Onko mitään paikkaa mistä voi tilata vaatteita/kenkiä, kun on luottotiedot menny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus ihmisillä vain on kertynyt elämän aikana tilanne ettei ole laskuja voinut maksaa ja luotothan siinä menee. Joskus ihminen joutuu maksamaan monia tuhansia ulosmittauksia ja pystyy samalla myös tilaamaan muistapaikoista laskulla. Miksi ihmiset jankkaa sitä että eihän luottotiedoton saa ja varmaa kannatta ja lässyn lässyn lää... Itsellä on luottotiedot mennyt ja olen myös ilman luottoja tilannut laskuun tavaraa... ihan vain ku tuppaa lapsia olemaan kaksi kappaletta ja olen myös työssä käyvä ja maksan myös luottoja pois päin. Olen jo maksanut monta tonnia ja monta tonnia viellä mittauksessa. Ärsyttää nää ihmiset jonka vanhemmat on maksanut kaiken. Mutta ei arvosta ihmisiä jolla ei ole joskus ollut mitää ja joutunut selvii asioista aivan yksin kuten minä ja menettänyt luotot juuri tämän takia ku kukaa ei auta. 'ihan omillaa. Avaudun täällä koska vituttaa noi ylimieliset kermaperseet jotka ei tiedä vittuuka mistää... Menkää sinne vanhempien luo pyytelee rahaa laskujen maksuihin :D

miten ihmeessä nää saarnaajat ees löytää nää palstat? todennäkösesti heillä on asiat kunnossa ja luottaritkin kunnossa niin miten ees päätyy näille palstoille??? herranjumala eikö oo muuta tekemistä kun kytätä näitä palstoja!!! antaa ihmisten tehdä nimellään mitä haluaa...

Minä itse en ole saanut vanhemmilta mitään muuta kuin opin että luotolle ei osteta.miksi pitää ostaa luotolla ja maksaa pois. Ennemin säästät yhen kuukauden ja ostat sit. Itseni kohalla en osta mitää ellei ole va

Mä en ymmärrä, miksi luottotiedottoman pitäisi saada laskulle. En mä yrittäjänä luottotiedottomille antaisi itsekään velaksi. Monesta paikasta voi tilata maksamalla postiennakon tai etukäteismaksun, mikä minusta on muutenkin paras tapa toimia - tällöin lasku ainakin on saletisti maksettu. Toki tämä on vain minun mielipiteeni, mutta omien luottotietojen menettäminen toi aikanaan tällaisenkin perspektiivin :)

Terv. luottotiedoton itsekin, samassa veneessä

[QUOTE="poooo";28108957]huvittavaa tällainen saarnaus joka ketjussa.... :)[/QUOTE]

Ei.
Huvittavaa on se kuinka löytyy porukkaa jotka väkisin haluavat vetää sen elämänsä vessanpöntöstä alas. Vaikka inhottava holhoamisyhteiskunta tukirakenteineen yrittää sen estää ja palstamammatkin koettavat puhua järkeä, silti se elämä on pakko saada paskaksi.
SE ON HUVITTAVAA.

[QUOTE="aino";30394859]menee hermo ku ei voi tulla asiallisia vastauksia![/QUOTE]

Ei tule asiallisia vastauksia ei. Todennäköisesti suurin osa luottotiedot menettäneistä ovat itse syyllisiä tilanteeseensa. Sitä en kiistä. Kuitenkin elämässä voi tulla tilanteita, johon ei voi varautua. Toki joku sanoo, että kaikkeen pitäisi varautua. Ei se niin mene. Eihän mitään lainaa voisi ottaa, jos mielessä olisi aina varautuminen pahimpaan.

Vakava sairaus voi tulla kenelle vain ja viedä työkyvyn. Työpaikka voi mennä alta. Luotonantajat eivät jousta miten pitkään tahansa. Olen työssä, jossa kohtaan paljon ylivelkaantuneita. Jokainen tarina on erilainen. Kun niitä kuuntelen, niin oma ymmärrykseni lisääntyy. On väliinputoajia, jotka eivät kykene töihin, mutta kuntoutustukipäätös on hylätty. Lainaa on, ei rahaa millä maksaa. Sairaus vei työkyvyn ja talous romahtaa.

http://www.juoksija-lehti.fi/
boozt.fi (saa alle 50euron tilauksen laskulle)
positiivarit.fi
yes rocher.fi

tossa nyt ainaki jotain ystäväiseni
kertokaa lisää kaikki jotka tietää!!

Ei tule asiallisia vastauksia ei. Todennäköisesti suurin osa luottotiedot menettäneistä ovat itse syyllisiä tilanteeseensa. Sitä en kiistä. Kuitenkin elämässä voi tulla tilanteita, johon ei voi varautua. Toki joku sanoo, että kaikkeen pitäisi varautua. Ei se niin mene. Eihän mitään lainaa voisi ottaa, jos mielessä olisi aina varautuminen pahimpaan.

Vakava sairaus voi tulla kenelle vain ja viedä työkyvyn. Työpaikka voi mennä alta. Luotonantajat eivät jousta miten pitkään tahansa. Olen työssä, jossa kohtaan paljon ylivelkaantuneita. Jokainen tarina on erilainen. Kun niitä kuuntelen, niin oma ymmärrykseni lisääntyy. On väliinputoajia, jotka eivät kykene töihin, mutta kuntoutustukipäätös on hylätty. Lainaa on, ei rahaa millä maksaa. Sairaus vei työkyvyn ja talous romahtaa.

On aivan sama, ovatko ne luottotiedot menneet oman holtittomuuden takia vai ikävien sattumien vuoksi. Kun luottotiedot ovat menneet, pitää panna suu säkkiä myöden eli kuluttaa vain sen verran kuin tulot sallivat. Tavaran saaminen laskulle ei ole mikään kansalaisoikeus.

Se, että luottotiedottomat pitävät asiallisia neuvoja v*ttuiluna, kertoo kuinka irrallaan reaalimaailmasta he ovat. Ikävät neuvot uhkaavat tuoda tosiasiat mieleen ja sekös harmittaa, pitäisi saada tilailla yhtä paljon kuin asiansa hoitanut naapuri.

siis miksi pitäisi saada laskulle? se eräpäivähän on noissa vain muutamia hassuja päiviä sen jälkeen, kun paketti on tullut kotiin. miksi ostoksiaan ei voi maksaa suoraan sinä päivänä kun on rahaa? vai onko tarkoitus jättää ne laskut maksamatta?

Apinat huutelee ja lainaa äitiltä rahaa...jos vaikka meijän rehellisen maan oikeus on kussu silmään niin onhan se kiva et joku ns vähän parempi alkaa neuvoo miten elää..ja nyt oli vaan yks esimerkki siitä miten menetys voi olla itsestä riippumaton

Hmmm, meilläkin on monta lasta, itse olen ollut vuosia kotona lasten kanssa, vain mies töissä. Miksiköhän mulle ei ole koskaan tullut tarvetta ostaa laskulle tai osamaksuilla yhtikäs mitään...? Enkä ole tainnut netistäkään koskaan tilata mitään? Njaa, erikoisia "pakottavia tarpeita" teillä joillain kyllä on. Miten kummassa me ollaankaan pärjätty... Meillä kyllä on luottotiedot kunnossa ja rahaakin säästössä. Liittysköhän nää jotenkin toisiinsa...ei kai...

On aivan sama, ovatko ne luottotiedot menneet oman holtittomuuden takia vai ikävien sattumien vuoksi. Kun luottotiedot ovat menneet, pitää panna suu säkkiä myöden eli kuluttaa vain sen verran kuin tulot sallivat. Tavaran saaminen laskulle ei ole mikään kansalaisoikeus.

Se, että luottotiedottomat pitävät asiallisia neuvoja v*ttuiluna, kertoo kuinka irrallaan reaalimaailmasta he ovat. Ikävät neuvot uhkaavat tuoda tosiasiat mieleen ja sekös harmittaa, pitäisi saada tilailla yhtä paljon kuin asiansa hoitanut naapuri.

Niin typerää tuomita tuntemattomia ihmisiä.
Onneksi uskoisin että ennakkoluulot tuhoavat enemmän ihmistä kuin luottotiedot.

Kasvata lapsistasi vähän ennakkoluulottomia.
On itsellä luottotiedot, mitä väliä?
Mikä pätemisen tarve on, varsinkin nykyaikana kun ihmisillä on vaikeaa, selkeästi sinullakin, ei muuten olisi tarvetta (ja vielä äitinä) kirjoittaa täysin turhia kommentteja.

Yhteistyössä