Alkuperäinen kirjoittaja selvä homma:
Niin, tää juuri. Harvemmin teiniäidit sitten jaksavat kouluttautua kovinkaan "hyvin". Yleensä jäävät johonkin hommaan,mihin sattuvat pääsemään. Jossain vaiheessa saattavat vaivautua hommaamaan oppisopimuspaikan, ehkä.
Ja kyllä se koulutus vain on tärkeää, ja työ, jossa on haastetta, hyvä palkka ja että viihtyy. Niin se vain on. Voihan sitä olla vaikka siwan kassalla loppuelämänsä ja elättää sillä itsensä, mutta onko se kivaa? Tuskin.
Teinit, älkää lisääntykö nuorina, se on rankkaa hommaa eikä kenenkään etu, ihan oikeasti.
Jaa. Itse asiassa en sanoisi, että minulla olisi huono ammatti, olen baarimmikko, niin kuin yhdessä toisessa ketjussa jo mainitsinkin. Ihan hyvä peruspalkka ja tipit vielä päälle, en sanois, että olisi mitään valittamista. Työssäni viihdyn mainiosti ja aion tehdä ainakin keikkatöitä alalla niin kauan kun mahdollista. Tällä hetkellä opiskelen etäyliopistossa ja teen myös päivätöitä (keikka) tarjoilijana. Nämä hommat jää pois, kun olen saanut itselleni uuden ammatin. Vieläkö sanot mulle jotain paskaa teiniäitiydestä ja opiskelusta? Sossun luukkulla en joudu käymään ja tästä eteenpäin on aina vaan paremmat näkymät. Viihdyn mun perheessä ja mun elämässä. Olen itse tehnyt siitä tällaisen, mitä se on, lisäksi mukanani tallustaa kaksi ihanaa tyttöä, joista toinen aloittaa koulun ensi syksyllä. Mitä sinä valitat mun elämästä, jos mä oon omaan elämääni tyytyväinen. Kannattaa olla rohkea ja odottaa elämältä vain parasta ja rakastaa itseään ja muita. Pitää kehittää itseään koko ajan lisää, ei sais jumittua paikoilleen. Jos jumitut paikoilles, alat tehdä kuolemaa. Elät niin kauan kun kasvat. Kun fyysisesti olet kasvanut, jatkat henkistä kasvua loppuelämän. Jos pysähdyt, alat taantua ja lopulta kadotat elämänilon ja kuolet. Kukaan elävä ihminen ei ole valmis, teini vielä kasvaa, se on kyllä totta, mutta niin kasvaa se 30-nenkin. Jos luulet, että 30-vuotiaana olet loppuunkasvanut, "valmis", niin kannattaa pikemminkin huolestua, että mistä moinen johtuu. Ihmisen kuuluu kehittyä jatkuvasti, ei hän ole valmis kuin ehkä kuolemansa hetkellä, jos silloinkaan.