Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kyllä uskon että kaikki viattomat ovat päässeet taivaaseen, näin ollen ovat paremmassa paikassa onnellisina :)

Varmasti mieltä lämmittää kivuliaan hukkumiskuoleman jälkeen. :heart:

Hoh hoijaa.. Ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Sanos nyt se lahko mistä olet ne traumat saanut?

Googleta vaikka uskontojen uhrit ry, sieltä löytyy jos jonkinmoista tarinaa eri lahkoista. Todennäköisesti sun lahkos on yksi niistä. Samaa paskaa ne kaikki tarjoaa eri purkeissa.

Mä ehkä pohtisin tässä tilanteessa muita vaihtoehtoja kun tappaminen. Vaikka ymmärrän kyllä että jumala on sen verran paskassa tilanteessa ja huonossa hapessa että muut keinot ovat ylivoimaisia...eiku...hitto, mitäs se "kaikkivaltias"-jauhanta olikaan?? :O

En muuten tappais, vaan sitoisin sen lapsen johonkin huoneeseen ja selittäisin niin kauan kun henki pihisee että tappaminen on väärin. Kunnes se pentu uskoo.
Jumala taas on niin kiireinen äiti, ettei se edes kerkeä lapsilleen näyttäytymään. Onko mikään ihme että muksut hyppivät seinille?

ei AIVOPESISIT lapsesi...
sulla on oikeasti jostain uskontoon liittyvästä jutusta/lahkosta kauheat traumat. toivottavasti saat asiat käsiteltyä. mitä nyt luin kommenttejasi, on sulla ihan hyviä perusteita asioihin, kuten ettei lapsia sais pelotella/aivopestä, mut jotkut kommentit aika ristiriitaisia, etkö itse huomaa?

meitä? Vai sinua? Täällä on tietääkseni valinnanvapaus, ei ole pakko lukea. Lukeehan jo otsikossakin selkeästi, mitä olen täällä kertomassa.

Ikävä kyllä on olemassa paljon ihmisiä jotka uskovat ihan mitä tahansa jos sitä tarpeeksi kauan kaupataan. Sä toimit ihan samoin kuin ostos-tv, ekankerran kun joku vähän heikompimielinen lukee sun juttua niin ajatteee että "ihan huttua" tuollainen, mutta kun sitä sanomaa toistetaan, toistetaan ja toistetaan niin tämä ihminen tilaa sen tuotteen eli tässä tapauksessa jeesuksen. Erona tässä on vain se että Ostos-tv:ssä menetät vaan rahaa ja sen magic-bulletin voi heittää kaapinperälle, mutta jeesusuksesta et irti pääse niin helposti ja pahimmassa tapauksessa menetät mielenterveytesi.

[QUOTE="jep";26935926]ei tuokaan ihan kuulosta mukavalta, ettet pidä tyttöäsi kovin älykkäänä kun uskoo jumalaan. toisessa kommentissasihan juuri kerroit että mielestäsi älykkäät ihmiset eivät usko joulupukkiin, menninkäisiin ja jumaliin, vai miten se menikään ;)[/QUOTE]

Se on lapsi ja mielikuvitusolennot ovat lapsille ihan ok, eivätkä kerro älykkyydestä mitään. Aikuiset taas...

Mutta eivät ne ihmiset kuuntele.. ethän sinäkään ;)

no joo mä nyt luovutan. Meidän keskustelussa ei pitkälle pötkitä eikä mielipiteet muutu. Hauskaa lauantai-illan jatko sinulle :)

Kuule kannattais vihjata (kun sen näkymättömän kaverin kanssa juttelet) sille, että näyttäytyisi edes kerran vuosituhannessa lapsilleen, niin niitä käskyjäkin olisi helpompi noudattaa. Ja ens kerralla voisi kertoa että mikä niistä tuhansista uskonnoista on oikea, niin meidän lasten olisi vähän helpompi valita.

Jumala on rakkaus, mutta Hän on myös pyhä.

Kopioitu netistä:

Täydellistä pyhyyttä

Ihmisinä emme voi aina ymmärtää Jumalaa ja hänen tekojaan. Sanoohan Raamattukin, etteivät hänen ajatuksensa ole meidän ajatuksiamme, eivätkä hänen tiensä meidän teitämme (Jes. 55:9). Olemme usein valmiita arvostelemaan häntä, jopa tuomitsemaan hänet hänen teoistaan. Asennoidumme ja puhumme silloin niin kuin olisimme Jumala vertaisia tai hänen yläpuolellaan. Hän on kuitenkin pyhä Jumala, joka ei tee mitään vääryyttä. Psalmin 119 kirjoittaja toteaa hänestä: "137. Sinä, Herra, olet vanhurskas, ja sinun tuomiosi ovat oikeat."

Jumala ei koskaan tee meille väärin, vaikka meistä joskus tuntuu siltä. Ihmisten vääryyttä joudumme kohtaamaan ehkä paljonkin. Silloinkin jokainen saa Jumalalta oikeuden viimeistään viimeisellä tuomiolla. Se on erityisen lohdullinen ajatus niille, joiden kohtaama vääryys ei ole tullut ilmi eikä korjatuksi tämän elämän aikana.

Jumalassa ei ole mitään väärää. Hän on valo ja sellaisena hän on täydellisen puhdas, ilman mitään syntiä. Vaikka saatamme tässä elämässä syyttää häntä milloin mistäkin, kerran kumarrumme hänen eteensä ja annamme hänelle kaiken kunnian ja ylistyksen. Nyt me näemme vajavaisesti, mutta silloin ymmärrämme täydellisesti.

Jumala ei ainoastaan ole täydellinen, vaan hänen olemuksestaan määräytyy, mikä on täydellistä, oikeaa ja puhdasta Jumala itse on ihmiskunnan moraalinen absoluutti. Toisin sanoen hänen persoonansa ja hänen tahtonsa ovat ihmiskunnan laki. Meille hänet ja hänen tahtonsa on ilmoitettu Raamatussa. Niin kuin hän on muuttumaton, niin pysyy myös hänen tahtonsa muuttumattomana sukupolvesta toiseen, ja vielä senkin jälkeen, kun taivas ja maa ovat kadonneet. Se on sama kaikille ihmisille kaikkina aikoina, sillä ihminenkään ei ole muuttunut; vain kulttuurit vaihtuvat. Jumalan tahdon rikkojat, Jumalaa vastaan kapinoivat ihmiset ? joita me kaikki olemme ? vastaavat hänen edessään hänen sanansa noudattamisesta joko tässä elämässä tai kuoleman jälkeen. Jeesus sanoo Johanneksen evankeliumin luvussa 12: "48. Joka halveksii minua eikä ota vastaan sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, minkä olen puhunut, on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 49. Enhän minä ole puhunut itsestäni, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse määrännyt, mitä minun on sanottava ja mitä puhuttava."

Kuka tahansa kohtaa Jumalan pyhyyden, kauhistuu. Jumalan puhtauden edessä näkyy ihmisen sisimmän likaisuus. Siinä myös tajuaa, ettei millään voi muuttaa itseään Jumalan tahdon mukaiseksi. Oman kokemuksensa profeetta Jesaja ilmaisi näin: "5. Voi minua! Minä hukun. Minulla on saastaiset huulet ja asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet, ja silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin" (Jes. 6). Jesajalle paljastuivat hänen syntinsä ja niistä ensimmäisinä hänen puheensa. Hän koki, että hänen huulensa olivat saastaiset, eikä hän kyennyt puhdistamaan niitä. Hän käsitti hukkuvansa.

Pietarin helluntaisaarna sattui tuhansien ihmisten omaantuntoon. He tulivat tekemisiin Jumalan pyhyyden kanssa ja pelästyivät. Raamattu kertoo Apostolien tekojen luvussa kaksi: "37. Kuullessaan tämän kuulijat saivat piston sydämeensä. He sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän on tehtävä?" He kysyivät samaa kuin viisivuotias pikkupoika mummiltaan: "Kuinka sen pahan saa itsestään pois?" Sen tahtoi tietää myös filippiläinen vanginvartija, joka kysyi Paavalilta ja Silakselta: "Herrat, mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?"

Jos joku ei ole tullut tekemisiin Jumalan pyhyyden ja oman syntisyytensä kanssa, ei hän vielä tunne Jumalaa. Hän luulee miellyttävänsä Jumalaa omalla hurskaudellaan tai kelpo moraalillaan. Siinä hän erehtyy. Ihminen ei voi aikaansaada mitään, mikä kelpaisi pyhälle Jumalalle, ei mitään, mikä täyttäisi Jumalan täydellisyyden vaatimuksen. Jeesus sanoo yksinkertaisesti: "48. Olkaa siis täydellisiä, niin kuin taivaallinen Isänne on täydellinen" (Mt. 5).

Ilmestyskirjan toiseksi viimeisen luvun lopussa todetaan karu tosiasia, joka tulee jokaista vastaan viimeistään taivaan portilla: "27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valehtelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan." (KR 1933.) Karitsalla tarkoitetaan Jeesusta, joka on ollut kuin viaton uhrikaritsa, meidän puolestamme kuollut.

Huomenna puhumme niistä, joiden nimet ovat Karitsan elämänkirjassa ja millä perusteella ne sieltä löytyvät.

Perjantaina 25.08.06

Golgatan pyhyys

Tämän viikon raamattuavaimissa olen puhunut Jumalan pyhyydestä. On olemassa eräs paikka, jossa Jumalan pyhyys näkyy selvemmin kuin missään muualla. Se on Golgatan risti, jolla riippuu Jumalan ainoa, rakas Poika. Miksi hän on siellä? Miksi hän kärsii ja kuolee niin kuin rikollinen?

Jumalan olemus, hänen pyhyytensä, on kaiken synnin tuomio. Se on tosiasia, josta emme pääse mihinkään. Minkäänlaista joustovaraa ei ole. Siksi jokainen syntinen on tuomittu. Sanani saattavat loukata jotakuta, joka pitää itseään hyvänä ihmisenä tai on ainakin yrittänyt parhaansa. Jumalan edessä sekään ei riitä. Ei yhtään mikään. Sen on tullut tuntemaan jokainen, joka on ollut tekemisissä pyhän Jumalan kanssa. Tekee niin tai näin, mitään täydellistä, Jumalaa tyydyttävää ei voi saada aikaan. Profeetta Jesaja joutui toteamaan kaikkein parhaastaankin: "6. Kaikki me olimme kuin saastaisia, ja kuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Me kaikki olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä kuin tuuli." Hän ei ollut vain syyllinen, vaan kykenemätön vastustamaan syntiä. Hän koki olevansa kuin syksyinen lehti tuulen riepottelussa.

Jos Jumala olisi vain pyhä, koko ihmiskunta olisi toivottomassa tilanteessa. Jumalan olisi jo ihmisen ensimmäisen lankeemuksen jälkeen pitänyt tuhota ihminen, mutta hän ei tehnyt niin. Mitä hän teki? Hän tuli maailmaan Jeesuksessa, joka oli samalla kertaa ihminen ja Jumala, sataprosenttisesti ihminen ja sataprosenttisesti Jumala. Jeesuksen elämäntehtävänä oli kärsiä ja kuolla ihmiskunnan sijasta. Hän otti päällensä kaikkien ihmisten kaiken synnin, ilman yhtään poikkeusta. Sitä oli niin paljon, että hän Raamatun mukaan "tuli synniksi". Ottamalla meidän syntimme hänestä tuli syyllinen kaikkeen meidän syntiimme. Ei ollut kysymys vain vertauskuvallisesta teosta tai pelkästä näytelmästä. Saamme hänen tuskastaan pienen välähdyksen hänen rukoillessaan Getsemanessa: "39. Isäni, jos on mahdollista, menköön minulta pois tämä malja. Ei kuitenkaan niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä." (Mt. 26.) Vanha testamentti puhuu Jumalan vihan maljasta. Jeesus joi sen. Meidän syntiemme tähden häneen kohdistui Jumalan pyhä viha, pyhän Jumalan oikeudenmukainen tuomio. Hän kärsi syntiemme tähden, ei vain ruumiillisen kuoleman, vaan Jumalan vihan. Voimmeko kuulla hänen huutonsa juuri ennen hänen kuolemaansa: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Monet ajattelevat, ettei Jumala hylännyt häntä oikeasti, todellisesti. He eivät ymmärrä synnin vakavuutta. Jumala tuomitsi Jeesuksen meidän sijastamme meidän syntiemme tähden. Jumala rankaisi Jeesusta meidän asemestamme.

Jumalan pyhyys ei näy missään niin ehdottoman todellisena ja ankarana kuin Jeesuksen kuolemassa. Jos emme ymmärrä tätä, emme käsitä Jeesuksen kuoleman merkitystä, joka ulottuu iäisyyksiin asti. Ristillä saamme katsoa myös Jumalan sydämen rakkauteen, sillä Raamattu vakuuttaa, että "19. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Golgatan ristillä koko maailman synti on sovitettu, myös kaikkien meidän kaikki syntimme ja syntisyytemme. Vain sovituksen tähden Jumalan sydän on täynnä armoa ja rakkautta meitä kohtaan. Voitko sovittaa sen itseesi? Jumala rakastaa sinua Jeesuksen uhrissa Golgatalla, vaikka olet tehnyt paljon syntiä ja vaikka sydämesi on täynnä pahuutta. Hän rakastaa sinua Pojassaan, joka kuoli sinun sijastasi. Hän tahtoo antaa sinulle kaiken anteeksi Jeesuksen tähden. Suostutko siihen?

[QUOTE="jep";26936006]ylimielisyys? samaahan voi sanoa sinun kommenteistasi, vrt uskovaiset tyhmiä jne :)[/QUOTE]

Minä sanon tyhmäksi myös aikuista joka uskoo joulupukkiin, tonttuihin ja menninkäisiin. Etkö sinä?

[QUOTE="jep";26935991]ei AIVOPESISIT lapsesi...
sulla on oikeasti jostain uskontoon liittyvästä jutusta/lahkosta kauheat traumat. toivottavasti saat asiat käsiteltyä. mitä nyt luin kommenttejasi, on sulla ihan hyviä perusteita asioihin, kuten ettei lapsia sais pelotella/aivopestä, mut jotkut kommentit aika ristiriitaisia, etkö itse huomaa?[/QUOTE]

Mikä on ristiriitaista? Asiat kun pitää tiivistää lyhyehköön tekstiin niin varmasti joo tulee jotain ristiriitoja, tuskin kuitenkaan niin suuria että pointti häviäisi.

Mutta eivät ne ihmiset kuuntele.. ethän sinäkään ;)

no joo mä nyt luovutan. Meidän keskustelussa ei pitkälle pötkitä eikä mielipiteet muutu. Hauskaa lauantai-illan jatko sinulle :)

Kun uskovaishihhuli ei enää keksi vasta-argumentteja (raamattu on niin vaikeaa plärätä kun ei tiedä kun lempparikohdat) niin tulee tämä. Eipä yllätä ei. :D

Ikävä kyllä on olemassa paljon ihmisiä jotka uskovat ihan mitä tahansa jos sitä tarpeeksi kauan kaupataan. Sä toimit ihan samoin kuin ostos-tv, ekankerran kun joku vähän heikompimielinen lukee sun juttua niin ajatteee että "ihan huttua" tuollainen, mutta kun sitä sanomaa toistetaan, toistetaan ja toistetaan niin tämä ihminen tilaa sen tuotteen eli tässä tapauksessa jeesuksen. Erona tässä on vain se että Ostos-tv:ssä menetät vaan rahaa ja sen magic-bulletin voi heittää kaapinperälle, mutta jeesusuksesta et irti pääse niin helposti ja pahimmassa tapauksessa menetät mielenterveytesi.

Mua huolestuttaa se kuinka mielenterveyden kadottaneet ihmiset ( tilapäisesti tai kokonaan) usein on juuri niitä jotka koukutetaan uskontojen vangiksi. Itse en taida tuntea yhtään uskoon tullutta ( ja puhun nyt kaikista uskonnoista) joka olisi ollut täysissä ruumiin tai hengenvoimissaan sillä hetkellä kun uskonto on astunut kuvioihin.

Mä oon tässä kristinuskossa monasti sitä ihmetellyt että vain usko pelastaa.

Kun mun sydän sanoo että ei oo väliä mihin uskoo se on pääasia että pyrkii olemaan mahdollisimman hyvä läheisilleen, itselleen ja ympäristölleen. Ja sitten tää kristinusko sanoo että ei oo mitään väliä minkälainen olet kunhan uskot niin se on se pelastus.
Woot?

Siis sä saat elämässäsi tehdä muiden elämästä vaikka minkälaista helvettiä mutta kun vaan viimeisenä uskot niin taivaspaikka aukeaa.

Kun taas joku hyväntekijä, kiltti ja vaatimaton, aina ajattelee muita ja toimii myös sen mukaan, ei usko raamatun jumalaan, niin ei mitään, helvettiin vaan.

• Tykkää
Reactions: Dongxi ja trolli
Se on lapsi ja mielikuvitusolennot ovat lapsille ihan ok, eivätkä kerro älykkyydestä mitään. Aikuiset taas...

mielenkiintoinen näkemys tuo, että lapsi saa uskoa ja että lapsen usko on vähäpätöistä mielikuvitusolentoihin uskomista. joku voisi ajatella ettet ota lastasi tosissasi.

ja ei, en ole kiihkouskovainen. jos uskovainen ollenkaan. minusta on kuitenkin mielenkiintoista lukea, kun uskoaan hehkuttava on todella voimantunnoissaan ja onnellinen, hehkuttaa sitä ja haluaa julistaa sitä koko maailmalle, ja miten täysin ei uskovainen, mielestään niin suvaitsevainen (kun vie lapsiaan buddhalaisiin häihinkin ja antaa heidän olla lapsenuskossaan), älykäs ja muiden yläpuolella oleva (ja muita ylimielisiksi sanova) ihminen niin lyttää ja haukkuu tämän uskovaisen ihmisen.

joku voisi jopa sanoa, että huvinsa kullakin.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26936068:
Mua huolestuttaa se kuinka mielenterveyden kadottaneet ihmiset ( tilapäisesti tai kokonaan) usein on juuri niitä jotka koukutetaan uskontojen vangiksi. Itse en taida tuntea yhtään uskoon tullutta ( ja puhun nyt kaikista uskonnoista) joka olisi ollut täysissä ruumiin tai hengenvoimissaan sillä hetkellä kun uskonto on astunut kuvioihin.

Totta, se iskee kun ihminen on heikoimmillaan. Eräässä lahkossa jopa kannustetaan tarkkailemaan ihmisiä keilllä on ongelmia ja tarjoamaan sitten juuri tietynlaista raamatunjaetta ja kirjallisuutta, ja opetetaan miten heidät saadaan mukaan.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Mä oon tässä kristinuskossa monasti sitä ihmetellyt että vain usko pelastaa.

Kun mun sydän sanoo että ei oo väliä mihin uskoo se on pääasia että pyrkii olemaan mahdollisimman hyvä läheisilleen, itselleen ja ympäristölleen. Ja sitten tää kristinusko sanoo että ei oo mitään väliä minkälainen olet kunhan uskot niin se on se pelastus.
Woot?

Siis sä saat elämässäsi tehdä muiden elämästä vaikka minkälaista helvettiä mutta kun vaan viimeisenä uskot niin taivaspaikka aukeaa.

Kun taas joku hyväntekijä, kiltti ja vaatimaton, aina ajattelee muita ja toimii myös sen mukaan, ei usko raamatun jumalaan, niin ei mitään, helvettiin vaan.
Tämä on yksi niistä lukuisista syistä, miksi itse aikoinaan luovuin kristinuskosta. Tosin Raamatussa ihan suoraan sanotaan - siis Ilmestyskirjassa (tiedoksi niille, jotka nyt olisivat muutoin sanoneet, että UT mitätöi VT:n) - että kuolleet tullaan tuomitsemaan tekojensa mukaan.

Tämä on ihana kohta:
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
:flower:

Heti kun uskovaiset tajuaa olla aivopesemättä lapsiaan ja oksentamatta lahkolaisuuttaan viattomiin, minä lopetan vittuilun.

kyllä sun missio ihan oikealla asialla on mun mielestä, uskontojen uhreja ihan oikeasti on olemassa ja jotkut lahkot (kuin moni, en tiedä?) eivät todellakaan toimi rakkaudesta ihmiseen tai jumalaan.

mutta mielestäni on väärin että sä lyttäät kaikki uskovaiset, pidät heitä kaikkia tyhminä ja niputat kaikki samaksi ja yhdeksi. mikä sut oikeuttaa siihen? edes sun helvetin huonot kokemukset ei oikeuta siihen mun mielestä. eihän tää aloittaja ole kuitenkaan tehnyt sulle (tietääkseni) mitään pahaa, hänhän vain kertoo miten onnellinen on. mikä ongelma siinä on? mä en ymmärrä miksi et voi kertoa kommenttejasi yhtään vähemmän vihamielisesti, suvaitsemattomasti, riitaahaastavammasti, vittumaisemmasti...

no ehkä se johtuu siitä, että sä otat nää uskonasiat aika henkilökohtaisesti, ehkä huonojen kokemustesi vuoksi.

[QUOTE="jep";26936230]kyllä sun missio ihan oikealla asialla on mun mielestä, uskontojen uhreja ihan oikeasti on olemassa ja jotkut lahkot (kuin moni, en tiedä?) eivät todellakaan toimi rakkaudesta ihmiseen tai jumalaan.

mutta mielestäni on väärin että sä lyttäät kaikki uskovaiset, pidät heitä kaikkia tyhminä ja niputat kaikki samaksi ja yhdeksi. mikä sut oikeuttaa siihen? edes sun helvetin huonot kokemukset ei oikeuta siihen mun mielestä. eihän tää aloittaja ole kuitenkaan tehnyt sulle (tietääkseni) mitään pahaa, hänhän vain kertoo miten onnellinen on. mikä ongelma siinä on? mä en ymmärrä miksi et voi kertoa kommenttejasi yhtään vähemmän vihamielisesti, suvaitsemattomasti, riitaahaastavammasti, vittumaisemmasti...

no ehkä se johtuu siitä, että sä otat nää uskonasiat aika henkilökohtaisesti, ehkä huonojen kokemustesi vuoksi.[/QUOTE]

Älä lässytä, ihan oikea asenne trollilla.

• Tykkää
Reactions: trolli
Niin mähän en Jumala ole enkä pysty tuohon vastata.. käytetään siis sitä kuuluisaa -tutkimattomia ovat Herran tiet-

Mitä jos sinulla olisi neljä lasta. Yksi vinksahtaa ja aikoo tappaa ne muut ja tappaakin jollet sinä tapa häntä? Etkö sittenkään tappaisi yhtä lastasi pelastaaksesi muut? (ja tää nyt oli mun oma heitto, eikä mikään uskoon liittyvä juttu)

En todellakaan, minä eristäisin hänet muista. Jumalana saisin tehtyä hänelle vielä hyvät olot paikassa jossa hän ei satuttaisi ketään.

• Tykkää
Reactions: trolli ja *Silakka
[QUOTE="jep";26936230]kyllä sun missio ihan oikealla asialla on mun mielestä, uskontojen uhreja ihan oikeasti on olemassa ja jotkut lahkot (kuin moni, en tiedä?) eivät todellakaan toimi rakkaudesta ihmiseen tai jumalaan.

no ehkä se johtuu siitä, että sä otat nää uskonasiat aika henkilökohtaisesti, ehkä huonojen kokemustesi vuoksi.[/QUOTE]

Hän tekee pahaa lapsilleen, ja hänen uskontonsa todennäköisesti iskee kyntensä ihmisiin ketkä ovat heikoimmillaan, tehden pahaa myös heille.
Miksi aina pitäisi kaikki asia kietoa hattaraan ja poliittiseen korrektiuteen?

Yhteistyössä