää irti ja en valehtele, että toipuu nopeasti, vaan vie aikaa.

Nyt minäkin tällä hetkellä onnellisesti kihloissa ja esikoinen masussa paljon paremmassa ja rakastavammassa suhteessa kuin aikoihin.

Rutistus halaus vielä kerran!

Olin itsekkin hyvin peloissani, kun mietin miten kerron miehelle siitä, että jäi kiinni tekstareitten takia.

Kädet tärisi ja ääni vapisi, tottakai se pelotti. Mutta sanoin suoraan, että luin tekstarit ja tiedän nyt mitä on puuhaillut selkäni takana. Hän suuttui, kun kuuli. Mutta sain hänelle luun kurkkuun näillä lauseilla.

Jos jollakulla on oikeus olla vihainen ja loukkaantunut, se olen minä. Sinä se tässä olet väärin tehnyt minua kohtaan ja minä olen se, jota on petetty ja satutettu niin mielettömän pahasti.

Nämä sanat sai miehen sitten itkemään ja tajuamaan, että hänet on nyt ahdistettu nurkkaan ja totuus on ainoa keino päästä tilanteesta, jos haluaa ja mielee suhdetta minun kanssa jatkaa.

Mutta koko homma pilasi luottamuksen ja suhde oli meidän kohdalta tuhoon tuomittu. Myös minä, 16- kesäisenä 24-kesäiseen asti ensirakkauteni kanssa. Ja minä tiedän, että on vaikeaa päästää irti ja en valehtele, että toipuu nopeasti, vaan vie aikaa.

Nyt minäkin tällä hetkellä onnellisesti kihloissa ja esikoinen masussa paljon paremmassa ja rakastavammassa suhteessa kuin aikoihin.

Rutistus halaus vielä kerran!

Kiitoksia kommentista <3 Ikävää että sinullekin on joskus käynyt samalla tavalla, mutta toisaalta helpottavaa kuulla että en ole ainut ja että kyllä tästä selviää tavalla tai toisella. Kiitos vielä.. arvostan suuresti sitä että jaksoit minulle kirjoittaa noinkin pitkästi :)

En tiedä uskallanko heti ottaa puheeksi tekstareita. Voi olla että sanon lukeneeni niitä vasta jos miel alkaa kieltää asioita... saa nähdä mitä sydän tekee ja suu sanoo.

Jännää miten ihmiset ei uskalla sanoa tunteitaan julki. Mikä tässä yhteiskunnassa/parisuhteissa on vialla? Jos mieheni olisi tekstaillut selkäni takana niin saisi kuulla siitä heti paikalla vaikka olisi mikä konferenssi meneillään. On

Kiitoksia kommentista <3 Ikävää että sinullekin on joskus käynyt samalla tavalla, mutta toisaalta helpottavaa kuulla että en ole ainut ja että kyllä tästä selviää tavalla tai toisella. Kiitos vielä.. arvostan suuresti sitä että jaksoit minulle kirjoittaa noinkin pitkästi :)

En tiedä uskallanko heti ottaa puheeksi tekstareita. Voi olla että sanon lukeneeni niitä vasta jos miel alkaa kieltää asioita... saa nähdä mitä sydän tekee ja suu sanoo.

Ei ole noin iso asia joku tekstareitten lukeminen. Mieti nyt niin päin, että itse olisit pettänyt. Jos mies sitten sanoisi, että luki tekstarit kännykästäsi, niin alkaisitko alkajaisiksi lässyttämään yksityisyytesi loukkaamisesta? Jos alkaisit, niin et kyllä miehestäsi välittäisi paskaakaan vaan omasta navastasi.

Alkuperäinen kirjoittaja äly käteen;26796705:
Ei ole noin iso asia joku tekstareitten lukeminen. Mieti nyt niin päin, että itse olisit pettänyt. Jos mies sitten sanoisi, että luki tekstarit kännykästäsi, niin alkaisitko alkajaisiksi lässyttämään yksityisyytesi loukkaamisesta? Jos alkaisit, niin et kyllä miehestäsi välittäisi paskaakaan vaan omasta navastasi.

En minä lässyttäisi mitään... olisin käytökselläni itse sen aiheuttanut..

oikeassa olet.

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Ite laittaisin puhelimen hiljaa pois, en mainitsisi asiasta koskaan enkä ikinä penkoisi mitään lisätodisteita epäilyilleni ja ne epäilytkin yrittäisin hiljentää mielessäni. Oon varmasti poikkeava tässäkin suhteessa. En kestä sitä vaihtoehtoa, että lähtisin tai mies vaihtaisi minut toiseen.

Toimisin samalla tavalla. Paitsi että atkossa voisin harkita itsellenikin pientä piristystä aidan toiselta puolelta.

Niinhän sitä onkin shokissa aluksi. Shokkivaiheelle on tyypillistä:

•muuttunut tietoisuus
•epätodellinen olo
•unenomainen olotila
•muuttunut käsitys ajasta
•tunteiden puuttuminen
•puuttuva kyky tehdä päätöksiä
•yliaktiivisuus
•paniikki ja hysteria
•lamaannus ja apatia ruumiilliset reaktiot, esim. oksentelu, ripuli, hengityksen nopeutuminen

Ja senkin jälkeen se reaktio- ja käsittelyvaihe kestää muutamia kuukausia jopa. Loppujenlopuksi uudelleensuuntautumisvaiheessa alat olla onnellinen ja huomaat että kaikkihan on hyvin. Eli kaikkeen tottuu, tapahtui mitä tahansa.

Meillä oli noin 10v sitte tilanne että epäilin miehen pettävän. kantoi aina puhelinta mukana, piti äänettömällä ja lähetteli vähän väliä tekstareita (mtä ei normisti juurikaam tehnyt). No eräänä iltana oli nukahtanut ja unohtanu puhelimen pöydälle, menin ja luin viestit..
Ja siellähän niitä viestejä oli, puolin ja toisin läheteltyjä. en tosiaankaan pystynyt olemaan hiljaa. vaan nostin sen luokan älämölön että lopulta mies suoraan sanottuna lähti pakoon ulos.
(myöhemmin sanoikin että häntä oikeasti pelotti, koska olin kuulemma niin hurjan näköinen)

mutta asia setvittiin (tosin unohtanut en ole vielläkään, mutta enpä siitä enään ääneenkään puhu)..

[QUOTE="Lena";26796949]Toimisin samalla tavalla. Paitsi että atkossa voisin harkita itsellenikin pientä piristystä aidan toiselta puolelta.[/QUOTE]

Voi olla että minäkin harkitsisin tuollaista.. siis sitä että unohtaisin vaan koko asian, jos olisin muuten tyytyväinen suhteeseen, mutta tuo miehen jatkuva kiukuttelu.. se ettei ota tunteitani huomioon.. yöpoissaolot... ei.. en tässä tilanteessa voi harkitakaan antavani asian vain olla. Minulla meni jo kesälomakin pilalle miehen takia.

Voi olla että minäkin harkitsisin tuollaista.. siis sitä että unohtaisin vaan koko asian, jos olisin muuten tyytyväinen suhteeseen, mutta tuo miehen jatkuva kiukuttelu.. se ettei ota tunteitani huomioon.. yöpoissaolot... ei.. en tässä tilanteessa voi harkitakaan antavani asian vain olla. Minulla meni jo kesälomakin pilalle miehen takia.

itseasiassa ei... en harkitsisi missään tilanteessa tuollaista.. nyt alkaa pää jo sekoamaan pikkuhiljaa..

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26797176:
No toivottavasti se mis sieltä kohta tulee, että saat puhuttua asiat.
Jospa jo osaakin aavistella ja siksi kestää kotiutuminen.

no se kestää aina... tulee yleensä puolenyön jälkeen jos tulee ollenkaan :(

Pelkäät ehkä että mies ei kaipaakaan anteeksiantoasi?

Niin taidan vähän pelätä.. sillä on tunteet jotenkin niin kylmenneet mua kohtaan.. mut tosiaan nyt meillä oli niin kiva viikonloppu pitkästä aikaa.. ei riitoja, oli hellyyttä, seksiäkin... elättelen toiveita että mies haluaisi olla mun kanssani ja kunnollisesti. Ei tuollaista oman pään mukaan menemistä ja pettämistä. Ehkä turha toivo.