E
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja maritu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja maritu:Alkuperäinen kirjoittaja Aiti Englannista:Voi yoks.
Joskus lueskelin noita imetystuen sivuja ja taapeoimetysta ja meinasi oksu lentaa. Siella ihan pokkana aidit kertoi minkalaisia orgasmeja he saavat kun imettavat taaperoitaan. Ja kuulemma luonto on sen suunnitellut nain.
Oikeasti?
Eikö tässä sitten tule jo laki vastaan?
Minkäs lain kuvittelit kieltävän imetyksen? Luuletko isoveljen valvovan jo äidin ajatuksiakin???
No jos tilanne on tosiaan noin kun äiti englannista kertoi niin sehän on seksuaalista hyväksikäyttöä. Jossain vaiheessa ei ole enää sopivaa pestä lapsen pyllyäkään eikä sillekään ole määrätty mitään ikää. Pitäisi olla tolkku ja terve normaaliuden ymmärrys.
No mutta mikä laki kieltää äitiä saamasta orgasmia imettäessään? Huom, en ole kuullut, tuntenut tai nähnyt tapahtumaa. Mutta mitä lapsen hyväksikäyttöä se muka on?? Vai meneekö tässäkin joku ikäraja, alle 3 kk ikäistä imettäessä se ei haittaa? Mut taaperon kohdalla on kyseessä pedofila???
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:WHO:n suositus on tarkoitettu esim. kehitysmaita varten, jossa sitä muuta raviontoa ei ole.
No ei kyllä ole.
Sivukyssäri; oletko itse imettänyt, ja jos olet niin miten pitkään?
Mitenkään aiheeseen liittymättä vastaan: noin 1-v imetin kaikki, vähintään osittain.
Jos olisit jatkanut pidempään, niin pitäisitkö taaperoimetystä sairaana? Et. Jos olisit jatkanut taaperoiän yli, et pitäisi leikki-ikäisen imetystä sairaana.
Sairasta olisi aloittaa uudelleen viisivuotiaan imetys, jos ei ole neljään vuoteen imettänyt....siitä ei kuitenkaan ole kyse.
En ole missään vaiheessa pitänyt taaperoimetystä sairaana, mun mielestä 2-v on " sopiva raja" ( mulle, jokainen siis tehköön kuten haluaa ) lopettaa imetys.
Olisin imettänyt yli sen 1-v, mutta yksikään ei halunnut tulla enää tissille. Puhuin tässä 4-5 ( tai jopa yli) vuotiaan imettämisestä. Voihan sen maidon antaa mukistakin, miten se tissistä saaminen tekee maidon paremmaksi :saint:
No lypsäminen nyt saattaa olla rasittavaa ja aikaavievää. Rinnasta suoraan imettynä säilyttää ravintoarvonsa parhaiten ja saa läheisyyttä samalla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Oma kokemus:No kun ajattelee omaa 5vuotiasta, niin huh huh.
Mua imetettiin 2,5vuotiaaseen asti ja kun nyt aikuisena olen keskustellut äidin kanssa asiasta en pidä siittä yhtään, en tosiaankaan tykkää että olen lutkuttanut rintaa melkein 3vuotiaaseen.
Ajatteleppa millaista terveydellistä hyötyä olet saanut siitä. Imetys vähentää mm. rintasyöpään sairastumisen riskiä myös siltä imevältä, ei pelkästään imettäjältä. Ja diapetes ja mitä näitä kaikkia nyt on.
Ja tässä kohtaa taas huom huom! Riskin väheneminen ei tarkoita riskin poistumista ja sitä ettei ole mahdollista saada kyseistä sairautta.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Alkuperäinen kirjoittaja S:Sairasta se on minustakin... Perverssi ajatus, että äiti haluaa viisi-vuotiaan lapsen lutkuttavan nänniään... Huhhuh... On meitä moneen junaan ja joku jää asemalle ja jotkut menevät junan alle...
eikö niin. Itse et varmaankaan onnistunut imetyksessä ja sen takia olet nyt katkera niille äideille jotka pystyvät imettämään ja lapsille jotka saavat maailman parasta ravintoa.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Lehmis on sitäpaitsi yhdistetty osteoporoosiin, että sitä juomalla se tulee, ei jos jättää sen vasikoille![]()
Suomessa, maassa jossa aikuisetkin lipittävät lehmänmaitoa, on hyvin paljon osteoporoosia...outoa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Alkuperäinen kirjoittaja S:Sairasta se on minustakin... Perverssi ajatus, että äiti haluaa viisi-vuotiaan lapsen lutkuttavan nänniään... Huhhuh... On meitä moneen junaan ja joku jää asemalle ja jotkut menevät junan alle...
eikö niin. Itse et varmaankaan onnistunut imetyksessä ja sen takia olet nyt katkera niille äideille jotka pystyvät imettämään ja lapsille jotka saavat maailman parasta ravintoa.
Teille taapero imettäjät sanoisin, että jatkakaa niin kauan kuin itsestä ja lapsestanne tuntuu hyvältä.
Jättäkää kateellisten kommentit omaan arvoonsa.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Sanokaapas, taapero/teini-imettäjät, missä kulkee se "sopivan" imetysiän yläikä. Ja miksi juuri siinä?
Miksi ei kukaan fanaatikko kommnentoi? :attn:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:En ole koskaan taperoa imettänyt kun poika on vasta 4kk mutta voisin kuvitella imettäväni lähemmäksi sitä who:n suosittelemaa 2 vuoden ikää. Vähän vaan epäilisin että sekä neuvolantäti että muutama ystäväni kattois mua aika kieroon jo siitä hyvästä. Mutta kattokoot![]()
Mäkään en kyllä ihan tota 5v imetystä sulata.
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:En ole koskaan taperoa imettänyt kun poika on vasta 4kk mutta voisin kuvitella imettäväni lähemmäksi sitä who:n suosittelemaa 2 vuoden ikää. Vähän vaan epäilisin että sekä neuvolantäti että muutama ystäväni kattois mua aika kieroon jo siitä hyvästä. Mutta kattokoot![]()
Eiks sua noi myrkyt pelota. Itse en sen takia ainakaan yli vuoden uskalla imettää.
Alkuperäinen kirjoittaja :x:http://www.youtube.com/watch?v=fxv6R9fUO74&feature=PlayList&p=824F382F934DEA6D&index=0 :x :x :x
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja tuota:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:En ole koskaan taperoa imettänyt kun poika on vasta 4kk mutta voisin kuvitella imettäväni lähemmäksi sitä who:n suosittelemaa 2 vuoden ikää. Vähän vaan epäilisin että sekä neuvolantäti että muutama ystäväni kattois mua aika kieroon jo siitä hyvästä. Mutta kattokoot![]()
Eiks sua noi myrkyt pelota. Itse en sen takia ainakaan yli vuoden uskalla imettää.
Ei tosiaankaan pelota. Voisitko eritellä nuo myrkyt?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:2-vuotta on mun raja. En kyl dissaa niitä jotka halua imettää pidempään. Vaikka en voi valehdelle etteikö 5-vuotiaan imettäminen minusta olisi outoa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:Tuossa on kyllä kyse äidin tarpeesta roikkua lapsessa ja kyvyttömyydessä päästää irti ja antaa lapsen kasvaa ja itsenäistyä. Meilläkin oli tuttavaperheessä yksi kolmevuotias jota äiti vielä imetti,kyläillessäkin. Samanikäiset ja vähän isommat lapset katsoivat kummissaan ja nimittelivät vauvaksi,eivät ottaneet leikkiin mukaan.Tästä taas tuli tälle kolme veelle paha mieli ja piti nostaa äidin paidanhelmaa ja päästä tisulle. Karhunpalveluksen teki tuo äiti lapselleen!
No enpä törmännyt moiseen vaikka imetinkin 2v4kk ikäiseksi. Taitaa olla sun tuttavapiirisi (omat lapsesi kaiketi mukaanlukien siis) aika moukkia ja huonosti kasvatettuja. Tuon ikäiset ei todellakaan osaa ajatella, että siinä olisi jotain outoa. Valtaosa alle 3v ikäisistä kuitenkin tekee jotain "vauvamaista" eli syö tuttia, juo tuttipullosta, nokkamukista, rinnasta, käyttää vaippaa.... Ei lapset luokittele tuossa iässä jotain asiaa vauvamaiseksi ja ala syrjiä toista ellei se lähde omasta äidistä/isästä. Melkeinpä alle 3v ikäiset ei edes juuri kehitä keskenään leikkejä vaan ne leikit on vielä aika pitkälti itsenäisiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Aiti Englannista:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja tuota:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:En ole koskaan taperoa imettänyt kun poika on vasta 4kk mutta voisin kuvitella imettäväni lähemmäksi sitä who:n suosittelemaa 2 vuoden ikää. Vähän vaan epäilisin että sekä neuvolantäti että muutama ystäväni kattois mua aika kieroon jo siitä hyvästä. Mutta kattokoot![]()
Tassa nyt ainakin jotain:
How do they get into mother's milk? Start with an overview of the chemicals that are cause for concern in breast milk, then read on for detailed descriptions of each polluting chemical or compound: chlordane; DDT; dieldrin, aldrin and endrin; hexachlorobenzene; hexachlorocyclohexane; heptachlor; mirex; toxaphene; dioxins and furans; PBDEs; PCBs; lead, mercury, cadmium and other metals; chemicals from cosmetics in breast milk; and solvents.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja Aiti Englannista:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja tuota:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:En ole koskaan taperoa imettänyt kun poika on vasta 4kk mutta voisin kuvitella imettäväni lähemmäksi sitä who:n suosittelemaa 2 vuoden ikää. Vähän vaan epäilisin että sekä neuvolantäti että muutama ystäväni kattois mua aika kieroon jo siitä hyvästä. Mutta kattokoot![]()
Tassa nyt ainakin jotain:
How do they get into mother's milk? Start with an overview of the chemicals that are cause for concern in breast milk, then read on for detailed descriptions of each polluting chemical or compound: chlordane; DDT; dieldrin, aldrin and endrin; hexachlorobenzene; hexachlorocyclohexane; heptachlor; mirex; toxaphene; dioxins and furans; PBDEs; PCBs; lead, mercury, cadmium and other metals; chemicals from cosmetics in breast milk; and solvents.
Osasta en tiedä mitä ovat ja lopuista en tiedä mistä niitä saa, mutta elän hyvin luomusti kaukana pakokaasuista, en käytä juurikaan kosmetiikkaa, koetan välttää lisäaineita, kasvatan itse juurekseni luomusti ja suosin sitä muutenkin. Vältän myös monia asioita joiden tiedän kaasuavan, esim. lastulevy, muovimaalit, ym. Shampoot ja pesuaineet on luomua, maalit pellavaöljyä. En tiedä riittääkö