2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta täältäkin

Meillä meni yö pitkästä aikaa ok, Eemi nukahti klo 21, heräsi klo 04, ja nukkui klo 07 asti..Tämä on meidän ennätys.
Minä sen sijaan heräsin tunnin välein, eli paljon oli hyötyä eemin unista..

Meillä toi unipussi oli pitkään käytössä, mutta kun eemi alkoi kääntyillä öisin, niin sitä ei voi enää käyttää, jätkä on pussissaan niin solmussa että hermohan siinä hällä menee..
Nyt pidän öisin niin että on yleensä unihaalari, tai body, ja peitto. Eemi on sellainen kuumakalle, että herää heti jos on liikaa lämpöä hällä.

Olen kukkia yms. tilaillut ukin hautajaisiin, ja vaatteita kartottanut. Kaikki roikkuu päällä, kun olen painoa pudottanut niin paljon. Pitää pohtia että joutuuko tässä vaatekaupoille.

Sitten galluppia..Luuletteko että ihmiset "ahdistuu" jos tuo meidän Eemi siellä hautajaisissa pitää meteliä.. Tiedän että nämä mun lähimmät ei ole moksiskaan, jos Eemi siellä siunaustilaisuudessa haluaa "jutella", mutta sellaiset vähän vieraammat.
Mun on pikkupakko ottaa Eemi mukaan, ja haluankin, mutta mietin että kokeeko jotkut sen jotenkin epäkunnioittavana jos yksi möykkää??
Meillä Eemi on kova pitämään ääntä, ei itkeskele juurikaan, mutta murisee, pärisee, nauraa, juttelee..Onko se ok kirkossa?
En voi oikein sanoa sille että hiljaa..tai voin mutta ei taida tajuta.
Ukkia se ei haittaisi, sen tiedän.
Mielipiteitä??

Voi :headwall: :headwall: :headwall:

Kirjoitin vaikka mitä, ja kaikki hävisi :kieh: :headwall:

No, uusi yritys, pikaisesti..

Paras niistäjä on minun mielestäni se apteekista saatava jolla voi itse imeä, se kera keittosuolatippojen, on pelastanut monta päivää, ja varsinkin yötä.

Minä olen myös aivan vauvan lumoissa, ikävä tulee jos tovin olen näkemättä ja saatan leperrellä ja nuuhkia tyttöä vaikka kuinka, voi että mä rakastan mun vauvaa :heart: No, tietysti myös isompia, ihan yhtä paljon, mutta nyt, sattuneesta syystä, tuo vauva vie enemmän huomiota :heart:

Äänistä..Meillä on tyttö niin tottunut isoveljien mekastukseen, ettei juurikaan hätkähdä mitään ääniä, veden laskeminen/suihkuttaminen kylppärissä pelottaa toisinaan, jos ei näe mistä ääni tulee, samoin kun heittää vettä kiukaalle, kylppärissä saattaa sitä säikähtää, sekin tekee, kun ei sitä näe mistä ääni tulee. Vihainen puheääni saa kyllä tytön katsomaan kulmat kurtusssa :(

Lähteekö muuten muilla hiukset? Minä ehdin jo iloita, että tällä kertaa ei lähtisi niin hirveästi hiuksia kuin poikien jälkeen, mutta turha toivo, nyt ne lähtee :headwall:

Voi, että ärsyttää kun teksti hävisi, kerrankin muka oikein rauhassa kirjoittelin..Meni sekin hetki.. :headwall: :headwall:

Onnea puolivuotiaille :flower:

Dirlittan minusta pienen lapsen jokellus oman läheisen hautajaisissa tuo oikeastaan lohtua, sitähän se elämä on, toinen päätty, ja toinen on vasta aluillaan, lapset tuo sitä jatkuvuuden tunnetta siihen hetkeen, vaikka suru onkin kova menetetyn läheisen takia. Meillä kuoli kummankin, minun, sekä miehen mummu yhden vuoden sisällä, ja silloin meidän esikoinen oli 1-2 vuotias. Selvitti omia juttujaan kirkkaalla pienen lapsen äänellä, kesken tilaisuudenkin, mutta ei sitä kukaan pahalla katsonut. Tietysti pitää enintä ääntä hiukan yrittää hillitä, mutta mielestäni, vauvan /pienen lapsen ääni on hautajaisissakin ihan sallittu. Varsinkin juuri oman isovanhemman hautajaisissa mielestäni nämä lapset tuovat sitä lohtua. Toivottavasti ei ollut kovin sekavasti ilmaistu :ashamed:
Voimia ja jaksamista sinulle Dirlittan.

Alkuperäinen kirjoittaja lhs:
Dirlittan minusta pienen lapsen jokellus oman läheisen hautajaisissa tuo oikeastaan lohtua, sitähän se elämä on, toinen päätty, ja toinen on vasta aluillaan, lapset tuo sitä jatkuvuuden tunnetta siihen hetkeen, vaikka suru onkin kova menetetyn läheisen takia. Meillä kuoli kummankin, minun, sekä miehen mummu yhden vuoden sisällä, ja silloin meidän esikoinen oli 1-2 vuotias. Selvitti omia juttujaan kirkkaalla pienen lapsen äänellä, kesken tilaisuudenkin, mutta ei sitä kukaan pahalla katsonut. Tietysti pitää enintä ääntä hiukan yrittää hillitä, mutta mielestäni, vauvan /pienen lapsen ääni on hautajaisissakin ihan sallittu. Varsinkin juuri oman isovanhemman hautajaisissa mielestäni nämä lapset tuovat sitä lohtua. Toivottavasti ei ollut kovin sekavasti ilmaistu :ashamed:
Voimia ja jaksamista sinulle Dirlittan.

Kiitos kovasti! Niin minäkin ajattelen, ja minua ei itseäni lasten äänet (sattuneista syistä..) häiritse. Mietin vaan kun ihmisiäkin on niin monenlaisia, ja en tiedä onko olemassa tähän jotain "etikettiä"

Dirlittanille näin aamupalan lomassa:Oon miettiny itekki ihan samaa noissa hautajaisissa(mummu siis vielä maanpäällä mutta enää ei ymmärrä mitään ja lääkäri oli eilen veikannut paria päivää ) että haittaako ihmisiä jos Tatu mölyää. Mutta tultiin siihen tulokseen että ne on MEILLE läheisen ihmisen hautajaiset niin vieraita ei pitäis häirittevän. Siis jos olis jonku puolitutun niin en ottais Tatua mutta noinki läheinen ihminen niin antaisin mölytä. Ehkä jos alkaisi kovaa itkemään niin sitte mies tms. lähtis sen kans vaikka käveleen/ulos. Kuitenki lähimpiä omaisia. Ja jos ei pappaas olis haitannu niin en kyllä antaisi haitata muitakaa =)

dirlittan: lapset on lapsia, ja heillä on lupa käyttäytyä kuin lapset,myös kirkossa.
meidän ukin hautajaisissa oli kummipoika 1v, ja pastori ihan sanoi että antaa vaan lapsen liikkua ja olla ja elämöidä ihan vapaasti. ja taisi käydä paukuttamassa arkun kanttakin :whistle: .......voi kuulostaa jostain ihan kamalalta,mutta ei siitä ollut pahoillaan pappi eikä mummo eikä kukaan muukaan, lapsissahan se elämä jatkuu :heart: !
minusta kirkossa jos missä suhtaudutaan hyvin lämpimästi ja avoimesti juuri lapsiin, riippuu tietysti vähän seurakunnan tyylistä ja pastorista, mutta eikös se ajatus kiteydy juuri siihen "että herran tykö on kaikki lapset tervetulleita" tai jotain........
kuulostaa siltä kuin istuisin kaiket sunnuntait kirkossa ;) ,hupsista :D

tuutiksella ihania pupuja!

Alkuperäinen kirjoittaja tin:
Dirlittanille näin aamupalan lomassa:Oon miettiny itekki ihan samaa noissa hautajaisissa(mummu siis vielä maanpäällä mutta enää ei ymmärrä mitään ja lääkäri oli eilen veikannut paria päivää) että haittaako ihmisiä jos Tatu mölyää. Mutta tultiin siihen tulokseen että ne on MEILLE läheisen ihmisen hautajaiset niin vieraita ei pitäis häirittevän. Siis jos olis jonku puolitutun niin en ottais Tatua mutta noinki läheinen ihminen niin antaisin mölytä. Ehkä jos alkaisi kovaa itkemään niin sitte mies tms. lähtis sen kans vaikka käveleen/ulos. Kuitenki lähimpiä omaisia. Ja jos ei pappaas olis haitannu niin en kyllä antaisi haitata muitakaa =)

Niin se varmasti on! !!Kyllä te olette viisaita ystäviä :hug:

Dirlittan: me oltiin tuossa viime perjantaina hautajaisissa ja poju oli mukana. Pientä ääntelyä ja möykkää piti aina välillä, mutta ei kukaan pahaksi laittanut. Pikemminkin pieniä hymyjä sai osakseen.

Soitin aamulla tuonne terveyskeskukseen ja sain ajan iltapäivälle. Aika kauan tuntu terkka mua tenttaavan puhelimessa ennen ku aika heltis :whistle:
Soitin vielä meidän neuvolaan noista Siljan öistä ja sanoin että tarvittais niihin jotain apua, alkaa keinot ja jaksaminen olemaan kohta meillä molemmilla muuten vähissä. Soittavat sieltä nyt alueen perhetöntekijälle, että josko hän joutaisi tulla täälä meillä joku päivä käymään jotta voitaisiin yhdessä tarkastella tytön unirytmiä ja tehä unikoulusuunnitelmaa. Soittaapi mulle sitten neuvolasta päin takasi kun saa tuon ihmisen kiinni.

Nätti keli ulkona, ihan kiva sitten mennä käymään sielä lääkärissä ja samalla vähän kävelyllä =)

katjanna joo seitiä tarkotan :D

tyty nukku puoleen kaheksaan asti..eikä kääntyilly koko yönä mihinkään,tähän asti on saanu sen sata kertaa kääntää masultaa selällee.nyt nukku lähes koko yön kylellee..ja ihan hiljaa..piti kahen aikaa tehä valot ja kattoo et hengittääkö..niin tasaseen tuhisi jotta.

isäntä nukkuu,ja mie lämmitän uunia,kohta pitäs väsätä jotakin evästä..
tytylle tein jo kalakeiton..soseena :D

mutta nyt tyty venkulehtaa siihen malliin sylissä,et ei tästä tule mitään.

niin tuutilulla hienoja pupuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
dirlittanin laittaman testin mukaan olen: luomuvanhempi :laugh: !

Mä olin joku huolehtijavanhempi, oli jotenkin niin että vähempikin murehtiminen riittää, ja lapsilla turvattu lapsuus, mutta mitäs sitten kun kasvavat aikuisiksi..
:ashamed:

tuutis minä täälä kattelin ihan huuli pyöreenä noita kuvia, jotku ne vaan osaa!
Jos minäki osaisin niin tekisin heti tommosen hiiren, nään sen jo melkeen silmissä, se ois tooosi hieno! :D

tosta lapsi kirkossa meillä minun siskoni on käynyt tytön kanssa kirkossa,ym seurakunnan tilaisuuksissa,ja on jopa töissä ollut mukana,kun diakonissa on..
ja mammat ainakin tykkää kun on pieni mukana :D

[/b]vip ootko kokellu laittaa tiukkaan kapaloon? meillä esikoisella se ainakin rauhotti yöt! täällä vietetään kitinä päivää...sylissä vaan on neiti, hampaat näyttäs olevan puhkeemassa. ei jaksa enempää yhellä kädellä kirjotella...

Toooosi pikana, eli intoutunut ompelija tahtoo kehua Tuutin pupua :heart: ! Mä en kyl noita taida osata! Se hiirikin ois ihana, ton pupun tekisin heti, jos osaisin. Mistä otit kaavat, löytyykö sieltä linkistä, mikä on kerhon puolella? Mä kun tarviin tollaseen jo kaavan, ei tajuu ite :ashamed: . Mulla etana täällä menossa, tarpeeks yksinkertanen mulle :) .

Täällä upee keli, mulla oli eilen inhottavaa päänsärkyä ja vähän vieläkin. No, koitan kumminkin taas saada kotia laitettua ja talvivaatteita aloin keräileen pesuun. Pestävää piisaa, vaan jospa kuivaan eka kertaa ulkona minäkin :D . Musta on aivan ihanaa ripustaa pyykkiä ulos kuivuun :D .

Sannille Onnea ja monelle muullekin olisi kommentoitavaa, mutta meen jatkaan hommia, kun vauva nukkuu. Väsyttääkin niin julmetusti |O

Soittivat neuvolasta että tuo perhetyönteijä ei ole nyt töissä joten sitä aikaa ei ainakaan tällä kertaa saatu. Käytiin vielä näin puhelimessa läpi niitä unikouluohjeita joita kokeillaan toteuttaa seuraavalle neuvolakäynnille asti (29 päivä), sitten katsotaan tilannetta uudestaan. Oisin päässy tänään sinne paikanpäälle päivystysajalla juttelemaan, mutta ei me kuitenkaan mennä kun on se lääkärikin.

Rontti: täällä myös lempipuuhaa pyykin pesu kesäaikaan kun saa narulle kuivumaan. Ja ah sitä tuoksua mikä pyykkeihin tulee kun ulkona kuivattaa. Yhden koneellisen kävin jo ripustamassa ja toinen pyörii parhaillaan.

Aatu nukkuu uusissa rattaissa, ajattelin että on hieman viileämmät nukkua kun tuo muhkea, tiiviimpi koppavaunu. Eikä noissa rattaissa mitään vikaa ollut. Jarruvaijeri oli löysällä ja kun mies kiristi sen niin pelaa kuin unelmat. Mulla taitaa stressi painaa päälle tästä valvomisesta ja kaikki ongelmat tuntuu isommilta kuin ovatkaan :ashamed:

Eilen aloin jo suunnitella kukkapenkkeja ja muuta pihatöihin liittyvää, taitaa olla mullakin jo kevättä rinnassa.

Nyt syömään lounasta.

Yhteistyössä