Ärsyttävimmät neuvot, vastaukset tms, joita olet saanut/saat ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snowpatrol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Kannattaisi opettaa lapsille, ettei huutamalla saa tahtoaan läpi"...voi vee, kun sen takiahan se just huutaa, kun sille sitä parhaillaan opetetaan :kieh:
"No mikset vahdi sitä/laita tavaroita piiloon" - no ehkä siksi, kun on kaksi muutakin vahdittavaa ja joudun joskus räpyttämään silmiäkin, eikä ihan koko omaisuutta voi säilyttää verkkokellarissa yhden termiitin takia. Niin joskus voi sattua niin, että pääsee tekemään pahojaan.

"Juo vettä" (KAUAN kestäneeseen ummetukseen, johon ei auttanut kuin pullo! laksatiivia ja mistä järkyt kivut).
"No oota 5v., ehkä voit sitten liki 35v. saada sen ainokaisen lapsen".
"Eihän sitä tiedä jos ihmeparannut 3v. päästä ja saatkin lapsen".
"Ota koira" (kun haluan lapsen).
"Tee lapsi" (kärsin elämäntilannelapsettomuudesta).
"Lisääntykää" (lue ed.)
"No liikut vaan" (kun lihon LÄÄKKEESTÄ yli 10kg ja LIIKUN PALJON)
"Mene lenkille!" (vakavaan krooniseen masennukseen)
"Mee matkalle" (lue ed.)

jne.

JA, en koe että ihmiset tarkoittaa pahaa. Nuo tietyt neuvot vaan ottaa päähän tietyissä tilanteissa.

Ei noin tule raskaaks! sinun pitäs käydä lääkärissä! Miks et saa lasta! Ne tutkii kummassa vika! sinussa vai miehessä!

[QUOTE="Maniokki";26964230]Mun mies jaksaa joka kerta kun saunoessa ajan säärikarvoja, äristä "Kyllä on hullun hommaa, miksi tuollasita pitää tehdä, et olisi alkanut ajelemaan niitä jne..." Jep, oisit ollut melki 20vee sitten sanomassa, nyt ehkä vähän myöhäistä![/QUOTE]

Off topic, mutta miksi niitä ei olisi saanut ruveta ajelemaan? Ja miksi nyt on myöhäistä sanoa?

[QUOTE="hups";26969314]Off topic, mutta miksi niitä ei olisi saanut ruveta ajelemaan? Ja miksi nyt on myöhäistä sanoa?[/QUOTE]

näytät ihmissudelta! :). Oo ajamatta kuukausiin!

Nuo unettomuuteen ja unensaamiseen liittyvät neuvot ovat tulleet minullekin matkalla vastaan.

Yksi ohje unettomuuden hoitoon, joka on jäänyt mieleen on seuraava (niin, sen saattelemana, että ensiksi psykiatri kertoi kuinka ei kysy potilailta mikä heitä vaivaa tai mikä on vikana, vaan kertoo mikä heissä on vikana, istuen sitten yli puoli tuntia kertomassa mikä on vaimojen paikka parisuhteessa, mitkä ovat vaimon velvollisuudet parisuhteessa, miten minun pitää opiskella, millainen ihminen minun tulee olla, miten kuvittelen olevani masentunut ja tämä kaikki siis kertaakaan KYSYMÄTTÄ minulta mitään ja minun sanomatta oikeastaan mitään):

"Minä en usko lääkkeisiin. Lääkkeet ei auta ketään. Unta saa jos vaan haluaa. Jos et saa unta, sinä makaat sängyssä. 8 tuntia makaamista valveilla sängyssä vastaa viittää tuntia unta. Sinä makaat sängyssä pimeässä aamun asti hiljaa."

Ottaen huomioon sen millaisia minun yöni olivat, missä tilanteessa olin ja millaisista unihäiriöistä kärsin tuo oli sellainen neuvo, että olisi tehnyt mieli taivuttaa sen tuolin jalat solmuun jolla istuin.

Nuo unettomuuteen ja unensaamiseen liittyvät neuvot ovat tulleet minullekin matkalla vastaan.

Yksi ohje unettomuuden hoitoon, joka on jäänyt mieleen on seuraava (niin, sen saattelemana, että ensiksi psykiatri kertoi kuinka ei kysy potilailta mikä heitä vaivaa tai mikä on vikana, vaan kertoo mikä heissä on vikana, istuen sitten yli puoli tuntia kertomassa mikä on vaimojen paikka parisuhteessa, mitkä ovat vaimon velvollisuudet parisuhteessa, miten minun pitää opiskella, millainen ihminen minun tulee olla, miten kuvittelen olevani masentunut ja tämä kaikki siis kertaakaan KYSYMÄTTÄ minulta mitään ja minun sanomatta oikeastaan mitään):

"Minä en usko lääkkeisiin. Lääkkeet ei auta ketään. Unta saa jos vaan haluaa. Jos et saa unta, sinä makaat sängyssä. 8 tuntia makaamista valveilla sängyssä vastaa viittää tuntia unta. Sinä makaat sängyssä pimeässä aamun asti hiljaa."

Ottaen huomioon sen millaisia minun yöni olivat, missä tilanteessa olin ja millaisista unihäiriöistä kärsin tuo oli sellainen neuvo, että olisi tehnyt mieli taivuttaa sen tuolin jalat solmuun jolla istuin.

vastataan mitä kysyt! Psyykan pitäs kaivella niistä kysymyksistä se vastaus. Itse tykkään vaihtoehto hoidoista! Ne kyselee mutta osaa kuunnella ja vastata ja kysyä uudelleen!

asiantuntevasti vaihtoehto hoitoihin osaa hoitaa hoidettavaa mutta jos näyttää että tää ei auta niin lääkärille ohjaa! Niissäkin on rajotteet. Se on mielen ja kehon terapiaa!

Valittelin jossain vaiheessa väsymystä, kun muksut valvottivat turhankin paljon. Työkaveri lohkaisi: "Ajattele, jotkut eivät ikinä saa lapsia". Joo, sen ajatteleminen auttaakin tähän väsymykseen erittäin paljon.

Kahden pojan äitinä olen saanut kuulla "muutaman" kerran:
"Kyllä teidän täytyy vielä se tyttö tehdä."
"Kaikki naiset haluavat tytön."
"Kaikki miehet haluavat tytön."

[QUOTE="vieras";26969570]vastataan mitä kysyt! Psyykan pitäs kaivella niistä kysymyksistä se vastaus. Itse tykkään vaihtoehto hoidoista! Ne kyselee mutta osaa kuunnella ja vastata ja kysyä uudelleen![/QUOTE]

Pakko kysyä mistä vaihtoehtohoidoista puhut.

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;26969702:

Mulla kolme poikaa, lisään tähän "toivotteko, että toi viimeinen olisi ollut tyttö?" Jos kolmas olisi ollutkin tyttö, kysymys olisi varmaan kuulunut "teittekö kolmannen siksi, että saisitte tytön?" Aivan järkyttävän ärsyttävää!

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;26969702:
Valittelin jossain vaiheessa väsymystä, kun muksut valvottivat turhankin paljon. Työkaveri lohkaisi: "Ajattele, jotkut eivät ikinä saa lapsia". Joo, sen ajatteleminen auttaakin tähän väsymykseen erittäin paljon.

mutta mieti sitä kun ei ois enää lapsia? Aina pitäs järjestää vanhemmille se mietintä tauko kun ei ois!(ilta vapaa tai viikonloppu) Ketä mietit kun saat vapaata?

Noista lapsen sukupuolta koskevista asioista tuli mieleen kyllä ärsyttävät tokaisut.
Esikoiseni on tyttö ja mulle muutamakin eri ihminen sanoi "mikset tehnyt ensin poikaa. Kaikki haluavat kuitenkin sen pojan, niin olisi helppoa kun saisi ensin pojan, niin ei tarvitsisi stressata"...

Ihan kun sen lapsen sukupuoleen voisi jotenkin vaikuttaa ja toiseksi: mulle on aina ollut ihan sama kumpiko tulee.

:O

Erikoinen erikoislääkäri :D

[QUOTE="vieras";26969260]Ei noin tule raskaaks! sinun pitäs käydä lääkärissä! Miks et saa lasta! Ne tutkii kummassa vika! sinussa vai miehessä![/QUOTE]

:O Siis vika on ihan mun sairaudessa ja sen lääkityksessä (lue: haitallista sikiölle).
Hedelmällisyysongelmaa minulla ei ole.

Joten ei, en nyt tarvitse tutkimuksia, enkä voi pistellä menemään ilman ehkäisyä.

Mut kiitos Porvoon heitoista.

[QUOTE="Äiti kahdelle";26969865]"harmittaako kun sulla pelkkiä tyttöjä"

Kyllä mua harmittaa ihan raskaimman kautta, että mulla on kaksi tervettä lasta![/QUOTE]

oudolta? Niin jos jotkut haluaa suvun nimen jatkamista!(poika) Minulle riitti että terve lapsi! Ei aina kaikille mutta tiede on sitä varten! Se että saat ei muitten terveys kategoriaan sopivaan lapsen se on kuitenkin oma ja sanokoot muut mitä!!!!!!!!!!!

No minnuu ärsyttää sellaiset neuvot että :
- Unoha lapsenteko, ni tuut raskaaksi
- Älä tressaa ni oot kohta raskaana
- harrasta seksiä enemmän, juuh on kiva kyllä harrastaa seksiä, mutta ehkä nyt tarviaa
muutakin raskaaksi tulemiseen, jos on oikeasti vikaa jommassa kummassa eikä raskaaksi
tule.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma

Yhteistyössä