4v vinkuu hamsteria,kun kaverillakin on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Niin onko siitä iso työ? siis kuinka useesti pitää häkki siivota ym. itekki haluaisin tavallaan ja sehän ois mun vastuulla mut en tiiä uskallanko ottaa:) pureeko ne herkästi?

Puree ja karkaa etenkin lapselta helposti, kun karkaa aikuiseltakin. Nämä kiltit sylitoukkahamsterit ovat kovan asiantuntemuksen ja koulutuksen tulos. Etenkin ensikertalaiselle asiasta tietämättömille on hyvin haasteellista saada hamsterista mukava lemmikki, etenkään lapselle.

Puree ja karkaa etenkin lapselta helposti, kun karkaa aikuiseltakin. Nämä kiltit sylitoukkahamsterit ovat kovan asiantuntemuksen ja koulutuksen tulos. Etenkin ensikertalaiselle asiasta tietämättömille on hyvin haasteellista saada hamsterista mukava lemmikki, etenkään lapselle.

mun mielestä helppo ja vaivaton. yöeläin se tosin on, että on yleensä hereillä vasta illalla, kun tuon ikäinen jo varmaan nukkuu. ei haise, kun muistaa häkin pitää siistinä. pieni ja vikkelä kun on, niin tietty pääsee helposti piiloon, jos irti pääsee. jotkut puree, jotku ei.

Kyllä niissäkin oma hommansa on. Veden vaihtamiset ja ruokien tarkistukset, häkin siivous kerran viikkoon tai kahteen tai päivittäin, riippuu oppiiko hamsteri johonkin "vessa"mökkiin vai ei.
Ja tavalliset hamsterit on todella tylsiä ja pureminen sattuu niin ettei huvita edes yrittää käsitellä.
Minulla on ollut Roborovskin kääpiöhamstereita ja kesyhiiriä. Niitä voin jo suositellakkin. On iloa pienemmällekkin lapselle kun saa seurata niitä. Voi laittaa useamman samasta pentueesta olevia samaa sukupuolta olevia samaan häkkiin. Elävät päivälläkin eikä vain öisin. Tarvitsevat vähän pienemmän häkinkin ja haisevat vähemmän. Mutta, kääpiöhamstereitakin on esim. Talvikkojakin, jotka ovat selkesti Roboja arempia ja erakoita ja usein ei eläinkaupan myyjäkään tiedä mitä myy.

Yhteistyössä