2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo kiitos,mulla alkaakin sose urakka nyt viikonloppuna,otatteko te sit sulamaan ne miten?edellisenä päivänä jääkaappiin?ku sitä vaan et mä en posauttele niitä purkkeja rikki :laugh:
topsy meillä poju nukahtaa vellin jälkeen noin 5min..siis iltaisin..päivällä voi olla pidempiki aika..ja aina nukahtaa meidän sänkyyn ja siitä sit siirretään omaansa..pitäs alkaa nukuttamaan omaan pinnikseen,mut ihana on köllötellä viekussa anskan kanssa.. :heart:

Sulatan aina ruuan samalla kun aiotaan syödä, puolella teholla n. 2 minsaa niin hyvä tulee.

Vielä meilläkin kestää sen 2-5 minsaa nukutus, tai nukahtaminen. On vaan niin selvässä muistissa ne Annin epätoivon illat... :headwall:

Kiitos Tuhannesti Tuutis :flower: . Taisin jopa ymmrätää :whistle: . Hitto vaan, kun kello on taas noin pirun paljon... Taitaa pupu tältä päivää jäädä ja huomisellekin on aika paljon ohjelmaa. Miks mä en voi vaan itekseni askarrella :laugh: .

Pupu, kiitos kovasti noista Libero-tiedoista :flower: , aina täällä joku auttaa :) :heart: . Onpa siellä tosiaan tylsiä juttuja tarjolla. Jotenkin, jos joku haluu, mulla olis noin 30 Liberon pupumerkkiä :attn:

Mun tukkani tarvis kans kiireen vilkkaa saksia ja reilulla kädellä. Imetys on vienyt viimeisetkin karvat :( , tää tukka on tosi karmee. Aina pidän vaan kiinni. Ei se lyhentäminenkään kummemaksi tätä muuta, mutta pakko noi latvat on katkoa. Mulla aina raskaus-aikana on oikein ihmeen hyvät hiukset, mutta sitten taas sen jälkeen... Plaah.

Kyllä on nyt Dogtorin poijaalle lihaa :D. Onneks on nyt pakastin :) !

Tsemppiä Tiipiin tassutukseen :hug: ! Toivotaan, että hyvin lähtee nyt menemään! Meillä oli viime yö sitten paras aikoihin. Nukkui 21-2.30 :o ja sit heräs klo 6 syömään. Toisesta tissistä en siis imettänyt yön aikana ollenkaan :o ja jo olinkin sitten märkä :kieh: . Kyllä taitaa kiinteet nyt hiukan auttaa meidän öitä :) . Kop kop, nyt kun tän sanon, niin eiköhän ens yönä 2h välein...

Jaaha, mutta menenpä katsomaan, tekiskö vielä jotain vai painuisko sohvalle. :wave: Kauhee vimma tehdä tota pupua. Se pörräs tänään mielessä kokoajan :laugh: , kun kumminkin olin päättänyt, että ensin teen kaikki muut keskeneräiset hommat ja tietty hoidan lapset ja kodin. Niin sittenpä se aika onkin tosi vähäistä, mitä enää jää |O

:laugh: Tuli tosta lasin pakastamisesta mieleen sellanen, että nuorena ;) lantarasin isukin kossua vedellä, siis otin itelleni pulloon kossua ja laitoin iskälle vettä saman verran :kieh: . Sit iskä olikin laittanut pullonsa pakastimeen ja äiti sen sieltä otti joku ilta pois. Pullo oli jäässä :o ja eihän viina jäädy :kieh: . Onneks isukki katteli jääkiekkoo ja äiti ei tajunnu mitään. Vähänkö odotin jään sulamista ennen kuin isukki huomaa... En jäänyt kiinni :saint: , mutta kyllä vähän jänskätti!

rontti mä harrastin kans tota joskus 15 vuotiaana..ja sen veden laiton huomaa kans siitä ku pullon korkkiin tulee pieniä vesi tippoja..en kyllä koskaan jääny kiinni,ei meillä kyllä koskaan niihin mun lantraamiin viinaksiin koskettukaan :laugh: kaikki vaan toi aina jotai viskiä ja konjakkia jouluna jne..taitaa vieläki olla ne pullot siel jemmassa :laugh:

Muutes noista libero merkeistä... miä en niitä kerää (en ole siis vielä säilönyt) mutta haluaako joku että otan tästä eteenpäin talteen? Kiiahan käyttää pelkkiä liberoita ja niitä siis tuleepi.

Meille kelpaa kaikki libero merkit. Kerään niitä ihan siltä varalta, että sinne tulis jotain hienoja palkintoja... Eihän sitä koskaan tiedä. Kaveri kyllä pyysi mua tilaamaan hälle sen sängyn pääty pehmusteen... sais vauvan kesällä. Joten voishan niitä siihenkin törsätä... tai sitt mä odotan, että me saadaan jotain kivaa sieltä. Mulla on hyllyssäkin jonkin verran niitä odottamassa lähettämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Meille kelpaa kaikki libero merkit. Kerään niitä ihan siltä varalta, että sinne tulis jotain hienoja palkintoja... Eihän sitä koskaan tiedä. Kaveri kyllä pyysi mua tilaamaan hälle sen sängyn pääty pehmusteen... sais vauvan kesällä. Joten voishan niitä siihenkin törsätä... tai sitt mä odotan, että me saadaan jotain kivaa sieltä. Mulla on hyllyssäkin jonkin verran niitä odottamassa lähettämistä.

okei. alan ottamaan talteen niitä :)

muutes,voinko mä pakastaa perunaa niden mun sose mössöjen kanssa?ihan ku joku ois joskus sanonu ettei pottua voi pakastaa..ja mittee hittoo minä laitan siihen muuta ku pe-po ja tuo liha?ku ei tuolla kerhossakaa hirveesti ollu :laugh:

dogtor voipi sitä potua hyvinkin pakastaa, se vaan saattaa hitusen vetiseksi mennä, muttei sitäkään niin huomaa kun seassa on muuta. Minä oon aikanaan tehnyt pojille jos jonkin sortin soseita, ja nyt olen neitillekkin ensimmäiset, perunat, porkkanat ja bataatit sössänny jääpalamuotteihin, ei niitä kyllä uppoa vielä edes teelusikallista, mutta tästä se alkaa :D
Voihan niihin soseisiin laittaa vaikka sun vallan mitä, hernettä, maissia, parsaa, kukkakaalta, kesäkurpitsaa, paprikaa ym.

Mä lunttasin aikanaan Pilttipurkkien kyljestäkin vinkkejä kaupassa. Mahtoi ne ihmiset katsoa kun luin joka purkkia, mutta yleensä en ostanut mitään niistä :laugh:

jos mä tekisin satsit pe-po ja liha ja sit po-paprika-maissi ja liha ja sit vaikka kesäkurpitsa-herne-peruna ja liha..mitä mä voin laittaa niihin mausteeks?ja muussaanko mä ne keitinliemien kanssa?oon ihan urvelo näitten kanssa :laugh:

Yökukkuja täällä taas pitkäst aikaa. Mulla menikin ihan tovi lukiessa näit juttuja, ja vieläkin on kesken luvut, mut oli vaan pakko välissä kirjoittaa kun viel johonki muistaa kommentoida :)
Meil ollu elämä yhtä hulinata, et en ole ehtinyt täällä taas pyöriä...koko kone on ollut useita päiviä ihan kiinni...hyvä välillä niinkin :) Mäkin tein eilen ihania ja edullisia kirppis löytöjä...lastenvaatteita, pelejä, sisustusjuttui...jne :p On se niin ihanaa kun jotain mieleistä edullisesti löytää :)

Ihania teil tuutis ja rontti noi ompelukset =) Mä olen joskus ommellut vastaavia enkeleitä joululahjoiksi. Ne oli kivoja =) Itellekin jätin niitä kaksi, mutta nekin ovat jo meiltä muuttaneet... :( pitäis varmaan lainata se kirja taas ja itellekkin tekaista...:) Ja noi nallet yms muutkin ois kivoi, mut ensin nää muut hommat...nyt mulla on menos ompelut lapsille...jotain kesäistä heille :)

Töistä...mä jatkan todennäköisesti kotona...kotiäitinä, edelleen =) Ihan jees =)
Mun mielestä se on niin että vuoden kun on työttömänä ollut, niin silloin työllistetään, MUTTA sieltähän voidaan tarjota sulle aiemminkin jomuutakin työtä kun sitä työllistämistuki-työtä...esim. olet siivooja ja haet siivoustyötä, ja joku firma ettii siivoojaa, niin silloinhan ne työkkärist ilmoittaa sulle et nyt ois tommonen...kovin monesti eivät kattele jos kieltäydyt töistä, mutta siis todellakin kantsii sanella sinne työkkäriin ehdot millä lähtee liikkeelle...esim. et en alle kuukauden töihin...niinkuin niinukka olikin ilmoittanut.
Tsemppiä niinukalle...iso päätös... :)

Noista pupumerkeistä...eiks niis ole sit viel sellanen että saat kerätä niitä merkkejä vaan tiettyyn pistemäärään saakka...mikähän se pistemäärä oli? Ja oliks se puolitoistavuotiaaseen saakka?

Hmh...paljon ois kommentoitavaa vieläkin, mutta ehkä pitää jo luovuttaa...jos viimesellä rontille pikaiset yv:t sais aikaiseksi ja sit nukkumaan....

:wave:

Öitä..
Me on kaikenpäivää siivottu ja leipasin tuossa minttukrokanttisuklaa kakun ja huomenna pitäs tehä viellä nallekakku :D :whistle: :kieh: :saint:

Siis joo noista liberon pupu merkeistä, tossa liberon kuoressa (siis kuori jossa merkit lähetetään) sanotaan, että tililleen voi tallentaa kaikenkaikkiaan 90 merkkiä, eli enintään voi kerätä 4500 pistettä.. mutta mun mielestä sen voi käsittää monella tapaa.. esim niin että tuo on se maksimi, tai sitten että tuon voi kerätä täyteen ja tilata jotain ja taas kerätä.. en tiiä... en jaksa avata liberon kerhosivua.

Juho on jo hyvän aikaa nukkunu, tietää siis aamulla herätystä kukonlaulun aikaan :|
No parempi niin, ehinpähän väkrätä kakkuni ajoissa.
Mä olen kyllä niiiiiiin poikki että oksat pois. Nukkuunkaan en ihan vie viiti mennä kun tuli käytyä pesulla ja pestyä tukka niin pitää ootella että hiukset vähän kuivaa.
Jos tutkis hetken vaikka netin ihmeellistä maailmaa ja heittäs hurjaks ja jois yhen lonkeron :p

onnea mammoliinolle töiden loppumisesta :D
mun täytyis mennä herättämään toi meitin neiti vauva uintiin. itelläkin on taas kiinnostus 10. mut tänään on siel kuvaaja joka ottaa veden alla sen kuvan. minä en kyl Siiriä sukelluta silloin koska sitä pitää pitää veden alla hetki paikallaan et se kuvaaja kerkee ottaa sen kuvan... hyi... saa se ohjaaja sukelluttaa. mun sukelluttamiset on muutenkin menny vähän miten sattuu... ajotus ei aina oo ihan kohillaan... vähän käyn hitaalla siel uimaahallissa :laugh:

Sellasta piti kysyä et onks kellään muulla itikan puremia vielä? mulla on jaloissa jo varmaan 6 puremaa ja kädessä yks. mä kyl luulen et nää on niitä lintukirppuja mitä on tähän aikaa vuodesta... joka hemmetin kevät ne tulee imee multa verta. :kieh:

joop... mut nyt herättelee Siiri aamupuurolle ja sit uimaan... morot :wave:

Hyvä Mammoliino!! \O/ :D

Ja huomenta! Meillä ihana yö takana. Nukkumaan meni 20.00, heräs eka kerran 03.00 (seitsemän tunnin putki :o ) ja sitten pari kertaa piti käydä kääntään selälleen, neiti mahallaan unissaan örisi... laitoin sitten kyljelleen ja polvien väliin pikku tyynyn, nukkui 06.45 asti. Toivotaan et on jatkuvaa. Itse menin 22.30 koisimaan niin kyllä nyt jaksaa lähteä vaeltamaan heppoliinoilla :D

Nyt aamukaffen kimppuun :wave:

Huomenta!

Täälä kans nukuttu hyvin =) Silja nukahti siinä klo22 tassuttelun avulla ja syömään vasta siinä klo 05.00 paikkeilla! Siitä sitten nukuttiinkin aamuun ja nyt tuossa lattialla innoissaan leikkii. Ihanaa kun on itsekin saanu nukkua kunnolla ja viimeyö meni meni myös senkin suhteen hyvin ettei mulla ollu aivan kamalaa maitomäärää rintoihin kertyny. Sitä edellisyönä kun rinnat oli ku meloonit ja paitakin kastu :o

Topsylle hyvää vaellusreissua! Ihana ilma kyllä teille, varmasti tulee mukava päivä! =)

Mies lähti töihin, pitää saada jotain projekteja valmiiks ennen kuun loppua ja alko vähän kiirettä pukkaamaan. No ei se mitään, sillä oli eilen palkkapäivä joten mepäs mennään kohta tytön kanssa kaupungille kauppoja kierteleen ;)

dogtor minä olen maustanut vauvan (liha)soseita esim. mustapippurilla ja persiljalla, mutta sopiihan niihin monet yrtit, ja esim. paprika käy ihan mausteesta, koska on sen verran voimakas, varsinkin näin alkuun.
Keitinliemi on hyvä löysyttämiseen, sen minkä tarvitsee :)

Naudan paistijauheliha on myös helppo vauvan soseisiin, voi tehdä vaikka spaghettikastikkeen tapaista, kun laittaa tomaattia mukaan.

Tällaset sosejutut näin aamusta :D Pitääkin kaivaa tuo yksi vauvan ruokailun vinkkikirja esiin, jonka muinoin olen saanut, siinä on hyviä vinkkejä. Tosin tämä meidän vauva ei näytä edelleenkään soseista välittävän, pois päristely on hauskinta :p

eipä tarvittu(vielä :attn: ) unikoulua pojalle; laskettiin sänkyyn,aikansa pulputti ja sit nukahti :D , ja heräs viideltä siihen kun minä väänsin itkua sängyssä kun en saanut yhtään nukuttua koko yönä :'( .......että kukahan täällä sitä unikoulua tartteis :| :ashamed: ......kyllä kaipaisi olkapäätä...... :ashamed:

huomenta!!
pitkästä aikaa kirjottelen,oon kyllä taustaillut mutta ei oo kerennyt kirjotteleen:)
ette oo siis unohtuneet,jos mua ei oo jo heitetty porukasta :whistle:
Ihs:meilläkin yleensä päristellään soseet äitin päälle,nytkin paita mustikassa :D
sit kyllä väliin ollaan niin suu ammollaan.

poika sai 5kk rokotteen 2vkoa myöhemmin kun sairasteli.
pikkuflunssa/lämpö ravasi eestaas sen parin viikon ajan.
ja arvatkaas mikä kiukuttelu sit rokotteen saanti iltana :o
ja tätä ilta kiukuttelua nyt jatkunu 3iltaa.
voikohan tuo tosta rokotteesta vielä olla?

jaahas,nyt pitää lähtä vauvauintiin,voi hitsi se on nastaa :)
t:millla ja poika 5kk3vkoa :heart:

Yhteistyössä