Ärsyttävimmät neuvot, vastaukset tms, joita olet saanut/saat ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snowpatrol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua ärsyttää myös ihan helkkaristi nämä "olisit miettinyt mitä lasten kanssa olo on ennenkuin menit ne tekemään" ja "puolison kanssa oleminen on asenteesta ja tahdosta kiinni". vat tö fak. Kertokaa mistä tällaista asennetta ja tahtoa löytyy jos ei omasta takaa löydy??

Mulle on annettu unettomuuteen neuvo, useita kertoja: Mikset mene aiemmin nukkumaan? Mm-hmm... Lapsettomuuteen liittyen älä stressaa, älä ajattele asiaa, älä ajattele sitä noin (?!)... Näitä riittää.

"Juo vettä" (KAUAN kestäneeseen ummetukseen, johon ei auttanut kuin pullo! laksatiivia ja mistä järkyt kivut).
"No oota 5v., ehkä voit sitten liki 35v. saada sen ainokaisen lapsen".
"Eihän sitä tiedä jos ihmeparannut 3v. päästä ja saatkin lapsen".
"Ota koira" (kun haluan lapsen).
"Tee lapsi" (kärsin elämäntilannelapsettomuudesta).
"Lisääntykää" (lue ed.)
"No liikut vaan" (kun lihon LÄÄKKEESTÄ yli 10kg ja LIIKUN PALJON)
"Mene lenkille!" (vakavaan krooniseen masennukseen)
"Mee matkalle" (lue ed.)

jne.

JA, en koe että ihmiset tarkoittaa pahaa. Nuo tietyt neuvot vaan ottaa päähän tietyissä tilanteissa.

Kun lapsella oli korvatulehdus, anoppi puhalsi tämän korvaan tupakansavua. Sillä oli hänen korvatulehduksensa hoidettu.
Palovammoihin anopin äiti siveli suolaista voita. Jos anoppia lapsena oksetti, oksennustauti loppui kuin seinään, kun äitinsä kauhoi oksennuksen takaisin lapsen suuhun.

Tulee nyt pikkuvauva-ajalta pari mieleen..
"Eihän se edes kunnolla ole pyytänyt ruokaa, ei koko ajan tarvitse tissiä antaa" Pitäisi varmaan joka kerta odottaa, että lapsi parkuu ihan kunnolla.
"Älkää pitäkö sitä liikaa sylissä, muuten se ei enää suostu olemaan yksin"
"Älkää opettako sitä sellaiseksi, että..." jne.

Olen ollut laiha. Aina. Ja sitten kun kaverit tulee "ooooi, ootpas laiha..mikset syö" mm. jokaikinen päivä sanomaan samaa asiaa. KUN MINÄ SYÖN, mutta se vaan kuluu, vaikka en mitään tekisikään. Kai nyt tiedän mikä on paras ohje siihen että lihoo, mutta jos olisi niin helppoa niin kai painaisin jo muutaman tonnin tässä vaiheessa ja tällä ruokamäärällä.

Ja toinen asia mikä ärsyttää: Joka kerta, pienestä asti, kun olen pessyt polkupyörääni, mopoani tai autoani vanhempieni luona, isäni jatkuvasti ja joka kerta "muista sitten pestä ylhäältä alaspäin..muuten ei hyödytä mitään". Kai tuon nyt jo muistaa 20-vuoden jälkeen, jos joka kerta sanoo...? Vai mitä luulette :D

Työttömänä ollessa kommentit "Sun pitää ottaa työ ku työ vastaan, et voi liian ronkeli olla.." Ja näin sanoi toinen työtön joka ei todellakaan totellut omaa neuvoaan vaan halusi juuri yhtä työtä johon ei ollut koulutusta eikä varsinkaan mitään mahdollisuuksia päästä edes ko töihin.
Samoin työttömänä sain kuulla miten firmat kyllä ottavat töihin mielellään porukkaa, vaan hups kun ei se ihan niin yksinkertaista ollutkaan. Yhtenä vuotena nimittäin lähetin yli 100 työhakemusta ympäriinsä ja ainoastaan 10 pääsin "haastatteluun" joista yhdestäkään en paikkaa saanut. Olipas siis erittäin helppoa päästä töihin minne tahansa ja tekemään mitä tahansa työtä. "Kyllä tekevälle töitä löytyy....." Joopah!!

ärsyttävintä oli kun sairastuin ja satuin kertomaan siitä eräälle tuttavalleni. alkoi hän ehdottelemaan päivittäin lapsilleni huoltajia, kun minähän kuolen.muuten ihan jees, mutta kun lapsilla on isäkin:headwall: ja toisekseen en kuollut sillä erää.

Mun mies jaksaa joka kerta kun saunoessa ajan säärikarvoja, äristä "Kyllä on hullun hommaa, miksi tuollasita pitää tehdä, et olisi alkanut ajelemaan niitä jne..." Jep, oisit ollut melki 20vee sitten sanomassa, nyt ehkä vähän myöhäistä!

Esikoinen oli tyttö, seuraavakin oli tyttö ja siitä seuranneet sukulaisten kommentit: "Kai te vielä pojan teette?" "No seuraava on sitten poika." "Olette vielä nuoria, kerkeette sen pojan tehdä." :headwall:
Olen alipainoinen: "Söisit joskus jotakin" :headwall:

Tämä, oikein käypä neuvo sellaiselle jolla on isompi lapsi siinä vauvan rinnalla hoidettavana. Minäpä nukun ja jätän tuon kaksivuotiaani heitteille siksi aikaa, kiitos neuvosta!

Tähän voi sitten aina sanoa sen ärsyttävän vastauksen, että "ei pidä tehdä lapsia, jos ei niitä jaksa hoitaa". Tuon lisäksi äänestän alkuperäiseen kysymykseen vastausta "Siis miten jollekin voi tulla yllätyksenä, että pikkulapsiarki on rankkaa".

"Jätät vaan ne pullat ja limsat ja karkit pois ja käyt pari kertaa viikossa kävelyllä, niin kyllä varmasti laihdut!"
Sanojana yleensä joku jolla ei itsellään ikinä ole ollut paino-ongelmaa. No mitäs sitten, kun limsaa olen viimeks juonut 90-luvun alkupuolella, ja pullia ja karkkia menee ehkä pari kertaa vuodessa. Ai niin, ja liikuntaakin harrastan neljä-viisi kertaa viikossa. Niin että... *huokaus*

"Olisi vaan kannattanut tehdä ne lapset nuorempana, oma vika kun ei noin vanhana nappaa."
Olisiko siis pitänyt pistää kumeihin reikiä ja jättää pillerit syömättä, tai huijata joku yhdenyönjuttu lapsen isäksi?

"Pitää lähteä junalle ajoissa, juna ei odota! Et sinä nyt enää ehdi!! Nyt myöhästyt töistä!"
Kyllä äiti, tiedän että juna ei odota, mutta ei, en todellakaan lähde kävelemään junalleyli puoli tuntia etuajassa, kun matka kestää normaalia kävelytahtia 15 min, nopeampaa vauhtia 7 min. Muutin kotoa melkein 20 vuotta sitten ja olen siitä lähtien kulkenut junalla lähes päivittäin, enköhän minä jo osaa.

[QUOTE="Maniokki";26964230]Mun mies jaksaa joka kerta kun saunoessa ajan säärikarvoja, äristä "Kyllä on hullun hommaa, miksi tuollasita pitää tehdä, et olisi alkanut ajelemaan niitä jne..." Jep, oisit ollut melki 20vee sitten sanomassa, nyt ehkä vähän myöhäistä![/QUOTE]

Sano sille että voit kyllä lopettaa koska tahansa. :D

[QUOTE="uneton";26961740]Mulle on annettu unettomuuteen neuvo, useita kertoja: Mikset mene aiemmin nukkumaan? Mm-hmm... Lapsettomuuteen liittyen älä stressaa, älä ajattele asiaa, älä ajattele sitä noin (?!)... Näitä riittää.[/QUOTE]

onkos siihen katkasinta? Mistä voi ajatukset katkasta! voi rauhoittaa mielen mutta ei katkasta ajatuksen juoksua! Se että mieltä painaa joku asia siitä pitäs saada puhua jollekkin vaikka täällä! purat ajatukset! no tää ei ole mikään psyykka/terapeutti paikka mutta kuitenkin purit jo ajatukses ja joku toivottavasti vastas järkevästi! Se että joku muu kertoo saman se on jo se että sinä sait kuuluvuutta ajatuksille.

"Sinun pitäisi opetella sosiaalisemmaksi"
"Älä ujostele niin paljon"
"Yritä olla reippaampi"

Joo yritetään, mutta ei se käy hetkessä, jos on koko elämänsä ollut ujo. :mad:

Tämä, oikein käypä neuvo sellaiselle jolla on isompi lapsi siinä vauvan rinnalla hoidettavana. Minäpä nukun ja jätän tuon kaksivuotiaani heitteille siksi aikaa, kiitos neuvosta!
.

Oikeastaan tuo neuvo käy niille, joilla on joko yksi lapsi tai sitten muut lapset ovat oikeasti isompia, jotka malttaa istua elokuvan ajan paikallaan tai muuten ei tarvitse aktiivista hoitoa. Tuo parin vuoden ikäero taitaa olla kaikista raskain?

Esikoisen ollessa pieni neuvolantäti oli oikea helmi, neuvoa kun kysyi niin vastaukset oli laatua "kyllähän meillä vanhemmilla keinoja löytyy" niin mitä keinoja? mistäköhän lapsista kokematon esikoisen äiti ne keinot olisi keksinyt eli vähän konkreettisemmin olisi voinut neuvoa...

Yhteistyössä