F
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei tule asiallisia vastauksia ei. Todennäköisesti suurin osa luottotiedot menettäneistä ovat itse syyllisiä tilanteeseensa. Sitä en kiistä. Kuitenkin elämässä voi tulla tilanteita, johon ei voi varautua. Toki joku sanoo, että kaikkeen pitäisi varautua. Ei se niin mene. Eihän mitään lainaa voisi ottaa, jos mielessä olisi aina varautuminen pahimpaan.
Vakava sairaus voi tulla kenelle vain ja viedä työkyvyn. Työpaikka voi mennä alta. Luotonantajat eivät jousta miten pitkään tahansa. Olen työssä, jossa kohtaan paljon ylivelkaantuneita. Jokainen tarina on erilainen. Kun niitä kuuntelen, niin oma ymmärrykseni lisääntyy. On väliinputoajia, jotka eivät kykene töihin, mutta kuntoutustukipäätös on hylätty. Lainaa on, ei rahaa millä maksaa. Sairaus vei työkyvyn ja talous romahtaa.
Hmmm, meilläkin on monta lasta, itse olen ollut vuosia kotona lasten kanssa, vain mies töissä. Miksiköhän mulle ei ole koskaan tullut tarvetta ostaa laskulle tai osamaksuilla yhtikäs mitään...? Enkä ole tainnut netistäkään koskaan tilata mitään? Njaa, erikoisia "pakottavia tarpeita" teillä joillain kyllä on. Miten kummassa me ollaankaan pärjätty... Meillä kyllä on luottotiedot kunnossa ja rahaakin säästössä. Liittysköhän nää jotenkin toisiinsa...ei kai...
On aivan sama, ovatko ne luottotiedot menneet oman holtittomuuden takia vai ikävien sattumien vuoksi. Kun luottotiedot ovat menneet, pitää panna suu säkkiä myöden eli kuluttaa vain sen verran kuin tulot sallivat. Tavaran saaminen laskulle ei ole mikään kansalaisoikeus.
Se, että luottotiedottomat pitävät asiallisia neuvoja v*ttuiluna, kertoo kuinka irrallaan reaalimaailmasta he ovat. Ikävät neuvot uhkaavat tuoda tosiasiat mieleen ja sekös harmittaa, pitäisi saada tilailla yhtä paljon kuin asiansa hoitanut naapuri.