Ajatuksissa 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piipahdus. Eli munasarjakystasta. No mullahan oli keväällä kaksi kystaa munasarjassa. Lääkäri ei siitä huolestunut eikä vielä siinäkään vaiheessa uskonut kyseessä olevan endometrioosi, vaikka kärsinkin niistä pirun vuoteluista. Kun näyttivät vielä siinä vaiheessa ultrassa normaaleilta vaarattomilta munasarjakystilta ja lääkäri kertoi, että niitä tulee ja menee. Mut että piti kuitenkin varata uusi aika siltä varalta, että niitä pitää kumminkin tarkkailla. Ja seuraavalla kerrallahan ne olikin sitten muuttuneet suklaakystiksi eli endometrioomiksi, joten endometrioosi-diagnoosi oli sitten sillä selvä.

En siis tullut pelottelemaan sinua Saana, vaan kertomaan omat kokemukseni kystista ja varmasti jos sinulla kysta on, niin se on ihan tavallinen mikä voi periaatteessa tulla minne vaan. Elikkäs nestettä sisältävä rakkula. Ei se suklaakystakaan ole vaarallinen, mutta se mahdollisesti puhjetessaan aiheuttaa sairaalaanlähdön kipujen vuoksi. Ne on mulla vieläkin, mihinkäs ne sieltä katoaisi ja odotankin, että raskauden jälkeen luulavasti ne sieltä poistetaan. Tai ainakin lääkäri oli sitä mieltä, että harvemmin ne sieltä itsekseen katoaa. Et tässä saa koko ajan pelätä sitäkin tän raskauden muitten riskien kanssa, että mitäs jos ne sieltä jostain syystä puhkeaa. Ja mulla ne on oikealla puolella, vaikka enemmänkin vasemmalla tunsin kipuilua.

Heips taas,

kauheeta kun täältä on hetken pois, niin joutuu lukee jo monta sivua eteenpäin.. :)

Kiitokset kaikille onnitteluista, oon kyllä ihan älyttömän onnellinen. Vihdoinkin saa elämäänsä johonkin suuntaan. Toisaalta kyllä harmittaa, koska se kakkossuunnitelma, eli vauva, olis ollu jotenkin mielekkäämpi, mutta saapahan nyt sit ton opiskelun pois alta.. :) Eli ehkä sit neljän vuoden päästä oon täällä taas tosissani mukana.. :) ehkä teillä on sit menossa jo kolmas haaveilu ;)

Sella, siis todellakin on ihanaa, kun on se tulevaisuus nyt edessä melkein selvänä. Voi katella jo eteenpäin ihan uudella linssillä..:) Minäkin muuten aloitin tuon kuntoilun -taas kerran- ja tänäänkin oon pyöräilly asioilla autoilun sijaan. Hyvä minä. katotaas nyt kauanko jaksan.. :)

Neilikka, se koulu alkaa tammikuun alkupuolella, että hetken täs pitää vielä olla töis. Meinaa kyllä tulla jo korvista pihalle tuo työ, kun tietää mitä on tulossa :) Vaikka ajattelin kyllä jäädä tekemään noita kaupan töitä vielä viikonloppuisin, kun eihän tuolla opintotuella pääse rikastumaan. Tulevan ammatin puolesta ne lapset olis kiva olla jo valmiiksi, mutta katsoo nyt miten sitä innostuu.. ;) Enkä kyllä kokonaan teitä tänne jätä. Tuun kattelemaan aina sillon tällöin, mutta jos jatkatte kirjottelua tähän menoon, niin en todellakaan ehdi lukea kaikkia kommenttia! :D Toivottavasti sitten joskus haaveiltais taas yhtä aikaa.. :) olis kivaa.

Minni, ei niistä vauvoista eroon pääse, ne pyörii mielessä ihan joka päivä. Järjellä vain on pakko pyristellä eteenpäin ja yrittää sulkea silmänsä kaikelta perhe-elämään viittaavalta. :/ Veikkaan, että minä en kestä sitä neljää vuotta!! Vaikka pakko kai se on yrittää. Sittenhän se opiskelu olisi ohi. Saisi loppuelämänsä elää sitä perhe-elämää ilman ylimääräistä stressiä..

Nyt on kyllä nälkä.. Meen etsimään kaapista jotain syömistä. moikka.

Tunnustus: ihan hiljaa en eilen voinut olla. Mutta puolustukseksi voi kai sanoa, että mies aloitti! *kuvitelkaa ala-asteikäisten tappelu- toi sanoi ensin pahasti :D)

Ei mutta puhdisti ilmaa kummasti jutella vähän aikaa. Mies pyysi, että odottaisin vähän aikaa, että hän ehtii ajattelemaan asiaa. Kun mies kuulemma suunnittelee asioita noin viikon jaksoissa, ja minä teen viisivuotissuunnitelmia.

Joo, vahingon vakavuus oli kyllä määritelty.
---
Haastatelluista naisista noin 10 prosenttia sanoi, ettei missään nimessä halunnut raskaaksi, 25 prosenttia ei ollut suunnitellut tulevansa raskaaksi, mutta suhtautui asiaan joustavasti ja loput olivat aidosti halunneet lapsen.

---
Tää oli joku Edinburghilainen tutkimus (otos 3000), eli ei kerro suomalaisten tilannetta.
Ja siis muutenkin selvennyksenä, että tää ei henk. koht. liikauta mua yhtään millään tavalla, höpisenpähän vain että saan tämän TOISEKSI VIIMEISEN työpäivän kulumaan!

Onkohan Saanan höpinämoottori jo nyt tankattu? ;)

No hyvä että te Saana ette ainakaan ole asian tiimoilta riidoissa, kun kerta pystyitte puhumaan. Kiva juttu.
Aika jännittävää olisi kuulkaa suunnitella elämää aina viikko eteenpäin. Ah' ollapa mies!

Höh, palaverit vie ihan liikaa hyvää palstailuaikaa :D

Olisi se kyllä kiva kokeilla, millaista olisi olla mies. Vaikka sellaisella viikon koeajalla. Lähinnä olisi kiva selvittää, mitä ne ihan oikeasti ajattelevat. Miehet on niin mystisiä otuksia. Ja just tuo mitä mies sanoi, että suunnittelee elämäänsä noin viikon aina eteenpäin. Kun sehän ei kuitenkaan päde esim. työjuttuihin, ainoastaan esim. perheeseen ja vapaa-aikaan.

Vieläkin höpinämoottori oikuttelee...

Voikaa hyvin, olen taas iltapäivän kiinni töiden kanssa...
Ja kotona pitäisi lähtökakku leipoa. Pitänee myös mennä jumppaan, että voi sitten hyvällä omalla tunnolla syödäkin sitä.

Voi Saana, kun et voinut odottaa. Mutta hyvä ettei mennyt ihan itkuksi ja riitelyksi homma. Onpa tuo miesten ajatuksenkulku niin erilaista...

Kolmasosa kuulostaa aika paljolta... Mutta toisaalta onpahan niitä lähipiirissäkin pari jotka eivät tekemällä tehneet, ja jotka on sitten vaan ottanu tietoisen riskin (varmat päivät tai keskeytetty menetelmä). Eikai se oikeesti niin suuri yllätys pitäis olla, jos tulee raskaaks jos ei käytä varsinaista ehkäisyä, tai ei ainakaan "vahinko".

Hei vähän kiva, Neilikka, kun pääset perjantaina uuteen työhön! Toivottavasti susta ei tuu niin kiireinen ettet ehdi morottamaan meitä :)

Moronder tytöt!

Mä olen nyt taas lähiaikoina vähän huonosti linjoilla, kun viuhdon ympäri Suomea ja yritän opiskella ja tehdä jouluapulaisen hommia ja plääh.

Mutta siis..munasarjakysta. Toivottavasti se nyt on juuri sellainen harmiton, joka katoaa itsestään. Hus hus sanon ainakin minä.

Mun on pakko nyt teitä miesten painostajia kauhistuttaa ja kertoa, että mun putkiaivo-rakkaani alkoi lämpenemään lapsiajatuksesta sitä mukaa, kun mun jutut ja hillumiset väheni. Tottakai vieläkin puhun välillä sille lapsista ja että olipa tuo nimenomainen vauva aivan ihana, mutta en enää sano, että mulle vauva tähän nyt. Miesten ajatusmaailma on siis todella outo.

Jep. Mutta minä jatkan kiireistä elämääni ja tulen tervehtimään teitä aina kun kerkiän.

hetkinen... nyt kun on kirjautunut nimimerkillä, pystyy näköjään tekemään enemmän... näin jossain ketjussa että joku oli laittanut jonkun kuvan... mitenköhän se onnistuu... mulla ois hauska viivi & wagner vauvakuumeaiheinen hassu sarjakuva :)

Huomenta!

Höh, en vieläkään ole saanut sitä vahvistusviestiä, joten kirjautumatta vieläkin jää. Mikä se oli se osoite, johon voi laittaa meiliä, jos ei onnistu?

Heh, Pamela A. jää kohta toiseksi! :D Olisipa mies ollut aamulla täällä :)

Mites Neilikan viimeinen työpäivä? :D

Yritän olla mahdollisimman hiljaa, mutta kun se mies aloitti.....

*haukotus*
Meidän rapussa asuu yksi lapsiperhe, jossa on yksi alle kolmivuotias ja yksi ihan pieni. Eilen illalla pienempi sai ensin itkukohtauksen (kuulosti muuten tosi suloiselle) ja sen perään isompi sai raivokohtauksen ja huusi pari tuntia johonkin puolille öin. X) Miten ihmeessä jaksan sitten joskus valvoa? Vai onkohan se niitä asioita että luonto hoitaa..?

Tuli mieleen siitä hoivavietistä tai oikeastaan sen puutteesta. Siis kun ei tee mieli ottaa vierasta lasta syliin jne niin se varmaan johtuu siitä, että saan purkaa hoivaviettiä ihan kympillä karvaiseen "lapseeni"?

Juu, eiköhän se kystaepäily ole ihan vaaraton juttu *peukuttaa itselleen, säälittävää*

Kiva Minni kun Yritit ilahdutttaa meitä kuvilla. Arvostamme vaivannäköä, vaikka kuvat ei ainakaan mulla näy...

Lähetänpä teillekin vähän virtuaalista kakkua *kuvitelkaa tähän kakun kuva, jota en edes viitsi yrittää liittää* Pöydän siivoilua ja paperia kilotolkulla mappi ö:hön... Sitäpä tuntuu tämä päivä olevan. Palstalla lorvailuni taitaa vähentyä oleellisesti uuden työn myötä (mutta on huomioitava, että tähän asti olen roikkunut täällä noin 80 % työpäivästä...) Ja aikomuksenani ei ole hyljätä teitä, olette sen verran verrattomia kavereita!

Hei Saana tottakai me muutkin peukutetaan, että sun kystahomma olisi jotain ohimenevää tai helposti parannettavaa. Ja eikö ne kivut ole taas hellittäneet? Ilmoittelethan heti kun lääkäri antaa lausuntonsa. Mää (aivottomana) en kait ihan ymmärtänyt tota Pamela A. juttua. Ootko hankkinut silikonit vai mitä ? ;)

Tsemppiä Sellalle joulukiireisiin. Taidatkin olla yksi niistä joulutontuista, jotka tarkkailee kiltteyttä, kun kerran paljastit viuhtovasi ympäri Suomea. Mitä muutakaan taustalla voisi olla!

Huh, hyvä ettet hylkää :)

Ei, silikoneja en sentään ole hankkinut, ihan luomusti ovat turvonneet niin että liivit ahdistavat :D

Silikoineista tuli mieleen, mitä mieltä olette niistä tai ylipäätänsä ulkonäön parantamisesta puukolla? Joskus ajattelin, että ei missään nimessä, mutta onko se ihan oikeasti niin paha? Siis jos tyyliin neljän lapsen imetyksen jälkeen laittaa pienet silikonit tai vanhana vähän kiristetään naamanahkaa?