Ärsyttävimmät neuvot, vastaukset tms, joita olet saanut/saat ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snowpatrol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26960750:
"Nuku silloin kun vauvakin nukkuu."

Tämä, oikein käypä neuvo sellaiselle jolla on isompi lapsi siinä vauvan rinnalla hoidettavana. Minäpä nukun ja jätän tuon kaksivuotiaani heitteille siksi aikaa, kiitos neuvosta!

Toinen mitä saan jostain syystä kuulla usein, on "helppohan sinun on sanoa..." Miten niin juuri minulla nyt tuntuu muiden mielestä kaikki olevan niin helppoa, en tajua.

• Tykkää
Reactions: puhkarhu
Mulla on ms-tauti joka oireilee fatiikkina. Aika usein jos sanon että väsyttää niin saan neuvoja tyyliin, ulkoile enemmän, mene aiemmin nukkumaan, liika nukkuminen se vasta väsyttääkin(henk. koht. inhokkini). Jos sanon että ärsyttää kun moni asia jää tekemättä kun pitää vaan levätä ja ihmiset vastaa että joo mäkin nukuin yön huonosti enkä sit jaksanu mennä lenkille tms. Myöskin kuvitelma siitä että fatiikki häviää olemalla reipas on kovin yleinen.

Väsymys (fatiikki) - www.multippeliskleroosi.fi tuossa vielä infoa asiasta siltä varalta että jotain kiinnostaa sivistää itteensä.

Viimeksi muokattu:
"Luet vaan itsesi vielä sairaanhoitajaksi. Helppoahan se on. Lapset hoitoon vaan"
No en tiedä..neljä lasta, iso asuntovelka, kouluun pitäisi myös päästä ja kouluun olisi matkaa 80km suuntaan..

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsin vuosia sitten. Silloin oli niin voimaton olo, etten jaksanut kävellä edes 100 m putkeen, kun arvot olivat kaikkein huonoimmillaan "Sulla on vaan huono kunto!".

Raskauspahoinvoinnin aikana makasin ja oksensin ekat kuukaudet sängyn pohjalla. Mikään ruoka, vettä ja päärynämehua lukuunottamatta(joo, tosi monipuolista) eivät pysyneet sisällä. Tipassa sain puhelun "Sun tilassa mä sentäs olin töissä" ja ikisuosikki "Toi pahoinvointi johtuu varmaan lisäaineista, ei aikasemmin naiset voineet pahoin raskauksien aikana"

Mää oon ollu nyt 25t hereillä, siitä 10t töissä, eikä mua väsytä. Hieman zombifioitunut tosin olen :snotty:

Mäki valvoin tässä hiljattain 45h putkeen ja enpä sittenkään saanut unta ilman lääkettä.
Ja tosiaan jos sen unen onnistuukin saamaan niin sitä kestää sen pari tuntia.. Siinä vaiheessa vituttaa ne jotka puhuu että hyi hyi unilääkkeitä ja niihin jää koukkuun.

se kun ihmiset tulee sanomaan että "älkää stressatko niin kyllä se vauva sieltä tulee". Ja myös se kun lapsettomuuslääkäri sanoo että "te olette vielä niin nuoria että ei tässä oo mihinkään kiire".. 5min myöhemmin katsoo ultralla ja tokaisee että "ei täällä sun munasarjoissa ole ollut mitään tapahtumaa, eikä ole ihan heti tulossakaan". HELLLLLVETIN HELVETTI.

• Tykkää
Reactions: trolli
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26960787:
Pitkäaikaissairaan lapsen äitinä on kyllä saanut aina ajoittain kuulla typeryyksiä. Suosikkini on ehkä kuitenkin se:

"Oletko pysähtynyt miettimään, että mikä teidän kodin rakkaudellisessa ilmapiirissä on vikana, kun lapsesi on niin sairas?"

GAAH!! *vitutushymiö*

[QUOTE="piste";26960674]Ni sou? Mitäs sen toisen pitäs vastata? Poistaa sun väsymys jollakin???[/QUOTE]

Se se ongelma näillä ihmisillä onkin, kun ne luulee että kun toinen kertoo pulmistaan, että ne pitäis heti ratkaista. Se taas ei pidä ensinkään paikkaansa.

Voi vaikka vastata että "no kuulostaa kyllä rankalta" ja se siitä. Ei sitä sen kummempaa tarvitse tehdä.

No sillon kun koitetiin lasta ja keskenmeno tuli ni joku totes et " no ehkä se oli hyvä et näin kävi ja nyt vaan et mieti koko vauvaa ni heti se sieltä tulee..." joo niinpä tuli... vuoden päästä. Sama oli masennukseen. "et ajattele sitä ni se menee nopeesti pois ja osta kirkasvalolamppu"..... JEP JEP!

Neuvolan venytetty "mutta teidän perheen oma päätöshän se tietysti on..." äänenpainolla joka kertoo, että jos se tädistä olisi kiinni, se ei todellakaan olisi meidän päätös :D

Lääkäri antoi ohjeen tehdä jääkaappiin ison kulhon salaattia valmiiksi ja syödä sitä aina kun on nälkä, sekä käydä joka ikinen päivä - ja hän korosti että joka IKINEN päivä - vähintään 5km reippaalla kävelylenkillä tästä päivästä eteenpäin.

Ihan hyvä ja realistinen ohje 120-kiloiselle joka ei ole harrastanut mitään liikuntaa piiiitkään aikaa. Tosi kestävältä ratkaisulta kuulostaa. Ei siinä mitään, laihduin kyllä 50kg, mutta en todellakaan sen lääkärin ohjein.

Kyselin lapselleni päivähoitopaikkaa, kun olin palaamassa töihin, ja kyseisen piirin esimies ehdotti, että alkaisin pph:ksi, koska "nyt on niin vähän pk-paikkoja ja puutetta pph:ista". Ja minulla oli siis koulutustani vastaava virka odottamassa.

Täh osaako sun mieski laittaa ruokaa,en olis ikinä uskonu.
Ja monesti mieheltä kystään ku mä en ole ollu kotona,et kuka ne lapset sitten hoitaa ja teille ruokaa laittaa!!
joopa joo ei raavas konemies voi osata mitään kotona.
-käykö se ukko vielä kaupassakin. Mitä se sieltä sitten tuo.

Kotiuduin 2,5-kiloisen rimppakinttuisen esikoisen kanssa kotiin, maitoa tuli tippa kerrallaan, lapsi söi suurimman osan vuorokaudesta ja meinasi silti kuihtua käsiin, korvikkeet pulautti, ja joka toinen äiti-ihminen halusi kertoa mulle että "hei sä kato vaan stressaat liikaa, relaaax vaan niin sitä maitoa suihkuaa". Voiko joku tosta noin vaan päättää rentoutua, kun vauva muistuttaa lähinnä tikku-ukkoa?! No minä en onnistunut. Onneksi lapsi on edelleen vuotta myöhemmin hengissä - ja rintamaidolla.

Yhteistyössä