2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miä sain just puhelun että isäni äiti on kuollut viime yönä :/ Ei itketä kun ei väleissä olla oltu isäni hautajaisten jälkeen. Itse asiassa en mummoani ole nähnyt 9 vuoteen vaikkakin kuulumisia välillä olen kuullut. Tietty jotenkin pahalta tuntuu muttei kumminkaan kauheasti sureta, vielä ainakaan... Sopua ei sitten ehtinyt tulla mutta en anteeksi heijen tekosiaan olisi voinut antaakaan. Ehkä oisin voinut sanoa että saat anteeksi (toisen kuolinvuoteella) mutten olisi sitä tarkoittanut sydämessäni...

Hautajaiset olis 3.5 ja meidätkin on sinne pyydetty.... Kysyin äitiltä ai että tappelemaanko pyydettiin isän sisarusten kanssa :/ (riita juontaa juurensa isäni hautajaispäivästä ja heidän tempauksestaan). Miä en haluaisi sinne mennä mutta äitini sanoi ehkä haluavansa mennä siunaustilaisuuteen ja haudalle... Jos hän menee niin kai mun on mentävä hänen kanssaan.

Oi joi... pikkusen sekava olo.... Ja taitaa se itkukin tulla... oli niitä jotain hyviäkin muistoja mummosta kun asioita nyt mietin.....

Miä kun oon ollut niin pyhää vihaa täynnä sitä ihmistä ja nyt toinen on poissa. Tulee mieleen kannattiko vihan pito kumminkaan... toisaalta kannatti ja toisaalta...

Minä täällä taas :ashamed:Levoton olo. Mulla on pasmat nyt ihan sekaisin, en tiijä mitä aatella :( Kaikki vaan pyörii mielessä, hautajaiset hermostuttaa (kohdata ne 7 elossa olevaa isän sisarusta kun ovat ihan p...ja luonteeltaan ja tosi riitaisaa porukkaa). Niin mistäköhän puolelta on luonteeni perinyt :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Tuutilulla. Minäkin varasin tänään uuden kampaamo ajan. Mullakin on nykyään suunnilleen olkapäille ulottuva malli ja viimeksi rikoin hiukset eri pituisiksi eikä ole niin pallopään näköinen silleen hieman viistosti eteenpäin pidempi. Olikoan tarpeeksi sekavasti selitetty.

:D nää on ihan tasapitkät. Ajattelin antaa taas kasvaa. Pikkusen harmittaa kun tammikuussa leikkasin lyhyemmäksi. ne oli kumminkin jo kainaloihin saakka :headwall:

Tuutilulla :hug: . Hankala tilanne.

Mulla myös kampoomoaika varattuna... niin ovat hiukset ohentuneet että aattelin myös lyhyempää mallia, tosin olen vannoutunut pitkähiuksinen, että kovin lyhkäsiä en uskalla leikkauttaa, mutta jotain mikä näyttäisi tuuheammalta. Mua vaan kaduttaa jokaikisen kampaaja kerran jälkeen, että leikkasin. Lähes itku silmässä aina kampaajalla nyökkäilen, että joo hyvä tuli... sitten parin päivän päästä alkaa jo omakin silmä sopeutumaan...

mammoliinolle kiitos noista tyyny vinkeistä. kyl toi vihree vaan piristää kummasti.
Nyt on kämppä taas hetkekn siisti... pyyhin pölytkin. :saint:
tuutilulla :hug:
Mun tekis mieli kans mennä parturiin.. täytyis vaan mennä jolleki muulle leikkauttaa hiuksia et sais uuden mallin...ku tuntuu et toi parturi mis käyn niin leikka aina samanlailla vaikka sanon et leikkais toisenlailla :laugh: olipas taas sepostus.

Mua ei harmita yhtään kun leikkautan hiuksia. Enemmänkin mua tympii se kun mulla on viimeiset kolmekymmentä vuotta ollut pitkä tai puolipitkä malli. Kaipaa jo vähän muutakin tyyliä :laugh: ja toiseksi mulla kasvaa kamalan nopeasti hiukset, sitten kun ovat vielä aika paksut niin ahdistaa kun niska hikoilee jos on pikkasenkaan märät hiukset niin menee kamalan kauan aikaa ennenkuin kuivuu.

Anni on rasittavalla tuulella, taas tuolla märisee äitiä- |O

Kiitos YOdottaja vinkistä =) :flower: häätyy kai se käydä sijoittamassa apinanpoikaselle sellainen. =) tuli muistaakseni viime viikolla jotain ale kuponkeja Haloselle lastenvaatteista. Mulle tuli muuten tänään se tekstari että voin lunastaa Liberon paketin Lindexiltä.

No niin, nyt olisi sitten seuraavaksi Aatun nukkumaan laittaminen ja sen jälkeen sohva kutsuu rentoutujaa:wave: niin ja tänään on taas herkut kuvioissa. Mies toi mulle pussillisen kirpeitä pääkalloja ja autonrenkaita. :p

Tuutilullalle :hug:

Joo, kampaajasta on täälläkin haaveiltu, kuukausitolkulla..Ja kun viimein päätin, että nyt on aikaa ja rahaa sen verran löydyttävä (minulla lähtee hiuksia ihan järkyttävä määrä, ja muutenkin aina tukka kuin petolinnun p***se, kun on niin ylikasvanut mallista), ja varasin ajan, sain lapsille hoitajan ja menin onnessaan omasta hetkestä tänään muka vihdoin kampaajalle, niin arvatkaa vaan olinko kirjoittanut ajan väärin itselleni ja menin kaksi tuntia myöhässä :headwall: :headwall: Voi taivas sitä hävetyksen ja suoraansanoen v***tutuksen määrää! :ashamed: :headwall: :headwall:
Pitäisi näköjään pysyäkin täällä hellan ääressä, niin ei pilaisi muidenkin päiviä, on tuo vauva vissiin imenyt viimeisetkin järjen ja muistin rippeet maidon mukana :x :whistle:

Sitten vielä netti kaatui, mutta tällä kertaa onneksi alkoi taas toimia, meillä kun on noita parin päivän katkoja vähän liiankin usein, ärsyttää maksaa tyhjästä :kieh:

Onnistuin vielä näin hienon päivän päätteeksi polttamaan ruoista osan pohjaan iltapäivällä :headwall: :headwall:

Joo, hieno päivä. :headwall:

mullaki on lyhyt tukka,ei ihan olkapäille ulotu ja on sellanen rikottu malli jossa on vino otsis..seuraavaks meinaan leikkuuttaa niin että edestä on pidempi ku takaa..tosin haaveilen pitkistä hiuksista koko ajan :laugh:

anska on tänään vääntäny 7 skeidaa pöksyyn,hassua..ja huomenna ptäs niitä mummoja kahvitella =) tuutis :hug:

Tuutilullalle :hug: .

Toivonpa, että oot maisemissa, olis pikakyssäriä... Elikäs painin täällä pupun kanssa :kieh: , kiitos sun ;) . Mä en tajuu tosta hatusta mitään... Eli onko tossa kaavassa hattua muukin kun toi yks iso kumman mallinen juttu? Kuuluuko toi pitkä suora hattuun ja entäs mitä noi kaks muuta mustaa kaavaa on, sellanen pikkunen ja sit sellanen vähän kuin avoimen kirjan mallinen? Osaisitko yhtään neuvoa, miten se hattu tehdään :headwall: ? Ihmettelen sit vasta muita vaatteita. Pupu alkaa olla kohta kasassa, mutta liekö joutuu nakuna kulkeen :laugh:

Nyt suihkuun ja palaan myöhemmin muuten :wave:

Tuutille :hug:
Dirlittan olitko tänään täällä? Aattelin vain, kun näin sellaisen auton... :hug:

Mitäs tänne? Kaveri kävi kylässä ja teki ihan järkyttävän lastevaate tilauksen... :D Pitää tilata itelleni nyt samalla... :) Toimittaja kävi, juttu tulee joskus tulevaisuudesta... siis isännästä. Huomenna alkaa futis :D
Siinäpä ne tärkeimmät.

Santti, tosi hieno toi muutos teidän olkkarissa! Paljon pehmeämmän näköinen huone. Hassua että ne verhot on tollaset sähköiset... mä oon kerran ostanut stokkalta sellaisen sähköisyyttä poistavan aineen, jota suihkutetaan kankaaseen. En oo kyllä testannut... saisit jos oisit lähellä :)

Vitsi kuulosti kivalta kun YOdottaja kirjoitti että Halosella IdaT:tä myydään... mä en käy enää ikinä kaupungissa!! Kuulemma Lasten metsolakin avattu Ouluun, retroa ois tarjolla ja täällä vaan kotona kökitään. Niin ja Oululaiset, tiedättekös että uusi kirppis avattu limingantullin prisman taakse eilen? Kuulemma aika suurikin. Pitää käydä tsekkaan joku päivä.

Mammoliinolle tsemppiä työntekoon. Meillä veskiremppa etenee hitaasti mutta varmasti, ja yhä olemme kiitollisia sun suunnitelmasta ja aiotaan sitä "noudattaa" :) Nyt tulee viikonlopputauko kun lähden mökkeilemään ja vaeltamaan hepolla.

Tuutilulla :hug:

Ihana kun alkaa olla lämmintä, oltiin tänäänkin pitkä ilta ulkona, syötiin ruokakin ulkona terassilla, Anni eväinä leipää ja mehua, Minttu matkarattaissa kasvispöperöä. Kävelylläkin käytiin, kun Anni on nyt oppinut polkemaan pyörällä niin ihan uusissa svääreissä käydään kävelyllä, Minttu matkiksissa ja Anni polkee. Minttu nukahtikin istuulleen matkarattaisiin kävellessä, ois voinut vähän ilmoitella että on väsynyt. Yhtäkkiä vaan mietittiin miks on niin hiljaa :heart: Niin ja neuvolastakin kävelin hikivauhtia kotiin, yhdistelmissä Minttu ja Anni seisomalaudalla. Ihan kiva lisäpaino tulee tuosta kokoonpanosta :)

Tuutilulla :hug:

Mies lähti tassuttelemaan Siljaa, saapi nähä kauanko mennee :whistle:

YOdottaja kiitti vinkistä! Minäkin taidan käydä Halosella kun taidan muutenkin huomenna kaupungilla piipahtaa.

Sain kiinalaista, oli hyvää! :p Onneks jäi vielä jääkaappiin jämät oottamaan että jos uus nälkä yllättäis ;)

ahaa ja uusia vinkkejä ropisee! Kiitos [/b]Topsy kirppisvinkistä! :flower: huomenna meillä on asiaa myös Kärkkäiselle joten taidanpa käydä samalla katsastamassa paikan =)

Tiipii kerrohan tosiaan miten teillä tassutus etenee. Me käytiin neuvolassa tänään (6kk: 8460g ja 70,6 cm)ja kerroin että Minttu kaipaa nykyään kovasti syliä nukutuksen aikana, tai läheisyyttä, kuten posken silitystä. Meinasi että tässä iässä helposti on eroahdistusta (inhoan tuota sanaa...) ja hyvä on läheisyyttä antaakin. Eli varmasti tassutus on parempi tapa tässä iässä kuin huudattaminen vain, jos tuo pitää paikkaansa mitä neuvolassa puhui.

Ole hyvä vaan, harmittaa etten kuullut aiemmin. Siellä ois nimittäin ollut nyt avajaistarjouksena 5 euroa pöytävuokra viikon, vasta oli mulla alppikirppiksellä pöytä, 21 euroa vuokra :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Tuutilullalle :hug: .

Toivonpa, että oot maisemissa, olis pikakyssäriä... Elikäs painin täällä pupun kanssa :kieh: , kiitos sun ;) . Mä en tajuu tosta hatusta mitään... Eli onko tossa kaavassa hattua muukin kun toi yks iso kumman mallinen juttu? Kuuluuko toi pitkä suora hattuun ja entäs mitä noi kaks muuta mustaa kaavaa on, sellanen pikkunen ja sit sellanen vähän kuin avoimen kirjan mallinen? Osaisitko yhtään neuvoa, miten se hattu tehdään :headwall: ? Ihmettelen sit vasta muita vaatteita. Pupu alkaa olla kohta kasassa, mutta liekö joutuu nakuna kulkeen :laugh:

Nyt suihkuun ja palaan myöhemmin muuten :wave:

Täällä miä pyörin aikani kuluksi :) Kiitoksia teille kaikille hirveesti.. Edelleen ompi sellanen höntti olo... :/

Ahaa, pupuverstas on sielläkin käynnissä :laugh: Se hattu on se kummallisen mallinen osa. Tee se joko kahdesta samanvärisestä tai erivärisistä kappaleista. Ompele ne kolme sivuu kiinni (katkoviivakohdan jätät auki) käännä ympäri... ja sitte painat sen aukinaisen sivun sinne hatun sisään, vähän niinkuin ne kimberit mitä teit. Miä pähkäilin kauan sitä osaa ennen kuin tajusin miten siitä tulee muka hattu :laugh:

Pitkä suora kaava on mun älyn mukaan henkseleitä varten ja se toinen oisko lappuhaalareiden lappua varten (?) Ja sitte se missä lukee pantaloonsx2 double on housujen kaava. Niitä kaksi kaksinkertaisena niin tulee housujen osat :D Hameen mitathan siel sivuilla oli jossakin... Miä sävelsin ite ja niihin henkselihousuihinkin levensin puntteja...

Saitkos mitään selvää noista "ohjeista"

topsy meillä kans on nykyään niin että poika kun on väsynyt tai on nukutus hommat menossa niin pitää olla joko mun tai isin nenukki poskessa kiinni et tuntee sen hengityksen ja käsi silittää vatsaa tai selkää..ihanaa toi on..ja sit anska saattaa kans hiljaa silitellä naamasta,vaikka yleensä se repii melkein nahkan irti :laugh:

nyt ois poitsulle pakkasessa 2kg sonnin jauhelihaa,eikun vaan sose rallit käyntiin..pitääki kerhossa kurkkia sose ohjeita..voiko soseet pakastaa tyhjiin piltti purkkeihin tai ylipäätään lasi purkkiin? tyhmä ei tiiä :ashamed:

Dogtor juu on se söpöä, vaan kun antaa pikkurillin niin kohta ne vie koko käden... Annin kans kävi niin, nukuttamiset venyi kahteen tuntiin kunnes pidettiin unikoulu. Mut minkäs teet kun toinen kaipaa läheisyyttä niin ei siinä viitti selkääkään kääntää :heart:

saa pakastaa pilttipurkkiin :) Meillä kunnon rivistöt pakkasessa, vinkki, kirjoita sisältö korkkiin, ei tarvi nostella kun etit tiettyä.

Yhteistyössä