2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me oltiin kolme tuntia pihalla, Eero matkarattaissaan tyytyväisenä seuras välillä mun haravointia, väliin Onnin leikkejä hiekkiksella. Nyt Onni kylvyssä ja Eero vatta täys. Oli ihan mielettömän lämmin. Meidän takapiha on kesäsin niin kuuma (siis auringossa tietty), ettei siinä voi olla, vaan siirrytään etupihalle tai sisälle pahimman paahteen aikaan.
Mutta, saaliina pikkupläntti haravoituna ja rakot molemmissa käsissä... Rankkaa tää fyysinen työ :kieh:

katjanna meillä ei enää niinkään ongelmaa tuon imetyksen suhteen, välillä kyllä ei taho illalla nukahtaa jos en imetä, eli herää kun rinnalta irrottaa. Kerroppa ihmeessä mikä teillä tepsi, nimittäin meillä pompitaan aina ongelmasta toiseen eli tähänkin ehkä vielä palataan :whistle:

Iltaa!

Päivä oltiin taas kaverin luona jolla lapsi, olipa siellä muitakin mammoja. Oltiin Mintun kans kaksin, Anni oli päivän mummolassa.

Boheemivanhempi olen minäkin. Tosin tossa testissä oli väärinkäsityksiä... ei liukuri ja pulkka oo sama asia |O :D

Tiipii tassuhoidolla(http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm ) se meidän Annikin aikanaan oppi itse nukahtaan. Eli syliin vaan kun rupee hysteeriseksi mennä, tavalliseen itkuun vain silitystä. Tällä hetkelläkin noudattelen tuota Mintun kohdalla, parhaiten nukahtaakin kun annan sormeni nyrkin väliin, silitän poskesta ja jos meinaa alkaa hiljaisuuden jälkeen kitisemään, puhallan poskeen :D Likka menee ihan lukkoon ja pysyy hiljaa :D

Haa, tuli Eliallekin eka hammas tänään! =) Ja sopivasti 7kk päivänä putkahti esiin. Meillä on muille tullut vasta 8-9kk:n iässä eka hampaat, et ihan yllättämään pääsi tuo pikku naskali, kun sormea purasi. :D
Heh, tuohan kuulostaa ihan siltä kuin koko hammas yhtäkkiä näkyisi. :whistle: Mutta, mutta.. Miten hampaista lasta imetetään? :saint: No, joo samalla tavalla tietty kuin hampaatontakin, mut muilla ei oo ollu hampaita vielä siinä vaiheessa, kun oon imetyksen lopettanu, niin hirvittää, et kuinkahan sitä saa puruleluna olla. :snotty:

Hautajaisista... Meillä neiti oli mukana isoukin hautajaisissa nyt pääsiäisenä. Pientä elämää piti, mistä kukaan ei näyttänyt pahakseen pistävän. Itse omasta tahdosta sitten lähdin tytön kanssa ulos siunauksen loppupuolella kun alkoi hermostumaan paikallaanoloon ja volyymi nousemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Haa, tuli Eliallekin eka hammas tänään! =) Ja sopivasti 7kk päivänä putkahti esiin. Meillä on muille tullut vasta 8-9kk:n iässä eka hampaat, et ihan yllättämään pääsi tuo pikku naskali, kun sormea purasi. :D
Heh, tuohan kuulostaa ihan siltä kuin koko hammas yhtäkkiä näkyisi. :whistle: Mutta, mutta.. Miten hampaista lasta imetetään? :saint: No, joo samalla tavalla tietty kuin hampaatontakin, mut muilla ei oo ollu hampaita vielä siinä vaiheessa, kun oon imetyksen lopettanu, niin hirvittää, et kuinkahan sitä saa puruleluna olla. :snotty:

Meillä tyttö sai kaksi alahammasta 3kk:n iässä eikä ole vielä kertaakaan käyttänyt niitä rinnalla ollessa, eikä toivottavasti käytä tulevaisuudessakaan imetettäessä. Muuten kyllä tykkää purra jos vain mahdollisuus tulee :D On vissiin äitinsä tyttö ja tietää ettei ruoalla leikitä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Siis mä en voi edes käsittää miten Tuutis tekee noi puput yms! :o :D En ees tajua mitä mun pitäis ostaa, kangasta vissiin :laugh: Aivan tosi ihania!!! Milloin alat ottaan tilauksia vastaan?

:D Ne on ihan helppoja tehdä. Itse asiassa yllättävän helppoja, kuvittelin hankalammiksi. Kaksi kangasta päällekkäin. Päällimmäiseen piirrän kaavan mukaan osan. Ompelen ne kiinni ja sitte vasta leikkaan osat muotoonsa (jätän varaa ettei ratkea kun kääntää ympäri). Sitte vaan vanua täytteeksi, menee muutes yllättävän paljon :o Osat kiinni toisiinsa. Silmien ja nenukkin ompelu. Ja ne vaatteet. Posket oon punannut ihan poskipunalla :D

Kaikkein rasittavinta on osien kääntö ja täyttö. Mutta kivaa kumminkin. Nytkin oottaa kankaalla 4 vai viiden pupun osat ompelua... Ajattelin tehdä vartalon osia valmiiksi ja poikien touhutessa pihalla, täytellä ja käännellä niitä. Huom. mikäli tuo kiukkupussi suostuu nukkumaan..

Niin ja tuo harava oli tiimarin haravoita... pitäis mennä ostamaan sieltä niitä keittiövälineitä jos tekis kyökkipupuja :D Niin ja nuo pupujen kankaat ovat ihan kierrätyskangasta. Vanhoja tyynyliinoja, verhoja ym. Hain kierrätyskeskuksesta/kirpparilta + pengoin kaappeja. Vartalokangas oli uutta. Satuin paikalle sopivasti kun joku oli tuonut vanua pussin (avaamaton) ja tuota kangasta.

Täällä myös sääntövanhempi kirjoittelee.. :D

Onnittelut pupulle avioliittoluvista :D Ja juu, täältä tulee teitin miniäkokelas puolivuotisilla perässä eli huomenna tosiaan puolivuotta meidän pallero jo! :o :D

Meidän perheelle kun on tullut nyt kaikenmoista kakkendaalia vastaan, niin kerrankin oikea kunnon munkkipossuonnenpotku potkas ja saatiin hyvät veronpalautukset! :D Mä olen niin iloinen että kukaan ei varmaan voi käsittää.. :p Päätettiin sitten tehdä rahoilla jotain järkevää ens talvena ja lähteä matkalle. Ollaan siitä haaveiltu ja haaveiltu, mutta aina jouduttu toteamaan ettei tällaisen perheen kera mihkään lähdetä...? Ellei saada siis jotain aikuisia silmäpareja mukaan ja nyt sit vissiin saadaan aika varmalla todennäköisyydellä. Saisimme toteutettua edes kerran tuon haaveen.
Ja kysynkin että oliko kukaan käynyt thaimaassa reilun 1v kanssa? Miten meni ja onko viikko vai 2 viikkoa parempi? Mitä ensimmäisenä tulee ottaa huomioon jne? Voi laittaa vaikka yv:n jos ei tänne viitsi kirjoittaa, mutta mua siis kiinnostaa kohteesta lähtien jne. ja painunkin tästä etsimään kohta keskustelupalstaa, josta löytyy tietoa mulle! :D

Voi Tuutilulla!!! Ihania pupuja ja just kun mä sanoin, että hautaan ton ompelukoneen hetkeks |O . Suihkussa jo suunnittelin, et kai se on pupua kokeiltava, vaikka en tosiaan tajua miten ne jalat ja muut saa käännettyä |O . Oli kyllä loistoidea, että ulkoillessa niitä kääntelisi ;) . Niin, mä oon just tällanen, melki kaikki aika täytyy käyttää jotenkin "hyödyks", eks joskus vois vaan olla noitten lasten kanssa?!? :ashamed: . Mä en ole pupun kaavoihin vielä tutustunut, mutta ommellaanko noi vaatteet niihin kiinni? Vai voisko niitä vaihdella :ashamed: ? Täytyyhän äitilläkin nukke olla :kieh: ... Ei tarvis tehdä niin montaa pupua, kun vaihtais aina sopivat mekot päälle vähän sisustuksen mukaan :whistle: . Iik, jos yks pupu onnistuu, niin montakohan niitä sit pitää tehdä :kieh: .

Sori, nyt menee ihan käsityöksi... Mutta vielä Pupumerkeistä, eli laskin tuossa just, että mulla olis 30 Liberon pupumerkkiä. Saisko niillä jotain ja mitähän? Mä kun en oikein ole päässyt niille Liberon sivuille :headwall:

Ei maar, mutta mun täytyy hakee kuvat mun tekeleistä, yks etana kun on tehty :whistle: .

Ihania iloisia uutisia Millillä :) !

Niin ja piti jo aikasemmin laittaa, että oli kiva kuulla pitkästä aikaa Minsustakin :) . Me aloitettiin kiinteät tasan 6kk ja perunan, kukkakaalin, päärynän ja riisijauheen jälkeen tuli kana. Kohta vois ottaa seuraavan lihan. Tosin nyt tuo neiti on tehnyt tenän mun tekemille ruuille :headwall: . Ihan outoa, kun nuo aiemmat lapset on syöneet, mitä on suuhun tungettu! Mä en tajuu, onko mun tosiaan annettava sit kaupan ruokia?! Niin kai sitten ainakin hetki... Turha laittaa ite, ja sit toinen ei syö... Ja kun sit vähän myöhemmin koitan kaupan ruokaa, niin johan uppoo |O

huomenta päivää hyvää iltaa :D täällähän on ollu yllättävän hiljainen ilta..
anska nukku tänään ihanassa asennossa aamu päikyt..pää oli tyynyllä kyljellään asennossa (hienosti selitetty) ja vartalo oli mahallaan..oli niin suloinen :heart: ja samalla tyynyliinaa lutkutti.. mä oon kans se luomuäiti vai mikä lie se nyt olikaan..

anska harjottelee jo itsestään istumista..tai siis niin et mä nostan sen istumaan ja päästän siitä irti mut pidän omia käsiä lähettyvillä että saan kiinni jos meinaa keikata..

Rontti pojat ei minuu enää leikkeihin kelpuuta (luojan kiitos) :saint: Ja miä en jaksa pihalla vaan kökkiä, viel kun ei pääse kukkapenkkejäkään kitkemään... tai pääsis muttei siel oikein niitä vielä niin hirveesti kasva. Ja haravointi ei nyt iske. Joten teen sitte pupuja kun pitäähän mullakin jotain tekemistä olla. Nytkin tulin vaan tauolle ja kohta taas jatkan osien ompelua. Miä oon hullu :ashamed:

Vaatteita ei tarvi ommella kiinni. Itse asiassa noilta mun tekemiltä saa ne irti periaatteessa. Tosin siltä ekaltahan ompelin kädet kiinni koria pitämään... No ainakin siltä raitapöksyltä ne saa vaihdettua :D

Mun täytyy tehdä itelle oma pupu mekolla kun ehdin.. Tuon haravahepun ajattelin kiinnittää ovikranssiin... Jos siihen ompelis pari porkkanaakin. Jos tuolta kätköistä löytyy oranssia kangasta vaan...

Mä en muuten tajuu, että te jotkut saatte lapsenne päivällä sisälle nukkuun :whistle: . Mä en sais, paitsi jos tissille nukahtaa. Tai en ole kyllä toviin kokeillutkaan, mutta luulen, tai siis tiedän, että huudoksi menisi.

Mutta nyt pakko laittaa vielä mun tän päivän etana (tiedän, ettei tää oo mikään käsityöpalsta, mutta kun en muilla palstoilla käy ja jollekin muka pakko esitellä :ashamed: )

http://www.aijaa.com/v.php?i=1953395.jpg

Ja etanlle on jo kaverikin, menevät siis kesäksi kuistille ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1953405.jpg

Mun etanasta tais muuten tulla jotenkin hassu ja vääräsuhteinen malliltaan :laugh:

Tuuti muuten, minkä kokoisia noi puput on? Mä kun jo mietin, et jos tekiskin vähän isomman, niin ei olis niin vaikee kääntää :kieh: . Kranssi-idea onkin hyvä!! Oe voe, niitähän vois laittaa vaikka ja mihin!!

Ja meillä lapset ottais mut ilomielin vaikka mihin leikkiin, vaan äippää kun ei kiinnosta, ei muka jaksa ei sitten millään :ashamed: :( . Läps, hyi mua!

Ihan hienohan tuo etana on :D Ja ihana kangas :heart: Nuo puput on 25-27cm korkeita +hattu. Siinä samassa kirjassa on isommankin pupun kaavat.

milli osa on ite tehtyä ja osa ostettua. Pikkutavarat (astiat, pannut tms.) ja huonekalut on miltei ostotavaraa.. ellei se ole selkeästi mun räpellyksen näköinen :D Talo on itsetehty ukon avustuksella. Niin ja onhan siellä niitä tavaroitakin mitä oon swapeissa saanut.

*mennöö hetkeks viel ompelee*

tuutilulla ihana blogi siulla,piti käydä siellä taivastelemassa,kateudesta vihreänä kattelin siun tekeleitä..joo,ku se peukalo on keskellä kämmentä niin ihan turha on haaveilla mistään..

joo,meikäläiselle tarjottiin tänään vuoden vuorotteluvapaan sijaisuutta+kesälomat siihen sitten vielä päälle..täällä olen miettinyt pää savuten et mitä teen..ens viikolla menen sen pomon luona käymään..no..kyllä varmaan pitää työ ottaa vastaan..vaikka tyty niin pieni..mutta jos jotenkin työt sais silleen että ei tarttes venlaa vielä kesää vasten viedä hoitoo..jos sitten tuolta syyskuun alusta vaikka..
kaks vuoro työ olis..

Yhteistyössä