Ajatuksissa5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heips taas,

täällä tänään kp1, eli taas tuli kuviteltua kaikenmaailman "raskausoireet" ;D No, eipä oo ensimmäinen kerta.. Ja eihän me nyt vielä olla edes yritetty..

Katriina, oon nyt pikkuhiljaa päässy mukaan tohon sun juttuun. Kuulostaa tosi ikävältä.. :( Täällä on kyllä oppinu arvostamaan terveyttä ja tota lasten saamista ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. se ei todellakaan oo mikään itsestäänselvyys. mut saas nähä miten sun vielä täs lähipäivinä käy ;) (noiden oireiden, tai niiden puuttumisen kans.. :) )

Tässä kiireessä en nyt muuta ehdi kirjotella, mut nähdään taas..

Pyh ja pah. Saan synttärilahjaksi sittenkin ne menkat enkä sitä plussaa. Mut täähän oli tiedossa... tiputtelee taas, mutta kivut on edelleen poissa. Pitäs muka jaksaa synttäreitä juhlia ja vieraita kestittää sitten helvetillisissä kivuissa. No, tää on tätä naisen elämää.

Heissan.

Nyt ollaan kait jo vähän toettu alku "järkytyksestä". Vaikeeta sitä on kuitenkin vielä tajuta kantavansa pientä ihmisen alkua sisällään. Kaikki kävi niin nopeaan, etten meinaa perässä pysyä. Nyt on raskausviikkoja ilmeisesti 5+jotain ja laskettu aika tulee olemaan huhtikuun puolessa välissä jos kaikki menee hyvin. Ensimmäisen neuvola ajan sain 12.9 mikä on järkyttävän pitkän ajan päästä. Nyt olen ihmetellyt rintojani, jotka on jo kasvanut yhden kuppi koon. Piti eilen käydä ostamassa muutamat uudet kun vahoista rupesi yli rönsyämään. Sitten mua kummastuttaa mun maha, mikä on jo kasvanut. Kaikki farkut kiristää jopa ne löisimmät, mitkä vielä kesällä pyöri jalassa. Siis ymmärtääkseni vielä tässä vaiheessa ei pitäis mahan kasvaa?? olenko siis todella näin turvoksissa vaiko vain lihonnut törkeen paljon vai voisinko kenties olla pidemmällä kuin tiedänkään?
Mitään ihmeellisiä oireita ei vielä ole. Hieman meinaa väsy painaa töissä ja tietty rinnat on sika kipeet. mitään suuria mielitekoja ei vielä ole.
Naimisiin ei olla menty. Hih, Hih. Toisin sanoen mies on ollut niin vähän kotona nyt tällä viikolla, ettei olla keretty keskustella tästä asiasta mitään. Pahoitteli kovasti menojaan ja toivoi, että jaksan muutaman päivän vielä, että viikonloppuna hän kuulemma sitten pitää mua oikein hyvänä.
Nyt kun olen kerennyt hieman asioita ajattelemaan on kyllä ruvennut pelottamaan kaikki. Mulla on kaksi vanhaa koiraa, lapsi tulossa ja rakennusprojekti alkamassa samaan aikaan ku mul on laskettu aika. kääk. Mutta sitä saa mitä tilaa. Ja täytyy yrittää olla kiitollinen kaikesta mitä oon saanut ja toivoa,että kaikki menee hyvin.

Katriinalle hirveesti plussa onnea.

Voi sua Vilkku, älä ole huolissas. Kyllä säkin vielä pääset plussaamaan.
Daisyllekkin pahoittelut menkkojen alkamisesta.

Nyt mä vaan odottelen aikaa kun voin kertoa koko maailmalle, että olen raskaana.
Ja eikun syömään...

Vanillan matka kuulostaa kyllä hyvältä. Mä tahdon kans.

Nosto ja päivitys...

Kp 34?????? Mä en tajua tätä mun kroppaa. Nyt taas ei tiputtele yhtään mitään eikä pyyhkiessäkään paperiin jää jälkeäkään. Ja vessassa ramppaan joka toinen hetki =) Eikä niitä kohdunkouristuksia ja alaselän vihlomisiakaan ole tai en niitä uskalla tunnistaa (?). Mut en testaa. Luotan siihen, et menkat tulee. Tottakai ne tulee.

Nosto ja taas päivytys...

Ei mitään tuntemuksia - vieläkään ... jännittää. Mut kohta mä oon taas maan pinnalla. Iloiset synttärit tulossa, kaameissa kivuissa.

Nosto ja taas päivytys...

Ei mitään tuntemuksia - vieläkään ... jännittää. Mut kohta mä oon taas maan pinnalla. Iloiset synttärit tulossa, kaameissa kivuissa.

Peukut ylhäällä yhä Katriinalle. :)

Tällä hetkellä mielin on sen verran pihalla, että oikeasti en tiä yhtään mitään yhtään mistään. En halua/pysty laittaa mitään vielä kirjoitettuun muotoon, ennen kun saan tämän toisen osapuolen kanssa keskusteltua vähän tarkemmin. Ei kuitenkaan mitään vakavaa, onneksi. Siis ei surullisen vakavaa, mutta kuitenki.

Iltaa!

Kaipa tuo Pinjan masun pömpöttäminen jo alkuraskaudesta on ihan normaalia, vaikka eihän se pieni ihmisenalku siellä paljoakaan tilaa vie, mutta turvotusta ja sellaista. Samaa kun valitteli viikolla 10 oleva kaverini. Kuulostipa kivalta, että miehesi on luvannut pitää sinua oikein hyvänä viikonloppuna, niin sitä pitää, eiköhän ne huolet ja murheet siitä helpota.

Mitäs Anttulille on tapahtunut???? Hyvä, ettei mitään surullisen vakavaa kuitenkaan. Tulehan kertomaan, kun siltä tuntuu.

Täällä alkaa masis jo hiukan helpottaa ja pahimmat ajatukset häipyä mielestä. Hain greippimehua ja vitamiineja lisää ja koitan välttää alkoholia, kofeiinia ja sokeria ja lisätä liikuntaa, jospa se vaikka auttaisi. Näitä vinkkejä siis luin väestöliiton sivuilta. Eipä sikseen, ei noita nyt valtavia määriä tähänkään saakka ole kulunut, mutta mitäpä sitä ei yrittäisi!

Hauskaa viikonloppua kaikille ja extra peukutukset Katriinalle! Ja hurjasti myös onnea synttärien johdosta!!!!

Ihan ekaksi isosti peukutuksia Katriinalle !!! Koska aiot päästää meidät (sekä itsesi) jännityksestä ??

Ja Pinjalle.. mullakii ekoilla viikoilla masu pömpötti, oli turvoksissa ja "kramppaili". Sit hetkeen ei oikeastaan tapahtunut mitään ja kaikki hiukan normalisoitui. Mutta nämä kaikkihan on niin kovin yksilöllisiä juttuja ja kaikkien kroppa kayttäytyy täysin eri tavalla. Oikeastaan nyt taas piiiitkäääästä aikaa tuolla mun masussa tuntuu joltakin.. aika vaikea selittää.. sellaista jännää "paineen tunnetta" ja kyllä se kohtu tuossa häpyluun yläpuolella koskettaessa tuntuu, vaikkei masu muuten vielä kovin kasvanut olekkaan. Kunpa olisikin.. mä olen niin monelta kuullut, että "kuinka sä voit olla noin pieni". Mutta en mä sitä nyt niin kovin epätavallisena pidä, eihän kaikilla raskaus heti näy. Ja neuvolantäti kertoi mulla olevan taaksepäin kallistunut kohtu, joka kasvaa sisäänpäin niin kauan kuin siellä vain on tilaa. Ja sitten se masu sieltä vain "pullahtaa" esille. Jopa yhdessä yössä =) Hassua. Sitä pullahtamista siis odottaessa.. (Anteeksi Pinja, mulla on aina tapana eksyä aiheesta, yleensä tähän omaan napaan=))

Nautihan sinä Vilkku kauniista luonnosta ja herkullisista ravuista.. kyllä maistuisi kovasti mullekkii - ihan herahti vesi kielelle =)

Daisylle kovasti positiivista mieltä ja auringonpaistetta..

Ja Anttulille myös.. toivottavasti mistään ihan hirmuisen vakavasta asiasta ei ole kyse..

Niin ja Katriinako kyseli siittä mein reissusta.. ja sen fetajuuston syömisestä..? Joop, siis neuvolassa eivät suositelleet oikeastaan minkään maitotuotteiden syömistä juuri tuon listeriariskin sekä vatsatautiriskin vuoksi . Ja hedelmät on myös syytä pestä vielä itse kunnolla ennen syömistä, ettei vain tulisi mitään turhia pöpöjä elimistöön.. Maalaisjärjen käyttö on siis sallittua =)

Hauskaa viikonloppua teille kaikille !! Mulla huomeen vielä työpäivä, joten taidan mennä keräämään voimia tuolle tutuksi tulleelle sohvalle..

-Vanilla-
Rv 14+4

Minä taisin vaan vähän ylireagoida tuossa päivemmällä. Noista tulevaisuuden suunnitelmista olen vaan pihalla. Kun itse olen suunnitellut aikataulun (öhöm..) millon suunnilleen mitäki ja nyt tuo tuleva mieheni meni niitä sabotoimaan.. Kun suunnittelin häitä vuodelle 2008 ja toinen meinas, että se ois liian kaukana.. Ja kesähäät pitäs pittää. Josta voidaan vetää yksi johtopäätös, joka johtaa toiseen johtopäätökseen, joka johtaa apteekkiin ja e-pillereihin (kun en naimisiin halua raskaana). Mutta kun sitä on nyt tuon yrittämisen alkuun päässyt niin en haluaisi lopettaa. Joten nyt ollaan solmussa. Luultavasti meistä ei kumpikaan edes ymmärrä näistä touhuista yhtään mitään..

Jooh, jäämpä ootteleen kuskikutsua.

Höhöö..

Katriina, täällä Oulun seutuvilla eleleskelen. Unohtu sanoa tuossa aiemmin. Yhtäkkiä vaan tuli mieleen, etten oo tainnu ees vastata.

Siellä ois 3 tölkkiä siideriä kaapissa, mutta kun se kyydin tarvitsija aikoi lähteä vielä baariin niistä, missä lienee nyt onkaan..

Joten mulla on tylsää enkä tiä mitään muuta tekemistä ko roikkua netissä.. Oi tätä elämää.

Mulla on ihan kamala olo. Ahdistaa ja masentaa kun en voi haaveilla omasta vaavista ja pelottaa, että sitten kun voin, niin en saakaan niitä.

Kauhea vaan miettiä elämää ja olla hirmu tietoinen, mitä kahden vuoden päästä tapahtuu ja mitä sinne sopii ja mitä ei. Vauva nyt vaan sekottaisi koko pakan ihan kokonaan ja vaikka se olisi parasta mitä ikinä, niin se toisi myös paljon ongelmia.

Ja nyt kun en o pitkään aikaan nähny miehuuttani kunnolla, niin olen jotenkin ihan märehtimisvaihteella, enkä osaa nauttia asioista jotka on tässä ja nyt.

Lueskelin tossa aiemmin Vauva-lehden sivuilta synnytyskokemusjuttuja ja tulin niistäkin vaan tosi kateelliseksi. Ihan älytöntä. Hei mutta menkää tekin vilkasemaan sieltä sellanen aihe kun "Mitä älytöntä miehesi on sanonut synnytyksessä" tai jotain sellasta. On ihan äly hauskoja juttuja.

Joo. Tänne on vaan niin mukava tulla joskus purkamaan tunteitaan. Sori kuitenkin tää kauhea valitus.

Mut jännään kyl kovasti minkälaisia uutisia Katriinalla on meille.. Toivotaan sitä ihan parasta!

KP 35/34... Mä testasin. Siis ... eihän siihen testialueelle saa tulla yhtään mitään, jos ei oo raskaana??? - Siinä tapauksessa taidan olla =). Haamua näyttää. Mutta ihan selkee haamu, ei tosta voi erehtyä.

Oi ei!!! IHANAA KATRIINA!!! :) :) :) :) Ihanaa, että sulla oli kaikkien noitten vastoinkäymisten ja kipujen jälkeen mahtavia uutisia!! :) :) Tuli kyllä taas aivan mahtava olo itellekki. :) :)

Ja ei muuta kuin valmistautumaan häitten kahvitilaisuuteen (kun ei itse vihkitilaisuuteen päästy). :)

Onnea Katriina!! :):):) Ihanaa.. :) loksahti kyllä suu auki ku luin tota sun juttua.. :) Vitsi, mahtavaa!! :)

Anttuli, tiedän miltä susta tuntuu.. tai luulen tietäväni. Mulla vähän sama juttu, ku haluaisin kouluun eka, mut sit jos en nyt heti pääsekkää, niin taas siirtyy koulu ja vauva ja kaikki.. tosi inhottavaa. Mutta toisaalta oon päättäny, että en jaksa suunnitella, ku ei mikään kuitenkaan mee niin kuin mä haluan.. (joo, en suunnittele :):))

Mutta hyvää viikonloppua kaikille. mä taidan mennä päikkäreille näin töiden päälle.. :)

VOI KATRIINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) =) =) =) =) =) =) =) =)
IHAN TULI TIPPA SILMIIN SUN ILO-UUTISISTA! WAU!
ONNEKSI OLKOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AIVAN MAHTAVAAA ET MEIJÄN KETJU VAIKUTTAA NÄIN ONNEKKAALTA! ANTAA TOIVOA MULLE JA VARMAAN MUILLEKIN! VOI IHANAA! MITEN MÄ T'ÄSTÄ NYT RAUHOTUN? VAIK SE OOT SINÄ KU OOT RASKAANA ENKÄ MÄ? =)
ISOOOOOO HALIIIIIIII...
Vilkku

Okei, jos nyt kirjottais muutakin..
Anttulistakin kerkesin jo huolestumaan.. Mut noi asiat nyt vaan tahtoo mennä välillä vähän ristiin.. Toisaalta en usko et kaikkee voi suunnitella ihan tarkkaan, esim. raskautumista kun ei voi päättää (sehän täs on huomattu) joten mekin varmaan aletaan täs kohta suunnittelee niit häitä ja kattoo koiranpentujen perään jos ei kohta raskautuminen onnistu. Ja vaik sit hääpäivä päätettäis nii ei me lopeteta vauvan yrittämistä. Varmaan se sit napsahtais ku on suunnitelmat lyöty lukkoon mut on se vauva niin tärkee mulle et jos se on ainoo tapa raskautua niin olkoon sit niin.. Tosin en mäkään kovin paksuna häitäni haluaisi viettää joten pitänee kattoa sit tilanne jos niikseen käy.

Sellalle ISO HALI! Tiedän, noita päiviä tulee aina silloin tällöin - aina on jotakin minkä perään haikailee. Kuten olen ennenkin sanonut - asioilla on tapana järjestyä..

Vanilla, ravut oli kyllä TOSI maukkaita ja tää neiti veti kyl viinaksiakin niin sekasin et huono olo alkoi jo kolkuttaa ja lopulta sammuinkin miehen kainaloon jonkun myöhäisleffan aikana. Siit oon taas saanu kuulla koko päivän=)

Mut nyt mäkin parannan tapoja Daisyn tapaan!!!! Ens kuussa ME plussataan!!!! Eiks jeh?! =)

Täs vähän piristystä ennenkaikkea meille jota nuo kuukautiset vielä jonkin aikaa näyttää koettavan;

""Jokainen hormonihirviö tietää, että kerran kuussa tulee sellaisia päiviä, joina miehen ei tarvitse kuin avata suunsa ja hengenlähtö on lähellä.
Siksi jokaisen miehen tulisi tulostaa tämä pieni opas paperille ja säilyttää sitä lompakossaan ajokortin ja muiden tärkeiden papereiden joukossa.

VAARALLISTA: Mitä tänään syödään?
TURVALLISEMPAA: Voinko auttaa päivällisen valmistamisessa?
TURVALLISINTA: Minne haluaisit lähteä syömään päivällistä?
HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

VAARALLISTA: Mitä sulla oikein on päälläsi?
TURVALLISEMPAA: Wau, näytät hyvältä ruskeissa vaatteissa.
TURVALLISINTA: WAU!

VAARALLISTA: Mikä nyt mättää?
TURVALLISEMPAA: Etkö nyt vähän ylireagoi?
TURVALLISINTA: Ota tästä 50 egeä.

VAARALLISTA: Kannattaako tuota nyt syödä?
TURVALLISEMPAA: Olisi tuolla omenoitakin.
TURVALLISINTA: Ottaisitko lasillisen viiniä tuon kanssa?

VAARALLISTA: Mitä sinäkin olet koko päivän tehnyt?
TURVALLISEMPAA: Toivottavasti et ole rasittanut liikaa itseäsi.
TURVALLISINTA: Näytät tosi hyvältä tuossa aamutakissa.

Lähetä tämä piristykseksi kaikille hormonaalisille lajitovereillesi ja varoitukseksi kaikille miehille.
Ja muista: Raha puhuu.....mutta suklaa laulaa!""

(löysin netistä)

Haleja kaikille, Vilkku

IHANAA KATRIINA!!!! MIELETÖNTÄ. SÄ OLET KYLLÄ KAIKKIEN NOIDEN KIPUJEN JA VASTOINKÄYMISTEN TAKIA ANSAINNUT TÄMÄN ONNEN. ONNEA!!!
JA ISO HALI! Mitäs miehes tohon uutiseen tuumas?

Tää on täällä ihan tohkeissaan.. Niin tohkeissaan et se kp on siis 35/32 eikä tietenkään 35/34. Ei tätä oikein tajua. Ja kun se oli haamu ja vaikka kuinka haamuista sanotaan, että plussa se on sekin niin silti arveluttaa... ohjeessa käskettiin tekemään testi uudelleen vielä 48 tunnin päästä, mut miten mä sinne jaksan oottaa..? Toisaalta, menkat on ja pysyy poissa eikä mitään menkkaoireitakaan oo.

Uskaltaiskohan jo nyt teille paljastaa, että mulla kyllä oli jonkunmoisia oireita tässä suunnilleen viikon ajan. Päällimmäisenä mielessä huimaus nopeissa liikkeissä ja sitten liikahappoisuus ja röyhtäily (joita mulla ei muuten koskaan ole). Mut mitään rintoihin liittyvää oiretta en havaitse, ne on yhtä pienet kun aina ennenkin =(.

Sitten yöllinen hikoilu! Joka yö olen herännyt viikon ajan sihen, että on pakko ottaa peitto ja yöpaita pois, kun oon ollut hiestä märkänä. Sen sijaan ilmavaivat, jotka mulla on olleet vaivana tän endon kanssa on kadonneet tai ainakin helpottaneet tosi paljon. Niin ja on mulla ollut vähän etova olo toisinaan, viime viikolla ajattelin sen johtuvan niistä metsäpalosavuista, mutta tällä viikolla oon ajatellut sen olevan vaan kuvittelua.

Mies oli nukkumassa krapulaansa pois, kun testin tein ja jätin testin tän huoneen pöydälle kun lähdin kaupungille. Oli mun palattuaan nähnyt testin ja oli sitä mieltä, että ku oli niin haalea se toinen viiva (sekin siis näki sen...), että se ei oo plussa. Mut kyllä se tosta tokenee. Toivotaan.

Jaa, nyt tänään en vielä jaksa miettiä miten mun endotutkimuksen ja laparoskopian kanssa edetään, mut alkuviikosta alan sitten pohtia näitäkin, jos tämä pysyy kyydissä niinkun hartaasti toivon. Tänään pitäs lähteä baariin juhlistamaan synttäreitä, voivat kaverit ihmetellä, kun itse sankari saapuu autolla =). Ja vaiks ne synttärit on vasta huomenna niin enköhän mä oo lahjani saanut =).

Ja kiitos peukutuksista ja onnitteluista. Lämmitti sydäntä ja tuli tippa silmään. Plussaonnea kaikille jännääjille! Mä palaan taas.

VOIHAN ILON ITKU!!! ONNEA KATRIINA, sä olet kyllä onnesi todellakin ansainnut!! Tippaa tällä väännän, niin iloinen olen sinun puolesta!! Vielä kerran onnea mielettömästi!!! :) x miljoona!!!

Tämähän alkaa vaikuttamaan hyvältä!! Ihanaa saada plussia tähän ketjuun, voi kun mäkin jo haluaisin aloittaa tuon yrittämisen... Mutta noitten työjuttujen kanssa ei kyllä vielä kehtaa. On jopa alkanut mietityttämään jopa tuo talvella yrityksen aloitus... Hmm..toisaalta sitä ollaan jo siinä iässä ettei sitä voi kamalasti enää odotella.. Onkohan kovin paha asia jos sitten keväällä jos luoja suo ilmoitan töihin olevani raskaana? Mitä mieltä olette?

Mutta nyt täytyy kiiruhtaa laittautumaan, pitäis lähteä baareilemaan :)

Erica

IHANAA KATRIINA !!!! AIVAN MIELETTÖMÄSTI ONNEA MYÖS MUN PUOLESTANI !!! Olet todellakin tämän ilouutisen tuoman onnen ansainnut ! Todellakin. Vastoinkäymisten kautta voittoon =)

Ja mulla tuli myöskin ekasta testauksesta haamu ja tässä sitä kuitenkii ollaan ihan oikeasti raskaana - edelleen =) Onnea Katriina vielä, sekä synttäreiden johdosta että iloisesta vauvauutisesta.

-Vanilla-

Päivittäkäähän naiset ( Pinja + Katriina ) listaa, että pysymme ajan tasalla =) Tästä on hyvä jatkaa.. Ja kaikille jännääjille kilo kaupalla plussaonnea !!

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06
Katriina, 27 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + LA 02/07
Sella 23 + 23, Yjossain tulevaisuudessa
Annemaria 23 + 28
minna78 29 + 40
Meea 22+23 Y11/06 (ehkä)

-Vanilla-

Erica, olen miettinyt samaa asiaa kuin sinä. Olen nyt siis kaksi kuukautta ollut uudessa vakkarityössäni ja olen viihtynyt todella hyvin. Työ on sopivan haastavaa ja kulkee vuoden kierroissa, eli vuodenajat toistavat toisiaan eli käytännössä vasta vuoden päästä olen kokenut kaiken työhön liittyvän ja vasta silloin alkaa kaikki jutut olemaan tuttuja. Tämä seikka on mietityttänyt minua, että kehtaanko juuri sitten kun asiat ovat tuttuja, jäämään pois äitiyslomalle, siis siinä tapauksessa, että tulisin raskaaksi. Lisäksi pomo on mukava, mutta melkoinen auktoriteetti, joten mahdollisen raskauden kertominen hänelle tulisi olemaan jännittävä paikka. Millaisena olet kokenut ilmapiirin töissä? Onko siellä muita ollut tai on vastaavassa tilanteessa? Itselläni on vielä se tilanne, että olen ainoa "synnytysiässä" oleva naispuolinen ja pitkään aikaankaan kukaan ei kaiketi ole äitiyslomalle jäänyt, joten ei ole tietoa, miten asiaan suhtauduttaisiin. Jotenkin olen ajatellut, että ehkä tajuavat sitten, kun menemme naimisiin ensi kesänä, että vauvaosastollakin saattaa jotain tapahtua ja että äitiyslomalle jääminen olisi luontevampaa, kun ensin on menty naimisiin verrattuna siis siihen, että vain yhtäkkiä ilmoittaa olevansa raskaana. Enpä tiedä, kaikkea sitä tulee mietittyä. Mutta sanoisin, että tottakai aloitetaan yritys ensi vuonna! :)